Jump to content

ксенон проблем


Recommended Posts

може ли по запознатите да качат някоя схема какви релета и как се слагат че ми се появи проблем.Левият ми фар се пуска когато си иска ток стига но kcенона не светва.Сменях крушка баласта все същото само левият не работи,в смисъл вкючва се понякога без проблем друг път включвам и изклчвам 20 пъти докато светне а някой път колкото и да вкл/изкл не ще да светне

А3 фейслифт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

При мен същия проблем се реши с друг баласт и реле. Баласта явно си беше калпав, а без реле ми горяха бушоните.

Релето го купих от колегата за 10 лева, но се наложи да му сменя целия кабеляк. Братята китайци са направили всичко много елеганто с термо-шлаухи, куплунзи, релето е залято и т.н., но проводниците са като за сигнални жици, а не за силови. Не знам дали се продават по-качествени

Иначе схемата е елементарна: маса от купето директно към двата баласта; управляващ сигнал за релето +/- от куплунга на едната крушка(Н7 мъжки); + през бушон 25А към клема 30 на релето; + към баластите от клема 87.

Всичко това много елегантно направено, но проводниците гола вода, а кабелните обувки ги защипвам по-добре дори аз... Нито една спойка

Все пак за оригинален ксенон ли става въпрос?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И НОВ БАЛАСТ СЛАГАХ И НОВА КРУшка и разменях ляв/десен все левият ми не свети.само реле и вързване директно към акумолатоера ще ма оправи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може ли по запознатите да качат някоя схема какви релета и как се слагат че ми се появи проблем.Левият ми фар се пуска когато си иска ток стига но kcенона не светва.Сменях крушка баласта все същото само левият не работи,в смисъл вкючва се понякога без проблем друг път включвам и изклчвам 20 пъти докато светне а някой път колкото и да вкл/изкл не ще да светне

А3 фейслифт

Колега, извинявай, но за заводски монтиран ксенон ли става дума или за нещо, слагано след това? Ако си сигурен, че до управляващата електроника стига ток, то, очевидно проблемът е в стартер/генератора и/или крушката. И ако си пробвал с други, то, и 'другите' са имали някакъв проблем. Ако си сменил компонентите от работещия десен и пак не ти е светвал левия, очевидно не се появяват 12V на входа на баласта. Не ти препоръчвам да мериш изхода на стартер/генератора, защото от там при пускане ще ти подаде "само" 23Kv, след което ще "слезе" на 85V.

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

явно крушката прай мизериите.Кофтото е че е 50в и трябва пак от китайчетата да поръчвам.сега съм с 6000к и съм решил направо да взема 2х50в 8000к,че в лупата 6000к не ми харесва как стои мисля че 8000к на лупата ще е по добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, Жоре, недей на 8... вземи си по възможност 4300-5000К, не повече. Ама явно няма да мина без многото писане.

Гледай сега, по принцип това са закони на физиката. В България можеш да видиш всякакви галактически тълкувания и реклами. Най-вече от хора, които хал-хабер си нямат от тази материя. Ще гледам да мина "тънко" и да пиша кратко.

4300 келвина е аналогът на слънчевата светлина по обедно време. Именно тази "цветова температура" се приема най-добре от човешкото око и не го изморява. Именно тази "цветова темп." се използва за първоначално вграждане в заводите. Вероятно ще кажеш, че фарът не ти свети синьо, а бяло. Да така е. Даже някои ще кажат, че им свети жълто. Това не е така. 4300 к е идеалната бяла светлина дори според физиката. Но, остави това. "Синьо/виолетовото" светене и усещане за "цветоразпадане" (Color Flick се казва ефекта), което виждаш вечер, при разминаване с автомобил с фабричен ксенон се дължи на едни цветни призми, по краищата на лещата. Тяхното предназначение е да улавят паразитните лъчи, които оптиката не може да фокусира и насочи правилно в пътя. Използват се, за да не заслепяват насрещните водачи.

