Jump to content

На какъв интервал от км. да си сменя ангренажния ремък


Raino

Recommended Posts

Карам колата малко и съм навъртял за 5 години 20 000 км,...

Всяка гумена част трябва да се смени след 5 години. За ремъка е задължително. Даже ако е на 5 години въобще не трябва и да се слага.

Тези интервали важат ли за каналния ремък и този на климатика ?

Явно и за тях има интервал, който би трябвало е по-малък. Аз лично тях ги сменям на око като вземат да се напукват, а ролките с ангренажа.

Тези ремъци и да се скъсат няма да ти докарат глаовоболие някакво, а само висене по пътищата из страната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мойте са сменени на 88 000км.,смятам като стане на 170 000км. да ги сменям всичките. Каналния ме притеснява да не се предаде преждевременно,но някакси не ми се занимава да правя нещата поетапно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Я колегите с AVF да кажат какво точно се сменя по ангренажа ? Знам,че има комплект ангренажен ремък,който като гледам включва ремък,ролки и крепежни елементи и с номер 038 198 119 А - http://www.worldimpex.com/parts/genuine-pa...kit_246798.html

Освен това се сменя и водната помпа,обаче от няколко места чух че имало още неща за смяна и основно за някакъв обтегач.

Вие какво точно сте сменили ?

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах сега схема в ЕТКА-та и наистина има обтегач(амортисьор) с номет 19 .

Ето я и схемата - f5c3612cbc6c0d4a.png

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тва не е ли въпросния обтегач дето е различен между по-старите и по-новите коли???? При всички положения и той се сменя щото предполагам пружината или там каквото има си има живот след което вече не оказва нужния натиск...

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се има предвид интервала на който се правя смяната все ми се струва, че е по-добре да бъде сменен....а не да направиш обслужването на колата и после да се наложи повторно отваряне....нещо като с водната помпа...тече, не тече....сменя се заедно с ангренажния ремък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това на схемата не е хидравличен обтегач. Това е пластина на която е захваната ролка дето обтяга. Моя ангренаж го сменях сам и е без този хидравличен обтегач. Според аутодата и твоя е по същата схема, но все пак не е 100 проц сигурно. Моя е AWX. То дори не е хидравличен обтегач а е маслен демпфер и поне според ръководството не се заменя при смяна на ангренаж. Но пак повтарям твоя двигател предполагам, че е без тази джаджа.Това лесно ще провериш като свалиш капачката на ангренажния ремък и то си се вижда ;)! Смяната е на 60000 мили(96000км). Смяната е на 3-те ремъка, всички ролки допирани от ремъците(който си ги спести после се вайка, че бил купил ремък менте, а то ремъците по-често се прехебват от проблем с някоя ролка) и водна помпа и антифриз :flehan:! Вече пистовия ремък на алтернатора има един обтегач с пружина...който често се разбива и не е лошо да го провериш. Според ръководството се заменят задължително и някои болтове...ма това в бг никой не го прави...пък и не знам длаи въобще ги внасят!

Редактирано от Ivanu6ka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не правя на въпрос ролките,водната помпа и дори болтовете.Винаги съм купувал оригиналния комплект ангренажен ремъм и всичко е било ОК.

Днес бях в Юнитрейд и гледахме точно според моята рама имам ли го това чудо или не и ми казаха,че със сигурност го нямам.Дано да е така :)

Ще видим след 5000км.

Някой да има оригинална водна помпа свалена при смяната ?

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......

Днес бях в Юнитрейд и гледахме точно според моята рама имам ли го това чудо или не и ми казаха,че със сигурност го нямам.Дано да е така :hilezh:

.....

Е ти ако на тях не вярваш, на кой тогава? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Днес смених всичко на 167500км.,тоест със старите ремъци изкарах 77 000км.Всичко по ангренажа беше с оригинални части и въпреки това имах лек луфт във всички ролки.Оказа се,че моя мотор е без обтегача,за който питах по-горе.Днес с Мишо се опитахме да хванеме някаква закономерност кои точно варианти на 1.9 131к.с. го имат,но всъшност независимо то годината и това дали е с 5 скорости(AWX) или 6 скорости(AVF) някои са с него,друго без.Иначе и в двата случая ремъка е еднакъв(120 зъба),нямам представа защо от Ауди не са измислили вариант да се правят всички без този безбожно скъп обтегач(около 240лв.)

Иначе тук искам да изпозвам да благодаря на Мишо за професионализма и уникалното старание.Такова обслужване и качество на работа не съм получавал никъде до сега,а и не съм си мислел,че някога ще получа защото съм с адски високи критерии в тази насока и не правя никакви компромиси щом става дума за колата.Няма по-гомял кеф от това да си оставиш колата в ръцете на човек,който е маниак колкото теб и в крайна сметка се кефи на крайния резултат все едно колата е негова. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това са необходимите неща за цялото обслужване:

d9a90abd0878b068.jpg

комплект ангренажен ремък с номер(вкл. : ремък,2 ролки и крепежни елементи) - 038 198 119 А (в моя случай)

водна помпа - 038 121 011 JX

канален ремък - 038 903 137 Т

ролка - 038 145 278

ремък климатик - 038 260 849 А

ролка - 058 260 511

антофриз 3 туби X 1.5л. - G 012 A8G M1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо сте пуснали вси4кия антифриз през помпата? вади се старата и веднага се мушка новата ,така се губи около 300-600грама

ангренажен ремък има подсилен за 120000км и е десет евро по скъп от нормалния

ако не знаете водните помпи които се предлагат от ваг са рециклирани от техните си заводи . за AVF ремъка е 82евро и центове ,а водната помпа 78евро и малко(клиентски цени без отстъпки).цените в оторизираните представителства по Европа са по4ти еднакви навсякъде ,само констатирам 4е в БГ понякога се уливат с надценката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то колегата прави обслужване до колкото разбрах на 77к километра...предполагам, че поне едно 3 години ги е въртял, та антифриза си е таман за смяна целия....ама нека той да си каже все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам е усилен и в момента за този мотор се продават само такъв.

Усилен или не,няма да го карам повече от 80 000км.

Фабрично тази кола излиза с антифриз Longlife,който се сменя на 5г. или определен пробег,който май беше 80 000км.На 107000км. съм го сменил,сега пак на 167000км.Вчера изтече напълно чиста и бистра течност,гледахме и от вътре блока и направо лъщи,няма никакви налепи и тн.

Това ми показва,че антифриза е добър и че подобни смени са полезни за колата,което е най-важното. :)

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

здр. колата ми е а4 2001 година 1.9 тди 131 кс,незнам какъв е кода на мотора защото нямам номер на двг.Та въпроса ми е,на какъв интервала е смяната на агре. рем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе, колега...пишеш в тема...все едно си я чел, а всъщност не си погледнал и 1 пост. Да не псувам, ма мама му стара все пак! Във всички постове пише...60000 мили или 96000 км за 1,9 ПД 130 коня!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Да попитам и аз, на Ауди Б4, моноинжекция, 90 коня, 2000 кубика, на колко време се сменя ангренажния ... комплект???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...