Zeifod Публикувано 29 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2009 Помагайте момчета - здраво се бъгна системата! Проблема е следния: На влизане днес вечерта в София, забелязах че фаровете ми трептят леко. Докато се чудех дали ми се привижда от някой бълващ пушек пред мен, забелязах стрелката на волтметъра която се мяташе като побесняла между 11.5 - 14В! След около 30 мин. проблема се задълбочи - напрежението излезе извън скалата (16В), като много трудно успявам да го смъкна, дори с всички консуматори пуснати. Засега пораженията са следните - останах без къси (още незнам дали крушките заминаха или е бушон), капачката на плюс клемата на акумолатора се разтопи и грее страшно.... Мерих напрежението директно на алтернатора без консуматори на празни обороти - около 17В! Явно проблема е в него, но ме е страх да карам така, засега са късите, притесняван се да не заминат помпи, ЕКУ... Дайте акъл как да процедирам! Колата е А6 2,0 АЦЕ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 29 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2009 Аз на твое място бих разкачил кабела от алтернатора и отивам право в сервиза. Проблема е 90% в него. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zeifod Публикувано 29 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2009 Благодаря ти първо за бързия отговор!Имаш ли представа какво разстояние мога да измина само на акумолатор? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
leo Публикувано 29 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2009 Колега предполагам, че е от плочката (регулатор на напрежението). Не е скъпа мисля. Попитай в auto+ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marcus Aurelius Публикувано 29 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2009 (Редактирано) Без фарове и други консуматори можеш да минеш поне 50 км (според мен). Естествено при "таксиметрово каране", т.е. без изпъване във високите обороти. Това от личен опит. Колата беше друга марка и кубатура 1.6, моноинжекция. При теб консумацията на ток е по-голяма, но все пак ако акумулатора е здрав, мисля че до сервиза ще те закара.Колегата Leo е прав, защо не пробваш със подмяна на реле-регулатора. Не е нужно да се връзва кабела, а просто да се замери с мултицет колко е изходящото напрежение. Редактирано 29 Ноември 2009 от Marcus Aurelius Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 29 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2009 (Редактирано) Благодаря ти първо за бързия отговор!Имаш ли представа какво разстояние мога да измина само на акумолатор?Зависи от акумулатора. Лошото е че сега трябват и фарове. Ако ти е хубав акумулатора може да изкараш 2 часа примерно. Зависи от много неща. Насочи се към най близкия сервиз и действай. А ако не е на някое идиотско място може да пробваш да го свалиш/поправиш (както каза колегата за плочката) или да го занесеш само него. Редактирано 29 Ноември 2009 от nmm Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zeifod Публикувано 29 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2009 Мерси за съдействието и бързите отговори момчета. Утре сутринта ще се мъча и ще видим какво ще излезе. Мисля че в багажника имам едно старо реле-рег., може да опитам да го подменя, ако не - на акумолатор до сервиза. Хубавото е че имам варианти да не изгоря половината кола. Ще пиша като разбера какво става. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2009 От реле-регулатора е със сигурност. Не карай колата преди да го смениш защото може да ти изгори ЕКУ-то, компа на АБС-а и всяка електроника за която се сетиш, че имаш на колата. Ако откачиш алтернатора електрически може да изгори защото е без товар. Някакъв вариант е да махнеш реле-регулатора и да караш без него, но ще ти падне акумулатора заради фаровете. Така, че мой съвет е да купиш нов реле-регулатор и след като го сложиш тогава да палиш двигателя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zeifod Публикувано 30 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2009 Така, направих каквото ме посъветвахте и нещата си доидоха на мястото - смених реле-регулатора със стария (направен е да се сменя все едно сменяш крушка на фар) и стрелката се кротна - 14.2В на празех ход без консуматори, студен мотор. Крушките на късите буквално бяха стопили жичките! Сега, проблема с този р.регулатор е че след 20-30мин. каране, напрежението пада на 13.4В на алтернатора, 13В мерено на акумолатора. Този който замина съм го сменял миналата година, разсвири ми се лагер на алтернатора, и смених всичко накуп - имах подобен проблем с падане на напрежението. Въпроса ми е откъде да взема читав, оригинален такъв, че явно на сервизите за алтернатори не може да се разчита. Удивително е какви поражения може да докара една джаджа с площ 2кв. см.! Ами ако нямах волтметър?! Ужас...Благодаря ви пак за бързите отговори! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 30 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2009 Така, направих каквото ме посъветвахте и нещата си доидоха на мястото - смених реле-регулатора със стария (направен е да се сменя все едно сменяш крушка на фар) и стрелката се кротна - 14.2В на празех ход без консуматори, студен мотор. Крушките на късите буквално бяха стопили жичките! Сега, проблема с този р.регулатор е че след 20-30мин. каране, напрежението пада на 13.4В на алтернатора, 13В мерено на акумолатора. Този който замина съм го сменял миналата година, разсвири ми се лагер на алтернатора, и смених всичко накуп - имах подобен проблем с падане на напрежението. Въпроса ми е откъде да взема читав, оригинален такъв, че явно на сервизите за алтернатори не може да се разчита. Удивително е какви поражения може да докара една джаджа с площ 2кв. см.! Ами ако нямах волтметър?! Ужас...Благодаря ви пак за бързите отговори! Читав търси с марка Tesla (май оригиналните бяха такива ), а може би в ауто +. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2009 Аз взимах навремето за Б4-ката от колегата gsb по препоръка на Кокича (КОКО 100 С4) и съм доволен, засега няма ядове. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zeifod Публикувано 30 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2009 Мерси, VBI. Ще се свържа с колегата, дано измислим нещо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
leo Публикувано 30 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2009 Най хубавото колега, че си реши проблема и то бързо. От това по-добре няма. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zeifod Публикувано 30 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2009 Оо да, и то благодарение на форума, отново! Хубаво е да можеш да разчиташ на колеги в такъв момент - бая се ошашках вчера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
leo Публикувано 30 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2009 За това сме тук колега да питаме и да си помагаме Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts