Jump to content

Реглажни щанги заден мост Б4 quattro


Митака

Recommended Posts

Става дума ето тези щанги:

3709851k.jpg

Те образно казано се грижат за това да не завият задните колела и съответно от тях (чрез болта на тампона им) се регулира ъгъла.

Наложи се да приложа друби методи при демонтажа на щангите и съответно се прее*аха тампоните им. Само тампони обаче не се предлагат като резервна част, а направо цяла щанга. Естествено това за мен не е вариант и намерих еФтини заместители от някакво Рено 21. Тампона е със същия външен диаметър, и със същия отвор (?12) на вътрешната втулка. Единствено дължината на последната е по-малка. И сега по същество да кажа какъв ми е проблема. Преди да сваля щангите видях че тампоните не са равномерно набити спрямо самата щанга (т.е. не са пъхнати до средата, а до някъде). Те от вън са гладки и няма упор, който да определи точното им положение. Кофтито е също, че съм запилял и вътрешните втулки и не знам каква е дължината им.

Скалъпих едно образно чертежче на ситуацията за да онагледя кои размери ми трябват:

3709844w.jpg

На картинката размерите А и В са еднакви, но реално не са, единият е по-голям от другия.

Размера С(дължината на вътрешната втулка на тампона) ориентировъчно съм го снел от задния мост, но казвам ориентировъчно, защото доста се понамачка при ваденето и след това е изправяно.

Та значи трябват ми или размерите А и С или размерите В и С, че да мога да ги натаманя новите френски тампони по местата и да направя дистанционни втулки, които ще компенсират разликата в дължините на вътрешните втулки.

Дано някой да има под ръка нещо разглобено та да удари едно рамо!

Айде благодарско на всички предварително! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако качим мойта на канал няма ли да можем да ги измерим :zustimm: Тъкмо ти ще си вземеш размера лично :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стува ми се, че ще е трудна работа да се измери на място. Няма как да се бръкне дори и да е свален целия мост, просто трява да е демонтирана тая щангичка. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента не мога да захапя как е разположена и за това те питах :zustimm:

Викам ще съм ти от полза ама.......... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега от каде го изкопахте това " РЕГЛАЖ "

става дума за регулировка!!!

няма език в който да съществува такав термин , т.е. не е чуждица а ТЪПИЗЪМ !!!!!!!

Поздравления за желанието за импровизация , но не забравяй че това е автомобил и вътре ще има хора !

По окачването на автомобила и спирачна система експериментите са забранени и в нормалните страни са престъпление!!!

Този блок които искате да монтирате се нарича амортизатор или виброуспокоител и неговата роля е да обере колебанията - за всеки един автомобил се изработва специално и е плод на задълбочени изследвания и анализи...

Не може да се миксират от отделни модели - камоли марки!

Идиете и си купете един орегинален комплект и си решете проблема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък от кои храсти изкочи бе? ;)

Става дума за тема, за едни конкрети размери, които ме интересуват, а не за реглажа!

Капиш?

Та в тоя ред на мисли е ТЪПИЗЪМ целия ти пост! ;)

Айде сега малко час по български като си казал... та какво споменаваш? амортизатор?

Май май нещо друго е това, а не каквото си мислиш! :zustimm:

Айде познай сега коя дума я няма в Българския език?! Ето тази: ВИБРОУСПОКОИТЕЛ

Ние инженерите на "виброуспокоителя" му казваме демпфер! Капиш?

И си тръгнал да ми даваш наклон на уя кво да правя и кво да си купя!

Да вземеш да се уриваш! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо няма да се стремим да пишем максимално вярно граматически, но някой като тоя

орегинален

лауреат за нобелова награда да прави забележки и да дава съвети какво да правим и да не правим.... :zustimm:

Но стига сме се отклонявали от темата, моля по същество. Който може да помогне да заповяда! :D

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3711124z.png

Тук се вижда, че разстоянието от вътрешната втулка на тампона до щангата е по-долямо от страната на шарнирния болт на щангата.

Тоест размера А е по-голям от размера В (в първия пост) Въпроса е с колко? :zustimm:

Хайде помагайте!

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе ние ще помагаме, ама въпроса е за какво ти е това, като имаш реглажен болт !?

