kalin3000 Публикувано 8 Април 2011 Доклад Share Публикувано 8 Април 2011 (Редактирано) Уж ремък щях да сменявам...а тя ква стана!Нещо неще да се качи клипчето на хлопащата ми турбина,нищо и утре е ден.Добре,че не са "перковци" ...термощит с тик-так копчетаМалко снимки по демонтирането...Един поглед към катализатора,който все още работи пълноценно.....На последния преглед ги накарах да го замерят.На тази май най-добре се вижда "ключа" на сегмента!?Митак,Sinister,помощ!, какво значи 03/13 материал...хлабина..дата на производство? Е ако знаете де,иначе здраве да е!Едната шийка...Другата...Ето на тази снимка се вижда,до колкото може с тела,че валчето леко е повлякло...в някаква степен,още се чудя дали да го шлайфам...иначе няма отклонения в размерите.Интересното на аксиалния лагер е че изглежда сякаш не е работил,което е доста странно,никакво износване.Разпарчетосах и гейта,видях че се разпаднал отвсякъде,гнездото му е в цепнатини,а оста хлопа 2ммХубаво поне,че оста на гейта и той е на втулка,ще му направя нова,тази е с голям луфт и е станала на яйце.Цъфнал,като "майска роза"Тук е на около 300-400 градуса,исках да видя колко ще зейнат.Това остана от аудито,а уж за ремък го разглобих.Иначе нямам оплаквания от колата,вървеше,не думкаше много масло....от 600 до "кило" на 10 000 ,което си го смятам за нормално,като знам как я карам. Не можеше да "надуе"повече от 1.1 бар ,а преди си "пикваше" на 1.3 Но честно казано не я бях и "разследвал" що така. Сега с ремъка,реших да проверя луфта на турбината,едвам влезе пластина на луфтомера 0.03 между перката и алуминиевата тенджера,иначе не беше задрало....викам ясно,айде долу. В краен случай ще взема нова,но тази без "бой" няма да мине така. Респект за "Гризли" това беше една от малкото теми, в които успях да намеря полезни неща в детайли ,макар и като препратка към чужд форум на "Рено" Ето я темата:http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=59570Остава да намеря подходящ месинг...следва продължение.. Редактирано 8 Април 2011 от kalin3000 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 9 Април 2011 Доклад Share Публикувано 9 Април 2011 Калине, сигурен съм че матрЯл ще намериш и ще има продължение, или по-скоро силно ми се иска Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 9 Април 2011 Автор Доклад Share Публикувано 9 Април 2011 (Редактирано) Горе има лека фактологическа неточност,турбото не е "Гарет" а "ККК" .....поправям се Мисля че ще намеря подходящ материал,повече се чудя с тялото какво да правя,мисля да го нагрея,заваря(с чугунени електроди),и няколко последващи нагрявки.....нещо като "санаториум" да му спретна.... Иначе за продължението,ще има....още 300 000км да изкара и го хвърлям.. Ще стане,няма къде да ходи... Редактирано 9 Април 2011 от kalin3000 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 9 Април 2011 Доклад Share Публикувано 9 Април 2011 (Редактирано) Горе има лека фактологическа неточност,турбото не е "Гарет" а "ККК" поправям се Все тая, то чугуна си е за нов Кажи ми че не мислиш да го заваряваш, само за пробата Аз бих го заварил Требва и подходящи електроди. Поразпитай някой професионалист за електродите, които да ползваш в конкретния случЕй мислим си че с по-дълбок "провар" и качествен "корен" няма да имаш грижи...абе това чугуна е нема такава диария за заваряване ..... Редактирано 9 Април 2011 от SinisteR Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 9 Април 2011 Автор Доклад Share Публикувано 9 Април 2011 (Редактирано) Все тая, то чугуна си е за нов Аааа ,няма такива филми... Имам подходящи електроди....едни мазни-мазни за чугун....зааварявах преди едни маховици по 40кг още се връткат... ще стане и тая железария,нали сме се събрали все умни глави в тоя форум,все ще се измисли решение. Обмислям вариант за втулка на гейта...заварка...чудя се още как ще е най добре.Гледам че е заварявана преди ,а колата я купих лично от първия и собственик в немско, и той е имал нашенска кръв! Редактирано 9 Април 2011 от kalin3000 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 9 Април 2011 Доклад Share Публикувано 9 Април 2011 Аааа ,няма такива филми... Имам подходящи електроди....