Jump to content

дебитомер-настройка


Recommended Posts

Пали след като завъртя няколко пъти връщам пак въртя и след 3-4 оборота запалва след което работи като на 3 цилиндъра за около 5 сек след което работи и върви перфектно във всички обороти, а когато съм на газ и я изгася на газ после паленето на бензин е същото пак въртене по няколко пъти (помпата ми е спряна когато съм на газ) имам монтиран k-jet emulator и мисля след като сменя потенциометъра да пробвам пак само с него и работеща помпа как ще е. Когато карам на бензин и я загася на бензин ако не е минало много време пали сравнително по лесно, но пак с повечко въртене, ако паля топла на газ пали от 4-рът и работи идеално, но когато е на газ и прехвърля на бензин ако не я изфорсирам гасне веднага ако я изфорсирам работи малко неравномерно около 3 - сек и се оправя. Не съм мерил налягането на горивото никога и не знам как е, но ако след смяната на потенциометъра не се подобри ще го замеря. При мен оборотите са малко над 800 или 800 на празен ход.

П.П. направо се омаях с това палене какво ли не съм опитвал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 224
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ще видим дали свещенния потенциометър не е проблема поне да знаеш да не даваш 150 лв макар, че щом е там има предназначение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

повярввай ми,че от месеци карам с изключена букса,а проблема с паленето ми е съвсем отскоро

Колега разликата в наляганията трябва да е 0.4-0.45ат.При тази разлика за която лишеш просто няма да работи нормално.Колкото е по-ниско в долната камера толкова е по богата сместтаПропадането на налягането от долу се получава от задръстена цедка между камерите на дозатора или от пипан ел.хидравличен регулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намира тази цедка, че не съм разглабял инжекциона и какво имаш в пред вид под "пипан ел.хидравличен регулатор".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде се намира тази цедка, че не съм разглабял инжекциона и какво имаш в пред вид под "пипан ел.хидравличен регулатор".

Цетката се намира вътре в самия дозатор ,и е поставена в горната половина на дозатора в канала който свързва двете камери.С течение на времето, тя се запушва частично и се намалява дебита към долната камерара,и в следствие на това намалява управляващото налягане.По въпроса за ел. хидравличния регулатор-същия от задната страна има винт-тапа зад която се намира рег.винт за шестограм 2мм.По посока на часовниковата стрелка налягането намалява, а обратно се увеличава.Ориентировъчно 180градуса променят около 0,1ат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някакви тънкости по разглобяването на дозатора защото знам, че е доста капризен и да не стане по зле след намесата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някакви тънкости по разглобяването на дозатора защото знам, че е доста капризен и да не стане по зле след намесата.

Има много ,но първо направи необходимите замервания за да се обедиш че е той.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много ,но първо направи необходимите замервания за да се обедиш че е той.

Ще го замеря задължително защото при мен колата се дави от гориво и след като запали мирише много на бензин, а като завъртя реглажния винт на клапата започват да се променят оборотите на празен ход и стават не стабилни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега разликата в наляганията трябва да е 0.4-0.45ат.При тази разлика за която лишеш просто няма да работи нормално.Колкото е по-ниско в долната камера толкова е по богата сместтаПропадането на налягането от долу се получава от задръстена цедка между камерите на дозатора или от пипан ел.хидравличен регулатор.

е само ако можеш да ми обясниш,защо при пускане на скорост сутрин студена пали на секундата,а на стартер не,ако има проблем с налягането би трябвало да пали трудно при всички опити.

Пуснах 12в от друг акомулатор на помпата и пак не иска.На газ пали веднага.

Сега горе доло го нагласих,пали всеки път,но с леко чукване на педала на газта.

А към колегата Цветан,мисля,че си за нови инжектори,или поне почистване.

