Jump to content

Трудно включва на скорост


Recommended Posts

Здравейте почитатели на любимата ни марка,

от скоро станах собственик старичко но доста запазено Ауди 80 Б3, 1.8, JN. Наскоро забелязах два проблема:

1. Когато колата е студена доста трудно включва на скорост. Първначално си помислих, че е малко хидравличната течност, но нивото е ок. Като загрее положението горе долу се нормализира, като само 2-ра предавка не влиза винаги добре.

2. Перката на радиатора не се включва, дори когато стрелката на температурата отиде над 100 градуса. Интересното, е че като загася колата перката се включва и в момента на подаване на контакт спира да работи. Датчика на радиатора е сменяван.

Ще съм благодарен на всички изказали мнения и препоръки.

:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Второто ми се струва че може да е от проблем с термостата - ако не отваря, но по-добре и колегите да изкажат мнения. За проблема с скоростите - как си провери маслото? И като го провери - на студен или топъл двигател беше и направи ли ти впечатление да е гъсто?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е имала проблем със скоростите някога и са сложили по-гъсто масло... за това включва трудно докато е студена, не сменяй маслото защото може да се чуят много неприятни шумове...

Отнсоно датчика, ако е сменян с неоригинален, най-вероятно ти държи темп. до чертичката след 90 градуса, след като подмине тази чертичка би трябвало да се включи...

Няма проблем с него, просто не отчита верно, иначе си работи, това че перките изключват след като дадеш контакт е нормално, автомобила го прави нарочно с цел да запали колата по-лесно, защото перките са сериозен консуматор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е имала проблем със скоростите някога и са сложили по-гъсто масло... за това включва трудно докато е студена, не сменяй маслото защото може да се чуят много неприятни шумове...

Отнсоно датчика, ако е сменян с неоригинален, най-вероятно ти държи темп. до чертичката след 90 градуса, след като подмине тази чертичка би трябвало да се включи...

Няма проблем с него, просто не отчита верно, иначе си работи, това че перките изключват след като дадеш контакт е нормално, автомобила го прави нарочно с цел да запали колата по-лесно, защото перките са сериозен консуматор

За маслото-дано не си прав, единствено мога да проверя маслото в скоростната кутия.

Датчика съм го сменявал лично и съм сигурен в него. Друго си мисля, преди време се беше пресекъл антифриза. Почистих запушените маркучи, но ме съмнява дали не са запушени магистралите на радиатора.

Благодаря ви за разсъжденията. Вече имам насоки за размисъл и действие

:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. за скоростната - да, провери го маслото. Иначе аз имах един лек "инцидент" тия дни. Стоя и чакам на светофара да ме пусне. Колите пред мене тръгват, аз правя опит да включа на 1-ва и не ще, опит да включа на втора - не ще, просто самия лост не иска да се мръдне в ляво - фън - тръгнах на 3-та :respekt: Малко след това спрях, ръчках, ръчках лоста и най-накрая се мръдна в ляво и можех да включвам първа и втора :( - та знам че има някакви джаджи при скоростния лост дето ти определят движението на лоста - те не са в скоростната. Чувал съм че трудно включване на скорост има и когато тези джаджи почват да здават багажа. - дали при тебе е така - не знам, аз при мене определено скоро трябва да ги сменя.

2. имаш поне 3 датчика за антифриза

- имаш един датчик на радиатора, той определя кога да се пусне перката докато колата работи т.е. мери се температурата на антифриза при самия този датчик - ако антифриз не стига до датчика, няма какво да мери и няма и да включи. Антифриз може да не достига до датчика ако примерно термостата не е отворил, може и някаква друга причина да е.

- имаш втори който ти е закрепен при самия двигател и е мери температурата на въздуха при двигателя - когато изключиш колата, се следи за информация от този датчик - ако температурата на въздуха е по-голяма, той се задейства и перката се включва - до колкото знам това е зада ти се предпазят кабели и други подони неща да не се повредят от висока температура на въздуха при двигателя. Също мисля че този датчик може да работи докато колата е изключена. Като дадеш на контакт (преди да запалиш) спира се да се взима инфо от този датчик - така мисля че е.

- имаш още един който поддава инфо за показанието на таблото - тука Насти може би е прав - ако не ти е оригинален да показва повече стрелката и да те шашка само че имаш проблеми - един познат също таблото му показва повече и ходи на няколко майстори и му казват че няма проблеми - най-добре това го остави като последен вариянт

- имаш и още един (ама той май може и да е комбина с предишния) - дето дафа инфо на копма - нали като запалиш сутрин ти държи малко по-високи обороти и като позагрее оборотите падат - те това е от този датчик

- имаш и няколко релета :P тези датчици задействат релета - задалжително едно за ниски обороти на перката. Ако датчика на радиатора ти е с 3 извода, имаш и високи обороти на перката, тогава имаш и втори датчик. Не съм сигурен дали датчика който ти мери въздуха при двигателя (дето ти работи перката като изключиш колата) дали за него има отделно реле - просто не помня. Та провери си и релетата. Ама те лесно се проверяват - вадиш буксата на датчика на радиатора и ако ти е с 2 крачета - даваш ги на късо (колата да е на контакт) и перката трябва да тръгне, ако ти е с 3 крачета даваш на късо две от крачетата (колата пак на контакт) - имаш 3 комбинаци (първо и второ, първо и трето, второ и трето) - при едната комбинация нищо няма да стане, при другата комбинация ще се пусне ниската скорост на перката, при третата комбинация ще се пусне високата скорост на перката

да добавя за термостата (ако не знаеш как да го провериш дали отваря, ама не може да не отваря - ако не отваряше да ти е прегряла колата до сега) - та палиш колата, от време на време пипаш най-долния паркуч дето е от водната помпа до радиатора. Когато почне да загрява, значи термостата отваря - отиваш и гледаш колко показва стрелката на таблото - ако приемем че стрелката показва правилно, значи на толкова ти отваря

Редактирано от lllubo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Скоростна кутия - как да проверя маслото, в смисъл има ли пръчка или има някакъв друг начин.

