verter Публикувано 2 Август 2008 Доклад Share Публикувано 2 Август 2008 (Редактирано) Здравейте колеги, днес аз и колегата ghostdog (Борис) свършихме една неприятна за вършене работа, но с приятен като резулат край. Решихме че ще е полезно да заснемеме всичко и ето процедурата за пълно рециклиране на фаровете на Ауди А6 платформа C5 (4B) (1998-2004)Почти няма собственици на Ауди А6, които да не са се сблъсквали с проблеми с фаровете - опушване, изгаряне, помътняване, наранявания от камъчета и т.н.В повечето случаи, не е необходимо да се купуват нови фарове, въпреки че това е перфектното решение. Както знаете, стъклото на фаровете е от пластмаса, така нaречените "clear glass" или "кристални фарове". Основния проблем е именно въпросната пластмаса. С течение на времето и под редица неблагоприятни фактори, като слънцето, топлината от двигателя, конденз се натрупват мръсотии, както отвътре, така и отвън. Предлагат се вече услуги за полиране на фарове, но те вършат работата наполовина, защото манипулацията е само отвън на фара. Вътрешността също е необходимо да бъде изчистена за по-добър резултат. За разлика от външното полиране на фаровете, процедурата по вътрешното почистване е доста тежка и съм сигурен, че няма да е за всеки. Ако не знаете какво правите и нямате пари за нови фарове, по-добре не се захващайте!Все пак за хора с мерак и поне минимални майсторски заложби, тази тема ще свърши работа. Аз лично си направих процедурата, без дори да знам дали е възможна. Колегата Борис, пък си е полирал фаровете, пак със много желание и без кой знае каква подготовка и умения. Днес се събрахме и направихме тази тема. Надяваме се , че ще бъде полезна и ви пожелаваме успех с начинанието!какво ще ви трябва:1. Ауди А6 2. Тресчотка от гедоре с удължител и десятка накрайник3. Шерстограмен ключ осмица4. Отверка с накрайници тип "еврейска звезда" с номера Т20,Т25 и Т30 + едно дълго рамо5. Силикон, черен за обща употреба с пистолет6. Шкурки, водни - 600 + 1400-1600 + 20007. Кофа с вода и една гъба8. Крик и ключ за болтовете на джантите9. Хартиено тиксо и изолирбанд10.машинка за полиране11. Паста за полиране "3М" бялата капачка или друга за финно полиране.12.панерки за събиране на болтчетата13.Студени бирички или безалкохолни Ако и някой ви помага, супер!1.Ето я моята кола, процедурата вече я бях правил сам, но не бях полирал фаровете отвън, за което ми помогна Борис (ghostdog). Единият фар го отворих пак, поради не добро почистване преди. Така че има ги и двете процедури.Левия фар отвътре и отвън, десния само отвън. Вие ще си прецените дали да отваряте фаровете.2. Вдигате на крик предницата на колата и сваляте гумата. Ако имате два крика по-добре, така ще работите и от двете страни. Аз лично една по една.3.Като свалите гумата, вече имате достъп до болтовете на подкалника. Него трябва да го отворим в предната му част, за да се осигури достъп до гайките, които държат бронята. С червените стрелки съм отбелязал, кои болтчета да се отвият.4. Започвате да отвивате. Едната част са за ключ "10".....5.....другата част, са с еврейска звезда Т206. Още винтчета.7. като отвиете изброените винтчета, вече може да надигнете предната част на подкалника и да си пъхнете ръчичката по начина от снимката , като държите тресчотката с удължител и накрайник "10"8. Ето тези три гайки, трябва да се отвият. Те са в най външната част.9. Същата процедура и от другата страна.10. Почваме да отвиваме фаровете. Те се държат на 4 места. Две ясно видими, едно трудно достъпно и едно скрито място, за което е нужно да се свали бронята.Започваме от най-лесните два винта, тип еврейска звезда.11. За третия винт, е необходима отверка тип еврейска звезда с много дълго рамо. Аз нямах такава и си изобретих ето този инструмент.Дълга отверка тип класическа звезда, преходника от гедорето на който се закача тресчотката и накрайник за преходника тип еврейска звезда12. Вече можеме да бръкнеме през този отвор и да отвиеме винта, който държи фара откъм външната му част.13.