Jump to content

Ангренажен ремък - белези


Allexander

Recommended Posts

Колата е Audi B4 2.0l с ABT двигател. Та, питането ми е белезите правилно ли са напаснати. Другото ми питане е какво върти зъбчатото колело което съм оградил с червен кръг и трябва ли по някакъв начин да бъде напаснато спрямо коляновия и рапределитения вал. Това колело изглежда по абсолютно същия начин като колелото на разпределителния вал, та си мисля, че просто в завода си слагат едно и също на две различни места.

post-3860-1268211508.jpg

post-3860-1268211526.jpg

post-3860-1268211536.jpg

Редактирано от Allexander
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си го оградил върти делкото. То няма белег ами трябва да свалиш капачката и да нагласиш там палеца на белега. В момента немога да ти дам снимка от Аутодата-та но там го има показано къде е белега ан коляновият вал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е Audi B4 2.0l с ABT двигател. Та, питането ми е белезите правилно ли са напаснати. Другото ми питане е какво върти зъбчатото колело което съм оградил с червен кръг и трябва ли по някакъв начин да бъде напаснато спрямо коляновия и рапределитения вал. Това колело изглежда по абсолютно същия начин като колелото на разпределителния вал, та си мисля, че просто в завода си слагат едно и също на две различни места.

Значи на първата снимка е вярно положението .

На третата търси една точка на звездата на междинния вал , която трябва да съвпадне

с резката на шайбата .

При това гледай отзад през прозореца на маховика белега за ГМТ на коляновия вал да

се намира точно на долния ръб на прозореца. Този белег трябва да е щампован като "0"

на самия маховик до зъбите на венеца .

Ако всичко е нагласено по буквар , тогава палеца на делкото трябва да сочи срещу резката

щампована на корпуса на делкото , или много малко след нея .

Като цяло имаш три контролни точки . Може да се наложи охлабване на ремъка от ролката и

малко играчка при нагласянето . Ако имаш помощник накарай го стабилно да държи с ръце

на белег звездата на паразитния вал докато презацепваш ремъка ,защото този вал много

лесно бяга. След това задължително два оборота на коляновия вал и проверка на белезите

поне два пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви много, колеги! Днес или утре ще направя това това което ме посъветвахте. и.николов специални благодарности и на теб! Не исках да продължавам да ти досаждам на ЛС и за това пуснах темата :steinigung: А и се надявам да бъде от полза на останалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, поиграх си след работа. Обаче акумулатора беше изтощен и не можах да запаля колата :flipoff:

Та, напаснах "0" на маховика с белега на делкото. Но когато погледна отпред маркера на шайбата не съвпада с нито един от маркерите на колелото на делкото. Нормално ли е това?

И още два въпроса. Първият е - когато застана пред двигателя в каква посока се върти ремъка? По часовниковата стрелка ли?

И вторият - на маховка има един маркер представляващ напречна резка, тя за какво е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това колело освен делкото върти и помпата.

Ами като няма белези - сложи му. Взимаш маркер или коректор (или червилото на жена си) и мацаш. Става лесно, а и после не се чудиш за делкото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, поиграх си след работа. Обаче акумулатора беше изтощен и не можах да запаля колата :flipoff:

Та, напаснах "0" на маховика с белега на делкото. Но когато погледна отпред маркера на шайбата не съвпада с нито един от маркерите на колелото на делкото. Нормално ли е това?

И още два въпроса. Първият е - когато застана пред двигателя в каква посока се върти ремъка? По часовниковата стрелка ли?

И вторият - на маховка има един маркер представляващ напречна резка, тя за какво е?

1. Винаги въртиш по часовата стрелка - това е посоката . Палеца в делкото се върти и той по часовата стрелка.

2. Тази реска е преди "0"-та и е белег за центровката на момента на запалването . При зацепване на ремъка не участва.

На звездата на паразитния вал трябва да търсиш една вдлъбната точка - това е белега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

предполагам на колегата му е ясно, но все пак да кажа, защото от обясненията му не съм много сигурен какво иска да каже.

Разпределителния вал и паразитния вал правят един оборот, а за същото време коляновия вал прави два оборота(идва два пъти на белег).

Колега зацепи коляновия и разпределителния вал правилно. Разпределителния, както на първата картинка, а коляновия - както ти каза колегата на маховика "0"-та. За всеки случай погледни и шайбата отпред. Паразитния вал мисля, че не е толкова важен.

След като зацепиш разпределителния и коляновия вал правилно ги докарваш на белези(и двата, не само коляновия). В този момент палеца на делкото трябва да ти сочи резката на корпуса на делкото. Ако не звърташ делкото, ако не става само със завъртане вадиш делкото и го презацепваш. След като зацепиш правилно делкото проследи кабела който се пада над палеца - трябва да отива на първи цилиндър(този към радиатора). Това е груба центровка при която колата пали и върви без проблем. Е все пак отиди после да ти я центроват със стробоскоп. При мен на АВК-то беше избягала със 6-7 градуса въпреки, че целих белезите и проверявах по няколко пъти.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е какъв е смисъла да се презацепва делкото не мога да разбера? Преди да сложиш ремъка си правиш паразитния вал на белег / палеца на делкото на резката/ слагаш ремъка и си готов/естествено и коляновия и разпределителния вал пак на белег/. Да не говориме че ако колата е работела до последно преди да свалиш ремъка си нагласяш белезите и те си съвпадат.

Редактирано от Ради_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, днес запалих колата без никакви проблеми. :rolleyes: Благодаря на всички за помощта. Наистина ми помогнахте много. Напаснах белега на разпределителния вал с белега на задния капак. След това напаснах белега на шайбата на коляновия вал със звездата на паразитния вал. След което напаснах палеца на делкото с "0" на маховика, сложих ремъка и запали от раз :)

За съжаление точката на звездата на паразитния вал не съвпадаше с белега на шайбата когато палеца е на белега :rolleyes: Нямах удобен ключ за да завъртя делкото и за това го оставих така за сега. Но щом успях да се оправя и без него белег, предполагам нямам особено голяма нужда да го напасвам. :D

Сега само остана да погледна колата със стробоскоб. Но не знам как се прави :D Ако може само някой накратко да ми каже как става...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...