Jump to content

Притеснителен разход на масло


40b

Recommended Posts

Здравейте,

Харча много масло. Смених преди 2000 км. и вече съм долял почти 1 литър ( 15 W40, преди и с 10 W40 беше същото).

Въпросът ми е възможно ли е таково голямо количество да се губи само от гарнитурата на капака, която изпуска. Ако е от нея явно маслото изгаря по корпуса на двигателя, защото до земята не стига - всяка сутрин залягам - капчица няма.

Дали и гумичките на клапаните не са за смяна, а не ми се мисли и за последващото ...

По мое мнение пушек и мирис отзад не се забелязва. Някакъв нагар на аспуха има но е незначителен за моите разбирания.

Навъртяните километрите на мотора са 180 хил. ( или поне толкова показва таблото).

Кво мислите ще се отърва ли само с гарнитурата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробваш от по-малкото зло към по-голямото и ще се открие проблема. По тоя метод след смяна на гарнитура и гумички, та чак като смених сегменти спря да гори масло моята кола. Също не миришеше и не пушеше като запаля. Верно имаше нагар, а вече няма нищо като бръкна в ауспуха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От гарнитура на капак на клапаните не може да имаш такъв разход, между другото с какъв мотор си, защо караш с минерално масло, с него определено ще ти се вдигне разхода? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пича е с 1,6.

Наистина няма начин за такъв разход от гарнитура. Направо сменяй гумички на кланите.

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натисни газта(на свободна разбира се) до 4000 оборота и задръж за 3-4сек. пускаш и гледаш ауспуха дали ще избълва нещо,ако бълва не е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса ми е защо си скапва мотора с това 15W-40, ако не е заминал вече? Ако продължи да прави няколко смени с него разхода на масло ще му се види като дребен кахър, сравнение с другите неща които ще му се струпат! :):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията,

Двигателя ми 1.6 и не е първа младост - 97г., освен това явно първо са се гаврили с него в Италия а после за кратко е каран преди мен в България.

Аз го приех с Валволин 10W 40. От тук нататък да го връщам на синтетика май не върви. Отидох за смяна на същото място и се оплаках от разхода.

Те ми предложиха 15W - доверих им се - там предимно с това се занимават би трябвало да в час. Това е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те ми предложиха 15W - доверих им се - там предимно с това се занимават би трябвало да в час. Това е

Или са правили жигулита и москвичи или не разбират от автомобили! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Харча много масло. Смених преди 2000 км. и вече съм долял почти 1 литър ( 15 W40, преди и с 10 W40 беше същото).

Въпросът ми е възможно ли е таково голямо количество да се губи само от гарнитурата на капака, която изпуска. Ако е от нея явно маслото изгаря по корпуса на двигателя, защото до земята не стига - всяка сутрин залягам - капчица няма.

Дали и гумичките на клапаните не са за смяна, а не ми се мисли и за последващото ...

По мое мнение пушек и мирис отзад не се забелязва. Някакъв нагар на аспуха има но е незначителен за моите разбирания.

Навъртяните километрите на мотора са 180 хил. ( или поне толкова показва таблото).

Кво мислите ще се отърва ли само с гарнитурата?

Няма как да докарваш такъв разход на масло само от гарнитура. Проблема ти е ясен колега. Сегментите са отишли за смяна ти са. Ще е добре да си смениш и гумичките също. Ако имаш катализатор нормално да не пуши отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На извънградско ги смучи

Абе аз усетих че на там клонят нещата, ама си викам я да попитам да не взема да се мина.

И какви пари да очаквам за части и майсторлък?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен:

Комплект сегменти

Биелни лагери

Гарнитури на колекторите

Клапани

Свещи

Масло

Труд

825 лева

А преди това, понеже не исках да е от сегментите, смених само гумичките, ама те са евтини - по 2 лева едната или нещо такова беше.

Редактирано от Данаил Денчев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета аз съм на кръстопът!

Дали си струва да инвестирам още в тази кола или да я сменям.

Карам я от 2-3 години и си мислех да изкарам още толкова. Но разочарованието ми май надделява. С предишните ми VW-та по-нямах проблеми. Този път май се прекарах, но се оправдавам пред себе си с обстоятелста по това време. То е така де: с жените и колите всичко е накъсмет. ДЕБЕЛО ПОДЧЕРТАВАМ ЧЕ ГОВОРЯ КОНКРЕТНО ЗА МОЯ АВТОМОБИЛ А НЕ ЗА МАРКАТА ИЛИ МОДЕЛА КАТО ЦЯЛО !!!

Какво имаме според моя критерий като плюсове:

- безупречно антикорозионно покритие ( за разлика от Вентото ми), климатроник ииии друго май не откривам. Сега не изкам да засегам разните му други екстри и т. н. на марката. Моята философия за колата на този етап от живота ми е: парче желязо за относително икономично предвижване с немска сигурност и приличен комфорт за семейството.

