Jump to content

Шумен ABT двигател


Recommended Posts

От както имам Аудито забелязох, че двигателят става доста шумен след 3000 об/мин. Това продължава до около 4000 об/мин., след тези обороти шума и вибрациите изчезват напълно.

Досега не съм срещал никой със същия двигател за да направая сравнение и затова се обръшам към всички собственици на Ауди 80 АБТ да споделят как е при тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене се получва тва, когато съм пуснал климатика и съм се набрал по магистралата - м/у 3500-4000 оборота мотора влиза за кратко в някакъв резонанс с компресора на климатика, но не е нещо кофти дискомфортно чак и бързо се успокоява...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на мойто нямам нито климатик, нито оборотомер. Но мога да го донеса да прецениш ако искаш да сравниш при другите подобни как е. А подобен шум не съм забелязал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ABT мотора можеш да кажеш, че е всичко друго, но не и шумен!;-)))

3500-4000 оборота съответстват на скорост между 150-180км/ч (поне според мойте прибори), което лично за мен си е доста безразсъдно (особено за БГ пътищата)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ABT мотора можеш да кажеш, че е всичко друго, но не и шумен!;-)))

3500-4000 оборота съответстват на скорост между 150-180км/ч (поне според мойте прибори), което лично за  мен си е доста безразсъдно (особено за БГ пътищата)!

С риск да се отклоним от темат при 3000 об/мин. на пета предавка съм със 100 км/ч. и съоветно при 4000-140. Предполагам, ще се съгласите, че този шум е доста неприятен при извънградско шофиране. Появява се точно в диапазона, който смятам за относително безопасна скорост.

Ако тази колица можеше да вдигне 180 км/ч не ми се мисли колко могат по-мощните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Cocteau, сигурен ли си, че си с ABT двигател?

Аз на 5-та предавка и 3000оборота съм ~ 130км/ч;

Съответно на 4000 ~180км/ч!

Явно имаме различни скоростни кутии! По друг начин немога да си обясня разликата в оборотите (при предположение, че приборите ни са ОК)!

П.П. Не съм искал да ти чета морал за високата скорост! :biggthumpup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да се отклоним от темат при 3000 об/мин. на пета предавка съм със 100 км/ч. и съоветно при 4000-140. Предполагам, ще се съгласите, че този шум е доста неприятен при извънградско шофиране. Появява се точно в диапазона, който смятам за относително безопасна скорост.

Ако тази колица можеше да вдигне 180 км/ч не ми се мисли колко могат по-мощнитe

3000 oб. са 100км/ч ама на 4-та :biggthumpup: на 5-та са 120 :) 140 са не повече от 3500 (за това не съм сигурен,но ще погледна довечера B) )

Щум и аз малко съм забязъл...но си е нормално като почне да навиза в 4000+

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само мойта ли няма оборотомер, ами еееей такъв голям часовник са му сложили на негово място. Винаги съм се чудил защо са го измислили инженерите B):) Добре де, аз ли нещо не съм в ред, ама АБТ мотора макс. скорост по книжка е 177 км/ч и се постига при 5400 об/мин. B) Как така на 4000 оборота правите 180 не ми е ясно :biggthumpup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е казал, че му дава тези обороти на 5-та предавка!;-)))

E значи нещо не е в час :biggthumpup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип показанието на скоростомера винаги е с някакво "+" отклонение от реалната скорост! Така, че като казвам 180 по показание на скоростомер реалната скорост едва ли повече от 170 (че може и по-ниска да е)! Колкото по-висока е скоростта толкова по-голяма е и разликата в показание/реална скорост!

Отклонихме се от въпроса - шумен ли е ABT мотора!;-)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се отклоняваме- това не е някаква дискусия, а човека искаше да знае има ли конкретен проблем или така си е по default :)

Иначе този мотор да се нарече шумен е налудничаво :biggthumpup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойто е АБК и е

4000 - 140

4400-4600 около 160

5000-5200 около 175

5400 съм правил най много -190 по километраж.

Не знам дали може повече.. .... шубето е голям страх :biggthumpup:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Cocteau, сигурен ли си, че си с ABT двигател?

