Jump to content

Кой е бушона за запалката на А6 Ц4?


nedelcho_iliev

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Днес без да искам дадох на "късо" куплунга на запалката. Чух, че нещо изцъка и сега на запалката няма напрежение. Проверих всички бушони, които знам - тези които се намират от лявата страна на таблото(като отвориш вратата) и имаше 2-3 бушона в кутийката под предния капак. Всички бушони са здрави. След като дадох на контакт установих, че се е нулирал дневния километраж и климатроника беше застанал на 22 градуса в режим "auto". Но и километража и климатроника си работят както трябва, а на запалката няма напрежение.

Та въпроса ми е от кой бушон се захранва запалката и къде се намира той?

Предварително благодаря!

Link to comment
Share on other sites

Здравейте колеги,

Днес без да искам дадох на "късо" куплунга на запалката. Чух, че нещо изцъка и сега на запалката няма напрежение. Проверих всички бушони, които знам - тези които се намират от лявата страна на таблото(като отвориш вратата) и имаше 2-3 бушона в кутийката под предния капак. Всички бушони са здрави. След като дадох на контакт установих, че се е нулирал дневния километраж и климатроника беше застанал на 22 градуса в режим "auto". Но и километража и климатроника си работят както трябва, а на запалката няма напрежение.

Та въпроса ми е от кой бушон се захранва запалката и къде се намира той?

Предварително благодаря!

и аз съм давал на късо ама при мен беше бушон виж дане да пропускаш някой

Link to comment
Share on other sites

Здравейте колеги,

Днес без да искам дадох на "късо" куплунга на запалката. Чух, че нещо изцъка и сега на запалката няма напрежение. Проверих всички бушони, които знам - тези които се намират от лявата страна на таблото(като отвориш вратата) и имаше 2-3 бушона в кутийката под предния капак. Всички бушони са здрави. След като дадох на контакт установих, че се е нулирал дневния километраж и климатроника беше застанал на 22 градуса в режим "auto". Но и километража и климатроника си работят както трябва, а на запалката няма напрежение.

Та въпроса ми е от кой бушон се захранва запалката и къде се намира той?

Предварително благодаря!

Като махнеш капака от лявата страна на таблото и на самия капак от вътрешната страна трябва да имаш описание на бушоните. При мен е така (ама с тоя немски...)

Link to comment
Share on other sites

Бушона е при двигателя, до куплунзите за диагностика. Мисля първия отляво. И аз прегледах два пъти въпросните бушони от ляво на таблото преди да почна да ровя тези под капака. При мен запалката е до ръчната, а не до стереото, но смятам че няма разлика...Ааааа, сега се сетих...може и при самата запалка да има бушон или някакъв предпазител, понеже има и един светодиод, който може да играе подобна роля. Виж и там.

Edited by mitsubishi galant
Link to comment
Share on other sites

и аз съм давал на късо ама при мен беше бушон виж дане да пропускаш някой
Сещаш ли се кой беше бушона или къде се намира(от ляво на таблото, при куплонзите за диагностика или някъде другаде)?
Като махнеш капака от лявата страна на таблото и на самия капак от вътрешната страна трябва да имаш описание на бушоните. При мен е така (ама с тоя немски...)
Тези бушони за които говориш са проверени и са здрави 100%. В едно мултимедийно ръководство на руски казват, че за запалката е бушон №8 от въпросното табло, но явно има разминаване между Ауди 100 и А6. Има описание на капака ама никъде не видях да пише "leichter"(запалка).
Бушона е при двигателя, до куплунзите за диагностика.
Там имам два бушона и бяха здрави. Имаше и още 2-3 нещица забодени, може и бушони да са(нямам предвид релетата), утре ще ги проверя и тях.

Сега като се замисля, това че ми се рестартираха климатроника и дневния километраж май няма общо с късото съединение в запалката. Причината май ще да е в това, че вадих всички бушони един по един.

Link to comment
Share on other sites

Там имам два бушона и бяха здрави. Имаше и още 2-3 нещица забодени, може и бушони да са(нямам предвид релетата), утре ще ги проверя и тях.

Сега като се замисля, това че ми се рестартираха климатроника и дневния километраж май няма общо с късото съединение в запалката. Причината май ще да е в това, че вадих всички бушони един по един.

Провери ги пак тези бушони, а другите нещица не ги закачай. А ако си бил на контакт е възможно. И при мен се беше получило нещо подобно, но не помня точно. Нещата се оправиха като смених един от бушоните горе под капака.

Ако предпазителя под капака ти е бил сменян и е бил сложен по-силен е възможно проблема да е при запалката. Виж и там.

Link to comment
Share on other sites

Провери ги пак тези бушони, а другите нещица не ги закачай. А ако си бил на контакт е възможно. И при мен се беше получило нещо подобно, но не помня точно. Нещата се оправиха като смених един от бушоните горе под капака.