едни мазни-мазни за чугун....зааварявах преди едни маховици по 40кг още се връткат... ще стане и тая железария,нали сме се събрали все умни глави в тоя форум,все ще се измисли решение. Обмислям вариант за втулка на гейта...заварка...чудя се още как ще е най добре.Гледам че е заварявана преди ,а колата я купих лично от първия и собственик в немско, и той е имал нашенска кръв! Само заварка с дълбок провар. Така като гледам за корен място няма... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 9 Април 2011 Доклад Share Публикувано 9 Април 2011 Имам подходящи електроди....едни мазни-мазни за чугун....зааварявах преди едни маховици по 40кг още се връткат... ще стане и тая железария,нали сме се събрали все умни глави в тоя форум,все ще се измисли решение. Обмислям вариант за втулка на гейта...заварка...чудя се още как ще е най добре.Да не са нещо такова електродите: ОКЕто полезно инфо в областта на заваряването :Наръчник по заваряване при ремонт и възстановяванеТова няма да е интересно за тези колеги, но ще е полезно за други.Успех ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 9 Април 2011 Автор Доклад Share Публикувано 9 Април 2011 (Редактирано) Как да си сготвим турбото:Тенджера,ако няма такава и кутия от бонбони става.Слагаме да кипне водата,добавяме турбото,подправяме с меглио...оставяме малко да покъкри.От следващите две снимки разбрах защо не е износен аксиалния лагер....по-големия дебит масло минава през аксиалния лагер и се стича в картерчето на турбинката и после в картера.Ето го отвора през който се маже втулкатаЕто го лагерното гнездо, което е нанабито в средната част на турбината.На финала на почистването им бухнах и едно "продухване с компресора и намазах железарията с масло,да не вземе нещо да ръждяса,докато се накумя да я сглобя.Тук започвам със заварките... Sinister да не ми се подиграва за заварките,то е ясно че каквото и да кажа ще прозвучи като оправдание...абе хубави са си....нищо че едната прилича на кюфте! Яко котлен камък,все едно ремонтирам стар бойлер...или поне прилича ,предполагам от газчицата...Ето електрод за чугун,като другите ,ама много цапа....мазно и сиво.Загрявката като част от лечението.Смело на провар,но не може дълъго време.Ето го кюфтето,плюх,мазах...тази заварка,прилича на "творението" което излиза,като ти леят куршум...също толкова касиво. Е можех да го пилна,но то се пада отдолу,не се вижда и по-добре да "държи"Гейта го минах три пъти,за по сигурно...После 3 пъти на "нагрявки" да видя дали ще се пукне някъде.Като цяло баси икономията на чугун,направили фланци по 1см а гърлото надолу където се напича най-много,със стена 3-4мм. Мисля че стана здраво,само май "тела" ми здаде багажа,не знам защо последната снимка е лилава,това беше червено но както и да е. Редактирано 9 Април 2011 от kalin3000 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 9 Април 2011 Доклад Share Публикувано 9 Април 2011 (Редактирано) Калине прикачвам едно файлче с размери което ще ти е от полза А как смяташ да я балансираш между другото?KKK-k03-k04.pdf Редактирано 9 Април 2011 от Todir Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 9 Април 2011 Автор Доклад Share Публикувано 9 Април 2011 Ето полезно инфо в областта на заваряването :Наръчник по заваряване при ремонт и възстановяванеКалине прикачвам едно файлче с размери което ще ти е от полза А как смяташ да я балансираш между другото? Прикачвам ви по едно + ,да си имате,за полезното инфо!Ами не смятам да я балансирам.Белязал съм си перката,спрямо оста,спрямо гайката,спрямо височината на перката.. Турбинката няма нарушения в геометрията,не беше задрала,няма липси,само днес претърпя един много лек шлайф с на водно,точно един микрон и свалих....не можах да се сдържа....А и принципно,вала "набере" ли един път дори малък слой от "чуждия материал"или "нагар" става като пила и ще хапне новия,който се двуомя още дали да не я направя от фосфорен бронз,или да търся такъв "модел" месинг....