Jump to content

Колата изгасва без причина


cvetan83

Recommended Posts

Здравейте

От както купих колата има едно нещо което много ме дразни, опитах всички възможни начини да го отстраня но нищо не помага, значи когато запаля колата първо карам на бензин докато загрее поне на 80 градуса и тогава минавам на газ, но без значение дали е студена или загряла и дали е на газ или на бензин задължително след почти всяко палене като покарам малко и при натискане на съединителя зада спра колата изгасва след което паля и до следващото палене не гасне, няколко пъти пробвам по инерция като почне да гасне да я форсирам, но и това не помага докато не угасне и после всичко е ок, сменил съм свещите филтрите дебитомера е здрав и регулиран маркуча е здрав не смуче въздух от пред преправена е тръбата, почистих дроселовата клапа преди по малко от месец колата работи перфектно държи постоянни обороти, но като че ли нещо засяда някъде и чак след като угасне се откача и оправя все едно, че се има пуснати 10 климатика.

Ще се радвам да споделите идей защото изчетох всички теми по въпроса и опитах всичко което съм прочел без резултат.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно като покараш малко записва грешка ЕКУ-то и затова гасне. Изтрий си грешките първо и после провери след като угасне каква грешка имаш с VAG-COM.

Важно е като палиш двигателя да не натискаш педала на газта - това обикновено е причина за последващо гаснене (записва грешка в ЕКУ-то). Т.е. палиш без газ и ако при първоначално палене угасне, палиш отново,но БЕЗ да подаваш газ. Обикновено ако има някакъв проблем след запалването ЕКУ-то си калибрира ниските обороти, но го прави САМО при напълно спряла кола и БЕЗ да е натиснат педала на газта - няколко пъти си сваля и вдига оборотите и после ги задържа на около 850.

Възможна причина за да се получава този ефект е потенциометъра на дебитомера. Просто над определени обороти на двигателя (и съответно положение на клапата и потенциометъра - износен участък) записва грешка и затова почва да гасне. Все пак това за да се провери е необходимо веднага след загасването да се видят грешките с VAG-COM.

Също така щом караш на ГАЗ е хубаво да имаш л-емулатор - той ще предпази ЕКУ-то от записване на грешка заради "невъзможност да регулира сместа". Ефекта обикновено е също играене на оборотите и дори гаснене на ниски. След повторно запалване всичко е ОК.

Провери тези неща защото както виждаш причините може да са доста :hilezh: - възможно е да го прави и от други неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи емилатор имам, а колата си изгасва всеки път по закон без да пропуска, но не веднага след паленето примерно след 2-4 км даже някой пъти и повече ще я закарам на диагностика, но ми е странно как след изгасването пали и върви без проблеми все едно нее имало грешка и така докато не я огася и запаля пак. <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж какви грешки имаш в ЕКУ-то. Нормално е като угасне на следващото палене да работи добре - ЕКУ-то се ресетва. Интересното е после пак ли след известно време почва да гасне? Опитай да палиш по начина по който ти писах да видиш как ще се държи. Много я чакаш за да минеш на газ - 30С са напълно достатъчни, 80С е прекалено много - просто караш почти през цялото време на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах да паля без газ, но резултата е същия а и аз по принцип пля без да натискам газта преди имах проблем с паленето и се оказа тотално запушен горивен филтър и откачена 5-та дюза веднага ги оправих и сега колата пали без газ само при първото палене за дяня от началото малко работи като на 3 цилиндъра но след 3-5 сек се оправя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един майстор ми разправяше нещо за бързи и бавни настойки на компютъра. Каза че като работи дълго на газ и компа регулира сместа, като приема че (на газ) сместа е много богата и вкарва много въздух, за да я регулира. С течение на времето тази настройка се запазвала. Настрои ми нещо по инжекциона и колата се оправи, но моята не палеше въобще на бензин, а на газ заспиваше. Може при теб проблема въобще да не е такъв, не знам. Но при мен това се оправи (засега).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не знам какъв е проблема, но ме дразни иначе колата си върви много добре ама си ме дразни когато нещо не е на ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гасне защото по някаква причина ти записва грешка в ЕКУ-то и спира да управлява ниските обороти. Когато запалиш отново ЕКУ-то се ресетва (но си пази грешките) и ако пак се получи същото пак ще изгасне. Затова е хубаво да отидеш на VAG-COM и да си запишеш какви грешки има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не знам какъв е проблема, но ме дразни иначе колата си върви много добре ама си ме дразни когато нещо не е на ред.