С нарастване на степента на "цветовата" температура (келвините) пропорционално ти спада степента на лумените. Колкото повече качваш келвините - толкова повече сваляш лумените. Давам ти един пример: Лампа на Филипс, на 4300 к дава 3200 лумена. Лампа на същия производител на 5800к дава 2800 лумена.

Може би би искал да отчетеш факта, че нито един себеуважаващ се производител не прави крушки на >6000 К. Не защото не могат, а защото е безсмислено. Ще светят по-слабо от халогенна лампа.

Имай предвид, че в България се спекулира много сериозно с келвините и лумените :flipoff: Аз виждам (и недоумявам) "ксенонови комплекти" на 12 000 К (?!). Няма лошо, само, че 12 000 е дефиницията за "черна" светлина. Сиреч, не би трябвало да се вижда дори с невъоръжено око.

Имай предвид и това: Една лампа на нов автомобил (ксенонова, де) свети на 4300 к. След две години при нормална употреба, обаче, вече свети на 5500-6000к. Променя си цветовата температура с течение на времето.

Моят съвет е - не търси "синеенето" на фаровете и гъзарията, а производителността. Нея ще я получиш само в диапазона 4-5000к. Не 6, не 8 и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се похваля. Днес сложих на белия лебед биксенон, H4 6000K. :flipoff: Много ми харесва. Очаквах леко син оттенък, но за радост или не, свети бяло. Обаче е много добре. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, Жоре, недей на 8... вземи си по възможност 4300-5000К, не повече. Ама явно няма да мина без многото писане. Гледай сега, по принцип това са закони на физиката. В България можеш да видиш всякакви галактически тълкувания и реклами. Най-вече от хора, които хал-хабер си нямат от тази материя. Ще гледам да мина "тънко" и да пиша кратко. 4300 келвина е аналогът на слънчевата светлина по обедно време. Именно тази "цветова температура" се приема най-добре от човешкото око и не го изморява. Именно тази "цветова темп." се използва за първоначално вграждане в заводите. Вероятно ще кажеш, че фарът не ти свети синьо, а бяло. Да така е. Даже някои ще кажат, че им свети жълто. Това не е така. 4300 к е идеалната бяла светлина дори според физиката. Но, остави това. "Синьо/виолетовото" светене и усещане за "цветоразпадане" (Color Flick се казва ефекта), което виждаш вечер, при разминаване с автомобил с фабричен ксенон се дължи на едни цветни призми, по краищата на лещата. Тяхното предназначение е да улавят паразитните лъчи, които оптиката не може да фокусира и насочи правилно в пътя. Използват се, за да не заслепяват насрещните водачи. С нарастване на степента на "цветовата" температура (келвините) пропорционално ти спада степента на лумените. Колкото повече качваш келвините - толкова повече сваляш лумените. Давам ти един пример: Лампа на Филипс, на 4300 к дава 3200 лумена. Лампа на същия производител на 5800к дава 2800 лумена. Може би би искал да отчетеш факта, че нито един себеуважаващ се производител не прави крушки на >6000 К. Не защото не могат, а защото е безсмислено. Ще светят по-слабо от халогенна лампа. Имай предвид, че в България се спекулира много сериозно с келвините и лумените :bia: Аз виждам (и недоумявам) "ксенонови комплекти" на 12 000 К (?!). Няма лошо, само, че 12 000 е дефиницията за "черна" светлина. Сиреч, не би трябвало да се вижда дори с невъоръжено око. Имай предвид и това: Една лампа на нов автомобил (ксенонова, де) свети на 4300 к. След две години при нормална употреба, обаче, вече свети на 5500-6000к. Променя си цветовата температура с течение на времето.Моят съвет е - не търси "синеенето" на фаровете и гъзарията, а производителността. Нея ще я получиш само в диапазона 4-5000к. Не 6, не 8 и т.н.
Най-накрая човек,който мисли като мене ! :respekt: Аз се опитвам да обясня на много хора около мене точно това за 4300К,че е най-близък до дневната светлина,но повече като гледам не търсят видимост,а визия.Друг е въпроса,че дори при 6000К,автомобила изглежда крайно зле и от километри си личи че ксенона не е фабричен.Всеки да си слага каквото му е кеф,но 8000К и особено нагоре е извращение.
Цъкнах 2 снимчици
Mи честито за придобивката,но според не светят бяло и синьо не светят,направо лилавеят.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ц, тва лилавото е от снимачната система (телефон). :flipoff:

