Jump to content

Колеги помогнете! 100-ца AAD 2.0 - едвам запалвам :(


Redbyte

Recommended Posts

Здравейте колеги,

имам проблем с паленето. [AUDI 100 C4 1992 2.0 AAD 115 к.с.] От няколко месеца колата все по трудно пали. Няма значение дали е топла или студена.

Като завъртя на стартер мотора изхърква (почти запалва) и като пусна ключа гасне веднага. На трети опит едвам запалва но трябва да подам газ иначе пак ще угасне. Ще прикача и линк към филмче http://redbyte33.data.bg/files -> audi.avi да се ориентирате за какво става въпрос ... по звука по скоро ...

Бензиновата помпа я смених преди година и половина и е в добро състояние ...

Наскоро смених потенциометъра на главата на инжекциона за въздушната клапа (поне ми се оправиха оборотите) и датчик за температурата. Това не помогна особенно.

Като я откарах на сервиз ми казаха че колата си пали ... като я докарах пред нас и се върнах в първи клас ... пак същата работа ...

:steinigung: моля ви дайте ми съвет от какво може да е този проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

имам проблем с паленето. [AUDI 100 C4 1992 2.0 AAD 115 к.с.] От няколко месеца колата все по трудно пали. Няма значение дали е топла или студена.

Като завъртя на стартер мотора изхърква (почти запалва) и като пусна ключа гасне веднага. На трети опит едвам запалва но трябва да подам газ иначе пак ще угасне. Ще прикача и линк към филмче http://redbyte33.data.bg/files -> audi.avi да се ориентирате за какво става въпрос ... по звука по скоро ...

Бензиновата помпа я смених преди година и половина и е в добро състояние ...

Наскоро смених потенциометъра на главата на инжекциона за въздушната клапа (поне ми се оправиха оборотите) и датчик за температурата. Това не помогна особенно.

Като я откарах на сервиз ми казаха че колата си пали ... като я докарах пред нас и се върнах в първи клас ... пак същата работа ...

;) моля ви дайте ми съвет от какво може да е този проблем

Провери си "синия" датчик за ЕКУ-то. Закачи на на ВАГ-КОМ и виж при студен мотор какво ти показва като температура. При мен показваше постоянно 65 градуса и за това колата не пали нормално, понеже ЕКУ-то мисли че колата е топла и не обогатява....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , провери си налягането на помпата. Това, че си я сменил преди 1,5г. не е гаранция. Това запалване и веднага изгасване ми прилича на недостиг на гориво. Тоест, малко налягане на бензиновата помпа. Мех. инжекцион и мех. дюзи работят при точно определено налягане. Ако помпата е издала багажа тя променя налягането и за това пали трудно или пали и изгасва. Или както си описал, понякога работи все едно нищо и няма. Убеди се на 100 процента, че помпата работи както трябва и тогава търси друга причина.

Това е моето мнение.

Успех и пиши дали има развитие на проблема.

Редактирано от mirrax
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг вариант е "буренцето" (мех. регулатор на налягането) да ти изпуска остатъчното налягане след като загасиш и при следващо палене да няма достатъчно бензин и затова да гасне. На студен двигател ще пали от раз, но и ще гасне защото ще сработва само старт-дюзата в началото. Сега като е по-топло тя работи по-малко време и съответно пали по-трудно. Ако ти пропускат дюзите също се получава този ефект - просто като престои малко двигателя, горивото от дюзите изтича в цилиндрите и това води до задавяне при палене на топъл двигател, а при студен запалва от раз и веднага гасне. Случвало ли ти се е някога само като подадеш "контакт" и двигателя да "трепне" - детонира преди да си завъртял на стартер? Ако да, почти сигурно е, че имаш течаща дюза. Като си сменял помпата предполагам, че не си сменил възвратния клапан отгоре (там където се завива щуцера) и ако пропуска, горивото ще се връща обратно в резервоара след известно време като угасиш двигателя и ще пада налягането в инжекционната глава. Щом си сменял помпата не е лошо отново да замериш налягането в двете камери на инжекциона - това ще те насочи къде да търсиш проблема :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега незнам дали ще съм ти от полза но все пак да кажа.Имах същя проблем само,че с мотор Хонда Доминатор 650.По същя начин палеше трудно,причината бе не достиг на въздух,въз.филтъра беше в ужасно състояние смених го и приключи всичко.Така че няма да е лошо да го погледнеш и него. :D:P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което казва VBI е много правилно като логика. Пробвай да дадеш на контакт 3-5 пъти преди да запалиш, така бенз.помпа ще може да напълни системата(или поне би трябвало). След това виж как ще запали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

извинявам се че се забавих с отговора. Отговарям какво направих до сега.