А и от графиката си личи че не тампона, а неговата вътрешна част е по-издадена !

Ето и една неоригинална щанга ...

Обърни внимание на тампона и металната му част !!!!

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болтът регулира по другата ос.

Имам разглобен заден мост, но мога най-рано в Неделя да измеря колко се подава втулката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на старите оригинални тампони външната втулка е симетрично набита в щангата, а изместването е осигурено от вътрешната втулка. Мен ме интересува, колко е дълга самата вътрешна втулка и колко са разтояниията от челата й до щангата, за да мога да наместя така нещата че щангата да застане там където е била.

Бърза работа нямам. Тенк Ю ин адванс! :zustimm:

Бай дъ уей можеш ли да кажеш информативно какви пари е това щанге от снимката?

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D

Митак няма ли да ти е най-лесно да вземеш размерите от нов носач? От някой магазин,колкото и да са китайски,поне размерите ще са същите... Въпреки че на твое място бих ги сложил ,кактпо ми седят най-логично ,смисъл ябълковидния,да си седи перпендикулярен на главината....другия край с тампона да се види на къде "бяга" :zustimm:

ей така е най сладко да се дава акъл нали! ;)

Редактирано от kalin3000
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те налични в магазините трудно се намирВат (не че съм и търсил де). Наистина по пътя на логиката могат да се наместят точно където са си били, но случката е такава, че всичко е насипно разглобено в момента, а искам като почна да редя нещата всичко да ми е подготвено. Нещата, които ще се дооправят да са минимални за да не се губи време.

п.п. а пък колкото повече хора, като теб дават акъли толкова по-добре! :zustimm:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те налични в магазините трудно се намирВат (не че съм и търсил де). Наистина по пътя на логиката могат да се наместят точно където са си били, но случката е такава, че всичко е насипно разглобено в момента, а искам като почна да редя нещата всичко да ми е подготвено. Нещата, които ще се дооправят да са минимални за да не се губи време.

п.п. а пък колкото повече хора, като теб дават акъли толкова по-добре! :zustimm:

Аз пък само ще си кибича от страни и ще чета бисери, като тия по-горе на колегата играещ го коректив :D

пп: Митак, нема да се плашиш, всичко само ще се нареди!!

пп1: наистина ако може намери такава щанга и си свърши работата или чакай robobug да ти метне размерите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде познай сега коя дума я няма в Българския език?! Ето тази: ВИБРОУСПОКОИТЕЛ

Ние инженерите на "виброуспокоителя" му казваме демпфер! Капиш?

И си тръгнал да ми даваш наклон на уя кво да правя и кво да си купя!

Към колегата " ИНЖИНЕР "

1. преди да започне инжинера чете "Maintenance Manual" , ако не е запознат

2. ако не намери информация - търси други източници

3. преди да започне оглежда , замерва и записва

4. разглобява внимателно а НЕ РУШИ, СЪСИПВА - защото после може да му потрябва справка! :zustimm:

5. проверява и поръчва оригинални - "Genuine Spare Parts"

6. след доставка събира

7. провежда изпитания - "Shop Trial Test"

8. издава гаранция

това е професионално !

Колега - къде се вписахте в алгоритъма :help:

- за правописа се извинявам - работя навън и използвам латински клавиатури - то тук други и няма

Хайде със здраве - на битака все някой китайски боклук ще намерите!

Само се чудя - дали хората които ще карат този автомобил знаят какви сте ги натворили ;) ;) ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво де,като отчетем факта,че Митака е предостатъчно технически грамотен и достатъчно голям,за да реши сам, как и с какво да ремонтира колата си, и след като си е задал въпроса повече от ясно,как мислиш,дали му помагаш с нещо? И какво е значението в случая,като разнищваш терминологията...какво трябва,или какво не.....

И защо след като очевидно си решил да не помагаш по темата,поне не спреш да и пречиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде познай сега коя дума я няма в Българския език?! Ето тази: ВИБРОУСПОКОИТЕЛ

Ние инженерите на "виброуспокоителя" му казваме демпфер! Капиш?

И си тръгнал да ми даваш наклон на уя кво да правя и кво да си купя!

