Jump to content

15 на сто А3 '96


Атанас Янев

Recommended Posts

Колеги, тотално ми писна и скоро ще бойкотирам 3ката за сметка на някоя нова 4ка, но искам да направя един последен напън, за да подаря колата на близък човек.

Взех я преди 2 години, от година ми гори буквално 15 на сто градско, извънградско пада до 11.

Мотора е 1.8, без турбо, декември 1996 е колата.

Водих я къде ли не из Варна - то не беше сервиз на ауди, то не бяха махленски, то не беше на Бош... Всичко било наред.

Колата е на 179 000 реални, преди 2 месеца ми казаха, че разхода е заради катализатора.

Да, ама не. Ходих, махнаха го, сложих гърне, а не тръба - уви, първото зареждане разхода падна, почти на око, с около 2 литра, но само първите 300 километра, после пак същото.

Има две неща, които ме смущават, но от сервизите ме отказаха да ги мисля, и все пак:

Преди година и 2 месеца смених ланда сондата, питаха ме бош (за 450 лева) или нормална (за 150), като майстора ми беше приятел и ме убеди, че е излишно да взимам боша.

Възможно ли е, мама му стара, да е от това? Колата няма проблеми с оборотите и мощността.

Другото е, че температурата НИКОГА не е 90 градуса, даже след малко юркане из задръстванията пак си седи на малко над 60.

Казаха ми, че е така защото винаги съм бил карал на пуснат климатроник ?!

Да де, ама май на другите 3ки и с пуснат и без пуснат за 1 минута и залепя на 90...

Вие какво мислите?

Термостат не съм сменял още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При големи "майстори" си бил.

Относно проблема - сам си намерил причините:

1. Ниската температура - провери за термостата как е.

2. Ламбдата - ходи си купи нова оригинална от Ауди (тя пак ще е бош), никакви бошове с неясен произходили други, нищо че са същите.

Решиш ли тия 2 проблема си готов:hilezh:

Успех!

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При големи "майстори" си бил.

Относно проблема - сам си намерил причините:

1. Ниската температура - провери за термостата как е.

2. Ламбдата - ходи си купи нова оригинална от Ауди (тя пак ще е бош), никакви бошове с неясен произходили други, нищо че са същите.

Решиш ли тия 2 проблема си готов:hilezh:

Успех!

Oo, Дидо :lol:

Кви пари е ламБата в Порше България че и на мен ми иде :lol:

Иначе на колегата Янев и аз мога да му кажа че ламбда сондата оказва голямо влияние върху разхода.

А за термостата - аз го смених поради две причини

1) Хората са си изчислили че 90 градуса е нормалната работна температура, да не си експериментираме

2) Дразнеше ме да ми седи на 60

А това че колата не ти загрява понеже си на климатроник- питай този който ти го е казал какво е пил - промишлен газьол или вода от пералнята? :hilezh:

Редактирано от kasho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oo, Дидо :hilezh:

Кви пари е ламБата в Порше България че и на мен ми иде :hilezh:

Иначе на колегата Янев и аз мога да му кажа че ламбда сондата оказва голямо влияние върху разхода.

:flipoff:

310лв е сегашната цена, скоро ще я взимам (малко са паднали цените).

Янев:температурния датчик (син) ми направи това, стрелката да стой на 60 градуса, но и аз съм и за термостата.

След смяната на двете (и ламбдата, както казва Дидо) и разхода ще ти падне и стерлката ще ти се "оправи" :lol:

Редактирано от tox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tox, какво искаш да кажеш с този цитат??? Я виж добре за какво съм използвал емотикона :flipoff:

А това че колата не ти загрява понеже си на климатроник- питай този който ти го е казал какво е пил - промишлен газьол или вода от пералнята? :hilezh:
Или твърдиш че ламбда сондата няма общо с разхода на колата?

p.s. Опа, избързах :hilezh:

Редактирано от kasho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tox, какво искаш да кажеш с този цитат??? Я виж добре за какво съм използвал емотикона :hilezh:Или твърдиш че ламбда сондата няма общо с разхода на колата?

p.s. Опа, избързах :hilezh:

не бре казвам ти колко е цената в момента (проверявах миналата седмица), а и че съм съгласен с горното :lol: Та нали и аз ще я сменявам пради тази причина-14/100 градско :flipoff:

Редактирано от tox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да да, усетих се ;) Просто за първи път като видях поста ти и само цитата видях :hilezh: :hilezh: Мерси за цената.

