Jump to content

ПОМОЩ! Проблем с високо напрежение от алтернатора!


Zeifod

Recommended Posts

Помагайте момчета - здраво се бъгна системата! Проблема е следния: На влизане днес вечерта в София, забелязах че фаровете ми трептят леко. Докато се чудех дали ми се привижда от някой бълващ пушек пред мен, забелязах стрелката на волтметъра която се мяташе като побесняла между 11.5 - 14В! След около 30 мин. проблема се задълбочи - напрежението излезе извън скалата (16В), като много трудно успявам да го смъкна, дори с всички консуматори пуснати. Засега пораженията са следните - останах без къси (още незнам дали крушките заминаха или е бушон), капачката на плюс клемата на акумолатора се разтопи и грее страшно.... Мерих напрежението директно на алтернатора без консуматори на празни обороти - около 17В! Явно проблема е в него, но ме е страх да карам така, засега са късите, притесняван се да не заминат помпи, ЕКУ... Дайте акъл как да процедирам! Колата е А6 2,0 АЦЕ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на твое място бих разкачил кабела от алтернатора и отивам право в сервиза. Проблема е 90% в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без фарове и други консуматори можеш да минеш поне 50 км (според мен). Естествено при "таксиметрово каране", т.е. без изпъване във високите обороти. Това от личен опит. Колата беше друга марка и кубатура 1.6, моноинжекция. При теб консумацията на ток е по-голяма, но все пак ако акумулатора е здрав, мисля че до сервиза ще те закара.

Колегата Leo е прав, защо не пробваш със подмяна на реле-регулатора. Не е нужно да се връзва кабела, а просто да се замери с мултицет колко е изходящото напрежение.

015843005.jpg

Редактирано от Marcus Aurelius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти първо за бързия отговор!

Имаш ли представа какво разстояние мога да измина само на акумолатор?

Зависи от акумулатора. Лошото е че сега трябват и фарове. Ако ти е хубав акумулатора може да изкараш 2 часа примерно. Зависи от много неща. Насочи се към най близкия сервиз и действай. А ако не е на някое идиотско място може да пробваш да го свалиш/поправиш (както каза колегата за плочката) или да го занесеш само него.

Редактирано от nmm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съдействието и бързите отговори момчета. Утре сутринта ще се мъча и ще видим какво ще излезе. Мисля че в багажника имам едно старо реле-рег., може да опитам да го подменя, ако не - на акумолатор до сервиза. Хубавото е че имам варианти да не изгоря половината кола. Ще пиша като разбера какво става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От реле-регулатора е със сигурност. Не карай колата преди да го смениш защото може да ти изгори ЕКУ-то, компа на АБС-а и всяка електроника за която се сетиш, че имаш на колата. Ако откачиш алтернатора електрически може да изгори защото е без товар. Някакъв вариант е да махнеш реле-регулатора и да караш без него, но ще ти падне акумулатора заради фаровете. Така, че мой съвет е да купиш нов реле-регулатор и след като го сложиш тогава да палиш двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, направих каквото ме посъветвахте и нещата си доидоха на мястото - смених реле-регулатора със стария (направен е да се сменя все едно сменяш крушка на фар) и стрелката се кротна - 14.2В на празех ход без консуматори, студен мотор. Крушките на късите буквално бяха стопили жичките! Сега, проблема с този р.регулатор е че след 20-30мин. каране, напрежението пада на 13.4В на алтернатора, 13В мерено на акумолатора. Този който замина съм го сменял миналата година, разсвири ми се лагер на алтернатора, и смених всичко накуп - имах подобен проблем с падане на напрежението. Въпроса ми е откъде да взема читав, оригинален такъв, че явно на сервизите за алтернатори не може да се разчита. Удивително е какви поражения може да докара една джаджа с площ 2кв. см.! Ами ако нямах волтметър?! Ужас...

Благодаря ви пак за бързите отговори! :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, направих каквото ме посъветвахте и нещата си доидоха на мястото - смених реле-регулатора със стария (направен е да се сменя все едно сменяш крушка на фар) и стрелката се кротна - 14.2В на празех ход без консуматори, студен мотор. Крушките на късите буквално бяха стопили жичките! Сега, проблема с този р.регулатор е че след 20-30мин. каране, напрежението пада на 13.4В на алтернатора, 13В мерено на акумолатора. Този който замина съм го сменял миналата година, разсвири ми се лагер на алтернатора, и смених всичко накуп - имах подобен проблем с падане на напрежението. Въпроса ми е откъде да взема читав, оригинален такъв, че явно на сервизите за алтернатори не може да се разчита. Удивително е какви поражения може да докара една джаджа с площ 2кв. см.! Ами ако нямах волтметър?! Ужас...

Благодаря ви пак за бързите отговори! :flipoff:

Читав търси с марка Tesla (май оригиналните бяха такива ), а може би в ауто +.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз взимах навремето за Б4-ката от колегата gsb по препоръка на Кокича (КОКО 100 С4) и съм доволен, засега няма ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оо да, и то благодарение на форума, отново! :flipoff: Хубаво е да можеш да разчиташ на колеги в такъв момент - бая се ошашках вчера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...