Редактирано от Nikieva
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето предположение е,че при въртене на стартер сутрин/вече е доста хладно/се включва стартовата дюза и явно дави колата.Когато я палиш на скорост тази дюза не се включва.Пробвай вариант като я изключиш от буксата как ще е сутрин но като застудее още няма да пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите ги почиствах с ултра звук преди няколко месеца, всички бяха проверени как пръскат и нямаха проблем, но проблема с паленето си остана, пробвал съм с друг регулатор за налягането (буренцето) пак без промяна, ще ги проверя пак дюзите, не много ме съмнява, че проблема не е от тях защото като изключим паленето и разтрисането 5 сек след палене колата на бензин върви без каквато и да е забележка във всички обороти дори и с износен потенциометър.

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста теми прочетох и от други форуми и за проблема с паленето на няколко пъти излиза виновен горивен акумулатор, и според мен или от него или от регулатора на налагането (буренцето) е проблема, но не знам как да ги проверя да ли работят адекватно.

П.П. До сега съм проверил и подменил следните компоненти без резултат.

1- дюзи работят в норма затварят и пръскат нормално

2- възвратен клапан на помпата държи

3- ст. моторче за празен ход купих ново

4- ел. Регулатор работи в норма

5- помпа не съм я мерил, но факта, че колата върви до 5500 об без да се замисля и забива нос ме кара да си мисля, че няма проблем

6- датчик (син) сменен с нов оригинален

7- свещи нови

8- капачка и палец нови

9- кабели замерени

10- проверена 5-та дюза, затваря и пръска нормално

11- горивен филтър на 3000 км от които 99% на газ

12- л. сонда работи в норма

Притеснява ме, че при всяко отваряне на капачката на резервоара излиза яко налягане и когато колата е загряла до работна температура след престой повече от 10 мин и на газ пали с повече въртене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето предположение е,че при въртене на стартер сутрин/вече е доста хладно/се включва стартовата дюза и явно дави колата.Когато я палиш на скорост тази дюза не се включва.Пробвай вариант като я изключиш от буксата как ще е сутрин но като застудее още няма да пали.

е и тва пробвах,без резултат ;)

все си мисля,и се надявам,че ще е някоя смешна дреболия,едрите ги сменихме всичките.

Редактирано от Nikieva
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста теми прочетох и от други форуми и за проблема с паленето на няколко пъти излиза виновен горивен акумулатор, и според мен или от него или от регулатора на налагането (буренцето) е проблема, но не знам как да ги проверя да ли работят адекватно.

П.П. До сега съм проверил и подменил следните компоненти без резултат.

1- дюзи работят в норма затварят и пръскат нормално

2- възвратен клапан на помпата държи

3- ст. моторче за празен ход купих ново

4- ел. Регулатор работи в норма

5- помпа не съм я мерил, но факта, че колата върви до 5500 об без да се замисля и забива нос ме кара да си мисля, че няма проблем

6- датчик (син) сменен с нов оригинален

7- свещи нови

8- капачка и палец нови

9- кабели замерени

10- проверена 5-та дюза, затваря и пръска нормално

11- горивен филтър на 3000 км от които 99% на газ

12- л. сонда работи в норма

Притеснява ме, че при всяко отваряне на капачката на резервоара излиза яко налягане и когато колата е загряла до работна температура след престой повече от 10 мин и на газ пали с повече въртене.