А иначе за разхода - има и по зле от теб. :lol: Аз бях стигнал 17/100 извънградско (на газ де) :flipoff:

Редактирано от kasho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз карам същият двигател и градско при адски тежък крак ми дава около 12-13 когато карам извън градско (последно преди около месец) ми даде 8,5 при каране с около 180 и 4 човека в колата ( сега колегите ще кажат, че е невъзможно) е да ама аз го засичам на бензиновата колонка нямам борд който да ми го показва.

При мен температурата малко бавно се дига, но с климатроник или без него няма начин да не стигне 90 градуса. Само се чудя като се спускам и съм на 3 примерно си полавам моторна спирачка и почва да пада сигурно е термостат който ще ходя така или иначе да го сменя в Unitrade-X другата седмица.

Ако оправиш тези неща според мен не би трябвало да имаш тези проблеми за които казваш сега....

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата когато е студена харчи повече.Сменяй и ламбдата с оригинална.Аз имах същия мотор и такъв разход не съм имал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз карам същият двигател и градско при адски тежък крак ми дава около 12-13 когато карам извън градско (последно преди около месец) ми даде 8,5 при каране с около 180 и 4 човека в колата ( сега колегите ще кажат, че е невъзможно) е да ама аз го засичам на бензиновата колонка нямам борд който да ми го показва.

При мен температурата малко бавно се дига, но с климатроник или без него няма начин да не стигне 90 градуса. Само се чудя като се спускам и съм на 3 примерно си полавам моторна спирачка и почва да пада сигурно е термостат който ще ходя така или иначе да го сменя в Unitrade-X другата седмица.

Ако оправиш тези неща според мен не би трябвало да имаш тези проблеми за които казваш сега....

Успех.

Нормално е да ти пада температурата, когато си без газ на спускане.При този режим не се вкарва гориво в мотора, съответно няма изгаряне и не се отделя топлина а в същото време в радиатора ти има въздушен поток, който охлажда антифриза.Не се занимавай със мсени.

За ламбадата и термостата, мисля че вече всичко е ясно :stupid:

п.п.Да ни пази господ от такива майстори !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Милиони такива!

ПЛЮС сервиза на Бош до затвора, плюс няколко майстора из Варна, които само с VAG бачкат...

Всичко е ясно, да...

Утре отивам...

Само да ми кажете къде да отивам във Варна?

Може и да се разбере дали лабата е умряла преди да дам 350 лева за нова, или на сляпо?

Парите не са ми проблем, щом сега си я храня ламята, но въпроса вече стана прекалено принципен с нея :stupid:

Взех и една добавка за почистване на инжекциона - да я хакам ли и нея или са пълни глупости?

Никога не съм слагал добавки в интерес на истината, а за последната година съм навъртял 25k...

Редактирано от Атанас Янев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си термостата! Това ще правя и аз утре по същата причина.

За ламбдата не се юркай, отиди при кадърен човек, да ти я върже на компютър и да ти каже дали работи като хората. Щом си от Варна си лесен :stupid:

Имаш и лс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти какво разбираш под градско? Защото на мене си ми гори 15 градско и не ме плаши, понеже карам по 1км от вкъщи до офиса сутринта и от офиса до вкъщи вечерта. Е няма как да гори по-малко студена кола. той смукача и не успява да върне докато стигна до офиса. Ако караш по 6-7-8 км то със сигурност не е нормално. 10-12/100 е нормално, ако и висиш в задръствания и по светофари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти какво разбираш под градско? Защото на мене си ми гори 15 градско и не ме плаши, понеже карам по 1км от вкъщи до офиса сутринта и от офиса до вкъщи вечерта. Е няма как да гори по-малко студена кола. той смукача и не успява да върне докато стигна до офиса. Ако караш по 6-7-8 км то със сигурност не е нормално. 10-12/100 е нормално, ако и висиш в задръствания и по светофари.

