Jump to content

Май май окотих турбината....


JoroM

Recommended Posts

Турбото надува само до 0,3 Бара! днес доста я напъвах колата на едни гонки, и като тръгнах да се прибирам, установих че не върви както трябва, а и бyстметъра показва че турбото надува само до 0,3. Бyстметъра го пробвах дали работи - не е в него проблема, щото като му подам въздух от компресор за помпене на гуми стрелката отива докрай! откачих маркуча които влиза във blow-off клапана(или cutt-off, както го водят е ЕТКА-та) и като изфорсирам духа силно оттам...

Какво се е прецакало? Самото турбо ли е заминало, или е нещо по управлението му? имам предвид N74 мисля беше единия клапан, а другия седи на самото турбо или греша? Карах със 100 октанов бензин, може ли да се прецака турбото от висок октан?

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

понякога от много ръчкане и след спиране без да се изчака да се охлади турбото колата може да влезе в авариен режим(0.3бара) Същото може да се получи и ако е пренадуло турбото и ЕКУ-то влиза в авариен режим за да не се прецака турбото.Ако след като поистине колата не се оправи значи проблема е по голям.Примерно може да ти е заминал Н75 клапана,това е една от причините а те може да са доста.От октаните на бенза нищо неможе да ти стане,дори за този двигател дават по книжката че и мощноста не се вдига.Но е по добре да караш с такъв ако си с чип заради по малката вероятност от детонации.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

стигнеш ли до счупване на турбото, няма как да не разбереш

то ще тропа вие трака пуши, че няма да се двоумиш

най вероятно или си в авариен режим

или си с теч по пътищата

или е клапан

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е отстранен...понеже ми хрумна че клапана които е на самото турбо и го командва с лостова с-ма, може да е блокирал, качих колата на канал и с едно желязо раздвижих лоста напред-назад, след това почуках по N74,или N75 беше(тва дето стои отгоре на въздуховода, след дебитомера) с клещите, и турбото взе че се оправи - пак си върви като преди и надува до 1,3 Бара...ако пак се получи такъв проблем в бъдеще, ще знам че е единия от двата клапана...

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чипа е от Брезел, но не мисля че проблема е оттам, щото откакто съм го сложил не съм имал проблеми досега, даже при нормално каране в града ми дава разход 10,5-11/100...друг е въпроса че при яка ръчка стига до 21/100, а вчера аЛдито видя зор: имам 50-60 километра на пистата, от които половината са на пълна газ до около 180-190 км, а другите са за връщането обратно на старта. Обаче интересното е че турбото почна да не надува като си тръгнах от гонките, щото последната ми гонка беше с една Астра ГСИ, която наказах лошо!

И след като се прибрах, колата беше изгасена поне два часа, преди да я подкарам отново, а се оправи едва след като раздвижих лоста на турбото и почуках по клапана на въздуховода, като първоначално след слизaнето от канала и потеглянето пак надуваше до 0,3 бара, но след няколкостотин метра изведнъж тръгна, така че за мен това не е влизане в авариен режим, а е заял някои от двата клапана, които управляват турбото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Правих диагностикa с ваг-кома и ето каква грешка ми изкара:

01262 - solenoid valve for boost presure control (N75) 26-10 - output open - intermittent

доколкото разбрах клапана е заседнал в отворено състояние, или греша?

Сега се сещам и че на гонките в началото колата не вървеше добре, но въобще не съм се сетил да погледна бyстметъра, и щото не вървеше няколко пъти пробвах с 2 спортни и обикновен филтр, и може от разместването като свалям и слагам филтъра клапана да се е оправил, щото след последната смяна на филтъра колата тръгна доста по-добре отколкото в началото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Продължение на темата: след като на няколко пъти тоя шибан клапан ми прави номера и турбото надуваше само до 0,3 бара като запецне, реших да го разкарам и понеже струва 140 кинта (на ауто плюс), си поръчах бyстконтролер, тип - кранче:

Boostcontroller

Направих експеримент как ще върви колата като разкарам оригиналния клапан(оставих маркучите висящи - не съм ги затапвал), оказа се че така колата върви доста повече и на 1 и 2 скорост като смачкам газта вдига до 1,2 бара и после плавно пада....преди в същата ситуация вдигаше не повече от 0,6-0,7 бара пик.

Имам три въпроса към по-запознатите:

1. Ако карам без клапан N75 или кранче, има ли опасност да повредя нещо, и до колко би се повишило налягането примерно на 5-та като смачкам газта(че не ми достиска да пробвам)???

2. Каква точно е ролята на N75, щото без него колата върви повече...предпазва ли кво прави???

3. Гледам че някои кранчета се свързват направо с вход и изход директно на мястото на N75, а тоя дето го взех има тройник които според схемата трябва също да участва, и схемата става доста по-сложна...ако го свържа директно, без тройника, каква ще е разликата???