Колега, аз зная, че няма да променя безконтролното разпространение на китайското/корейското "ксеноностроене", но само ако знаеш какво причиняваш на всеки в насрещното... :hilezh: Зная, че пред теб свети повече от халогенната крушка, но направо разказваш играта на насрещното движение. Аз никак не се радвам на този Български синдром. Навсякъде в белите държави "Афтърмаркет" ксеноновите продукти са за Off-road use only и не са позволени за движение по пътната мрежа. Ако е от интерес за аудиторията, някой ден може да понапиша това-онова за технологията, лъченията, лумени, келвини, оптика на фаровете и др. такива.

Съжалявам, ако съм ти развалил радостта - не е това целта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то най-важното е да виждам пътя вечер с по-висока скорост. :hilezh: Ама споко, фаровете си светят където трябва (на пътя), а не на хората в очите :hilezh: Все пак съм ги взел за удобство, а не за гъзария. Ако беше така, щях да взема 12 000K. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я виж това ще ти хареса ли...

post-5067-1232408570_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алексе разбирателю тва е за теб

KELVIN SCALE COLOR DESCRIPTION:

CLICK ON THE LINK TO SEE ALL AUCTIONS

LINKS TO NEW GENERATION BULBS & BALLASTS:

NOTE: FOR THESE 50W BULBS YOU WILL NEED 50W BALLASTS!!!

Това е да видиш разликата в лумините м/у 35в и 55в и да разбереш че аз съм с 55в 6000к и ми е през оная работа с колко Келвина съм :flehan: А фаровете са ми настроени на стенд и не заслепявам никой.Незнам в кои европейски държави са забранени ксеноните такова нещо не бях чувал.Имаше забрана само за 8000к на фар с рефлектор което тръгна едно време от мерцедесите които си излизаха фабрично с 8000к.Тва беше единствената забрана за ксенона

Я виж това ще ти хареса ли...
Мерси бате това търсех,но като поразгледах схемата се замислих с тия релета дали няма да ми свири алармата за изгоряла крушка

Редактирано от georgid
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Luminosity measures the amount of light which is being produced; the higher the number the more light is produced. As you move further up the Kelvin scale the light becomes dimmer. If your kit is being used in a very low light area, it is recommended to use a kit which has a high luminosity, so that greater visibility is accomplished.

Това е от твоят пример и подкрепя точно това което ти обясни Алекс. Пък ти ако искаш си сложи и зелен ако те кефи. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз това се опитвам да обясня че съм с 55в кит и дори и 8000к да сложа пак ще е с по-големи lm от 4300к на 35вата.И мисълта ми е че понеже съм с 55 ватов кит мога да си позволя да си сменя 6000к с 8000К което няма да се отрази кой знае колко поради простата причина че 8000к 55в са 3750lm ковто е много повече от 4300к(3300lm) на 35 ватовите които са най-силните.

А също да не пренебрегваме факта че съм с лупа и като бях с 6000к на визията майната и ама на пътя свети жълто заради лупата,а на фара стои диамантено както трябва да си е.С 8000к този проблем го няма и видимоста знаци маркировка........ се виждат много по добре.Ако бях с рефлектор 6000к 5000к няма проблем ама с лупата не върви.А и китайчетата препоръчват за коли с луи 8000к е аз преди да купя старите 6000к нямах представа какво имат предвид а то е било точно че на пътя светят жълто

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и аз това се опитвам да обясня че съм с 55в кит и дори и 8000к да сложа пак ще е с по-големи lm от 4300к на 35вата.И мисълта ми е че понеже съм с 55 ватов кит мога да си позволя да си сменя 6000к с 8000К което няма да се отрази кой знае колко поради простата причина че 8000к 55в са 3750lm ковто е много повече от 4300к(3300lm) на 35 ватовите които са най-силните.

