Jump to content

Скоростна кутия/диференциал


Recommended Posts

Значи онзи ден се возих на 100цата на Smokie - от скоростната кутия идва едно неприятно стържене, но само когато колата се движи и е на скорост, не и по инерция! Той я е карал на сервиз и там са му казали, че проблема е в диференциала - обаче аз не съм убеден в това - мисля си, че щеше да стърже непрекъснато! :roll:

Той си е намерил скоростна кутия втора ръка, но не е сигурен дали да я вземе - не знае на какво дередже ще бъде, нито на какви километри, нито нищо :lol:

Моля ви дайте съвет какво да правим с тая кутия, че аз не се сещам, а ми се щеше много да мога да му помогна :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери при друг майстор може да са само лагери и то на първичния вал ако реши да му я отворят то тогава и кьоръв ще види дали предавките са добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както shwepi казва май наистина е по-добре няколко майстора да си кажат менението.

Аз не съм майстора, но да кажа какво мисля, защото и аз съм имал проблем с лагерите и едно такова стържеше, виеше и аз не знам как да го определя звука. При мене беше непрекъснато.

Та при мене се забелязваше че звука се променя с увеличаването на скоростта.

Казваш че звука го има само като е на скорост. От тук си мисля както shepi каза че проблема е в лагер/лагери които се нямират като трагнеш от двигателя до пъвичния вал вкючително. Защото след това вторичния вал си е вързан с диференцияла и от там с колелата. Като караш със 100км/ч и минеш на свободна, си мисля, че вторичния вал продалжава да си се върти бързо, а първичния намалява и почва да се върти по-бавно щото оборотите са ниски.

Предполагам че звука се променя.

Та защо не пробва следните неща и да каже какво става, да дадеш повече подробности за звука.

1) дали звука има връзка с оборотите - т.е. на всички предавки се държи по един начин на едни и същи обороти

2) като е на скорост и го има звука, какво става като натисне само съединителя (без да пипа скоростния лост) - звука запазва ли се или изчезва? Мисля си че в този момент първичния вал продължава да си се върти със скороста която е била преди това и ако звука изчезне, то проблема не е в него.

3) ако от 2) (натиснат е съединителя) и звука се запазва, тогава какво става ако изключи от скорост - мисля си че първичния вал ще почне постепенно да намалява оборотите си на въртене, защото вече няма да има връзка със вторичния вал - тогава ли изчезва звука - ако чак тогава изчезва, още повече ме убеждаваш че проблема е в лагер от пърчияния вал.

4) сетих се още нещо за пробване - на място ако вдигне оборотите на свободна, тогава звука има ли го (със натиснат педал на съединителя и със пуснат педал на съединителя)? или ако е в движение както казваш и като е поинерция и го няма звука и като натисне газта, тогава звука появява ли се пак?

Това дето са казали че е лагер от диференцияла - не ми се връзва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за интереса който проявявате!

Проблема е много тъп!

Колата е карана с този проблем .... бая километри. Онзи ден чукнах 300 000.

На колкото сервизи да ида, вдигат рамене всички. Никой не иска да си сложи главата в торбата. От автосалона видях за Gemini4. Вярно че са специализирани в автоматичните скоростни кутии но реших да се пробвам. Майстора от Gemini4 ме гледа на кръв, и само като вдигнаха колата, с клатеща глава отсече - "диференциала".

Понеже бях в колата докато е вдигната, не можах да разгледам и да чуя отблизо. Майстора каза че маслото било черно?! Предполагам че вътре има много стружки, или де да знам?! Скоростната кутия и съединител са едни от малкото части на автомобила които са ми пълна тъмна индия. Нямам идея как работят.

Предложих да сменят маслото, но той каза че няма смисъл. Беше достатъчно добър да ми сподели че някви части (не запомних имената им :D ) стрували към 2500 лв. Тази цифра е достатъчно смайваща за да зяпна и без много да му мисля си тръгнах.

Проблема е следния:

Когато колата е спряла и съм на празен ход, или я форсирам (нулева скорост или натиснат съединител) няма звук.

Когато колата е в движение по инерция, при натиснат съединител или нулева скорост и отпуснат съединител пак не се чува звук.

При самото включване на скорост (т.е. докато лоста се премести от една в друга предафка) за момент се чува звук-а и след това изчезва до отпускането на педала на съединителя.

