Jump to content

реших А4 1.9 тд


Recommended Posts

Колеги моля за съвет, реших да си взема АУДИ А4 1,9 ТД, 99-00г. с кои мотор да бъде 90 или 110 к.с.??

Благодаря ви :gmorning:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моля за съвет, реших да си взема АУДИ А4 1,9 ТД, 99-00г. с кои мотор да бъде 90 или 110 к.с.??

Благодаря ви :gmorning:

AFN ако намериш от изброените два е по добрия избор според мене

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АФН (110к.с.) е по-добър с по-голямата си мощност, 1Z (90к.с.) е по-здрав доколкото знам. Всяко усложнение е потенциален проблем като говорим за 10 годишни коли, т.е. турбината с променлива геометрия на АФН-а е допълнителното нещо, което усложнява системата и създава предпоставки за повече грижи.

Ако 99-00 А4-ките ги правят като първите 95-96 - за мен не си струва човек да се оборудва и да поддържа такава кола 2-ра ръка, доста скъпа за поддръжка (за БГ условията) и доста крехка (чуплива). Има къде-къде по-здрави коли от тия години...

п.с. разхода на 1Z мотора е най-ниския за годините си на производство и кубатурата/мощността си от всички останали дизели от всякакви марки

Редактирано от galaboff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

афн и 1z какво значат и каде да гледам за тези номераций, ще ме извинявате но малко сам лаик по темата:gmorning:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абривиатури на моторите, AFN мотора грубо казано е 110 коньовия 1.9 турбо дизел от онези години, 1Z е по-стария вариант, мисля че до 96г. се слага в Ауди, 90 коньов турбо дизел.

В документите на съответния автомобил номера на двигателя започва с тази абривиатура.

Редактирано от galaboff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и каде да гледам за тези номераций

номера на двигателя почва с тях

виж го на колата или в документите

Редактирано от rdk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AFN е правилният ти избор! Далеч не съм съгласен че може да е проблемен заради "по-сложна система" от 1Z, ама никак! Този двг е доста балансиран, дава нисък разход, смяна на масла и филтри на 8К (около 120лв), турбината с променлива геометрия дава само по-голямо удоволствие от шофирането. Поддръжката не мога да кажа, че е скъпа. При А4 носачите на предното окачване са някаква болка, ноооо силно преувеличена по скромния ми опит с тези коли. Успех! (а разгледай и за 1.9тди ПД 116 к.с. мисля че има '00)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AFN е правилният ти избор! Далеч не съм съгласен че може да е проблемен заради "по-сложна система" от 1Z, ама никак! Този двг е доста балансиран, дава нисък разход, смяна на масла и филтри на 8К (около 120лв), турбината с променлива геометрия дава само по-голямо удоволствие от шофирането. Поддръжката не мога да кажа, че е скъпа. При А4 носачите на предното окачване са някаква болка, ноооо силно преувеличена по скромния ми опит с тези коли. Успех! (а разгледай и за 1.9тди ПД 116 к.с. мисля че има '00)

ако има PD тея години бих зел помпа дюзата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AFN е правилният ти избор! Далеч не съм съгласен че може да е проблемен заради "по-сложна система" от 1Z, ама никак! Този двг е доста балансиран, дава нисък разход, смяна на масла и филтри на 8К (около 120лв), турбината с променлива геометрия дава само по-голямо удоволствие от шофирането. Поддръжката не мога да кажа, че е скъпа. При А4 носачите на предното окачване са някаква болка, ноооо силно преувеличена по скромния ми опит с тези коли. Успех! (а разгледай и за 1.9тди ПД 116 к.с. мисля че има '00)

има 115 к.с. но трудно се намират а и на новите мотори незнаино защо им търсят мазило кинти:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АФН (110к.с.) е по-добър с по-голямата си мощност, 1Z (90к.с.) е по-здрав доколкото знам. Всяко усложнение е потенциален проблем като говорим за 10 годишни коли, т.е. турбината с променлива геометрия на АФН-а е допълнителното нещо, което усложнява системата и създава предпоставки за повече грижи.

Ако 99-00 А4-ките ги правят като първите 95-96 - за мен не си струва човек да се оборудва и да поддържа такава кола 2-ра ръка, доста скъпа за поддръжка (за БГ условията) и доста крехка (чуплива). Има къде-къде по-здрави коли от тия години...

п.с. разхода на 1Z мотора е най-ниския за годините си на производство и кубатурата/мощността си от всички останали дизели от всякакви марки

Абе не са толкова нежни бе колега, явно не си случил на кола и доста си налял докато стане както трябва. А вземеш ли да наливаш сериозно в А4 боли.

Идеята е каот купуваш да гледаш.