макар че принципно ,оригинала би-трябвало да е от фосфорен бронз...Феноменалната тъпотия при тази турбина е,че тя всъщност не лагерува от вън,а по сериозния луфт е точно там ....на снимките се вижда едно ламаринено стоперче с две зъбчета,за какво и е тогава мазане отвън,освен за охлаждане!? Изобщо имам още въпросителни ....за това и не бързам да я сглобявам. Уж нета е заринат от счупени К03-ки ,а не можах да намеря никаква информация ...за обикновенни неща говоря,примерно че е с "лява" резба гайката на студената перка...набита ли е много перката,не е ли,последователност на разглобяване, такива неща. Гледам че капаците и бяха мазани с херметик,но дали е така оригинално,прдполагам че не е,но не знам със сигурност. Като я сглобя смятам едно принудително мазане само масло,и да я завъртя на компресора,да видя как ще се държи,дали ще се разпадне.....като тест,за да не кипи само безмислен труд. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 9 Април 2011 Доклад Share Публикувано 9 Април 2011 Прикачвам ви по едно + ,да си имате,за полезното инфо!Аз пък на теб ти прикачвам два +, плюс по един и на всеки за инфото! :lol: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 9 Април 2011 Доклад Share Публикувано 9 Април 2011 (Редактирано) Мисля, че задължително се маже с херметик между капаците. Моята след като я рециклираха протече между капаците. Налягането на маслото е много голямо и без херметик не може да уплътни достатъчно. Задължително я балансирай. Като я сглобиш отиди до някой от турбо сервизите да я балансират. Все пак баланса е най-важен за живота на турбината. Не вярвам, че при сглобяването ще можеш да докараш белезите точно, особено на гайката. При сглобяването и разглобяването няма нищо особено. Перката не се набива а като стегнеш гайката ще я прибере колкото трябва. Сегментите и аксиалния лагер са единствените триещи се части в цялата система. Другото ако всичко работи както трябва не се износва. Не мога да видя много добре от снимките, ни ми се струва, че са ОК и почти нямат износване. Повличането на вала не мисля, че е проблем щом няма разлика в размера. Все пак при изгасяне на мотора турбината се върти още малко, но без налягане на маслото лагера на работи и за това повлича малко. В ибей продават ремонтни комплекти за около стотина лева в който освен лагерите има и 2-та сегмента ако все пак си решил да ги сменяш. Моята я направих с такъв. Редактирано 9 Април 2011 от Todir Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 13 Април 2011 Автор Доклад Share Публикувано 13 Април 2011 (Редактирано) Малко развитие по темата,мислех да занеса на фреза да престържат заварката,но уви....При двама "чички" минах,първия вика,цитирам:Къв е тоя петохуйник!? После каза,че нямал такъв малък нож,пък щяло да бъде сложно захващането.....вторите ги заварих 12:00 вече на ракиджос ....викам ясно! Може би не трябваше да ходя с дрехите за цивилизацията,другия път с общашкия екип ще ги првземам...Спретнах си едно захващане на чугуненото тяло за настолната бормашина,за да я ползвам като фреза,както и нож самоделка.Тук изрових една абразивна паста,която ползвам за припасване на клапани,но и тик свърши работа...Веднага след това,тест с вода...Подложка 2мм,за да се получи изместен център с 2мм....понежевече равнината, на която ляга гейта е с 2мм по висока.Въпреки, че самият "гейт" е направен да може да лавира,спрямо рамото си с 1мм,а по периферията с повече,но все пак исках рамото му да го натиска равномерно в средата.Оригиналната втулка си беше закернирана по същия начин,викам айде и аз,да не остана по назад.Ето на тази снимка се вижда въпросното "лавиране" Тест за втулката и оста на гейта.....тотален блокаж!Тук вдигнах всичко във въздуха,гейта не помръдна...Изчаках да изстине и малко шлайф на оста....и на ново тест.Вече всичко беше наред....капнах леко и рамото към соленоидаПак тест...екстра,отваря-затваряЕдно по-малко кюфте....За последно я нагрях... бачка,няма щетиПосле пак с водичка...