Jump to content

Криви дискове...отново,или?


wild_passion

Recommended Posts

Мишелке, за колко купи дисковете? Помня, че ги беше взела от познати с отстъпка.

Истинските Ferodo са с много добро качество. На две А3-ки и Голф 4 съм взимал такива и хората не са се оплакали при положение, че специално ги помолих да кажат ако възникнат проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 85
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мишелке, за колко купи дисковете? Помня, че ги беше взела от познати с отстъпка.

Истинските Ferodo са с много добро качество. На две А3-ки и Голф 4 съм взимал такива и хората не са се оплакали при положение, че специално ги помолих да кажат ако възникнат проблеми.

Взех ги за около 200 лв, но не съм сигурна колко точно :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола си е купих от Германия и до сега не ми е правила никакви проблеми.Тогава като я взех дисковете бяха ръждясали и в началото като я подкарах имаше някакво тресене при спиране но след като се излъскаха нямаше никакви приблеми.Искам друго да кажа не е много по темата но според мен е полезно.Преди 2 седмици си смених спирачната течност и много се промени начина по който спира колата.Доста четох по този въпрос и много неща разбрах.В Германия всяка година се сменя и ако си е сменила цвета е за смяна макар че когато цвета се смени в казанчето няма да ви казвак какво е вече в системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех ги за около 200 лв, но не съм сигурна колко точно :)

Имаш л.с. Ти направо ме уби с тази висока цена. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дискове не се кривят така ... елементарно ... локви, води, спирачки и т.н.

Въпросът е повдиган многократно.

Да ти погледнат щангите на кормилната рейка ...

Колега...позволете ми да не се съглася с вас. Аз бях от злощастно закупилите "Брембо" дискове, които се изкривиха в рамките на 2000км....като говорим за лятно време, спокойно каране, нови наклатки....всякаква липса на рязко спиране или бързо преохлаждане от вода, локви и т.н. Просто дисковете в един момент се изкривиха и се наложи да ги сменям отново......със следващите този проблем го няма. Боклуци на нашия пазар има всякакви...за съжаление и под реномирани марки.... И като стана въпрос имаше някъде в нета описание как трябва да се кара с нови дискове и наклатки....един вид първоначално улягане и напасване....някви бегли спомени имам за първоначално нагряване до около 400 градуса след което се оставят да се охладят бавно...после още нещо се правеше.....ще взема да потърся процедурата, щото не беше сложна а е добре да се знае.

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега...позволете ми да не се съглася с вас. Аз бях от злощастно закупилите "Брембо" дискове, които се изкривиха в рамките на 2000км....като говорим за лятно време, спокойно каране, нови наклатки....всякаква липса на рязко спиране или бързо преохлаждане от вода, локви и т.н. Просто дисковете в един момент се изкривиха и се наложи да ги сменям отново......със следващите този проблем го няма. Боклуци на нашия пазар има всякакви...за съжаление и под реномирани марки.... И като стана въпрос имаше някъде в нета описание как трябва да се кара с нови дискове и наклатки....един вид първоначално улягане и напасване....някви бегли спомени имам за първоначално нагряване до около 400 градуса след което се оставят да се охладят бавно...после още нещо се правеше.....ще взема да потърся процедурата, щото не беше сложна а е добре да се знае.

Ъъъъъъъ диска не трябва ли да е краен продукт? Не трябва ли цялата тази процедура да си я прави производителя? Аз отивам и си купувам диск и искам всичко да ми е наред, не след 2000 км да се окаже че не съм си нагрял диска до 400 градуса. И как подяволите ще свършиш тази простотия с нагряване в 'домашни условия'? Нещо не мога да асимилирам... Може и така да е както казваш, но не виждам смисъл това да се прави от краен потребител <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами всичко беше описано стъпка по стъпка...ма сега не мога да го намеря....тва което си спомням е, че се караше с 40-50 км/ч на право място около километър...през което време задържаш леко спирачката....това нагрява диска постепенно до около тия градуси....след което го оставяш да се охлади на място бавно....после имаше още 1-2 подобни стъпки и готово....яд ме е че не съм си го bookmark-нал тва описание и сега естествено не го намирам :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами всичко беше описано стъпка по стъпка...ма сега не мога да го намеря....тва което си спомням е, че се караше с 40-50 км/ч на право място около километър...през което време задържаш леко спирачката....това нагрява диска постепенно до около тия градуси....след което го оставяш да се охлади на място бавно....после имаше още 1-2 подобни стъпки и готово....яд ме е че не съм си го bookmark-нал тва описание и сега естествено не го намирам :hilezh:

Е то дисковете трябва да вървят комплект с manual за експлоатация... :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами всичко беше описано стъпка по стъпка...ма сега не мога да го намеря....тва което си спомням е, че се караше с 40-50 км/ч на право място около километър...през което време задържаш леко спирачката....това нагрява диска постепенно до около тия градуси....след което го оставяш да се охлади на място бавно....после имаше още 1-2 подобни стъпки и готово....яд ме е че не съм си го bookmark-нал тва описание и сега естествено не го намирам :steinigung:

Колега не знам какво си чел, ама вземи го прочети пак, че има нещо гнило. Еднокилометрова отсечка, нагряване до някакви градуси. Аз дискове ли да купувам, термометър до 400+градуса ли, 1км отсечка ли да строя. При условие че както казваш се прави първия път, защо си мислиш че производителите на дискове не го правят.

Редактирано от kalio088
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега...ако го намеря ще го прочета....че и тука ще го постна. Ами може и някои производители да го правят....всичко е до цени и разходи....от друга страна ако дисковете бяха готови за "нормална" експоатация от самото им монтиране, защо е необходимо това внимателно каране в началото и 1000 препоръки какво да не се прави докат не се минат 1к - 2к километра :steinigung:. Както и да е...няма да спорим. Фактите че има яки ментаци на почти всичко мисля никой не оспорва....спирачните дискове не прявят изключение и наистина има такива изкривени още съвсем в началото без да са подлагани на някакъв тормоз и резки температурни промени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега...ако го намеря ще го прочета....че и тука ще го постна. Ами може и някои производители да го правят....всичко е до цени и разходи....от друга страна ако дисковете бяха готови за "нормална" експоатация от самото им монтиране, защо е необходимо това внимателно каране в началото и 1000 препоръки какво да не се прави докат не се минат 1к - 2к километра :bia:. Както и да е...няма да спорим. Фактите че има яки ментаци на почти всичко мисля никой не оспорва....спирачните дискове не прявят изключение и наистина има такива изкривени още съвсем в началото без да са подлагани на някакъв тормоз и резки температурни промени.

Моите са на 6000 км и сега започна да се усеща...та не можаха ли за толкова разстояние да се нагодят.... :stupid: Пълни боклуци-това е истината... :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Затова вече припомпвам спирачките 2-3 пъти и тогава по силно натискам.Колата спира по-бързо и ефективно,а и предпазвам дисковете.....

Това не звучи сериозно. Трябва да спираш без проблем без никакво напомпване. :bia:

Със сигурност не е почиствано,защото ги сменяха пред очите ми и гледах през цялото време :stupid: , но ми казаха,че не се нуждае от това...било си е добре. .....

Няма такъв момент в който да не се нуждаят от почистване.... аман от майстори :respekt: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаааа,попаднала си на по-голямо менте и от мен.Моите "дръвчета" Brembo в комбинация с накладки ATE изкараха едно лято и на есента историята беше същата-ще ми се разбие рейката на волана от вибрации при плавно спиране от по-висока скорост.Провери си все пак окачването,но не се учудвай,ако дисковете са за боклука-пълно е с ментета на пазара.Затова дискове вече взимам само от официалния вносител или си ги поръчвам от Германия. :stupid:

От дискове БРЕМБО и аз препатих...не повече от 2000км изкараха преди да се изкривят...само за причината за изкривяване имам малка забележка - както някой колега беше споменал ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се почиства мястото където ляга диска...има няма нужда ЧИСТИ СЕ защото повърхността на новият диск е меко казано различна от тази на стария...и ако не се почисти вероятността да се изкривят новите дискове е много много голяма...при мен това беше вероятната причина...а другата вероятна - менте дискове...както и да е, много е вероятно това да е проблема и при mishellka.