Аз на 5-та предавка и 3000оборота съм ~ 130км/ч;

Съответно на 4000 ~180км/ч!

Явно имаме различни скоростни кутии! По друг начин немога да си обясня разликата в оборотите (при предположение, че приборите ни са ОК)!

П.П. Не съм искал да ти чета морал за високата скорост! :biggthumpup:

Аз мога да го обясня и по друг начин - приплъзващ съединител... Не твърдя че това е причината за разликата в оборотите, но би могло да бъде евентуално... И тогава появата на шумове, че и миризми на изгоряло не ми изглежда ненормална ;-)

Cocteau, защо не погледнеш дали нямаш някаква нелинейност на оборотите спрямо скоростта в зависимост от натоварването на двигателя?

Ако предположим промяна на скоростта 40 км/ч за 1000 оборота разлика (както си писал), значи на 2000 об./мин. би трябвало да си с 60 км/ч, а на 5000 об./мин. - 180.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя стана една

:biggthumpup:

Съединителят си е наред. Може ли някой да си представи, че 20 хил.км. съединителят ще приплъзва и тази кола ще може да тръгва все още. Скоро го тествах. Дръпнах ръчнат, вдигнах 3000 об/мин. и почнах да отпускам - колата си изгасна.

Скоростна кутия като моята съм виждал на ABT, DZ и ABK двигатели, знам, че има поне още 6 скоростни кутии, които се монтират на B4 и B3, но важното е, че показанията на уредите ми са верни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С коя скоростна кутия си? Може предавателното число да е различно, но определено си с най-високооборотното АВТ, което съм чувал :biggthumpup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това, което извадих от ELSA-та горе-долу съвпада с написаното от М...

Скоростните кутии ССЕ (09.91 - 03.92) и CDY (03.92-08.94) са с предавателно число като за дизелов двигател и всъщност са монтирани и на 1.9 ТДИ с 55 кW.

Отделно, кутите CGT (07.92 - 08.94), CVF (09.94 - 07.95) i CPH (01.95-07.95) са с пета предавка, отговаряща на 4-а на горните скоростни кутии (предавателно число 0.889). Разликите в тия кутии са в предавателните числа на 1-3 скорост и задната.

Та дето се вика - всичко е ясно, просто твоята пета е като четвърта на повечето от колегите тука... Предполагам, че колата ти е след 07.92 година, когато преобладават скоростните кутии с по-голямото предавателно число?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото ми е известно такива вибрации се появяват от нередности по стабилизиращите щанги.

Щумът е при определени обороти а не при определена скорост, затова си мисля, че не е от окачването, а и съвсем ясно шумът си е от двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резонанс от ауспухната система?

Или да опира някъде?

Когато купихте колата, пак ли си беше така?

Почти веднаг след като я купих махнах катализатора и на негово място сложих резонансно гърне. След тази процедура звукът се промени към лошо и до сега не мога да си простя защо го направих в първия срещнат сервиз с гърне, което те ми предложиха. Честно да си призная вече нямам спомен какъв беше звукът като я копувах. Това е първатят ми автомобил и сега си давам сметка, че изобщо не съм знаел какво да гледам като я копувам. Бях с един "маистор" препоръчан от "приятел" и напълно му се доверих. В момента колата си е в чудесно състояние, след като спрях да имам взимане-даване с въпросният "майстор", като изключим , бих го нарекъл точно резонанс, който се появява. Тук следва и естественият въпрос:

Как да си изберем, правилно, резонансно гърне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

шумът идва от гуми и от гърнета ,а вибрациите от гуми и джанти.

3 аудита съм имал и всичките след 140 дават по-малък шум .Карал съм лични само 90- ки ,а те имат големи средни гърнета (това са оригиналните) .Единствено съм забелиазал (на 2 броя) ,че 1,8 112 коня дават голям шум в купето при наличие на всички гърнета на колата : ( и това се случва при 3000 -3500 оборота

за оборотите да споделя: 1.8 112кс 120 -3200,2000 5цил 120-3200 и 2300 120-3000

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...