Колега,не хаби клавиатурата,а отиди на диагностика!Успех :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Вчера ходих на диагностика и нямаше никакви грешки за пореден път ми почистиха дроселовата клапа погледнаха дебитомера свещи дистрибуторна капачка ламбда сонда и какво ли още не 4 часа я ръчкаха от всякъде и не откриха нищо само при стъпковото откриха леко отклонение на графиката, но много малко и то си работи равномерно единственото което ми казаха като възможна причина е, ако ст моторче за момент блокира и после се оправя и заработва пак, но за да разбера дали е от него трябва да си купя ново и малко не ми се иска ей така само за експеримента да дам 250 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали няма връзка с оборотите на двигателя - примерно да се получава само ако си карал над 3000, 4000 оборота? Т.е. ако караш на по-ниски обороти да не гасне изобщо, ако като я изрежеш някой път на по-високи обороти след това почва да гасне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж дали няма връзка с оборотите на двигателя - примерно да се получава само ако си карал над 3000, 4000 оборота? Т.е. ако караш на по-ниски обороти да не гасне изобщо, ако като я изрежеш някой път на по-високи обороти след това почва да гасне.

Има го и този момент гасне когато съм карал над 2000/2500 примерно при всички случай изгасва когато карам по един и същи маршрут изгасва винаги на едни и същи светофари ама винаги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сигурен, че е свързано с определени обороти на двигателя, възможен проблем е потенциометъра на дебитомера. Ако има износване някъде по резистивния слой, като преминат четките през това място вероятно записва грешка в ЕКУ-то. Това можеш да провериш като покараш без да вдигаш повече от 3000 оборота примерно. Напълно възможно е обаче потенциометъра да е изтрит в областта на ниските обороти и затова да гасне - все пак трябва да се погледне с VAG-COM какви грешки записва. Другата възможност е износено ст. двигателче, което като поработи 40 мин. примерно и почва да затяга (такъв беше проблема при мен), съответно ЕКУ-то не може да регулира оборотите и записва грешка. Опитай да го почистиш с WD спрей. Провери в какво състояние ти е гофрирания маркуч на дебитомера - да не е сцепен/закъсан/хлабав и т.н. Виж и малкото маркуче, което излиза от капака на клапаните и отива в металните тръби на отдушника. То има връзка с всмукателните колектори посредством тънък маркуч с преходник с калибриран отвор. От маслените пари се нацепва обикновено и почва да смуче въздух от там.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сигурен, че е свързано с определени обороти на двигателя, възможен проблем е потенциометъра на дебитомера. Ако има износване някъде по резистивния слой, като преминат четките през това място вероятно записва грешка в ЕКУ-то. Това можеш да провериш като покараш без да вдигаш повече от 3000 оборота примерно. Напълно възможно е обаче потенциометъра да е изтрит в областта на ниските обороти и затова да гасне - все пак трябва да се погледне с VAG-COM какви грешки записва. Другата възможност е износено ст. двигателче, което като поработи 40 мин. примерно и почва да затяга (такъв беше проблема при мен), съответно ЕКУ-то не може да регулира оборотите и записва грешка. Опитай да го почистиш с WD спрей. Провери в какво състояние ти е гофрирания маркуч на дебитомера - да не е сцепен/закъсан/хлабав и т.н. Виж и малкото маркуче, което излиза от капака на клапаните и отива в металните тръби на отдушника. То има връзка с всмукателните колектори посредством тънък маркуч с преходник с калибриран отвор. От маслените пари се нацепва обикновено и почва да смуче въздух от там.

