Jump to content

Термометър външна температура


Milanski

Recommended Posts

Колеги , знам че ще ме нахокате , дето пускам темата , но един час търся с търсачката това , което ме интересува и не мога да го открия ( ако някой може да намери тема с отговора на въпросите ми , нека ми даде линк към нея ) . Решил съм да си купя и съответно монтирам въпросния термометър , моето табло е с мини чек и въпроса ми е имали букса , където се закача въпросния термометър или няма и ако няма как да го свържа ( намерих тема , в която пише кой кабел за какво е ) . Поздрави :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има МЯСТО, където се монтира дисплея на термометъра(най-отдолу под контролните ти лампи, като свалиш таблото отзад ще видиш-има "капаче", което се маха), термото си е с кабелчета, после една букса...после схемата за захранване и датчика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисплея знам къде се монтира , въпроса ми е къде се включва буксата му , понеже аз не знам дали имам на моето табло къде да я включа .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата ти е с климатроник / фабричен / най вероятно имаш букса!  

Но ако е с климатик или без климатик, по вероятно е да нямаш!

Което не е проблем да си направиш нова инсталацийка / няколко кабела/ и всичко да си работи както трябва :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно, това имах предвид и аз- ако нямаш букса си купуваш термо с цялата инсталация, само трябва да я вържеш към твоята...нали каза, че си намерил схемата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че буксата си е на самия термометър и не се завързва към таблото с уредите - взима се само ток за подветката от тази на часовника.

Ето едно постче от тази тема, което може да е полезно:

Колеги да се похваля, дисплея вече е вързан по правилния начин, описан по-горе :hilezh:. Отново да благодаря на всички отзовали се :respekt:

Доста се почудих дали да връзвам кабела за подсветката, но след като го тествах на тъмно видях че термометъра свети по -силно от часовника което ме подразни. Захванах се да разбера каква му е идеята и :

- ако е свързан към +12 се намалява яркостта, но пак не съвпадаше с желаната

- ако е свъзан към потенциометъра за регулиране на подсветката на таблото нещата изглеждат добре, ОБАЧЕ когато не са пуснати фаровете там няма напрежение и съответно пак светва достатъчно ярко :flipoff:

Истината се оказа във връзването му към лампата за осветяване на часовничето , тъй като тя винаги свети (и само на контакт ) , но едновременно с това е свъзана и към потенциометъра за подсветката. Аз запоих жицата към един от двата диода показани на прикачената снимката, които всъщност са част от веригата за захранване на лампата, другия вариант е директно към лампата, но ако изгори един хубав ден ще трябва да се разпоява и ....

Резултата е еднакво светене на двата дисплея и възможност за регулиране на яркостта ако пожелаем :hilezh:

Дано да съм полезен на някого

http://audibg.com/forum/index.php?act=atta...st&id=38631

Редактирано от ram_pz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги одеве вързах термометъра и си работи обаче отчита с 8 градуса някъде по - малко от реалната стойност , датчика съм го сложил зад средната решетка на бронята в десния и край , където си имаше и стойка за него . Интересуваме ако някой може да помогне къде се връзва кабела за корекция по скорост или там както се казваше . Става въпрос за сивия кабел , бях чел някъде че се връзва към едно кабелче на една от буксите на таблото , но коя букса и за кое кабелче се връзва не знам ( предполагам че се връзва за някое кабелче на буксата на километража ) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега слязох и дадох на контакт да видя какво ще отчете и си показа 9 градуса , колкото е , а одеве показваше 2.5 , а като я покарах падна на 0.5 , даже и - 1 даваше по едно време . Каква е тази работа :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , някой знае ли от къде в София мога да си купя термистор един кило Ом ?

Сетих се и за друго , когато го взех уредчето , кабела от датчика беше срязан и имаше около 30 см. от него останало и аз го наставих и единия го прокарах вътре до таблото а другия го вързах на маса на купето и сега хем е наставян хем единия кабел е по дълък от другия , може ли това да оказва влияние на показанията му . Поздрави

Редактирано от Milanski
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

намерих една тема , в която са дадени съпротивленията на датчика при различни температури и при мен се оказа , че има по - голямо съпротивление датчика при 23 градуса трябва да е 1 .15 кило ома някъде а при мен е 1.55 кило ома , което отговаря на 15 градуса . Ще трябва нов датчик или термистор .

Редактирано от Milanski
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Одеве ходих до един магазина до Симеон , който е за електронни компоненти , обаче нямаха термистор един кило Ом и се разходих по Симеон , където намерих едно магазинче да авточасти втора употреба и там имаше датчик като моя . Попитах човека какви пари му иска ( повече от 20 - 25 лв. не мислех да давам , но очаквах да ми каже 30 - 40 лв. ) а човека ми каза 20 лв. Обясних му , че колата ми е на близо и искам да го пробвам да ли отчита коректно и ако не да го сменим ( имаше още такива датчици при него ) и той се съгласи . Пробвах го и се оказа читав и така :hilezh:

Интересува ме ако някой може да ми каже къде се връзва сивото кабелче от дисплея , което е за корекция за скорост , колегата Иво ми е писал , че се връзва на някой от кабелите на ЕКУ - то , но на кой точно си нямам идея .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересуваме ако някой може да помогне къде се връзва кабела за корекция по скорост или там както се казваше . Става въпрос за сивия кабел , бях чел някъде че се връзва към едно кабелче на една от буксите на таблото , но коя букса и за кое кабелче се връзва не знам

Правилно си прочел колега, връзва се за един бял кабел със синя ивица, за двете букси е само един такъв, но не помня от коя точно излизаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на синята букса се оказва , че има два кабела син със бяло , а на жълтата , не видях такъв кабел .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабела е бял със синя ивица - тоест бялото преобладава, ако са два виж дали не излизат от един и същ пин.

Ето ти схемата, виж пин А18, това е въпросния сигнал който ти трябва за корекцията.

speed.pdf

Редактирано от asen_manolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабелите , при мен наистина са два такива , обаче в единия преобладава бялото а в другия синьото ( аз го вързах на този , който преобладава бялото ) . Мисля , че се получи и си показва точно , само като е топъл мотора и съм го изгасил или седя в задръстване почва малко да лъже в " + " с около 5 градуса . Като тръгна да се движа обаче за няколко минути си показва пак реалната стойност .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля , че се получи и си показва точно , само като е топъл мотора и съм го изгасил или седя в задръстване почва малко да лъже в " + " с около 5 градуса . Като тръгна да се движа обаче за няколко минути си показва пак реалната стойност .

Точно така е както го обясняваш и на моята кола. При мен си имаше инсталация само дисплейчето поставих и всичко заработи. Не съм имал климатик (троник)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...