Към колегата " ИНЖИНЕР "

1. преди да започне инжинера чете "Maintenance Manual" , ако не е запознат

2. ако не намери информация - търси други източници

3. преди да започне оглежда , замерва и записва

4. разглобява внимателно а НЕ РУШИ, СЪСИПВА - защото после може да му потрябва справка! :zustimm:

5. проверява и поръчва оригинални - "Genuine Spare Parts"

6. след доставка събира

7. провежда изпитания - "Shop Trial Test"

8. издава гаранция

това е професионално !

Колега - къде се вписахте в алгоритъма :help:

- за правописа се извинявам - работя навън и използвам латински клавиатури - то тук други и няма

Хайде със здраве - на битака все някой китайски боклук ще намерите!

Само се чудя - дали хората които ще карат този автомобил знаят какви сте ги натворили ;) ;) ;)

Само не разбрах горното, къде се вписа в темата на колегата:

"Реглажни щанги заден мост Б4 quattro > размери на тампона"

... или бе от философска гледна точка ?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич, ти наистина явно вместо да помогнеш се изживяваш в това да ми бъдеш някакъв коректив.

1. Достатъчно съм изчел за да преценя, че ми стига багажа да правя това, с което съм се захванал.

2. И на тая точка мислия и покривам критериите.

3. Това което ми трябва съм го замерил и записал! А това, за което питам в темата няма как да се измери точно докато е сглобено

4. А за да се разглоби се наложи да горя тампоните (или "навън" дето работиш имате някакви по-специални методи за изваждане на 12мм болт зарастнал във втулка с дължина 60мм в продължение на 20 години)

5. Тези достатъчно оригинални ли са?

3715365h.jpg

6. ...

7. Утре почвам да си строя в плевнята изпитвателна лаборатория, само защото ти казваш, че така се прави

сега и аз да питам -

коУега ви пък къде и с какво ми се вписахте в темата?

- за правописа, коУега моля не се оправдавайте, защото видимо не Ви е виновна клавиатурата, гледам, че имате възможност да изписвате буквата "Е" ... а думата инжЕнер се пише именно с нея.

Айде със здраве! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе по по-малко, че да не стане много фън, ще мине някой от управата и ще забърше веселите мнения! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе по по-малко, че да не стане много фън, ще мине някой от управата и ще забърше веселите мнения! :zustimm:

Аз ще го изчакам още веднъж и ще иззвадя кофата на багера да полея :help:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става дума ето тези щанги:

3709851k.jpg

Те образно казано се грижат за това да не завият задните колела и съответно от тях (чрез болта на тампона им) се регулира ъгъла.

Наложи се да приложа друби методи при демонтажа на щангите и съответно се прее*аха тампоните им. Само тампони обаче не се предлагат като резервна част, а направо цяла щанга. Естествено това за мен не е вариант и намерих еФтини заместители от някакво Рено 21. Тампона е със същия външен диаметър, и със същия отвор (?12) на вътрешната втулка. Единствено дължината на последната е по-малка. И сега по същество да кажа какъв ми е проблема. Преди да сваля щангите видях че тампоните не са равномерно набити спрямо самата щанга (т.е. не са пъхнати до средата, а до някъде). Те от вън са гладки и няма упор, който да определи точното им положение. Кофтито е също, че съм запилял и вътрешните втулки и не знам каква е дължината им.

Скалъпих едно образно чертежче на ситуацията за да онагледя кои размери ми трябват:

3709844w.jpg

На картинката размерите А и В са еднакви, но реално не са, единият е по-голям от другия.

Размера С(дължината на вътрешната втулка на тампона) ориентировъчно съм го снел от задния мост, но казвам ориентировъчно, защото доста се понамачка при ваденето и след това е изправяно.

Та значи трябват ми или размерите А и С или размерите В и С, че да мога да ги натаманя новите френски тампони по местата и да направя дистанционни втулки, които ще компенсират разликата в дължините на вътрешните втулки.

Дано някой да има под ръка нещо разглобено та да удари едно рамо!

Айде благодарско на всички предварително! :bia:

Това което успях да премеря

С-58 мм

А-30 мм ако А е от страната на която се завива гайката на накрайника

B-12 мм ако б е от страната на ябълката на накрайника

ширината на тампона със втулката е 35 мм като излиза поравно от двете страни на щангата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...