И така минуси:

- не сериозни но дразнещи забележки по външния и вътрешния вид

- отказали да работят няколко спомагателни възли - пак маловажни но пак дразнещи

- и ето ги двата големи проблема, които може би са свързани - МОЛЯ ЗА КОМПЕТЕНТНО МНЕНИЕ:Първият го знаете - износения двигател. Но дали той не е причина за втория: ГАСНЕНЕ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОД (предварително се извинявам за банолността, че няколко пъти занимавам аудиторията с това). Обеснявам пак: когато колата е намясто празния ход е добре - форсирам, оборотите се качват и като отпусна газта си падат плавно и се установяват на мястото си. Обаче - в движение когато скороста почне да пада и реша да мина на по-ниска предавка или просто да дам на нулева - обортите светкавично тръгват надолу и угасваме. В някой от случаите не гасне но оборотите падат драстично (дори лампите на таблото премигват) после отскачат и се стабилизират. Има и един по-рядък вариянт: падат до 100 скачат до към 1500 и така 2-3 пъти после се укротяват. Та въпросът е: дали това е само проблем на подготовката на горивната смес (уж работещите дросел, дебитомер, ламбда, датчици) или опираме до самия сдухан двигател и ремонта му ще има двоен ефект. ... Тука чета за профилактика на стъпковото моторче, ох вече незнам ...

И накрая за да съм и аз малко полезен: в настройките на газ. инж. (Балдолини) има опция за проблемни двигатели да впръсква бензин на прин. пр. ход . При мен това кото че ли малко понамали гасненията, но не ги спря.

Айде ето ви четиво за през уйкенда

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам защо се мятате веднага на сегменти. Почва се от гумички на клапани преди да се вкараш в големия филм и в 90% от случаите точно те са виновника. Моята също имаше подобен разход на масло по едно време, но след смяна на гумичките за 7к не е мръднало маслото. Като ги извади майсторчето се бъзикаше да внимавам да не ги счупя. Толкова се бяха втвърдили ;)

За оборотите виж от къде взима въздух и ако има такъв вариант при този мотор обърни тръбата да взима въздух обратно на посоката на движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чул те господ за гумичките, дано да е от тях.

Отностно въздуха: той влиза фронтално от едит отвор над радиатора, прекарват го през провоъгълен въздуховод до възд. филтър, после следва дебитомера и влиза в дроселната клапа.

Че няма опция за обръщане няма ама ще пробвам някакво побългаряване за проба пък дано помогне. Аз толкова неща опитах - ще се хвана и за тази сламка.

Благодаря

post-43708-1286224896.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи нещо отпред на решетката, като затвориш капака да застава пред въздуховода - така няма да има насрещен въздух. При мен е така направено - черно парче пластмаса закачено отвътре на решетката. Като затвориш капака не се вижда и стои на 3-4 см. като разстояние от въздуховода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай наистина първо с гумички. Двигателя е 8 клапанов и операцията не е трудна и скъпа. Т.е. дори и да се окажат сегменти, няма да си загубил много пари от смяна на гумичките предварително.

Нищо не пречи харча да ти е от комплексен проблем - сегменти + гумички с водачи.

.... пък може да имаш и невероятния късмет гасненето да спре след спиране на харча на масло (т.е. след оправяне на смесите)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами според това което преживях аз с А3-ката, казвам че след смяната на гумичките първо не се оправи нито харча на масло, сутрин на студено тресеше двигателя и се мъчеше да гасне. След смяната на сегментите двигателя мърка, няма тресене, няма разход на масло вече 2000 км. Но да, хубаво е първо гумичките да смениш, ако се окаже от тях ще ти излезе мааааааааалко по-евтино :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Първо - крайно неподходящо масло за тоя мотор. Нищо че е на километри бая - моите са по на 300 000 км мин и карам с полусинтетика. Нямам проблеми с разход на масло а и с течове. То си е до поддръжка.

Второ - мисли преди да инвестираш. Ако искаш да я махаш тая кола по-добре не влагай пари в нея, а в следващата която ще вземеш. Иначе все едно ги слагаш в джоба на купувача. Той така или иначе няма да ти даде толкова, колкото струва колата.

Трето - иди при свестен майстор да определи състоянието на мотора - от смяна на гумички няма много смисъл. Колкото и да е странно май всички са лаици - ако водачите на клапаните са износени нали се сещаш какво ще се случи с новите гумички, колкото и да са качествени. Тая работа не се прави така. Ако се е стигнало дотам се прави цялостно рефрешване на главата с нови водачи клапани, пасване, подмяна на клапаните (ако е необходимо), шлайф, гарнитури и тн. Иначе само замазваш нещата временно.

За сегментите - не се сменят току тъй - ако има овал на цилиндрите извън граничните стойности трябва хонинг, може да се стигне до ремонтни бутала и тн. Смяна на сегменти при голям овал на цилиндрите по-скоро ще влоши нещата - все пак старите са приели формата.

С други думи - трябва добър диагностик. За да не налееш 1 тон пари без никакъв ефект.

Ако не познаваш такъв - звънни ми - 0895 678 489. Познавам човека. Гарантирам, че ще те насочи къде е проблема, и ще ти даде добър съвет въз основа на цялостното състояние на колата какво е разумно да предприемеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...