Вчера я закачваха на VAG-COM и нямаше записана никаква грешка а ми изгасна точно преди сервиза, гофрирания маркуч е здрав моторчето за ниските е почистено перфектно накисвах го ако и изпръсках цял флакон ВД 40 маркучите са здрави всички които ми изглеждаха остаряли съм сменил и пак без резултат, а не мисе дават сума ти пари за Стъпкоео двигателче без да съм 100% сигурен, че в него е проблема, ще обърна повече внимаие на оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя проблем, който беше подобен на твоя, се оправи след настойка на инжекциона. Не знам дали проблемът ти е същия, но симптомите приличат на моите. Ако искаш ще потърся телефона на майстора, дето ми я прави, но не знам дали ще се получи и при теб. Ако искаш да потърся телефона му ми прати ЛС, за да отреагирам по-бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Пичове след дълги мъки и всячески опити с инжекция дебитомер и какво ли още не се реших да взема ново стъпково моторче и вече 400 км градско колата не е изгаснала нито веднъж.

След това ходих на реглаж и профилактика на дебитомер и работи перфектно както и всичко останало, смених въздушен филтър, мембраните и всички филтри и простотии по газовата,но ми прави впечатление, че по някога при пускане по инерция или при натискане на съединителя пак падат оборотите за секунда две с 200 об/мин и после заспиват, като го прави на газ и на бензин и то само в движение дори и да карам с 10 км/ч. Тръбата на въздухопровода е изолирана много добре за да не смуче о пред, съмнява ме да не е някой датчик за движение който да бърка оборотите в движение защото ми е направило впечатление, на поне 4 други Ауди-та че по инерция оборотите дори са по високи около 1000. ;):flehan:

ПП. Сега за карък след коледните ремонти ми се прецака и помпата за спирачките и педала от време на време пропада при продължително натискане, бе всичко се превърна в един омагьосан кръг.

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че ти играят оборотите, когато си по инерция може да се дължи на с-мата за принудителен празен ход - ППХ (май така и беше абревиатурата). Тя е направена да спира горивото (бензина), когато двигателя е по инерция или при спускане на скорост. Освен икономията, която се реализира се избягват и "гърмежите" в изпускателните тръби в следствие на не изгорял бензин. Самата с-ма взима сигнал основно от датчика на дроселовата клапа (TPS), датчика на скоростомера (той се намира в скоростната кутия и по-точно взима сигнал от диференциала), текущите обороти на двигателя, температурата на двигателя, потенциометъра на дебитомера и не на последно място от л-сондата. На базата на стойностите от тези датчици ЕКУ-то управлява подаването (дори и директното спиране) на горивото и съответно компенсира ниските обороти чрез ст. моторче. Тъй като тази с-ма работи правилно САМО на бензин е нормално да прави мизерии, когато двигателя е на газ. Обикновено това се изразява в колебание на оборотите, когато колата се движи с много ниска скорост и дори някой път гаснене. При спиране на място оборотите като с "магическа пръчка" се заковават на 780 и не трепват. За съжаление в голяма част от случаите проблема идва от датчика в скоростната кутия (просто подава по-малко импулси при много ниски скорости) или от некоректни показания на л-сондата. Затова спазването на някои правила много често помагат за избягването на този ефект от играещи обороти, когато колата е по инерция и то при много ниска скорост (под 20км/ч). Какво правя аз например:

1. След запалване на двигателя на бензин, оставям да поработи няколко минути на място (в зависимост от външната температура) и както колата е на място форсирам до около 2500 оборота и минавам на газ.

2. Оставям колата да поработи още 20-30 сек. на газ на МЯСТО (въобще не се движи колата) докато не се стабилизират оборотите и не застанат на около 800 - причината е, че веднага след превключването от бензин на газ първо са малко над 1000 и после постепенно падат до около 800 оборота (калибрира ги ЕКУ-то заради новото гориво).

3. След което потеглям и карам със стабилни ниски обороти.

4. Ако по някаква причина оборотите почнат да играя докато съм на газ (обикновено се дължи на това, че съм превключил по-рано на газ от необходимото и ефекта се появява около 5 мин. след като вече карам на газ) в движение минавам на бензин за 20-30 сек (докато не почне добре да "дърпа" на бензин) и веднага в движение минавам пак на газ. При първа възможност спирам колата до 0км/ч и няколко секунди след това оборотите са бетон и повече не мърдат дори да карам часове наред. Причината за това е необходимостта на ЕКУ-то да си калибрира показанията от л-сондата. Затова е МНОГО ВАЖНО според мен, когато има поставено АГУ, освен двигателя да се загрява до около 30С на бензин, също така да има поставен и л-емулатор - това спестява много проблеми и помага на двигателя да работи равномерно на газ.