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължение на темата: след като на няколко пъти тоя шибан клапан ми прави номера и турбото надуваше само до 0,3 бара като запецне, реших да го разкарам и понеже струва 140 кинта (на ауто плюс), си поръчах бyстконтролер, тип - кранче:

Boostcontroller

Направих експеримент как ще върви колата като разкарам оригиналния клапан(оставих маркучите висящи - не съм ги затапвал), оказа се че така колата върви доста повече и на 1 и 2 скорост като смачкам газта вдига до 1,2 бара и после плавно пада....преди в същата ситуация вдигаше не повече от 0,6-0,7 бара пик.

Имам три въпроса към по-запознатите:

1. Ако карам без клапан N75 или кранче, има ли опасност да повредя нещо, и до колко би се повишило налягането примерно на 5-та като смачкам газта(че не ми достиска да пробвам)???

2. Каква точно е ролята на N75, щото без него колата върви повече...предпазва ли кво прави???

3. Гледам че някои кранчета се свързват направо с вход и изход директно на мястото на N75, а тоя дето го взех има тройник които според схемата трябва също да участва, и схемата става доста по-сложна...ако го свържа директно, без тройника, каква ще е разликата???

N75 ти управлява уестгейта. Т.е. отваря ли го или го затваря.

Ако си без N75 уестгейта ще ти е вечно затворен, турбината ще надува колкото може.

Резултата според мен - турбината няма да кара още дълго, за мотора също не е ясно, разхода и той ще е яко нагоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си кранчето и го сложи на 0.5 или 0.6 , повече е вредно да караш ако нямаш чип. И в никакъв случай не ги оставяй отпушени маркучите, така може и 2 бара да надуе на некой баир - ше ти се включат фюъл кътове ше трупа грешки, може и турбината да фръкне.

Редактирано от Oyama
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането без Н75 му виката каране само на ГЕИТ което значи,че налягането ще се регулира единствено от пружината вътре в геита ако е твърд геита колата ще пренадува.Аз един път слагах геит от няква друга турбина (незнам от каква кола) но беше адски твърд и колата дигаше над 1.7 бара и нещо почваше да стърже.Естествено веднага го разкарах този геит.Интересното е че колата не вървеше при това надуване ,можеби защото сместа е обеднявала доста.Знам само че на геит при здрава турбина трябва да ти надува между 1.2 и 1.4 бара.Но внимаваи че бедната смес е доста опасна,за разлика от по богатата.А на 5-та предавка сигурно и на 5000 оборота налягането ще ти е пак 1.2 или там колкото ти прави.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за инфото, почна да ми се изяснява картинката...

Ще пробвам на 5-а колко макс ще дигне налягането турбото, и се надявам действително да не вдига повече от 1,2 бара, щото тва ме устройва, и аз за тва се борех - като я напъна на 1,2,3 да вдига до 1.2 което досега не беше възможно, щото тоя N75 ограничаваше турбото и единствено на 5-а ги правеше 1,2 бара...

При положение че досега е надувало до 0,6-0,7 при ускорение на 1 и 2-ра а сега надува до 1,2 колко приблизително се е качила мощността?

А нещо за начина на свързване на кранчето да кажете: с тройника или директно - без него???

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Пробвах при всякакви режими колко макс ще вдигне турбото...1,2 бара е макса!

Тройника които е в комплекта на бyстконтролерчето не е проходен. вътре има съчма, и стрелка върху него, която явно показва посоката на пропускливост на тройника...

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мои савет е да не караш само на геит.Или си смени Н75 клапана или си сложи това бyстконтролерче,но внимаваи как го настроиваш че някаде бях чел лоши работи за ръчните бyстконтролерчета.А принципно ако чипа ти е за 1.2 бара пик трябва да ги правиш още на 3-та между 2500 и 3000 оборота при максимална газ.А това до какви обороти ще ти ги даржи вече зависи от картите на чипа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането без Н75 му виката каране само на ГЕИТ което значи,че налягането ще се регулира единствено от пружината вътре в геита ако е твърд геита колата ще пренадува.Аз един път слагах геит от няква друга турбина (незнам от каква кола) но беше адски твърд и колата дигаше над 1.7 бара и нещо почваше да стърже.Естествено веднага го разкарах този геит.Интересното е че колата не вървеше при това надуване ,можеби защото сместа е обеднявала доста.Знам само че на геит при здрава турбина трябва да ти надува между 1.2 и 1.4 бара.Но внимаваи че бедната смес е доста опасна,за разлика от по богатата.А на 5-та предавка сигурно и на 5000 оборота налягането ще ти е пак 1.2 или там колкото ти прави.

Като е вързан гейта към търбо пътя стандартно ще отваря на 0.3 бара, като е откачен маркуча гейта е постоянно затворен и турбината ще си надува колкото може - в случая явно 1.2 е максимумът дебит на турбината който може да качи над консумацията на мотора , тва не знам дали говори добре за турбината, попринцип на максо а4-ката с откачен гейт дигаше 1.6 и нагоре.

За колегата буустконтролера трябва да си се върже по описание - тройника се слага на маркуча на гейта като стрелката трябва да сочи в посоката на гейта , а обратното на стрелката трябва да идва от турбопътя - от тройника маркуча трябва да влезе в пишката с входяща стрелка на контролера , а изходящата стрелка трябва да си виси някъде или да се върже на интейка след дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е вързан гейта към търбо пътя стандартно ще отваря на 0.3 бара, като е откачен маркуча гейта е постоянно затворен и турбината ще си надува колкото може - в случая явно 1.2 е максимумът дебит на турбината който може да качи над консумацията на мотора , тва не знам дали говори добре за турбината, попринцип на максо а4-ката с откачен гейт дигаше 1.6 и нагоре.

За колегата буустконтролера трябва да си се върже по описание - тройника се слага на маркуча на гейта като стрелката трябва да сочи в посоката на гейта , а обратното на стрелката трябва да идва от турбопътя - от тройника маркуча трябва да влезе в пишката с входяща стрелка на контролера , а изходящата стрелка трябва да си виси някъде или да се върже на интейка след дебитомера.

При свързването(кранчето+тройника) спазвах точно посоките, обаче при отвит и завит кран надува само до 0,3 бара! пресвързах тройника наобратно(ако са объркали посоката на лепенката му) обаче пак не стана! в крайна сметка махнах тройника и оставих само кранчето, като в момента съм го затегнал и карам на геит както се изрази един колега. като имам време ще разглобя тройника да видя що не работи...може да е блокирана съчмата от нещо, все пак е китайски...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не си оставил и Н75-то вързано ? :)

Е така трябва да е. Иначе как така си махнал тройника, към кое си вързал контролера? ПРинципно става и с обикновен тройник без съчма.

d95e50b8c210a7c36b7b18c4067a4d41.jpg

d42d12d61ca9d30126a574697985df72.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да, даже и канелка от бъчва сложих след N75...и чак тогава тройника :respekt:)

Спазил съм точно схемата, но както писах, надува само до 0,3 бара. Кранчето съм го вързал между маркучето идващо от охлюва и маркучето влизащо в уесгеита (точно където трябва да е свързан тройника).

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, даже и канелка от бъчва сложих след N75...и чак тогава тройника :respekt:)

Спазил съм точно схемата, но както писах, надува само до 0,3 бара. Кранчето съм го вързал между маркучето идващо от охлюва и маркучето влизащо в уесгеита (точно където трябва да е свързан тройника).

Демек като рестриктор на маркуча ? Така не е много добре, по добре сложи най обикновен тройник , кранчето трябва да изпуска налягането , не да го рестриктира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отворих тройника, вътре има пружинка и съчма 8мм която би трябвало да затваря притока на въздух от охлюва към уесгеита...както и предполагах мустаци от заготовката са пречели на съчмата да затваря плътно...със шлифовалка оправих леглото на съчмата, сега затваря плътно и не пропуска въздух по посока на стрелката колкото и да надувам с уста...какъв е смисъла от тази съчма, и каква ще е разликата ако сложа обикновен тройник(без съчма)???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С това кранче, може да съсипеш колата. Мойта надува на 0.8бара, като загрее интеркулера и въздуха - не може да охлажда добре, дори ми връща аванса и пуска гориво. Гледа се в реално време на ВАГ КОМа кво показва, 115 канал май беше. В краен случай ми затваря и дросела автоматично, за да не прецакам мотора. Аз съм с AWT.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че си тръгнал в грешна посока. Не че съм голем разбирач, ама няколко мисли:

- Турбината надува, и Н75 отваря тогава, когато ЕКУ-то каже.

- Дори и да осигуриш по-високо налягане, ако нямаш гориво сместа ще обеднее яко. И няма да върви повече.

- Този буустконтролер регулира налягането по-неравномерно от Н75

и послено, в момента съсипваш колата си, а не "вдигаш коне"...

ПП: А и на твоя буустметер, като си му пуснал 8 бара от компресора, не разчитай да е точен

Редактирано от Audi V6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ОЯМА не мисля че само по това колко ти надува турбината на геит можеш да кажеш че турбината не е добре ,защото ако турбото си е наред а самата пружина на геита е мека няма как да дигнеш голямо налягане.Демек на ново турбо ако му сложиш мек геит и караш само на геит пак няма да ти дигне 1.6 както на МАКСО примерно.

А за това че Н75 клапана е по доброто решение от този ръчен буст,при само чипосана кола мисля че е ясно на всички.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...