Колега ето ги условията и параметрите за да имаш нормално палене.Налягането в системата да е 6.7в горната и 6.2ат в долната камера.Измерването се прави с един манометър на работещ двигател при изключена ламда защото тя влияе на управляващото налягане на долната комера чрез ел.хидравлицния регулатор.Същото да бъде направено в продължение на поне 10 мин за да се провери работоспособността на помпата.Остатъчното налягане да е поне 3ат 20 минути след изгасването на двигателя.Изправни дюзи в смисъл да няма пропуск на бензин след като си изгаси двигателя.Изправна пускова дюза.Правилно регулиран празен ход който се влияе от положинието на потенциометъра ъгъла на изпреварване стъпковия мотор и вакуумната система да е херметична за да може цялото количество засмукван въздух да бъде измерено от дебитомера и съответно да се подаде пропорционално на него бензин,в съотношение 14,7 части въздух към 1част бензин което отговаря на ламбда около 0,85.Пре това съотношение се получава най-голямо КПД и най-малък разход за сметка на по-голямо количество вредни имисии.С лед това изправен датчик на температурата на охладителната течност.Същия този датчик е отрецателен температурен коефициент,което озночава че с повишаването на температурата съпротивлението му намалява-80 градуса около 250 350 ома.Да допълня само за потенциометъра при загрял двигател работещ на място,изключени всички консуматори,правилно регулиран ъгъл на изпреварване изходното напрежение да еоколо 0,6 волта а за по-точно има таблица в която са посочени тези напрежения в зависимост от захранващото напрежение между 1и3краче.Ако след всички тези проверки не се открият отклонения може да се каже със сигурност,че при студен двегател имаме неправилно обогатяване на сместта,което е необходимо защото при ниски температури въздуха е по тежък а и имаме затруднено изпаряване на бензина който постъпва в двигателя.Ето как се проверява обогатяването на горивото.На мястото на датчика за температура се включва потенциометяр със стойност 10К и чрез промяна на неговите стойности можем да проверим обогатяването в реално време.Стартираме двигателя като преди това сме включили манометъра за измерване на управляващото налягане.С увеличаването на съпротивлението намалява управляващото налягане от 6,2при 300ома до около 5,9при 6К.Ако и след това двигателя не пали може да се ориентираме към регулиране на първоначалното положение на плунжера на дозатор-разпределителя но за това ще пишем допълнително ако не успееш да откриеш никаква причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е само ако можеш да ми обясниш,защо при пускане на скорост сутрин студена пали на секундата,а на стартер не,ако има проблем с налягането би трябвало да пали трудно при всички опити.

Пуснах 12в от друг акомулатор на помпата и пак не иска.На газ пали веднага.

Сега горе доло го нагласих,пали всеки път,но с леко чукване на педала на газта.

А към колегата Цветан,мисля,че си за нови инжектори,или поне почистване.

самоцитирах се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от помпата 6.5,долна камера 5.2,остатъчно 3.5 над 40 мин.

ламбда нова,нов темп датчик,нови дюзи,потенциометър разкачен.Въздух не смуче от никъде,клапата на дебитомера е права и регулирана.

На стартер пали о 3-4 път,ако запала на газ,и прехвърля,заработва отлично,същото е и ако запаля на скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от помпата 6.5,долна камера 5.2,остатъчно 3.5 над 40 мин.

ламбда нова,нов темп датчик,нови дюзи,потенциометър разкачен.Въздух не смуче от никъде,клапата на дебитомера е права и регулирана.

На стартер пали о 3-4 път,ако запала на газ,и прехвърля,заработва отлично,същото е и ако запаля на скорост.

При 6,5долна означава че разликата между двете камери е около 0.1ат при положение че трябва да е между 0.45-0.5ат а колкото е по-малка разликата толкова е по-малко впръсканото гориво.В този случай не би трябвало да имаш и добра динамика на бензин.Ако горната е 6,7 регулирането на долната става от ел.хидравличния регулатор на управляващото налягане и всичко ще се оправи.

от помпата 6.5,долна камера 5.2,остатъчно 3.5 над 40 мин.

ламбда нова,нов темп датчик,нови дюзи,потенциометър разкачен.Въздух не смуче от никъде,клапата на дебитомера е права и регулирана.

На стартер пали о 3-4 път,ако запала на газ,и прехвърля,заработва отлично,същото е и ако запаля на скорост.

Допълвам:остатъчното да е не повече от 3,5 защото началото на впръскване на дюзите е 4,2.Това налягане се регулера от самото буре отстрани на инжекцеона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не си ме разбрал,колега,от помпата идва 6.5,а долната камера е 5.2

Извинявай-при долно 5,2ат има три причини:регулатор на налягане-много малко вероятно:ел.хедравличен регулатор ако не си го бъзикал-много малко вероятно ,и трето в което съм сигурен 98% задръстен преход на дозатора между двете камери-това е нямя друго!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...