За съжаление нашите двигатели са изцяло оптимизирани да работят на бензин и затова се грижи електрониката в колата. Поставянето на АГУ практически "ошашква" ЕКУ-то и съответно двигателя почва да се държи "свински" . Затова е необходимо като минимум да има поне л-емулатор и също така ТАП или поне центровката да е с 3-5С в предварение спрямо заводската.

Естествено единия начин да се предотврати играенето на ниските обороти е да се изключи периферията на ЕКУ-то, която управлява двигателя, когато е на ниски обороти - ст. моторче (може да се замени с реглажен кран), потенциометъра на дебитомера и поставянето на л-емулатор. Това приближава режима на работа на двигателя в така наречения "карбураторен режим" и съответно работи перфектно на газ. Естествено всичко това е необходимо обратно да се включва, когато двигателя е на бензин.

Най-добър вариант при изправни датчици и дебитомер е да се постави ГИ - тогава двигателя си работи в режим и няма проблеми от такова естество. Естествено цената му е доста височка, а и е доста капризен на механичен инжекцион - много се влияе от дебитомера. Затова аз лично съм минал на първия вариант - обикновено АГУ с л-емулатор, центровка в предварение 3-5С (най-добре е с ТАП) и вместо управлението на ст. моторче съм поставил реглажен кран с 2 врътки за компенсация на оборотите ( http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=35855&hl= ) и мога да кажа, че двигателя работи много добре на газ.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малии при мен е същото както си го описал, ще се опитам да спазвам тази последователност при палене.

"VBI" благодарение на твоята помощ след толкова месеци тегло с колата вече карам с огромно удовлетворение и кеф, а Аудито от гробница си стана прилично движещ се автомобил автомобил.

Имаш едно огромно черпене от мен. :flipoff:;):hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните ми впечатления са, че за 530км градско колата не ми е изгасвала нито веднъж, но от вчера се появи друг проблем докато стоях на един светофар изведнъж на мотора му олекна (все едно е бил пуснат компресора на климатика и съм го изключил) и започнаха да се вдигат оборотите вдигнаха се на 1200 и там заковаха покарах около 10 км и не се по мръднаха изгасих колата и после запалих и всичко си беше нормално покарах около 10 км пак се получи същото. Днес покарах пак около 60 км и на 4 пъти ми го направи същия номер опитах да извадя буксата на стъпковото моторче и нямаше никаква промяна оборотите си останаха 1200, изгасих и запалих и пак станаха нормални. :hilezh::o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук вече ще ти трябва VAG-COM - явно е записала някаква грешка в ЕКУ-то и е спряло управлението на ст. моторче. В някои случаи ако е затворило гасне, в други се вдигат ниските обороти. Ти твоето си го сменял, така че ефекта много зависи от това от тип е ст. моторче. По-добрия вариант (както е при теб), че че не затваря напълно и затова се вдигат оборотите, но не гасне. Факта, че като загасиш и запалиш се оправя означава, че се ресетват броячите в ЕКУ-то (предполагам, че грешката си остава записана) и затова почва да работи пак нормално. Някои от грешките са на базата на опити на ЕКУ-то да регулира съответния възел (примерно сместа или оборотите) и след определен брой опити (неуспешни) минава в авариен режим. Предполагам, че това ти го прави и на двете горива - газ и бензин? Този ефект за който пишеш се наблюдава например, когато си на газ и няма монтиран л-емулатор. Тъй като показанията са различни на л-сондата на газ и на бензин (по обясними причини), ЕКУ-то не успява да регулира сместа (няма как) и след време записва грешка свързана със сместа (mixture) в резултат на което минава в авариен режим. Ти обаче доколкото си спомням имаш монтиран л-емулатор на АГУ-то и затова проблема ще трябва да се търси на друго място, но за целта ще е необходимо да се закачи колата към VAG-COM. След като я закачиш пиши какви грешки е имало. По-добрия вариант е първо да се изтрият и вече ако пак имаш проблем да се прочетат отново - така ще е сигурно, че няма стари грешки. За съжаление има вариант ст. моторче да не е подходящо (различно съпротивление и ход) и затова да записва грешка за него. Не е лошо да покараш малко на бензин за да видиш дали и там ще направи същия проблем. Така ще може да се локализира по-лесно причината за вдигането на оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет,да пробва колегата да изолира стъпковото и да направи опит с тръба/маркуч/ и реглажен винт .

