Jump to content

Прецакан кабел или Софт Vag Com


Recommended Posts

Здравей те от доста време насам , като ми се наложи дали за мен или познат имам кабел Vag KKL син който бях купил преди 2 години за 45 лева. Първо го ползвах с VAG 409 а от година и малко с VCDS Lite. До сега съм нямал никакви проблеми с кабела. Но от един известен период, взе да ми прави мръсотии. Преди съм го ползвал , все на аудита, а4 б5 а6 ц5, а3 и т.н. но за първи път забелязах че има проблем на една форумна а3 от 2002 - не ми даде да прекодирам няколко неща в таблото. Помислихме си че е от колата. След това даде пак проблем с форумна А4 б5 като там не ми даде да вляза никъде. После вече капака беше с преходник на форумна Ауди купе където изписа че порта е намерен но интерфейс не намира, казахме си че колата е проблемна, защото имаше проблем с много от окабеляването. Както и да е днесд ми светна IN2 а4 б5 и си казвам чакай да го нулирам и хоп както на моита кола никога не е имало проблем, никъде не влиза и като вляза в менюто за тест на порта, дава следното:

Port Status OK

Interface Not Found

Въпроса е следния: От кабела ли може да е проблем или от Software. Кабела свети , всичко е на 6, пробвах с VCDS Lite, както и с VAGCOM 409, но все едно и също става.

Кабела съм го купил края на 2009 от склад66.

Някакви идей как да открия проблема. :zustimm:

Редактирано от KPACEH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен беше абсолютно по същия начин. Накрая синият евтин кабел изгоря.

Дадох после 180 лева за свестен кабел и забравих за проблема. Последно без проблем се вързах с него с AAD, което сам се досещаш какъв успех е.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Красене аз имах същия проблем с кабел тук.Какво ли не пробвах.Изредих всичките версии на програмата .Бях запилял някъде малкото дискче с кабела и се опитвах да го подкарам със софтуер който изтеглих от където мога да намеря и все неставаше и неставаше.Накрая изтрих всички програми и драйвери които бях инсталирал.Спрях и антивирусната,изтрих всичко останало и в регистрите на компютъра което беше свързано с VAG-COM,VCDS,Ross-tech.Случайно изникна и въпросния диск.Инсталирах го и кабеле вече нямаше твоя проблем.Дано и при теб да стане така.Ако не звънкай да пробваме 0899 677 997 Антон.

ПП. Най лесно може да се разбере като се пробва с друг подобен кабел с твоя софтуер.

Редактирано от tato79
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Красене аз имах същия проблем с кабел тук.Какво ли не пробвах.Изредих всичките версии на програмата .Бях запилял някъде малкото дискче с кабела и се опитвах да го подкарам със софтуер който изтеглих от където мога да намеря и все неставаше и неставаше.Накрая изтрих всички програми и драйвери които бях инсталирал.Спрях и антивирусната,изтрих всичко останало и в регистрите на компютъра което беше свързано с VAG-COM,VCDS,Ross-tech.Случайно изникна и въпросния диск.Инсталирах го и кабеле вече нямаше твоя проблем.Дано и при теб да стане така.Ако не звънкай да пробваме 0899 677 997 Антон.

ПП. Най лесно може да се разбере като се пробва с друг подобен кабел с твоя софтуер.

Не съм сигурен , но се оказа проблема в единия чип а именно Интегрална схема:компаратор; диференциален; 300ns; 2V?36V; SO8 LM393.

Утре ще намеря въпросната интегралка ще я сменя и ако не стане ще пробваме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90% на 100 от прецаканите кабели са с проблем в чипа който ви споменах.

09b205dcb909d124.JPG

Струва 30 стотинки сменя се и кабела вече работи. Искам да се похваля че пак си имам VCDS Lite.

4ed0e21a15facb39.JPG

Ето снимка и на платката отгорната страна.

Редактирано от KPACEH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо аз ли не виждам снимките или проблема не е в моят телевизор. :zustimm:

Проблем има сега ще го реша. Не знам защо се е получило така

Нещо сайта на picbg.net има проблем и за това не се виждат снимките.

Ще ги кача някъде другаде.

image.jpg

image.jpg

Редактирано от KPACEH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше и жокер от мен.

Кабела вече не бе вече в гаранция.

Подобни "изгарания" стават от кола с не изправна ел.инсталация или обръщане на поляритета при ползване на прехоник vag 2x2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше и жокер от мен.

Кабела вече не бе вече в гаранция.

Подобни "изгарания" стават от кола с не изправна ел.инсталация или обръщане на поляритета при ползване на прехоник vag 2x2.

С преходника стана проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia: Браво Красене,да не съм аз виновника за чипа?

Двамата с Любчо го прецакахме. :)

Но сега си работи, така че пак ще го пробваме. :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С преходника стана проблема.

Нали на преходника този , където е 2х2 е така направен , че да не може да се обърка като се включва на колата ( влиза само по един начин ) :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали на преходника този , където е 2х2 е така направен , че да не може да се обърка като се включва на колата ( влиза само по един начин ) :motz:

Да ама ако буксата от долу е поизядена и вече няма много много ясни ъгли влиза всякък си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те наистина едва личат тези ъгълчета за посоката , пък и тези букси при бушоните не са на най - удобното място поставени , така че си прав колега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Преди 2-3 седмици и аз успях в жегата да обърна поляритета и прецаках кабела.

Намерих си чипче SO8 LM393 и го смених. Само дето след смяната нещата не се подобриха особено. При опит за влизане в модула на двигателя дава че порта е наред, но не намира интерфейса. Понеже за пръв път запоявам толкова дребни неща съм успял да претопля чипа или нещо от сорта и за това смених чипа втори път. Този път много по-бързо и прецизно от първия път. Но при опит за ползване грешката си е същата.

Или съм изгорил кабела качествено или при първия опит за поправка съм го предобрил съвсем.

Вече си поръчах друг кабел, но от чист гъдел се чудя какво друго може да му се развали на кабела? Явно по-зле не може да стане този кабел, та май ще го ползвам на него да се уча да запоявам/разпоявам дребни детайли :) За китайче за 10 лв и около 3 години ползване, отдавна си е избило парите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 years later...

Да повдигна малко темата.

Заиграх се да си оправям стария кабел, но не ми стигат познанията. Моля за малко помощ.

 

Реших да видя дали транзисторите са наред. След разни видеа в интернет и налучкване с мултицета, заподозрях 4 броя в неизправност.

Транзисторите са маркирани като j6, но не намирам такива в магазините за електроника които познавам. Имат ли си и друго означение или евентуално аналози с които тези j6 могат да бъдат заменени? И евентуално магазини от където да бъдат закупени?

Благодаря предварително.

 

 

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Транзистор не може да се проверява с мултицет ако е запоен на платка. Трябва първо да се отпои.

Също това J6 e тип корпус и няма как по него да разбереш какъв е транзистора. Даже и не ти казва дали е PNP или NPN, или дали въобще е транзистор. Трябва ти схема.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

След като за пореден път смених lm393 с надеждата да тръгне кабела, без да имам успех, взех да проверявам транзисторите. Съмнявах се че ще се справя с поялника с толкова дребни елементи. Предните ми опити с поялник се ограничават само върху този кабел преди 7 години.

Смених Q1 и Q2, които се оказаха зле и ги смених с такива:

http://www.elimex.bg/product/87403/bc847-sot-23-smd.html

 

Q3 си беше наред. След това тествах кабела и не можах да повярвам, че пак работи.

 

Заинатих се да го оправя, защото другият който имам (син с  доста по-бедна на елементи платка, взет след  като първия издимя) трябва да му се бае на baud rate в зависимост от модула който жалея да достъпя. При ECU трябва да сменям на 9600 и при тази стойност не влиза никъде другаде. Като сменя на 4800 - се достъпват другите модули, но не в ECU-то.

На старият кабел не помня да съм правил такива неща. Сега като възкръсна - пробвах и влизам навсякъде без да променям baud rate. Гледам че от предните заигравки ми е останал на 4800.

 

Доволен съм. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата синя порнография имам, която ми остана от колата. Едни модули ги четеше на 4800, други на 9600... Няма оправия. От някаква пловдивска фирма е кабела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Моя кабел влиза в еку-то само на контакт. Запаля ли колата за момент дава живи данни и прекъсва връзката. С другите модули- абс, айрбег и др. Няма проблем като работи двигателя.

 Преди нямах проблеми с работещ двигател четеше всичко.

 Последно което е правено с колата е слагане на нова газова бутилка с евроклапан и оригиналното радио е премахнато.

 Моля за помощ, кабела ли е проблемен или колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...