Звука отчетливо се чува от 2ра скорост нагоре. Като силата е еднаква на всички скорости (2ра, 3та, 4та, 5та), но при високи скорости (80км/ч) се чува много силно. Звука го има и при набиране и при "моторна спирачка". Онзи като вдигна колата, на първа скорост чух от ехото същия звук, но в купето не се чува.

Звука представлява нещо като стържене. Все едно с пила се обработва заготовка, но с много бързи възвратнопостъпателни движения. На ниска скорост обаче е все едно метални топчета се удрят едно вдруго. Лагер... ама кой?! И въобще лагер ли е?

Баща ми е сменял маслото на скоростната кутия и за много кратко шума го нямало....

Баси, ако беше нещо сериозно да е блокирала до сега?! или само си въобразявам?!

Проблем с превключването на скоростите нямам, дори зимата. Влизат много "меко".

please help :lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звука отчетливо се чува от 2ра скорост нагоре. Като силата е еднаква на всички скорости (2ра' date=' 3та, 4та, 5та), но при високи скорости (80км/ч) се чува много силно.

....

Звука представлява нещо като стържене. Все едно с пила се обработва заготовка, но с много бързи възвратнопостъпателни движения. На ниска скорост обаче е все едно метални топчета се удрят едно вдруго

[/quote']

от това което те цитирах ми става ясно че е лагер или в диференцияла или във вторичния вал. При този случай наистина е нормално при висока скорост да се чува по силно.

Онзи като вдигна колата' date=' на първа скорост чух от ехото същия звук, но в купето не се чува.

[/quote']

Не си го чувал в купето, защото звука е лек - казваш че това е на първа скорост, което пак ме навява като горното че е или по диференециала или вторичния вал.

Когато колата е спряла и съм на празен ход' date=' или я форсирам (нулева скорост или натиснат съединител) няма звук.

[/quote']

Ако проблема е в диференциала или вторичния вал - да, нормално е да не го чуваш като си на място и форсираш. Просто по вторичния вал и диференцила нищо не се върти. Може да пробваш (ако не си quattro, май не си) да вдигнеш колата примерно отпред вдясно, да включиш на пета и да вдигнеш 80 км/ч - тогава вече се въртят нещата и трябва звука да се появи. Ако не се появи, тогава я пробвай като е видгната само предната лява гума - пак на 5-та с 80км/ч - кажи как се държи, пробвай и двата случая, има ли го и в двата случая звука или само в единия случай.

Когато колата е в движение по инерция' date=' при натиснат съединител или нулева скорост и отпуснат съединител пак не се чува звук.

[/quote']

Това вече е странно за мене. Пробвал ли си като се движиш така по инерция с 80 и повече и като се доближиш до мантинелата дали звука почваш да го чуваш - аз така я пробвах моята. Като доближа мантинелата и почвах да го чувам звука по-ясно, просто си го обяснавах че мантинелата го отразява. Както лявата мантинела, така и дясната мантинела - при отворен прозорец естествено, зада се чува по-добре :lol: Това последното дето те цитирах ме хвърля в тъч, може би просто не разбирам чак толкова - явно лагера вече не се товари така и затова спира и звука - не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал ли си като се движиш така по инерция с 80 и повече и като се доближиш до мантинелата дали звука почваш да го чуваш - аз така я пробвах моята. Като доближа мантинелата и почвах да го чувам звука по-ясно' date=' просто си го обяснавах че мантинелата го отразява. Както лявата мантинела, така и дясната мантинела - при отворен прозорец естествено, зада се чува по-добре [/quote']

Дам, пробвал съм. даже съм се надвесвал през прозореца. Освен шума в ушите от вятъра, нищо друго не се чува.

Това което ми казваш да пробвам маааалко ме притеснява. Страх ме е да не литне колата напред и да станат поразиите.

Докато колата беше във въздуха, в момента в който дадох първа и отпуснах съедините тя рипна напред! Хванах се за волана и стиснах зъби очаквайки да се сгромолясам. Не паднах, но като засилих на втора пак усетих това рипване.

Та ако вдигна само едната гума ме е шубе.

Ако имаш идея как да стане по-безопасно, ще пробвам.

Готов съм да демострирам на всеки заинтересован този досаден шум. Ако има идеи съм готов да тествам. Отворен съм към всякви предложения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз моята съм я дигал от едната страна и съм въртял гумата на 5-та - е, първо е стресиращо малко, ама ако го направиш как трябва няма страшно.