А също да не пренебрегваме факта че съм с лупа и като бях с 6000к на визията майната и ама на пътя свети жълто заради лупата,а на фара стои диамантено както трябва да си е.С 8000к този проблем го няма и видимоста знаци маркировка........ се виждат много по добре.Ако бях с рефлектор 6000к 5000к няма проблем ама с лупата не върви.А и китайчетата препоръчват за коли с луи 8000к е аз преди да купя старите 6000к нямах представа какво имат предвид а то е било точно че на пътя светят жълто

Колега, да обиждаш точно мен на тема ксенонови продукти е леко нелепо, разбирателю. Някои хора тук знаят защо. Когато Алекс е работил за ксеноновата дивизия на Philips, ти още си нямал книжка, но остави това. Сега, нека Алекс ти каже. Ако си мислиш, че изобщо разбираш какво пишеш и разбираш НЕЩО за ксенонова технология - забрави. Просто трябва да излееш чашата с "познанията" си, за да налеем нови. Верни. Иначе няма да стане.

Дори и горното, което си ми "пейстнал" е точно това, което се опитвам да ти обясня. За да ме разбереш, трябва да изпиша около 10 страници, което НЯМА да направя. Ако искаш - попитай като човек, ще ти обясня. Иначе ето само някои точки:

1. Това, че фаровете са ти настроени на стенд НЯМА нищо общо с УПРАВЛЕНИЕТО на светлинните потоци. И, да, заслепяваш. Странно, нали? Вероятно не знаеш за разликата в лещите при ксеноновите и халогенните фарове. Най-общо заслепяваш, защото при теб липсват "цветните" призми по края на лещата (не са видими с просто око, споко), които имат за цел да "улавят" паразитните лъчи, които оптиката НЕ може да фокусира в пътя. Това, което виждаш като "синеене" или "лилавеене" при оригиналния ксенон (Color Flick се казва ефектът) е именно резултат от тези призми. Когато ги няма и източникът на светлина е > 900 lm (за толкова се изчисляват хал. лещи) - те НЕ могат и НЕ филтрират паразитните отблясъци. И те попадат в очите на ония от среща, на които им идва да ти резнат шушона.

2. Жълтата светлина и лупите НЯМАТ нищо общо.

3. 55W Ксенон има само в "Китайската" технология. Дали според теб производителите не могат да сложат и 1KW? Не е номерът да сложиш източник на 1 милиард лумена на решетката си. Номерът е в това да управляваш правилно светлинните потоци, за да дадеш ДОСТАТЪЧНО и РАВНОМЕРНО осветяване и да не пречиш на останалите.

4. И да, НЕ са разрешени за Street Use. Можеш да видиш на тези любими на махленския тунинг китове, че пише "Off-Road use only. Not legal for street use". Мога да ти покажа колкото искаш снимки на кутии. Това, че ти НЕ си го чувал е тъжно.

5. Автомобилните производители НЕ вграждат НИЩО по-голямо от 4100 келвина. БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЯ! ФАКТ! Това с Мерцедес и 8000 келвина е пълна глупост. Не ти препоръчвам да го казваш никога повече, пред хора, които са в час с тези технологии.

6. Искрено ти препоръчвам да попрочетеш малко ДОСТОВЕРНА информация, не от разни просташки сайтове. Ако не - чети ФИ-ЗИ-КА.

Понеже не искам да се хабя да ти пиша повече, ще ти дам САМО малка част от едно писание на Главният инженер на PHILIPS в Aachen, Germany.

Ако ти се чете, кажи, ще ти дам материал на кило. Но точно Алекс недей да пипаш на тема Automotive Lighting, че там му е минала една сериозна част от кариерата...