Взех си дискове АТЕ нарязани още като видях се влюбих в тях...а след като ги монтирах на колата се и ги пробвах...вече не исках да помисля за нещо различно от АТЕ....е не са мн евтини ама пък поне си струва (ако иска колежката ще и дам малко тест драйв да направи...или то по скоро тест стоп ще е :respekt: )...дисковете мисля ги взех около 200-230лв двата но не съм сигурен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(ако иска колежката ще и дам малко тест драйв да направи...или то по скоро тест стоп ще е :P )...дисковете мисля ги взех около 200-230лв двата но не съм сигурен...

Благодаря за предложението но не съм от София...между другото доста хора ми препоръчаха именно тази марка да сложа сега :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така...значи не успях да я намеря на български тази процедура, която и викаме улягане та се наложи да търся на английски.....там процеса се нарича BEDDING:

http://www.racepads.co.uk/downloads/Pagid_...amp;Bedding.pdf

http://www.powerbrake.co.za/downloads/tech_02_bedin.pdf

На различните места процедурата варира леко, но като цяло идеята е една и съща.....постепенно нагряване на накладките и дисковете до работна температура и след това серия от спирания...но не напълно и без да блокират колелата или да се задейства ABS-а...горе долу около 75% спирачно усилие :

"From a speed of 100kmph, gently apply the brakes a couple of times to bring them up to operating temperature. This prevents you from thermally shocking the rotors and pads in the next steps.

Make a series of eight near-stops from 100 to about 15kmph. Do it HARD by pressing the brakes firmly, but do not lock the wheels or engage ABS. At the end of each slowdown, immediately accelerate back to 100kmph and then apply the brakes again. DO NOT COME TO A COMPLETE STOP! If you stop completely and sit there with your foot on the brake pedal, you will imprint pad material onto the hot rotors, which could lead to vibration, uneven braking, and even ruin the rotors.

The brakes may begin to fade after the 7th or 8th near-stop. This fade will stabilize, but not completely go away until the brakes have fully cooled. A strong smell from the brakes, and even smoke, is normal.

After the 8th near-stop, accelerate back up to speed and cruise for a while, using the brakes as little as possible. The brakes need about 5 minutes to cool down. Try not to become trapped in traffic or come to a complete stop while the brakes are still very hot.

If race pads, such as Hawk DTC-70 or Performance Friction 01 are being used, add four near-stops from 130 to 15kmph.

After the break-in cycle, there should be a slight blue tint and a light gray film on the rotor face. The blue tint tells you the rotor has reached break-in temperature and the gray film is pad material starting to transfer onto the rotor face. This is what you are looking for. The best braking occurs when there is an even layer of of pad material deposited across the face of the rotors. This minimizes squealing, increases braking torque, and maximizes pad and rotor life.

After the first break in cycle shown above, the brakes may still not be fully broken in. A second bed-in cycle, AFTER the brakes have cooled down fully from the first cycle, may be necessary before the brakes really start to perform well. This is especially true if you have installed new pads on old rotors. If you've just installed a big brake kit, the pedal travel may not feel as firm as you expected. After the second cycle, the pedal will become noticeably firmer. If necessary, bleed the brakes to improve pedal firmness."

http://www.bmwclubmalaysia.com/forums/showthread.php?t=23635

Цялата тази операция е с цел наслагване на тънък, но равномерен слой от материала на накладките върху дисковете:

"What is brake pad “bed-in” anyway?

Simply stated, bed-in is the process of depositing an even layer of brake pad material, or transfer layer, on the rubbing surface of the rotor disc. That's it. End of discussion."