2. Сменял съм този датчик дето е на радиатора. Относно термостата-мисля си че трябва да работи щото иначе да съм отишъл на ремонт, но ще го погледна все пак.

Странно беше, че онзи ден при температура от 8 градуса направо щеше да прегрее(или поне така показваше стрелката). Абе, кофти работа

:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. от страни на скоростната има една пробка, от там се налива - та отвиваш я и ако можеш бръкнис с пръстче - по принцип като се налива масло, трябва да се налива до горе (до тази пробка), то не може повече да се налее, щото докато наливаш, ще тече от пробката :respekt:

2. къде е било 8 градуса? извън двигателя ли? температура на въздуха е едно, температура на антифриза е друго :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи първо хидравличното масло няма нищо общо със скоростите. Помисли за възможността синхронизатори.

За второто не ми стана ясно как разбра че t е над 100C като уреда на таблото е несиметричен,или бъркам?:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи първо хидравличното масло няма нищо общо със скоростите. Помисли за възможността синхронизатори.

За второто не ми стана ясно как разбра че t е над 100C  като уреда на таблото е несиметричен,или бъркам?:(

Колега оунър, говорим за маслото в скоростната кутия, като вероятна причина за трудното включване на скорост.

Значи, проверих маслото в скоростната кутия, нивото е ок.

Уреда на таблото е разграфен на 50/70/90/120 градуса, нали. Но, след 90 има две деления до 120. Логически това са 100 и 110 градуса. Ако не съм прав поправете ме :wall

Нормално ли е перката да се включва на 100 градуса, или поне при мен показва толкова като се включи. След около час висене покрай работещ двигател май стигнах до извода, че проблема е в релето командващо перката

:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз доколкото знам първата чертичка след 90 е 95 градуса.Та затова казвам несиметрична. :respekt:

Редактирано от OWNER
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, скоростите ти се сменят трудно, защото са сложили минерално , а не синтетично масло! Имах един голф 2 и му сложих и аз такова , защото литърът е 5 лева, а на синтетиката е 35! И за тва е норамлно докато е студена колата да имаш такъв "проблем"! Като покараш около 500 м би трябвало да почват да влизат нормално предавките!

За радиатора , антифриза и термостата:

ПОНЕЖЕ ВЕЧЕ СЪМ АБСОЛЮТЕН СПЕЦ ПО ТАЗИ ЧАСТ НА АУДИ Б3!

МНОГО СЪМ СИ ИЗПАТИЛ , ДОКАТО ОЦЕЛЯ ТОЧНИЯ МАЙСТОР И ДОКАТО РАЗБЕРА ЗА КАКВО СТАВА ВЪПРОС!

ЗА ЦЯЛАТА ОХЛАДИТЕЛНА СИСТЕМА - купуваш си добавка , най добре Феном, за почистване на системата и я сипваш както е обяснено на нея! Така всички мизерии излизат!

Термостатът мисля. че знаеш как да го провериш дали работи! Ако случайно не работи нормално си купуваш термостат "ВАЛЕР" ( НА НЕМСКИ СЕ ПИшЕ ВАХЛЕР, НЯМАМ ЛАТИНИЦА!) 35 ЛЕВА! Другото са лайна, лично съм пробвал поне 6!

Мизерия могат да ти правят датчиците ,които са на главата и долу отляво на радиатора! И двата са между 6 и 7 лева!

Провери си и водната помпа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След около час висене покрай работещ двигател май стигнах до извода, че проблема е в релето командващо перката

Я дай подробности - какво точно си правил, зада видиме дали си прав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За второто не ми стана ясно как разбра че t е над 100C  като уреда на таблото е несиметричен,или бъркам?:D

Казва се ЛИНЕЕН (в случая НЕЛИНЕЕН).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към Любо, първо извадих куплунга от датчика на радиатора и му притегнах малко клемите. После потърсих релето, командващо перката (май че беше второто на реда към купето) и го извадих, като междувременно колата си работи и стрелката подминаваше първата чертичка след 90, което както разбрах е 95 градуса. От горе на релето имаше номер, май беше 214 (може и да бъркам цифата). Та в гаража намерих реле със същия номер и като го смених перката се включи. После изчаках да изключи и да включи отново. Като, че ли всичко е наред. Като я покарам в града ще разбера дали е така.

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, май 214 пише. Самото реле може лесно да го провериш дали работи - мисля че на него е нарисувано схемичка - кои 2 крачета са за бубината и кои за ключето (ако няма, кажи немара на крачетата, аз по схемата ще ти кажа кое какво е). Та връзваш 2 жици на крачетата на бубината и ги слагаш директно на акомулатора - едната на +, другата на - (минус) - релето трябва да цъкне. След като цъкне допълнително с ом метър замерваш крачетата на ключа дали съпротивлението е 0 (трябва да е 0)

Ама щом си го сменил с друго реле и работят нещата - значи най-вероятно то ще да е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...