Дарпаш ръчната, подпираш хубаво с каманяци всяка гума от двете страни без тази която е във въздуха. Включи директно на пета (няма смисъл да ги редуваш скоростите), дай малко газ (то май и без да даваш газ ще стане) и леко много бавно отпускаш съединителя, като почне да зацепва вдигната гумата почва да се върти леко. Верно че в този момент може да имаш леко заклащане, ама нали затова я подпираш добре. Изчакваш да спре да се тресе и продължаваш да отпускаш съединителя. После натискаш газта и така.

Имаш лагери там дето двете полуоски излизат от диференцияла - ако проблема е в някой от двата лагера, така лесно ще го хванеш, защото единия лагер ще се върти, а другия - не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал ли си като се движиш така по инерция с 80 и повече и като се доближиш до мантинелата дали звука почваш да го чуваш - аз така я пробвах моята. Като доближа мантинелата и почвах да го чувам звука по-ясно' date=' просто си го обяснавах че мантинелата го отразява. Както лявата мантинела, така и дясната мантинела - при отворен прозорец естествено, зада се чува по-добре [/quote']

Аз мисля, че мантинелите са направени специално така, че ако се приближиш твърде много да се получи резонанс и се чува един много интересен звук - аз съм го пробвал и става, но не препоръчвам на никой да го прави :shock: Поне на магистралата към Пловдив се получава така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ново инфо:

Вече се чува постоянен шум, дори и на празен ход.

При натискане на съединителя шума изчесва.

Колко още километра ми остават? 10-100?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен най-вероятно е да е аксиалния лагер.

На старата ми кола точно той беше проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аксиалният лагер е част от съединителя. Когато натискаш педала на съединителя този лагер се намира на вилката на съединителя и той пръв влиза в досег със притискателния диск. Когато не е натиснат педала на съединителя този лагер е прибран и при правилна регулировка на съединителя би трябвало да не се движи (трябва да се намира в състояние на покой). Когато натискаш педала лагера зацепва върху притискателният диск и по този начин става отделяне на съединителя. Това е проблема на много майстори, че понякога подценяват ролятя която играе този лагер и не го подменят. При правилно регулиране, той има много дълъг живот, но въпреки това е задължителна смяната му със съединителя. Когато не е регулиран правилно този лагер се износва много бързо. Неправилното му регулиране е в това, че и в отпуснато положение на педала на съединителя той пак се върти. Постоянното му въртене с оборотите на двигателя го съсипва. Така, че нямаш гаранции, въпреки това, че преди две години е сменян, да не е заминал. МОЖЕ БИ ТРЯБВА ДА СЕ НАДЯВАШ ДА Е ТОВА, ЗАЩОТО Е НАЙ-МАЛКОТО ЗЛО!!!

:rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Някой беше казъл: "не можеш да избягаш от късмета си",

а Уизи каза: "кравата е мъжка"...

Общото м/у двете приказки е, че днес, преди точно 1/2 час, скоростната ми кутия или диференциала почна съвсем да издъхва.

На паркинга на кино Арена, включвам задна скорост и цялата кола се тресе и едвам едвам се движи назад.

Движението напред е долу-горе добре. Много по-бавно набира обаче.

И защо, подягодите, това ми се случва по-малко от 24 часа преди заминаването ми за Узана?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И една седмица преди да заминем на море... ся аз трябва да правя колата...За бога хора помагайте, щото инак трябва да ходиме на море с голф 2-ка :D:):):):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Smokie,

единственото нещо, което мога да ти предложа е, да те заведа при един майстор, има много добри отзиви за него, както от мен, така и от други хора. Базата също не е лоша, ако се сещаш за СБА Младост-3. Мисля, че той ще плесне поне едно компетентно мнение. Ако не си навит да ходиш на море с ГОЛФ (при това 2-ка) :) обади ми се (ще се ориентираш кой съм по втората част от ника ми :) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера се извърши процедурата със сменянето на скоростната кутия. Вече няма шум! :eusa_clap: кеф...

Обаче да питам пак :respekt:

Къде изчезна мощността?

Със старата тръгваше много по настървено. Колата лепваше пътниците за седалките, докато сега е много по.... плавно тръгването.

Предавателните числа предполагам са същите защото знам на какви обороти на двигателя с каква скорост се движа.

Като избирах кутия гледах номера. Той съвпадна с този на старата, но след него имаше някакво число. То за какво е не можах да разбера. На сегашната пише 5, а на предишната 4. На други скоростни кутии, които на вид си приличат това число стигаше до 7.... някой да има идея какво означава?

пример: 012 301 312 5

В момента първа се включва много трудно, но майстора каза че това е от скоростния лост, и лесно ще го регулира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...