Jump to content

AIRBAG B4 - светеща лампа на таблото


ge2e

Recommended Posts

Здравейте,

Днес посетих сервиз с цел да си изчистя грешката на AIRBAG-а. При запалване на ДВГ-то, лампата на AIRBAG-а започва да премига и след около 10 сек. светва постоянно. Повредата се получи след смяна на крушки в таблото и лекомислено запалване на ДВГ при свалено табло.

От сервиза обаче излязоха със становище, че не натрупана грешка е проблема за светване на надписа AIRBAG, а скъсан лентов кабел на същият. Поисках да ми покажат какво представлява въпросният кабел и те ми показаха нещо подобно на пластмасов ринг или кръг в който стои въпросният лентов кабел и при завъртане на волана той продължава да контактува с основата. Намира се под волана и за смяната му е необходимо да се демонтира волана. От сервиза ми съобщиха, че нов този кабел струва около 300лв.

В момента съм без възглавници (понеже имам и на пасажера до шофьора) и се чудя как да си разреша проблема. Ако имате предложения съм насреща.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай тогава 300 лв за нов или търси втора употреба по-евтин. Под таблото загледал ли си дали има стоманени въжета свързани с кормилото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,този "лентов кабел",за който са ти говорили,при Б4-те изобщо не е лентов,а си е нормален кабел,но пък наистина се прекъсва точно в областта на кръглата пластина под волана.И това обикновено става,когато се опиташ да завъртиш волана без да си поставил горната част на пластмасовата облицовка под него.Ако си забелязал в нея има изрязан отвор,който трябва да застопори кабела на Airbag-a в едно положение и да не му позволи той да превърти около оста на волана.За да си сигурен,че наистина проблема е от този кабел вземи и си го замери с омметър.За целта трябва да разглобиш червената буксичка,която влиза във възглавницата/тя е закопчана с щипки,които са разположени странично/.Единият пин на тази буксичка е директно свързан с кабела,а другия прави връзката с кабела,като преминава през миниатюрна бобинка.От другата страна въпросния кабел завършва също с червена букса,която го свързва с инсталацията на колата.В тази букса пък има една пружинка,която при изключена букса окъсява двата нейни пина.Трябва при измерването леко с нещо непроводимо да натиснеш тази пружинка и после с омметъра да провериш целостта на двете нишки на кабела от едната букса до другата.Ако някоя от нишките на "прави верига",то тогава си за нов кабел,но ако всичко си е наред,то тогава си за нов майстор. :hilezh:

Освен това,ако се окаже,че наистина си прецакал кабела,задължително прави това измерване на кабелите "втора ръка" по моргите,защото обикновено това им е дефекта,а ти на външен вид няма по какво да познаеш,че са прекъснали.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора и снимката от колегата Динков!

Само да попитам за разглобяването на червената буксичка трябва ли да демонтирама волана или не. Просто неразбрах точо къде стои тази букса.

Предварително благодаря!

Поздрави

:respekt:

Колега,този "лентов кабел",за който са ти говорили,при Б4-те изобщо не е лентов,а си е нормален кабел,но пък наистина се прекъсва точно в областта на кръглата пластина под волана.И това обикновено става,когато се опиташ да завъртиш волана без да си поставил горната част на пластмасовата облицовка под него.Ако си забелязал в нея има изрязан отвор,който трябва да застопори кабела на Airbag-a в едно положение и да не му позволи той да превърти около оста на волана.За да си сигурен,че наистина проблема е от този кабел вземи и си го замери с омметър.За целта трябва да разглобиш червената буксичка,която влиза във възглавницата/тя е закопчана с щипки,които са разположени странично/.Единият пин на тази буксичка е директно свързан с кабела,а другия прави връзката с кабела,като преминава през миниатюрна бобинка.От другата страна въпросния кабел завършва също с червена букса,която го свързва с инсталацията на колата.В тази букса пък има една пружинка,която при изключена букса окъсява двата нейни пина.Трябва при измерването леко с нещо непроводимо да натиснеш тази пружинка и после с омметъра да провериш целостта на двете нишки на кабела от едната букса до другата.Ако някоя от нишките на "прави верига",то тогава си за нов кабел,но ако всичко си е наред,то тогава си за нов майстор. :hilezh:

Освен това,ако се окаже,че наистина си прецакал кабела,задължително прави това измерване на кабелите "втора ръка" по моргите,защото обикновено това им е дефекта,а ти на външен вид няма по какво да познаеш,че са прекъснали.

Редактирано от ge2e
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте,

Днес ми потвърдиха диагнозата - повреден лентов кабел във волана и вследствие на това ми свети лампата на AIRBAG - а. Насочиха ме да си потърся такъв кабел по автоморги, понеже нов струва над 300лв.