стана екстра! Цопнах и соленоида в "пералнята" с малко меглио да кисне,че на нищо не прилича. Редактирано 13 Април 2011 от kalin3000 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 13 Април 2011 Доклад Share Публикувано 13 Април 2011 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepesound Публикувано 16 Април 2011 Доклад Share Публикувано 16 Април 2011 великан си колега евала Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 16 Април 2011 Автор Доклад Share Публикувано 16 Април 2011 Купих си фосфорен бронз,имаха едно отрязано парче тъкмо като за мен 57см или 60см беше не помня...Подхванах да си правя подходящ нож за вътрешната обработка.До тук лесното,отвън стана супер-плътна,тялото се върти с лекота все едно е на лагери,без никакъв "луфт",обаче вътрешната обработка с нож на почти 7мм ми взе акъла...е предполага че ако на човек го работи професионално,ще го направи без дори да му мигне окото.Втулката е огледална(вътре-вън),реално вала в нея лагерува на две работни "зони" уширенията в двата края на втулката, средната част се получава като резервоар,долния отвор за пълненето с масло на втулката е на височината на вала ,т.е. когато се изгаси мотора,вала не върти на "сухо"има си достатъчно масло в средата на втулката отвътре и отвън....е освен ако не е много голям "луфта" от към вала и да изтича веднага....демек колкото е по-разбита тази зглобка толкова по прогресивно здава багажа. В двете работни "зони" на втулката има "нарези" като в цев наоръжие...предполагам за подобряване на мазането и да не прегрява в локални точки втулката.Ето снимките:Ето на тези снимки се вижда до колкото може.че втулката не е от край-докрайИмам идея за нарезите как ще станат,след което ,мисля да сглобя средната част да я напълня с масло и да я нагрея до 120 градуса за да видя дали нещо ще "затегне" Това е максималната тепература според мен,която може да вдигне маслото,а и да вдигне повече от 120...турбината май ще е последното за което ще се притеснявам.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 16 Април 2011 Доклад Share Публикувано 16 Април 2011 Браво бе майсторе Утре ще разровя мазето да видя дали случайно не пазя втория лагер от комплекта да ти го дам да свалиш точни мерки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 16 Април 2011 Автор Доклад Share Публикувано 16 Април 2011 Да ги почвам серийно ли!? Забравил съм да спомена,вътрешните работни зони ги "пуснах" с по половин милиметър по дълги,ей така,да има "подобрения" на по-голяма площ ще лагерува вала,би трябвало да се износва по-бавно,но ако всичко е наред на финала,времето ще покаже. То реално е нищо като площ,ама за успокоение върши работа! Малко безплодни заключения относно баланса:Отказах се да я балансирам по няколко причини,едната от тях е,че нямам представа къде ще ми направят качествен такъв,доста отзиви прочетох за почти всички,които балансират в София,мненията са супер-противоречиви,което е и нормално де,от опит знам,че 90 процента от "клиента" винаги лъже щом му изнася....майсторите също.От друга страна,(на снимките се вижда) по топлата турбина има почти милиметър нагар,котлен камък,смоли от горивото и т.н. който се виждат и е ясно,че няма как "товара" да е симетрично разпределен,т.е. колкото и добър баланс да ми направят,след втория километър,турбината пак ще е дебалансирана от новата "порция" нагар. Дори да я изчистя перфектно,и да се балансира все тая,пак след известно каране ще е в същото положение. Дори натоварването на самата перка не е симетрично заради това че потока изгорели газове идват от една една четвърт площ на целия диметър на турбинката,"влизт" странично....не е примерно като обикновен вентилатор на който всяко витло е натоварено еднакво......демек,всяка една турбина никога не може да се балансира перфектно,винаги ще има дисбалнс,така мисля.Ако беше ротор 80-90 килограма лесно щях да му направя баланс,но за мое съжаление ,цялата турбинка тежи не повече от 100-200 грама...