Mного е писано но все пак: 14км. в едната поскока, респ. 28 km. в двете: 20лв газ = 140км на 1.00 газта, преди 20лв. 128-135км. А3 1.6 AKL

Как да не ти се реве :blackey:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колата е в момента в бокса за смяна на една камара неща, включително термостат и ламбда сонда.

Настоях всичко да подменя - майстора каза, че сондата няма нужда, но му казах и нея да смени.

По-късно, като си я взема, ще кажа какво е станало с термостата и показанията на температурата, а до няколко дни и за разхода :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата когато е студена харчи повече.Сменяй и ламбдата с оригинална.Аз имах същия мотор и такъв разход не съм имал.

Ти караш разумно приятелю :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам също разумно :puke:

В момента съм в офиса и имам малко работа, след малко отивам да я взема :blink:

Нямам търпение да видя дали са я оправили или не :steinigung:

Иначе майсторите, тези, са точни, казах ви че не искаха да сменят сондата :bia:

Ще ги видим де :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам също разумно ;)

В момента съм в офиса и имам малко работа, след малко отивам да я взема :)

Нямам търпение да видя дали са я оправили или не :)

Иначе майсторите, тези, са точни, казах ви че не искаха да сменят сондата ;)

Ще ги видим де ;)

айде казвай, че тръпнем :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене едни маисторчета ми подметнаха информацията, че компа почва да се ръководи от ламбада сондата след 4000рпм.Това вярно ли е ? Защото ако е вярно то тя ще играе роля само извънградско... И то рядко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категорично не е вярно, тъй като имах проблем с ниските обороти (колата гаснеше) и се оказа от сондата => контролира нещо и по 4000 :flipoff:

Колеги взех колата, но в 9 вечерта, още не знам кое как е,

смених ламбда сондата, тампони, тампони на стабилизиращата щанга, че нещо хлопаше, филтър на климатика, предни спирачки и термостат - всичко, труд и части 700 кинта...

Според майстора старата ми ламбда сонда е била тотално noname за 40 лева и се съгласи, че може би това е било причината за високия ми разход (въпреки че беше нова, и то сменяна при приятел).

Утре ще пиша повече :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не,

един приятел почти ме убеди, че датчика ми не показва правилно и температурата се показва 60 заради грешка на датчика (от таблота :) ),

но с новия термостат за има няма 4-5км, и то при студено време, заковава на 90 градуса :hilezh:

Все още не мога да кажа за разхода, но колата определено се движи както преди (само ми липсва хлопането от време на време :hilezh: ).

Редактирано от Атанас Янев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като ме питаха доста хора на ПМ относно промените - ще споделя накратко:

- разхода е паднал, но точно с колко - не мога да кажа, тъй като сипах до горе, минал съм от тогава 360 километра. Плафона (поправете ме ако греша?) пада осезаемо по-бързо колкото е по-малко горивото, но за момента е ДОСТА над нормалното за 360 изминати километра (преди на толкова светваше лампата за резерва).

- колата върви може би по-мазно (в добрия смисъл) - не съм сигурен точно на какво се дължи това, но в нискит обороти се държи по-адекватно (почти като дизела на приятелката ми :hilezh: )

Температурата си чуква 90 при 3-4 километра сутрин и 2-3 километра през деня :gut:

Това е по показания на таблото, през климатроника за същото разстояние показваше 90.

За съжаление тези дни съм закован в офиса или в нас, не карам по нормалния си режим и се надявам до 2-3 дни да ми е светнала лампичката, за да мога да засека и да докладвам :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...