За да стигнеме до последния четвърти винт на фара, трябва да продължиме с разглобяването на бронята. Издърпваме трите решетки в долната част, с ръка напред. Те са на щипки. Дърпате смело, няма страшно.14. Тази централна решетка, не е задължително да се сваля, но все пак. Тя се дърпа напред и после се изхлузва надолу, под стойката на номера.15. Като свалиме външните долни решетки, имаме достъп до винтовете на фаровете против мъгла. Те са два, ясно се виждат.16. Като ги отвиете, дърпата навън фара и му откачате буксата.17. Бронята се държи и на два големи винта, които са завити отвесно и се отвиват с шестограм осмица. Като се наведете и ще ги видите.18. Ето ги, какво представляват.19. Бронята е готова за сваляне. За да не счупите малките щипчици за позициониране на бронята с калника и да не бъркате с отверка за да отлепите бронята от калника (както го правят дори при някои от клубните майстори ), подбутнете напред долната част на бронята откъм калника, по показания начин.20. така и от другата страна и бронята сама си тръгва, Без насилие и следи.21.Хващате в средата в предната част на бронята и теглите към вас.22.Бронята се отделя, и остава само да откачите клаксоните, съответно в ляво и дясно.23. Поставяте бронята ,по този начин да легне върху меки кърпи. Не я подпирайте, че е със странен център на тежестта и може да падне и да се ожули.24. Ето го последния четвърти винт, който държи фара.25. Издърпвате фара напред, и му откачате кабелите на крушките , а може и да го оставите в това положение. Зависи как ще ви е удобно да работите.26. Сваляте уплътнеието върху фара. То се държи на едни прости щипки и гумени пъпчици.27. Такааа, стигнахме до трудната част. За да се отвори фара, трябва първо да се махнат ето тези скобички, които държат стъклото към задната част. Тези скобички са четири на брой, две отгоре, една откъм радиатора и една отдолу.28. Това тук е най-трудното. Работете бавно и без нерви. Стъклото е залепено с болкит. За да се справите лесно, ви трябва висока температура, за да се размекне болкита. Сега е лято и на слънце става супер, но може и един сушоар да помогне. Та с една по широка отверка и един заоблен в предния си край нож, започвате бавно да отваряте фара. Подпъхвайте отверката от всички страни. Болкита се разтяга като локум и го режете с ножа. Първия път ми беше много трудно, по около 20 минути на фар. За щастие търпението и ината ми се възнаградиха с успешно отваряне, без да счупя нищо. Хубаво е да се махне излишния болкит, защото целия няма да успеете да премахнете.29. Тук вече стъклото е свалено и може да си го измиете хубаво. Внимавайте с какво го търкате отвътре, че пластмасата е много нежна. Само с мека гъба и неабразивни препарати. Веро и сапун. Почиствате много внимателно с леко влажна и тънка кърпа рефлекторите. Много внимателно, че боята име чувствителна.30. Това е другия вариант, само полиране отвън ( за тези които не желаят да отварят отвътре фаровете. естествено за тази процедура, не е необходимо да се сваля бронята, изобщо да се сваля нещо). Просто увивате с хартиено тиксо всичко около фара. Подготвяте водните шкурки, като ги оставите 5 минути в кофата с вода.31. Почвате да търкате с цялата длан върху шкурката, в хоризонтална посока, наляво, надясно......За много начукани и изгорели фарове, Борис каза че е необходима водна шкурка 600. Моите фарове бяха начукани само от камъчета и затова търкахме направо с шкурка 1500.32. По време на процедурата, поливате с напоената гъба, чиста вода за да отмиете мръсотиите.33.Ето тези мръсотии, една бяла на цвят вода се отмива.34.Търкате докато фара стане гладък на пипане и не си личат дефектите. Последно се минава със шкурка 2000.35.