Като много важно е да се отбележи и следното :

As stated above, the objective of the bed-in process is to deposit an even layer of brake pad material, or transfer layer , on the rubbing surface of the rotor disc. Note the emphasis on the word even, as uneven pad deposits on the rotor face are the number one, and almost exclusive cause of brake judder or vibration.

Let's say that again, just so there is no misunderstanding. Uneven pad deposits on the rotor face are the number one, and almost exclusive cause of brake judder or vibration.

It only takes a small amount of thickness variation, or TV, in the transfer layer (we're only talking a few ten thousandths of an inch here) to initiate brake vibration. While the impact of an uneven transfer layer is almost imperceptible at first, as the pad starts riding the high and low spots, more and more TV will be naturally generated until the vibration is much more evident. With prolonged exposure, the high spots can become hot spots and can actually change the metallurgy of the rotor in those areas, creating “hard” spots in the rotor face that are virtually impossible to remove."

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedintheory.shtml

In summary, the key to successfully bedding-in performance brakes is to bring the pads up to their operating temperature range, in a controlled manner, and to keep them there long enough to start the pad material transfer process. Different brake system designs, pad types, and driving conditions require different procedures to achieve a successful bed-in. The procedures recommended above should provide a useful starting point for developing bed-in procedures appropriate to individual applications.

А това отговаря и на въпроса защо производителите на дискове не го правят със самите дискове преди да стигнат до крайния потребител :

"Bedding is a "real conditions" heat cycle, and the final step that prepares brake pads and rotors for service. Nearly every friction pad material, even OEM passenger car compounds, improve in performance and durability after bedding. Some friction compounds will transfer a layer of friction material onto the rotor faces. This transfer layer is an essential element to the performance and service life of the pads and rotors. New cast iron rotors must be heat cycled and bedded to remove any remaining internal stresses and to condition the rotor faces for service. Pad and rotor bedding cannot be accomplished in a heat oven or cryogenic chamber. For parts to be properly bedded, they must be subjected to the heat, pressure and torque loads they will see in real operating conditions. This can be accomplished in the car or on a special dyno capable of operating at real torque level conditions.

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за предложението но не съм от София...между другото доста хора ми препоръчаха именно тази марка да сложа сега :rolleyes:

С две ръце гласувам за АТЕ...кофтито е, че освен дискове и накладки тряя се сменят ОТНОВО...и пак с две ръце за АТЕ накладки... :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При заминали тампони на носачите са такива симптомите, не можах да изчета цялата тема, дали сте го предположили вече.

Никой не е предложил, всички се хванахме за вибрациите и кривите дискове. Никой не видя че колежката има и луфт на волана :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава да се насочи към кормилни накрайници и тампони на носачите, спирачките не ги пипайте повече. Тампоните на носачите се проверяват по следния начин: паркираш на равно и пробваш да движиш една от двете предни гуми напред назад, трябва сила обаче, ако има луфт си за тампони. Кормилните накрайници ги огледай дали се държат маншончетата, но дори и да са заминали гумените маншони, не е гаранция, че е разбит накрайника. Трябва да се откачи откъм макферсона и да се провери как се движи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

паркираш на равно и пробваш да движиш една от двете предни гуми напред назад, трябва сила обаче, ако има луфт си за тампони.

Колега, не разбрах само при това движение на гумите къде трябва да се гледа за луфт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали се движи цялото колело напред/назад.

При мен е удобно, хваща се директно на две от "спиците", ето ти пример

filem.jpg

Ако си с цели джанти, трябва за гумата да се хване.

Редактирано от vilik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Дали се движи цялото колело напред/назад.

При мен е удобно, хваща се директно на две от "спиците", ето ти пример

filem.jpg

Ако си с цели джанти, трябва за гумата да се хване.

Моите джанти също са спици и ще е удобно за хващане. Сега ще помоля колегите за съдействие и ще пиша. Това става на свободна, или...? :gmorning:

Редактирано от mishellka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...