Моля за информация за код по ЕТКА на този кабел и приблизителна цена на нов и употребяван такъв кабел.

Предварително благодаря за помощта :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

up

Здравейте,

Днес ми потвърдиха диагнозата - повреден лентов кабел във волана и вследствие на това ми свети лампата на AIRBAG - а. Насочиха ме да си потърся такъв кабел по автоморги, понеже нов струва над 300лв.

Моля за информация за код по ЕТКА на този кабел и приблизителна цена на нов и употребяван такъв кабел.

Предварително благодаря за помощта :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,точния номер на въпросната част ще ти го дам утре,защото имам такава прецакана и ще ти го сваля от нея.По ЕТКА-та нещо не мога да се ориентирам за тази част.Съвета ми е,щом си решил да го взимаш втора упореба да го свалиш от кола,която е претърпяла катастрофа и е с гръмнал Airbag,защото ще си сигурен,че при нея кабела е бил здрав и системата е сработила,което не пречи и да си го измериш,де. :)

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,както ти бях обещал,днес поразгледах по-внимателно повредения лентов кабел,който имам за Airbag-a на Б4-та.

На него има изобразени следните надписи:

4А 951 543 -това би трябвало да е номера му според Ауди-каталога

03.710 -това не знам какво е,ама си го пише по периферията му

060594/1370/I.O.-това пък би трябвало да е датата му на производство

Занимавайки се с него,реших,че е време да видя какво все пак има във вътрешността му и взех,че го разглобих.Оказа се,че съм бил в голяма грешка и наистина в цилиндричната пластмасова част,има лентов кабел навит спираловидно.То и няма как да бъде по-друг начин,защото все пак волана се върти,а този кабел трябва да следва хода му.Даже видях и къде точно е прекъснал/вижда се на снимката/

post-1505-1260387996.jpg

Друг е въпроса,че според мен,въпросния лентов кабел може да се възстанови по подходящ начин. :rolleyes:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега признавам те...мъчи те адско любопитство- "Занимавайки се с него,реших,че е време да видя какво все пак има във вътрешността му и взех,че го разглобих.Оказа се,че съм бил в голяма грешка " :hilezh:

Имам въпросчета към теб:

-Някакви проблеми или важни приоми при дамонтажа на кутията с кабела има ли?

-Мога ли да шофирам без кутията с кабела, т.е. да си монтирам обратно волана без кабела.

Ако правилно следиш мисълта ми, а пък аз доколкото проследих твоята мисъл, смятам да демонтирам кабела и да си карам докато отстраня проблема по моя кабел или ако това не става ще си купя от колегите друг.

Предварително ти благодаря за информацията.

Поздрави ;)

Колега,както ти бях обещал,днес поразгледах по-внимателно повредения лентов кабел,който имам за Airbag-a на Б4-та.

На него има изобразени следните надписи:

4А 951 543 -това би трябвало да е номера му според Ауди-каталога

03.710 -това не знам какво е,ама си го пише по периферията му

060594/1370/I.O.-това пък би трябвало да е датата му на производство

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демонтажът е елементарен.Цялата тази дивотия се крепи за волана с три винтчета и след,като ги развиеш-всичко пада.Волана после,според мен, ще можеш да го сложиш и да си караш,но няма да имаш клаксон,а и най-вероятно няма да ти се изключват мигачите след завой автоматично.

Разглобяването на самата кутия на кабела,обаче, е малко по-крива работа,защото се налага да освободиш 3 броя щипки едновременно и без да ги счупиш.Освен това долната част на кутията има възможност да се завърта спрямо горната част,но това трябва да става само в рамките на ограничителния улей изграден в пластмасата-внимавай да не превъртиш този улей,че ще повредиш още повече кабела.Самия лентов кабел представлява пластмасова,гъвкава основа,на която има изградени две медни пътечки и отгоре всичко е покрито с някакво тиксо по цялата му дължина.Факта,че пътечките не са от графитен слой,а са медни пластинки,според мен, позволява кабела да "носи" на ремонт.Аз поне бих се пробвал да го отремонтирам. :hilezh:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок колега,

Тези дни свалям волана. Пиши за резултата от ремонта.

Поздрави :rolleyes:

Демонтажът е елементарен.Цялата тази дивотия се крепи за волана с три винтчета и след,като ги развиеш-всичко пада.Волана после,според мен, ще можеш да го сложиш и да си караш,но няма да имаш клаксон,а и най-вероятно няма да ти се изключват мигачите след завой автоматично.

позволява кабела да "носи" на ремонт.Аз поне бих се пробвал да го отремонтирам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега пиши и ако можеш снимаи как е станал ремонта (ако става), че и моя клаксон работи само като завъртя волана.

Редактирано от leo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...