Благодаря.

P.S. Препоръчвам горещо на всички заинтересовани да прочетат внимателно долният абзац. Всяка дума в него е изключително правилна и вярна. Всичко, различно от това по-долу, което чуете, можете да сте сигурни, че е измишльотина, съчинена в някой бар от китайски маркетинг специалисти и няма общо нито с техниката, нито с физиката!

MISCONCEPTIONS

There are many companies and private merchants out there that will advertise 7000K, 8000K, and even 12000K HID kits. Most of these vendors lurk around on ebay, online car forums, websites, and ricer accessory shops. 100% of the people that buy these kits do so because they are uninformed, uneducated, or misguided in the field of lighting, and will buy these junk kits thinking three things: that these bulbs are brighter, that these bulbs should cost more money, and/or that they will perform better. All three statements are completely false. Perhaps this misconception and frenzy for purple lights originates from BMW and Audi's infamous Hella projector HIDs.

So allow me to explain the real truth of the matter... Philips is the number one manufacturer of HID bulbs. The Philips OEM D2S bulb is rated at 4100K at 12.8 volts and produces 3200 lumens of light. The Philips Ultinon D2S is 5800K at 12.8 volts and produces 2400 lumens of light. As you can see, with all other factors remaining constant, the brightness of an HID bulb declines the higher up the color index you go. Vision, a Korean bulb manufacturer, makes an 8000K bulb, which they used to advertise on Acura-Forums as 2000 lumens bright. This is barely a marked improvement over halogens, and will produce more glare and eye fatigue than it is beneficial. 4100K has been proven through tireless independent research by the Germans, Japanese, and Americans to be the most functional, truest white and thus the brightest possible color temperature (ceteris paribus).

Every car manufacturer in the world (including BMW and Audi) uses none other than a standard 4100K gas-discharge bulb. No exceptions. The reason being is that 4100K is daylight white in color and produces the same color visible light as direct sunlight. This is least fatiguing functional color on the eyes and produces the most comfortable contrast on the road.

So the million dollar question is now: Why do BMW & Audi lights appear blue when they use a white bulb?

Well, this coloration is the result of the light projectors; the lenses: it's transparency, it's curvature, the tiny grooves etched into it; the projector assembly, the shield, and the reflector bowl. All these components work together to produce a signature of light unique to that particular optic's design. On the Audi and BMW projectors, the lens curvature at the edge bends the white light producing a "prism effect". White light is broken down to it's fundemental colors. Since blue lights is high energy, it is absorbed last and thus travels farther. So with this prism effect, you'll notice that BMW HIDs are only purple and blue from the sides, the top, and the bottom edges, but are always daylight white on the road and in the beam pattern. This phenomenon can be demonstrated when you watch an oncoming BMW hit a pot hole or speed bump in the road and the car's nose pitches up and down. The headlights will flicker and "throw colors off", but returns to a solid white beam pattern directly on the road.

Trying to emulate this color-flickering effect with a solid-state blue or purple bulb is only detrimental to lighting performance, it doesn't fool anyone, but most importantly it endangers other motorists around you. Blue light has what we call a very high diffuse density, which causes it to radiate outwards as opposed to forwards. What results is a wide glow of light outside the beam pattern that is blinding to motorists you share the road with. A blue HID bulb will produce color bleed around the headlight, around the objects it lights up, outside of the beam pattern, and around the cut off line. This is effect is known as "glare", and these illegal and improperly installed HID kits are the reason why HIDs get a bad wrap. As common evidence of glare, observe a traffic light at night in a dimly lit area. There is red light and green light. Red is opposite blue and green is next to blue, thus we can substitute green for blue. If you observe the aura, or glow, of light around a red light and compare it to that of a green light, you'll notice that the green light produces much more glare than red. Blue is even worse. Purple, the worst.

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова от днес и аз минах на 5000К :yau: .Досега бях с 8000К и особено при мокро откачах :lol:

Надявам се сега да съм Ок.С лупи съм

Редактирано от 3APA3ATA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дозта полезна информация :lol: Благодарско

Тъй като явно моите лупи нямат такива призми какво мислиш за ксеноновите крушки с УВ стъкла

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дозта полезна информация :lol: Благодарско

Тъй като явно моите лупи нямат такива призми какво мислиш за ксеноновите крушки с УВ стъкла

Моля, за мен е удоволствие да помогна.

По принцип ксеноновите крушки задължително се изработват от специален кварц (не е стъкло дори), който 100% блокира UV & IR лъчите. Ксеноновата технология е свързана с огромно отделяне на UV лъчение и за съжаление - предимно в "късовълновия" диапазон, което е изключително опасно за очите. Но това китайците не го бръснат за слива. Високото отделяне на UV идва от специфичния спектър на светлината при "горене" на газовата микстура в камерата на лампата. Сиреч - производителите на оригинални ксенонови лампи задължително използват това "кварцово" стъкло. Другото, което липсата на UV филтрация причинява е пълно разрушение на поликарбонатните фарове, а и на всичко, различно от обикновено стъкло (само то пропуска 100% от UV лъчението).

На въпроса ти - Да, ксеноновата лампа задължително трябва да има филтрация на UVxx. Друг е въпроса, че аз не вярвам на нищо, което е "ксенонов" продукт и НЕ е правен от Philips или Osram. Та, не зная китайците до колко имат истински UV кварц...

Имай предвид и друго - САМО Philips имат афтърмарет продукт, който е минал през т.нар. "Оптично изравняване" (Optical Alignment) на "фокусната точка" (Focal Point). Ако ти е чудно какво значи това, ще ти пусна снимки.

Поздрави и дано да ти е от полза.

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, давам примера, за който говорих по-горе. Той има за цел да илюстрира огромната разлика първо в цветовата температура и второ - безкрайно важната роля на "оптичното подравняване" на крушката. Фар, конструиран за ксенонова лампа има коренно различен Focal Point от такъв, за халогенна лампа. Най-общо казано с прости думи - ако вземеш една халогенна лампа и до нея сложиш една ксенонова, ще видиш, че източникът на светлина е на коренно различно място. При ксеноновата е изнесен доста по-напред. А оптиката на фара е така конструирана, че да се "съобразява" именно с този "център", от който излиза светлината.

Вие преценете сами кое е по-правилното осветление.

И колега Жорко, няма значение колко са ти келвините, защото си на 50W също е много грешно разбиране. Имай предвид, че само 4100-4300К се приема правилно от човешкото око и не го изморява.

Ето и снимки:

post-29829-1232750670_thumb.jpg

Above is an 8000K HID kit conversion installed on a GS400 Lexus with typical poor cut-off and severe color bleeding above and around the cut-off line, and even in the shadows of the railings. This is just one example of blue light's high-energy wavelengths. All the light above the poorly defined cut-off can be translated into "glare" by other motorists.

post-29829-1232750766_thumb.jpg

Here is a 4100K OEM HID retrofit by Philips with sharp, clean cut-off as well as sharp defined beam pattern on the same car. The very well defined bounds are created by properly engineered optics used in their intended design. Bear in mind this is achieved only if the lamp has passed the Optical Alignment and Focal Point correction. This is a perfect beam pattern. Notice that only the driver-side headlight is on and this is merely half of the light this car will end up producing. And yes, this is NOT a projector headlamp. It is reflector-type (no lens at all). This is an example of how important the focal point is.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, не се кахъри толкова. Карай си ги смело. Ако беше в Германия, нямаше да минеш TUV, но тук наш'те не са светнати :loldev: Споко :yau: А и твоите наистина светят прилично, въпреки, че са малко по-сини от необходимото :musik: В България докато започнат да ти мерят лъчението, фокусът и цветовата температура на фаровете, както е в белите държави, ще минат поне още 25 години :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...