Няма смисъл да казвам,че съм сигурен че ще си я наглася по "белезите",които си направих преди да я разглобя,макар и да имам някой идеи за "домашен баланс" Както и да е де,ако си я счупя сам,поне няма да ми е виновен никой. Ето снимките с нагара: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 16 Април 2011 Доклад Share Публикувано 16 Април 2011 Нямам какво повече да добавя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 18 Април 2011 Доклад Share Публикувано 18 Април 2011 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цанчо Публикувано 18 Април 2011 Доклад Share Публикувано 18 Април 2011 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 18 Април 2011 Доклад Share Публикувано 18 Април 2011 Е не успях да го издиря тоя лагер. Може и да съм го хвърлил. Идеята ми беше да свалиш точните мерки от неизползван лагер за да си сигурен, че всичко е точно. Все пак размерите трябва да са доста точни а допуските са. Пък и серииното производство не е лоша идея. Мисли как може да направиш перките и остта а след това да измайсториш и една машина за баланс Относно балансирането не е точно така както си го мислиш. Принципно моята я прави Митко Турбото с мой лагери(оста и перките бяха от него). След баланса ти издава една графика на вибрациите от 1 до 130к оборота и няма от какво да се притесняваш ако е права. Това не го осират Нагара явно не оказва съществено влияние а и щом ще се балансира с нагар още по-добре. Повече и без това няма да събере Моята понеже протече я правиха за 2-ри път след около 2к км. и не беше избягал баланса от саждите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 18 Април 2011 Доклад Share Публикувано 18 Април 2011 Аз да споделя само че колкото турбини съм гледал, всичките са с почистени перки на пясък и след това балансирани. Та в този ред на мисли, предполагам че е по-добре да трупаш нагар на чиста перка от колкото върху стария нагар. Въпрос на личен избор но така и така си се хванал да го чистиш, поне го докарай до край Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 18 Април 2011 Доклад Share Публикувано 18 Април 2011 (Редактирано) Определено чистенето на пясък е добра идея.Все си мисля, че колегата изпипва нещата и щеше и това да направи Редактирано 18 Април 2011 от eic-idimitrov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 18 Април 2011 Автор Доклад Share Публикувано 18 Април 2011 (Редактирано) Междуфпрочем ми мина през ума...за друга "компресорка" по-голямшка.....примерно с педя по-голяма! Здраве да е Todir, а и аз и без това взех малко от оста,че ме дразнеше "повляклото"на нея,но благодаря все пак!Втулката я правих после по новия размер на вала,стана много плътна и от към вала и от към тялото,според електронния шублер разлика няма, изкарва ги еднакви размери сещате се,че е невъзможно да са на един размер,както и да е има хлабина но колко е точно....айде вала го хващам до микрон,но втулката нямам с какво.Реално на ръка,луфт няма,не мога да го усетя или видя,а се дзверих много,да уловя такъв. Днес я пекох на 150 градуса,няма пак луфт (на ръка имам предвид) Термометъра показва 130 но няма къде да го заврЪ тоя голям шиш дето са му сложили и само половината влиза в маслената магистрала,нищо и тая температура ме устройва. На пясък не мисля да я подлагам,много "хард" ми се вижда,на снимките не знам как ви изглежда,но на "истинско"е много ню-ню...тази турбинка,който я е измислил съм сигурен че преди това е проектирал часовници все си мисля,че някое витло ще се скърши докато я държа за перката за това мисля химически да я атакувам за нагара....даже и спрей, високотемпературен си взех да я разкрася на финала....че така ръждяк не ми харесва. Отхвърлих малко работа и днес:Тествах на едно моливче,стъпката за нареза..Нареза стана "бомба" .....представям си какви волски нерви имат часовникарите...Набързо сковах и един статив за грила....Теста беше успешен,върти се гладко,че даже и инерция има,не успях само да си дръпна ръката,да не е и тя в кадър Редактирано 18 Април 2011 от kalin3000 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts