Jump to content

Режим на работа на автоматик


kostadyn

Recommended Posts

Значи интересуват ме основно следните въпроси:

При нормално каране (на загрял двигател и кутия) при по-силно натискане кутията минава на по-ниска предавка. Това е преди да стигна до т.нар кикдаун Някой път не минава сама, а трябва да натисна точно кикдауна и готово. Това, както разбрах е нормално.

Но при студена кола - сутрин колата работи без понижение на предавката (нито сама нито от кикдаун)

След като позагрее и след изкл-вкл. на запалването става както трябва.

Та въпросът ми е :

Нормално ли е това или трябва независимо от температурата да си работи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така без понижение на предавката? И какво разбираш под загряла?? Ако дойдеш на някоя среща ще направим едно кръгче да ти покажа как трябва да работи коректно...Само преди това ми кажи, за да дойда с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така без понижение на предавката? И какво разбираш под загряла?? Ако дойдеш на някоя среща ще направим едно кръгче да ти покажа как трябва да работи коректно...Само преди това ми кажи, за да дойда с нея.

Ами ситуацията е такава:

Карам си цял ден нормално, при по-рязко натискане до долу на педала си понижава.

Оставям я в гаража, сутринта потеглям и не ще. Давам газ но си кара примерно на 3-а без да върне надолу.

Като загрее и я угася и после запаля отново - и хоп .. всичко е Ок.

Някакъв защитен режим ли има?

Не можах да намеря никакво по-подробно описание.

В един руски форум имаше идея че по-рязка работа на студено може да е причинена от маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя случай и според мен е от маслото... Провери му първо нивото (на запален двигател задължително) и виж да не е малко... Но ако не е и не си го сменял последните 60 000 км. бързо тияай за смяна - стават много непроятни повреди. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам автоматик и това за мерене на нивото каде се проверява. Потърсих друга пръчка но уви няма нищо! Може ли да кажете как става! А относно оборотите при превключване на автоматика,при моя тия дни като я запаля и тръгна, в началото наистина скоростите се превключват на малко по-високи обороти, да речем 2500, но след 5 минути се оправят. Аз смятам че това е нормално. А колегите са прави че маслото играе много важна роля в автоматика и е задължително ако искаш да запазиш тия скорости да го сменяш на 50000 или 60000 км!!!! И трябва да внимаваш със сервиза. Не всеки може да сменя това масло, малко е сложно(да не казвам доста)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ходих на диагностика, показва грешка на потенциометър на дроселната клапа.

Грешката успя да се изчисти ,кутията си включваше нормално, обаче след 1 ден пак се появи грешката и пак трябваше да угася и запаля за да се оправи.

Интересува ме дали въпросният датчик е само на ключета (пълна газ/празен ход) или си е наистина потенциометър. И колко би струвал ако е той проблема (надявам се да е по кабелите, щом ту работи , ту не ще)

А маслото е на 30 000 и си е добре на ниво

Редактирано от kostadyn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен също ме интересува каква е цената на тази дроселова клапа. Казват че при автоматиците тя по някога е много гадничък проблем. Но какво всъщност става като тя не работи правилно? Лошо превключване, ритане или др???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен също ме интересува каква е цената на тази дроселова клапа. Казват че при автоматиците тя по някога е много гадничък проблем. Но какво всъщност става като тя не работи правилно? Лошо превключване, ритане или др???

Значи става дума за потенциометъра за положение на дроселната клапа.

От него компютъра получава сигнал колко газ си дал.

По принцип на тия мотори (моя е ААД) не е потенциометър а датчик с 2 положения- празен ход/пълна газ.

Но ми се струва че за автоматика си е потенциометър, защото и по каталог е с различен номер пък и по описанията на кутията си го пише TPS.

Когато не работи, кутията минава в авариен режим- изрежда бързо предавките и върви мудно- абе караш на 3-а пък то си иска 2-ра.

Не ти работи кик-даун и изобщо се влачи.

За моя КЕ_Джетроник не е толкова съп тоя датчик 79долара на Бош, ама по руските каталози. Не знам колко ще му измислят тук.

Иначе оригинален е по-скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 years later...

здравейте аз имам 3.0тди 4*4 и се притеснявам с кутията преди да си купя А6 имах А4 същия мотор кулатро и така ми смениха маслото и по4на да рита и да бласка иначе си включваше и сега за А6 та се притеснявам да го сменя а трябва дайте ми савет какво да правя или каде да отида да ми го сменят качествено до колкото ссъм чел трябва и да се ъбдеитне кутията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...