Смених синия датчик с нов. Имаше леко подобрение но след като колата я оставих за няколко часа пак същия проблем.

За налягането на помпата не мога сам да проверя но мисля че mirrax и VBI сте много прави. Прави ми впечатление, че като е студена пали трудно и гасне. Като я запаля, ако я огася и пак пробвам, пали от раз. Като я оставя за повече от 20 минути и пак пробвам, пак пали много трудно. Не съм имал време но ще трябва да отида до сервиза да измерят налягането на помпата и да проверят дюзите.

За момента това което можах да направя набързо е да сменя въздушния филтър. Взех FRAM. Стария не изглеждаше зацапан но все пак го смених. Сега има известно подобрение, вече мааалко по лесно запалва но като запали работи едвам едвам и трябва да дам малко газ за да се оправят оборотите. Качих пак филмче http://redbyte33.data.bg/files -> audi2.avi. На филмчето на студена кола пробвах 2 пъти да дам контакт преди да пробвам (по съвета на Vankata_84) и тогава запали от първия път но както казах вече работеше като трактор и цялата кола се тресе ... като подам малко газ и всичко заспа. При втори опит пали от първото завъртане на стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2-рия клип ясно си личи, че при запалването работи на 3 цилиндъра. Четвъртия се включва по-късно. При подаване на газ става по-бързо , но ако я оставиш без газ колата ще си влезе сама в обороти, но по-бавно. Тоест, няма гориво или е недостатъчно в бензинопроводите. Виж съвета, който ти е написал колегата VBI("буренцето" (мех. регулатор на налягането). Това е едната причина.

Втората причина, която може да е - изпуснал дифтунг на маркуча на самата помпа/в резервоара/. Смешно и елементарно е , но точно такъв беше случаят при мен. Едно към едно имах същия проблем като твоя. Заради една дифтунга. Възможно е при смяната на помпата да е имало не достатъчно стегнати връзки и от това да дойде проблема. Който разбира се е по–желателния от финансова гледна точка. А щом казваш, че веднага пали ,след като си я загасил токущо, значи помпата ти е наред. Насочи се към тези 2 варианта и не давай да ти ровят много по колата.

И пиши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема на колегата е падане на горивото, ако правилно си мисля. Ако не бъркам падане на горивото(или неговото налягане) в инж.глава може да бъде от две места. Регулатора на налягане, или дюзи? От известно време си мисля като почна да имам пролеми с мех.инж. да пусна регулатора, и дюзите в ултразвукова ваничка. Как мисли те колеги дали ще има ефект и за двете? Тя чисти доста по-прецизно от всичко друго. И аз имам все още "лек" проблем с топлия старт, или по точно със старта без ст.дюза. Дали и при мене проблема се касае до падане на налягането в инж.глава. От всичко прочетено за мен.инж. съветвам колегата да не си кара колата по сервизи!!! Изключения са възможни само ако е сигурен че хората имат идея какво правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регулатора няма да се почисти в ултразвуковата ваничка - там проблема обикновено е в самата мембрана или уплътнителя, който затваря извода към резервоара при достигане на определено налягане. При дюзите шанса е 50/50 - може да се изчистят добре, но може и съвсем да почнат да не затварят :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен колеги,същите симптоми от теч в главата на инжекциона,.точно където се движи плунжера

трудно пали и трудно се форсира

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което казва VBI е много правилно като логика. Пробвай да дадеш на контакт 3-5 пъти преди да запалиш, така бенз.помпа ще може да напълни системата(или поне би трябвало). След това виж как ще запали?

Ако след като дам на контакт 3-4 пъти преди да запаля и след това пали от раз какво следва от това? Бензинаова помапа, дюзи или "буренце"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следва, че не ти държи налягането. Причините са пак същите, буренце, клапан на бензиновата помпа или течаща/и дюзи :hilezh: . За да се види от какво е трябва да се замерят наляганията в двете камери на инжекциона при запален двигател и после в покой, като се засича за колко време пада налягането и какви са стойностите на 30-тата минута и след няколко часа. Ако е в норма се свалят дюзите и се проверяват дали затварят добре. Ако и те са в ред остава клапана (или дифтунгата както каза един колега по-горе) на бензиновата помпа. Все пак пробва ли я да видиш дали пали от раз като подкачиш няколко пъти с бензиновата помпа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...