Ако предпазителя под капака ти е бил сменян и е бил сложен по-силен е възможно проблема да е при запалката. Виж и там.

Точно там е бушона, под капака до буксите за диагностика (и релета има) 15А е бушона.

Link to comment
Share on other sites

бушона е от ляво на таблото но не се сещам точно кой. Абе колега да не си отворил плъстините в запалката и за това да не ти работи ?

Link to comment
Share on other sites

Проблема е решен. Намерих го въпросния бушон в кутията при куплонзите за диагностика. Сега осъзнах, че съм допуснал грешка при първата проверка. Понеже бушона е наврян много и аз за по-лесно реших да замеря с мултицета дали има връзка в двата края на бушона. Връзка имаше(мултицета писна), но запалката беше натисната(включена и затваря веригата). Днес извадих бушоните и видях кой е изгорелия. При мен беше 30А, но тъй като на капака пишеше, че там бушона трябва да е 15А сложих 15А. Онези "нещица", за които говорих по-горе се оказаха също бушони. Знае ли някой защо са такива "странни" и с какво са по-различни от другите бушони?

Още веднъж благодаря за помоща!

post-15832-1236548857_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Проблема е решен. Намерих го въпросния бушон в кутията при куплонзите за диагностика. Сега осъзнах, че съм допуснал грешка при първата проверка. Понеже бушона е наврян много и аз за по-лесно реших да замеря с мултицета дали има връзка в двата края на бушона. Връзка имаше(мултицета писна), но запалката беше натисната(включена и затваря веригата). Днес извадих бушоните и видях кой е изгорелия. При мен беше 30А, но тъй като на капака пишеше, че там бушона трябва да е 15А сложих 15А. Онези "нещица", за които говорих по-горе се оказаха също бушони. Знае ли някой защо са такива "странни" и с какво са по-различни от другите бушони?

Още веднъж благодаря за помоща!

Късмет си извадил с тия 30А, могло е да прекъсне веригата някъде другаде и тогава ходи го търси...

Link to comment
Share on other sites

... Онези "нещица", за които говорих по-горе се оказаха също бушони. Знае ли някой защо са такива "странни" и с какво са по-различни от другите бушони?

Това са "термо" предпазители - вътре са с би-метална пластинка. С една дума при загряване изключват и после като изстинат пак се включват.

Link to comment
Share on other sites

Късмет си извадил с тия 30А, могло е да прекъсне веригата някъде другаде и тогава ходи го търси...
За момент и тази мисъл ми мина през главата. Сега вече всички бушони са както ги пише по капаците.
Това са "термо" предпазители - вътре са с би-метална пластинка. С една дума при загряване изключват и после като изстинат пак се включват.
Благодаря колега!
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
бушона е от ляво на таблото но не се сещам точно кой. Абе колега да не си отворил плъстините в запалката и за това да не ти работи ?

Колеги, не ми се отварят стъклата на 100-та , двигател AAD. Къде точно се намира бушона за ел.стъклата? Работата е спешна, защото едно стъкло остана отворено, а на вън вали и съм покрил колата. :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

Колеги, не ми се отварят стъклата на 100-та , двигател AAD. Къде точно се намира бушона за ел.стъклата? Работата е спешна, защото едно стъкло остана отворено, а на вън вали и съм покрил колата. :hilezh:

Мисля, че бяха отвън в пластмасовата кутия при моторчето за чистачките. Един бушон има и долу в краката на шофьора вляво. Като махнеш малката кора долу вляво (към прага) ще видиш няколко релета и няколко предпазителя. По-големия мисля също е за стъклата и комфорт модула. Самия комфорт модул също е там - голямо двойно реле. Не е лошо да го отвориш и да му презапоиш пътечките към куплунга. Най-вероятно заради него не ти работят стъклата - имах същия проблем лятото. След презапояването всичко е ОК.

Link to comment
Share on other sites

Мисля, че бяха отвън в пластмасовата кутия при моторчето за чистачките.

:hilezh:

Точно той, син, в дъното на кутията. Там е и за запалката.

Edited by RaDi_b4
Link to comment
Share on other sites

На един бушон са с предната.

хм, това добре, но задната спря да работи , последно по спомен хладилна чанта бях включвал в нея ...

Link to comment
Share on other sites

хм, това добре, но задната спря да работи , последно по спомен хладилна чанта бях включвал в нея ...

Разширил си крачетата. С нещо пластмасово или при изваден контакт закриви леко двете законтрящи палчета и трябва да заработи :blowingup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Колеги, видях че темата е доста стара, но и аз имам същия проблем. Предната запалка работи, задната - не!? Пробвах с крачетата, пак не работи. Накрая установих, че не идва ток до буксата... Някой имали идея? Става въпрос за 100/Ц4, 93г.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...