Jump to content

Почистване на всмукателен колектор


vladimirnn

Recommended Posts

Интересува ме някой, който е правил процедурата да даде препоръки и решение на евентуални проблеми с които се е сблъсквал. Мисля да смъкна да го почистя защото намерих доста теми за този тип двигатели, които доста са се запушили в следствие на ЕГР клапан и картерни газове. Видях, че колектора се сваля с шестограм 6, но е малко труден достъпа до първа тройка от болтове. За това се интересувам как е най-лесно да се развият и после по какъв начин и с какво да почистя колектора след като го сваля.

Сега ще помоля колегите, които ще ме пратят на майстор за тази процедура да не го правят, както го направиха когато пуснах темата за дисковете и накладките . Просто ми прави удоволствие да си ремонтирам колата когато не е сложна процедурата. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го правил на 3,0тди. Освен че достъпа е труден и болтовете си развиват трудно и е хубаво да си осигуриш нови. :lol:

Доста мръсотия има и на тройника /където се включват изгорелите газове/ и на дроселовата клапа и на входа на колектора. Ама това са си дизеларки и се твърди че е нормално.

Аз го направих при Жоро /дет вече не в Суходол/. 40-тина лева ми струваше процедурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е сложно, но си иска подходящите инструменти.

Самото почистване на смукателните колектори направих с горелка и после с телена четка до блясък.

Да не забравиш да почистиш и отворите към смукателните клапани.

Препоръчвам и почистване на кулер-а ако не е почистван.

Малко помощ от друг форум :ЦЪК

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз я извърших тази процедура сам.Инструмент не ми липсва. Не е трудно, но след това задължително нова гарнитура.От началото семъчих да го стържа, но доста неуспешно. Почистих ги със сода каустик.Купих си сода на люспи 1кг - 4.00лв. Една поцинкована кофа(щото такова имах подръка)малко я спласках странично, за да може колектора да се събере след, което го напълних със сода, а останалото насипах около него.Залях го с вода докато почти го покрие и с едно желязо бърках непрекъснато.След около 20мин. го вадиш и на водоструйката после пак в содата, пак на водоструйката и така около 1,5часа.Ще видиш как мазнината изплува отгоре. Ако искаш купи си повече сода и добавяй от време на време. Пази очите и други открити части на тялото.Гарантирам ти, че колектора светва като нов. Успех в начинанието, но ще останеш впечатлен като видиш какво има в колектора.Пиши за резултата.

Редактирано от dido uzunov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се колеги, информацията определено ще ми е от полза. В най-скоро време ще направя процедурата и ще споделя резултатите. Ако си намеря и асистент ще кача снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На AFN мотора (какъвто е твоя мотор) е доста по-лесно (по-достъпно) свалянето на колекторите от показаните по-нагоре. Гарнитурата ти е от някаква сплав, подобна на мед и не е проблем да я използваш пак същата, но ако решиш да я купиш не е скъпа, нещо от рода на 10 лева в Порше.

Аз моя колектор го изчистих с подръчни средства, изостанали разредители в мазето, обезмаслител и яка пароструйка (има автомивка до нас) и да ти кажа светна.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих процедурата. Отне ми око 3 часа. Колектора не беше толкова задънен, както на снимките от линковете. Имаше плътен нагар по стените около 1.5мм. Но нямаше чувствително стесняване на отвора. Може би има значение на колко км е колата и с какво гориво и масло е карана до сега. Ефекта от цялата операция е скъсяване на времето за реакция на педала на газта. Но това може да се дължи, че почистих и EGR-a. За сега съм решил да не го затапвам. Така ме посъветва Сумиста като ми слага чипа. Имах желание да почистя и интеркулера, но като свалих бронята и установих, че ми трябва канал за да сваля кората за да го демонтирам и на този етап се отказах от процедурата. За съжаление нямах възможност да направя снимки, но като цяло на АФН мотора достъпа до колектора е доста по лесен от този на линковете. Ако някой има въпроси по процедурата с радост ще отговоря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,и аз искам да направя тази операция.EGR-a с какво го почисти и сменили му гарнитурите,на колектора как разви задният болт който е до маслената магистрала на турбото(че ми се струва зор да влезе гедорето) и там гарнитурата също ли я смени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

За по лесен достъп първо свалих кутията на въздушния филтър. А колкото за EGR-a го демонтирах заедно с тръбата. Тоест развих гайките към изпускателния колектор /12мм/ и болтовете към всмукателния /шестогтам 6мм/. И за двете нямах проблем с гидорията. После отвора към всмукателния го напълних с нафта. Оставих го 10мм и после с пръст потърках вътре и излях нафтата. Не съм сменял гарнитурите, както е написал колегата по горе, теса от нещо като медни и могат да се използват пак.

Редактирано от vladimirnn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз съм с AFN мотор и отдавна съм се замислил за подобна процедура.

Самия колектор с какво го почисти отвътре? Какво изпулзва?

При свалянето на колектора, лесно ли се отделя гарнитурата?

Кажи още някакви особенности :bia:

Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Гарнитурата се отлепи лесно, но и да я скъсаш е 5,40 в автоплюс. А почистването е доста зор, голяма мазнотия е вътре. Аз го изчистих на автомивка с гореща вода и препарат, два пъти накрая 15-тина минути го накиснах в нафта и го изплакнах пак с гореща вода. Почисти се но както бях писал нямаше много голямо наслояване. Ако има много се чисти доста бавно. Проблема е, че това което е полепнало е мазно и лепкаво. За най добър ефект по възможност да се демонтира и да се остави накиснат колектора в нафта за през нощта, за да може да се разтвори хубаво нагара на всякъде. Най-лесно е да си вземеш една четка са миене на бутилки и както е с нафтата да ръчкаш вътре. А колко до особености, трябва да си предвидиш инструментите. Аз за колектора използвах два вида шестограми. Къс и дълъг за камък 10 и ключ 10. Закупих ги за 2лв късия, 3лв дългия. Късия с ключа 10 ти трябва за тези болтове до турбото, понеже там мястото е тясно.

П.П. Ако някой се притеснява, може да изтърве нещо при монтажа, по добре да си демонтира предната броня, че и тя е на шестограм 6 :steinigung:, аз успях и двата шестограма да ги изпусна долу без да ми е свалена бронята и падна голямо чекнене докато ги извадя от горе :lol:

Редактирано от vladimirnn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам въпрос който е малко офф-топик, но мисля че тази тема е подходяща. Моля споделете дали почистването на колектора на бензинов мотор има също толкова смисъл и най-вече необходимост колкото и на дизеловия? Видях снимките на запушените от сажди колектори и се замислих доста. ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам въпрос който е малко офф-топик, но мисля че тази тема е подходяща. Моля споделете дали почистването на колектора на бензинов мотор има също толкова смисъл и най-вече необходимост колкото и на дизеловия? Видях снимките на запушените от сажди колектори и се замислих доста. ....

При бензиновия двигател може картерните газове да цапат колектора, но не е както при дизеловия мотор със сажди и маслен нагар.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...