Иначе при ново ст моторче явно проблема му е в управлението,а то се вличе от няколко фактора/датчици/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прави го на газ и на бензин, по същия начин както когато преди изгасваше колата, но сега се вдигат оборотите. Стъпковото което сложих е метално с моторче и въртяща се клапа, а старото беше пластмасово с електромагнитен клапан, но 100% е за моята кола по каталожен номер. Вече почва да ме съмнява дали не ми прави проблеми Л. Емулатора ако не работи и прави мизерии е възможно от там да идва проблема. Преди около 3 седмици ходих на диагностика и откриха, че беше откачена Л.сондата след което я замериха и казаха работи си перфектно и я закачиха отново, но не съм забелязал никаква промяна нито на бензин нито на газ. Има ли начин да проверя дали работи емулатора.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да го провериш сравнително лесно. Л-емулатора има 4 кабела +12В (от газовия клапан на АГУ-то), "маса", един кабел в който е свързана л-сондата и един кабел, който отива към ЕКУ-то. Т.е. последните 2 кабела се връзват в куплунга на л-сондата. При теб от л-сондата излизат 3 кабела, 2 "бели" за отопление и маса (в един куплунг - те не ти трябват) и един "черен", който е информационния. Практически черния кабел е свързан през единичен куплунг (кабелна обувка мъжко/женско в гумен маншон) към ЕКУ-то. Точно на него се свързват и кабелите от л-емулатора. Проверяваш първо дали отива захранване до л-емулатора, когато си на газ. После откачаш 2-та кабела, които са свързани към куплунга на "черния" кабел от л-сондата, като внимаваш кой къде е бил свързан за да не ги объркаш после. Ще ти трябва и мултицед. Даваш колата на контакт, л-емулатора би трябвало да не е захранен. Мериш с омметър м/у двата кабела, които са били свързани към л-сондата и трябва да дават съпротивление 0 ома (пълно късо) - т.е. сигнала от л-сондата отива директно в ЕКУ-то. След това подаваш 12В на л-емулатора (това става като запалиш двигателя и превключиш на газ) и съпротивлението трябва да изчезне. Превключваш мултицета на обхват волтметър 2 волта. Както е запален двигателя и работи на газ, поставяш едната сонда на мултицета на "маса", а другата включваш към кабела, който ОТИВА в ЕКУ-то (към ел. инсталацията на колата). Трябва на всяка секунда да се появява около 1 волт - т.е. л-емулатора симулира показанията на л-сондата. Ако е така значи работи, ако не значи не е в ред. Все пак включването към VAG-COM ще насочи къде точно е проблема. Явно старото (оригиналното) ст. моторче ти е било пластмасово "черно". То работи на електромагнитен принцип (вибрации отваря и затваря) и затова като ЕКУ-то е минавало в авариен режим то се е затваряло и е гаснал двигателя. Сега новото работи на роторен принцип (пак е ел. магнитен, но се върти) и вероятно остава отворено и съответно двигателя работи на по-високи обороти. Според мен старото ти ст. двигателче също е в ред :flehan: . Причините за гасненето може да са доста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сондата ако не е добре,ще ти покаже.Защо не махнеш емулатора в случай,че ти е здрава сондата не пробваш да видиш дали ще има разлика.

Има и един резервен вариант,той е прект на колегата VBI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сондата ако не е добре,ще ти покаже.Защо не махнеш емулатора в случай,че ти е здрава сондата не пробваш да видиш дали ще има разлика.

Има и един резервен вариант,той е прект на колегата VBI.

Днес ходих на газаджия и се оказа, че нямам емулатор сложи ми и поне за сега не си вдигат оборотите, ще покарам по празниците повече и ще споделя впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...