То е като при жените - втората употреба е на късмет:steinigung:

P.S. С 10+ годишен дизел да уцелиш на запазена кола (визирам на прилични реални километри е малка). Оттам от многото километри всички основни агрегати почват да сдават и те вкарват във филм. Не че няма запазени дизели, ама са малко наистина на 10+ години и шанса да преживеят твоите ремонти е голям...

Редактирано от didoya
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моля за съвет, реших да си взема АУДИ А4 1,9 ТД, 99-00г. с кои мотор да бъде 90 или 110 к.с.??

Благодаря ви :hilezh:

Лично за мен наистина 90 кончовият мотор е маалко по-надежден(имал съм го 2 г.), просто, защото е по-опростен, НО ако разсъждаваш така, тогава ти трябва Голф ІІІ с 1.9 атмосферен дизел, който е без компютри, ел.помпа, ел.табло, вградени имобилайзери и т.н. и е свръх надежден. Така че си вземи по-бързия 110 к.с. мотор (с който съм в момента) тъй като в купуването на употребявани коли винаги има риск. Технологиите напредват ежедневно и е грехота тепърва да се обзавеждаш със старите такива. Най-голямото преимущество на 110-те кончета, е че ги има още от ниски обороти, а не чакаш 2000 об., за да ти се включат. Повярвай ми това е особено важно в някои ситуации като рязко изтегляне от някъде, за да не те отнесат или изпреварване. Ако пък попаднеш и на помпа-дюза (116 к.с.) ще останеш ооще по-доволен от вървежа. Тя малко повече похарчва(0,5-1 л.) и е с по-скъпа поддръжка, но за сметка на това просто хвърчи в сравнение с другите два варианта. Успех в избора!

П.П.: В случай, че не държиш точно на А4, в момента мой приятел продава А3, 2003 г.,1.9 П.Д.(130 к.с.) с 6 скорости и цената е ок.16000 лв. Е това вече наистина лети. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

що си мислих че си 2.5 :stupid:

Имах и такъв вариант, ама сметам всички знаеме, че не е от най-сполучливите мотори. А на мен здравината и надеждността са ми жизнено важни. Никак не ми е слаб за автоматика, повярвай ми. Супер доволен съм си от вървежа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично за мен наистина 90 кончовият мотор е маалко по-надежден(имал съм го 2 г.), просто, защото е по-опростен, НО ако разсъждаваш така, тогава ти трябва Голф ІІІ с 1.9 атмосферен дизел, който е без компютри, ел.помпа, ел.табло, вградени имобилайзери и т.н. и е свръх надежден. Така че си вземи по-бързия 110 к.с. мотор (с който съм в момента) тъй като в купуването на употребявани коли винаги има риск. Технологиите напредват ежедневно и е грехота тепърва да се обзавеждаш със старите такива. Най-голямото преимущество на 110-те кончета, е че ги има още от ниски обороти, а не чакаш 2000 об., за да ти се включат. Повярвай ми това е особено важно в някои ситуации като рязко изтегляне от някъде, за да не те отнесат или изпреварване. Ако пък попаднеш и на помпа-дюза (116 к.с.) ще останеш ооще по-доволен от вървежа. Тя малко повече похарчва(0,5-1 л.) и е с по-скъпа поддръжка, но за сметка на това просто хвърчи в сравнение с другите два варианта. Успех в избора!

П.П.: В случай, че не държиш точно на А4, в момента мой приятел продава А3, 2003 г.,1.9 П.Д.(130 к.с.) с 6 скорости и цената е ок.16000 лв. Е това вече наистина лети. :hilezh:

колко врати??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги взех си! И ви благодаря за безценните съвети :bia:

Браво, честито! Милиони безаварийни пожелавам. Кой мотор взе и за кви пари? Дай малко повече инфо де! Па и някоя снимчица може да хвърлиш насам.

А иначе А3-ката е с 3 врати. То тия с пет са някаква невероятна рядкост и щом се появят, изчезват на мига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А4 1.9 TDI 66 kw комби 2000г. на стъкла, индигово синьо . Снимки катои направя ще прикача. Взех я от човек на доста прилична цена :flipoff: Със застраховки до март месец, прегледи и сменени консумативи . Направо чист късмет. Сменил съм само маслото и всички филтри + 2-а външни маншона. сега гас до дупка.

1-о AUDI ми е. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А4 1.9 TDI 66 kw комби 2000г. на стъкла, индигово синьо . Снимки катои направя ще прикача. Взех я от човек на доста прилична цена :flipoff: Със застраховки до март месец, прегледи и сменени консумативи . Направо чист късмет. Сменил съм само маслото и всички филтри + 2-а външни маншона. сега гас до дупка.

1-о AUDI ми е. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Абе що ли си мсиля ,че 1З след 96-97ма няма.В тоя ред на мисли(99-2001) няма никво значение дали е 90 ,или 110 - и двете са с турбо с променлива геометрия и демпферен маховик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...