Като подсушите фара, трябва да изглежда така.36. Идва ред на полир пастата и машинката. Започвате да си пастирате, докато резултата ви хареса. Може и на ръка ако нямате машинка, но ще ви е трудно.37. Резултата е уникален, фар почти като нов.38. Връщаме се на отворения фар. Вече сме му измили стъклото, всичко е изсъхнало добре и идва ред за затваряне. С пистолета със силикон запълваме по указания начин основата на фара,. Там влиза стъклото.39. Хубаво притискаме стъклото, което започва да изкарва излишния силикон. Отстраняваме го с пръст, като по този начин, затваряме напълно възможни пробойни за конденз. Слагаме скобичките, за да държат стъклото прибрано и след половин час силикона е стегнал. Започвате да сглобявате и сте готови. Гаранция ви давам, че няма да видите никога повече конденз във фаровете си. Е поне идните няколко години. Аз нямам оплаквания.Това е!Работата е трудна, но пък си спестявате едни 600-1000лв за нови фарове. Колата ви изглежда отново страхотно, а кефа от лично свършената работа е несравнимУспех! Редактирано 2 Август 2008 от verter Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
viessman Публикувано 2 Август 2008 Доклад Share Публикувано 2 Август 2008 Нечовек!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freestyler Публикувано 2 Август 2008 Доклад Share Публикувано 2 Август 2008 Ти не си човек! Аз не знам как да си сменя халогенните крушки... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 2 Август 2008 Доклад Share Публикувано 2 Август 2008 искам да кажа 1-2 думи и азнаправихме снимковият материал(съответно колегата verter направи темата) за улеснение на тези които имат желание да изпълнят процедурата самиестествено аз винаги съм насреща за малко акъл(защото много нямам ) и съвети , предполагам че и Влади няма да ви откаже съдействиев случая фара изглежда така 35.Като подсушите фара, трябва да изглежда така.понеже фаровете на verter не бяха изгорели , само имаха следи от камъчета , колкото повече е матирал(изгорял от слънцето) фара толкова по-плътен ще е белият слой (когато фара изсъхне) стига да сте си свършили работата правилно и така това е от мен , за въпроси стига да мога да им отговарям винаги съм насрещаП.П. преди няколко дена колега от форума беше написал , цитирам : " искам да съм кола при Влади " днес след като се срещнахме/запознахме и рагледах колата му разбрах защо Влади е много готин пич , казвам това за тези които не го познават Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Караконджул Публикувано 2 Август 2008 Доклад Share Публикувано 2 Август 2008 Думи нямам Да ти се не счупва стотици хиляди км в отплата на това глезене Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fory Публикувано 2 Август 2008 Доклад Share Публикувано 2 Август 2008 Браво пичове !Нямам думи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Raino Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Браво страхотна тема,много добре се снимали и обяснили всичко ! Искам да използвам темата да попитам бронята на А3 някой знае ли как се сваля? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 (Редактирано) Невероятна тема . Направо е за златен фонд, толкова систематично, стъпка по стъпка и с много снимков материал. Бих предложил на авторите да направят един PDF файл със снимките и обясненията, тъй като от време на време се губят разни снимки от форума. Така всеки който иска ще може да си я изтегли и разпечати предварително . Редактирано 3 Август 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СЕКТОР Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Много хубав материал В pdf става много голям файла и не ще да се качи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
evildevil Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Браво бе! Вие двамата сте уникални! Благодаря за снимките, както обещахте Тормозя се за свалянето на бронята. Ако не ми правеше конденз единия фар, изобщо нямаше да свалям бронята, но уви Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Браво бе! Вие двамата сте уникални! Благодаря за снимките, както обещахте Тормозя се за свалянето на бронята. Ако не ми правеше конденз единия фар, изобщо нямаше да свалям бронята, но уви нали ти казах как да се справиш с конденза , забравили?отвори капачката на фара отзад и покарай 1-2 дена на фарове , в тази жега ще изпариш каквото ти кондензира във фара за 0 време Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
evildevil Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 нали ти казах как да се справиш с конденза , забравили?отвори капачката на фара отзад и покарай 1-2 дена на фарове , в тази жега ще изпариш каквото ти кондензира във фара за 0 времеКе го направим, само че дали ще ми оправи конденза това или ще е до време... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СЕКТОР Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Verter_A6_Polirane_na_farove....pdf Стана Ето го и в pdf. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Вече го свалих Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ц Е Ц О Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Модерна работа, мамка му Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ванката_ Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Евала за труда.Страхотна тема.П.С. да се очисти спама и да се закача в златен фонд Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
realp Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Verter - PRESIDENT!!! Благодаря за страхотното HOWTO!p. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lachoni Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Евала колеги Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefanta Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Браво колега, много сте си играли ама има ефект ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BeOnEdge Публикувано 3 Август 2008 Доклад Share Публикувано 3 Август 2008 Резултата е супер...обаче, има ли възможност да се залепи някаква слюда,която да предпазва фара от последващи наранявания. И общо колко време ще отнеме разглобяването (без полиране) ако се захвана сам? Ще се вместя ли в 10 часа ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 4 Август 2008 Автор Доклад Share Публикувано 4 Август 2008 Резултата е супер...обаче, има ли възможност да се залепи някаква слюда,която да предпазва фара от последващи наранявания. И общо колко време ще отнеме разглобяването (без полиране) ако се захвана сам? Ще се вместя ли в 10 часа ?От предпазна слюда няма смисъл. Просто следващия път пак ще си го тръкнеш със шкурките.Разглобяване и сглобяване:първия път ми отне от 12.00ч до 20.00 часа. Тогава бях сам и не бях оттренирал процедурата. Фаровете първия път се отвярят мнооого трудно, защото имат много спекъл се болкит. Тогава почистих само отвътре.Втория път ми беше, когато снимахме. От 10.30ч до 16.30ч.. Отворих само единия фар, а колегата ми полира стъклата.Един ден ще ти стигне. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
m.i.l.e.n Публикувано 4 Август 2008 Доклад Share Публикувано 4 Август 2008 А я кажи сега ако се наложи да ги отвориш след време, какво правиш с този силикон дето си ги лепнал? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 4 Август 2008 Автор Доклад Share Публикувано 4 Август 2008 А я кажи сега ако се наложи да ги отвориш след време, какво правиш с този силикон дето си ги лепнал?ами махаш го, супер лесно е. Той не държи много добре върху пластмасите.Ролята му е да уплътни, а самите щипки държат фара здраво затворен.На снимките този, който съм отворил, вече беше лепен със силикон Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
evildevil Публикувано 4 Август 2008 Доклад Share Публикувано 4 Август 2008 Влади, тия болтчета, дето държат подкалника за подбронята (ножа или както там се казва тва черното под бронята), какви са колко са дълги и как да ги търся изобщо, защото някой кашкавал не ми ги е сложил като е сменял ремъците... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 4 Август 2008 Автор Доклад Share Публикувано 4 Август 2008 Влади, тия болтчета, дето държат подкалника за подбронята (ножа или както там се казва тва черното под бронята), какви са колко са дълги и как да ги търся изобщо, защото някой кашкавал не ми ги е сложил като е сменял ремъците...Тези двечките дупки най-отдолу ли?това са пластмасови рапидки, които държат подкалника и кората под двигателя. Само оригинални и то в случай, че фиксиращата им част отвътре е здрава. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts