Jump to content

Загряват бензина


Recommended Posts

Та реших да пусна тази тема, въпреки че може би някои от вас са чували за подобни практики по бензиностанциите. Аз разбирам за първи път.

Същността е, че колега шофьор му се наложило да си сипе бензин, но в пластмасово шише. Бензинджиите твърдо отказвали първоначално, но след намеса и на шефа на бензиностанцията наляли. Бензинът обаче бил топъл.  :bia:  Човека е

На мен единствената причина, която ми идва на ум е да го разширяват по този начин, в смисъл да увеличават обема на течността. На 20-30 литра може и да печелят по литър, знам ли. Не е без значение и че разтворимостта на водата в бензина при по-висока температура се увеличава, а това поне нас клиентите ни засяга в голяма степен.

Интересно такава е технологията за съхранение на бензин ли или е трик на някои бензиностанции с цел печалба. Силно ме съмнява да е технология - бензина се овлажнява заради повишената водна разтворимост (чувал съм че се съхранява върху водна възглавница в цистерните на бензиностанциите), изпарява се по-интензивно. Отхвърлям и да се осъществява без знанието на шефовете - монтирането на загряващи системи в цистерните не може да стане току тъй. Допускам и да го затоплят в междинни съдове.

Та какво мислите и знаете по въпроса? Надявам се няма да има коментари от рода "бе ти чак сега ли разбираш"  :bia:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега по БДС горивото може да се продава до 16-18 градуса(по памет ти говоря ако не се лажа)

така 4е това си е напално закона измама и разбира се 4е без знанието на шефовете не може

малко е сложно има доста измама особено зимата лятото не е така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност може би по-скоро температурата на горивото под земята е +5 до +8 градуса, а като навън е -5,-10, няма как да не стопли ръцете, нали?А пък и е абсурно да се говори за разширяване на горивото с 1 литър на 20 литра, разликата е по-скоро 20-50 милилитра.При всички положения обаче големите вериги бензиностанции не правят такива неща, даже се съмнявам, че резервоарите имат система за подгрев, еле пък за бензини, които започват да замръзват от -30, -40 градуса. Допускам че някъде на север, Скандинавския п-в, Аляска и Русия, в резервоарите само на дизела може да има системи за подгрев на горивото. Трябва да проверя обаче, не съм сигурен.

колега по БДС горивото може да се продава до 16-18 градуса
Според мен колегата се е объркал от температурата, в която се преизчисляват горивата от килограми в литри - тя е 15 градуса по Целзий.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо чудно да има такива хитреци които да нагряват бензина за да става повече.

Вероятно има и далавера. Въпроса е далаверата да е по-голяма от цената на тока за отопление.

Вече трябва и с термометри да ходим да зареждаме.

Къде е била тази бензиностанция с "топъл" бензин да я заобикаляме?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомени от физиката бензина мисля че замръзва при -60°. Едва ли имат нагреватели в резервоара, а още по-малко вероятно ми се струва да го подгряват за да мамят. Доброто старо смесване с вода и други горива си е доста по-ефективно.

Все пак, колко е бил топъл?

Коя е бензиностанцията?

Как е бил като качество?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност може би по-скоро температурата на горивото под земята е +5 до +8 градуса, а като навън е -5,-10, няма как да не стопли ръцете, нали?А пък и е абсурно да се говори за разширяване на горивото с 1 литър на 20 литра, разликата е по-скоро 20-50 милилитра.При всички положения обаче големите вериги бензиностанции не правят такива неща, даже се съмнявам, че резервоарите имат система за подгрев, еле пък за бензини, които започват да замръзват от -30, -40 градуса. Допускам че някъде на север, Скандинавския п-в, Аляска и Русия, в резервоарите само на дизела може да има системи за подгрев на горивото. Трябва да проверя обаче, не съм сигурен.Според мен колегата се е объркал от температурата, в която се преизчисляват горивата от килограми в литри - тя е 15 градуса по Целзий.
колегата ти ваобще не се е обаркалтова за което ти говориш е за цена на едро от лукоил или кадето и да е другадеаз ти говоря за дистрибуторската мрежа,нали се сещаш 4е си има някви стандарти все паккакто има допустимо отклонение на измервателните уреди,разходомери и т.н. а тя е +/- 0.05%например shell имат подгреватели на резервоарите
По спомени от физиката бензина мисля че замръзва при -60°. Едва ли имат нагреватели в резервоара, а още по-малко вероятно ми се струва да го подгряват за да мамят. Доброто старо смесване с вода и други горива си е доста по-ефективно.Все пак, колко е бил топъл?Коя е бензиностанцията?Как е бил като качество?
доброто старо смесване колега е отдавна в историята( което е малко вероятно)когато смесиш дензин или дизел с вода и това нещо го стовариш на бензиностанцияводата е по тежка с относително тегло 1-ца,горивото е по леко сотносително тегло 0.73 до 0.84 примерносаответно горивото се отделя отгоре процеса на отделяне зависи от доста фактори единият от които е температуратата мисалта ми е 4е може да месят с вси4ко друго но не и вода
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коефициента на температурно разширение на течностите е сравнително еднакъв и ето какво показват сметките:

При повишаване на температурата на бензина с 20 градуса, обемът се увеличава с около 2%. Или казано по друг начин ако една бензиностанция има резервоар от 100 м3 и го продава за 2-3 дни, калкулацията показва далавера от 4000 лв. Съответно загряването да струва 200 лв. Но дори 1000 лв. да е чистата далавера не е по малко от 3000 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще питам за температурата и за бензиностанцията, но предполагам че за да му се стори топъл трябва да е поне 35 градуса (да не се изхвърлям с 40). Но да кажем, че ръцете му са били студени и бензина е бил 30 градуса. В земята температурата на резервоарите не може да е повече от 5-10 градуса според мен.

Относно колко енергия ще се хаби за загряването - дори на управителя надали му пука, общи разходи за отопление могат да го изкарат.

Мисълта ми беше, че освен с увеличаването на обема, разтворимостта на водата и други отлагания също нараства при повишаване на температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сметка я направих за 20 градуса разлика, защото евентуално 15 градуса доставен бензин(купен), става да речем 35 в резервоара.

П.П.А това за водата го забравете. Ако слагат нещо то не е вода. Водата има много ниска разтворимост в бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Па то друго кво?

Требе да е по-евтино от 2лв/литър или да мое да се крадне. Добре е и да не е акцизно.

Става и шльокавица, моторно масло (отработено), керосин, толуол и квот там гепиш.

За водата сме коментирали отдавна ТУК.

Всички горива съдържат вода в състава си. Промяната на температурите може да доведе до задържане на вода и смесване с горивото. Около 1 милиграм вода на литър на Фаренхайт, или около 1.8 милиграма на градус Целции, което означава, че при 21(70 градуса Фаренхайт) в горивото ще има около 70 милилитра вода, при 10 градуса Целзии около 50 милиграма, което означава, че при застудяване само от 11 градуса, 20 милилитра вода биват премахнати от горивото.

Ако работим с тонове не е чак толкова малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Па то друго кво?

Требе да е по-евтино от 2лв/литър или да мое да се крадне. Добре е и да не е акцизно.

Става и шльокавица, моторно масло (отработено), керосин, толуол и квот там гепиш.

За водата сме коментирали отдавна ТУК.

Ако работим с тонове не е чак толкова малко.

има много субстанции за добавяне в горивата ,химикали ,или някакви отпада4ни продукти от преработка на нещо

колкото до маслото отработено в никакв слу4аи много оцветява ;)

има си други масла като трансформаторно например

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За водата сме коментирали отдавна ТУК.

Всички горива съдържат вода в състава си. Промяната на температурите може да доведе до задържане на вода и смесване с горивото. Около 1 милиграм вода на литър на Фаренхайт, или около 1.8 милиграма на градус Целции, което означава, че при 21(70 градуса Фаренхайт) в горивото ще има около 70 милилитра вода, при 10 градуса Целзии около 50 милиграма, което означава, че при застудяване само от 11 градуса, 20 милилитра вода биват премахнати от горивото.

Ако работим с тонове не е чак толкова малко.

Grizzly, колегата АУДИ се е объркал при превода - вместо милиграми е писал милилитри, а един милилитър е 1000 милиграма. т.е. вместо 70 милилитра на литър, което е страшно много - 7 %, тук иде реч за 0.07 мл. Т.е. при увеличаване на температурата с 20 градуса целзий, 50 литра ще поемат 3.5 мл вода. Ако ти сипят 50 литра гориво с температура 25 °C зимата то ще се охлади до да речем -5 °C и ще отдели около 5 милилитра вода. Т.е. ако системно си зареждаш топъл и мокър бензин след 20 зареждания от по 50 литра ще си имаш към 100 мл вода в резервоара - 1/10 литър. Единствената вреда би била да ти гние резервоара, което сигурно е доста бавен процес или пък не дай си боже да го засмуче системата, тогава може да е по-неприятно.

И сега като се замисля къде отива тази вода - ами може би зимата я акумулираме в резервоарите, но пък лятото поради обратната зависимост (зареждаме 15-20 °C бензин, а той се затопля в резервоара до температурата на околната среда, да речем 25-30 °C) ce разтваря по малко от акумулираната през студените месеци вода.

Та аз си мислех, че горивото стои в резервоарите на бензиностанциите върху водна възглавница с цел безопастност и съответно при загряването му се насища с водата, с която е в постоянен допир. Може би сам грешал, че така го съхраняват, вие кажете ако знаете.

Но определено в случая никой няма да си играе да меша с вода и други боклуци. Това е глупаво, защото би понижило качеството на горивото и би отказало много от клиентите. Разширяването на течността е много хитър подход. Първо никой не го усеща по джоба си - разликата, която плаща всеки клиент е 1 лев на всеки 50 лева (2 %), и второ, което е по-важното зареждаш качествен бензин, колата ти върви както искаш и винаги ще се върнеш в онази бензиностанция, от която си си сипал качествения бензин. А тази разлика от 2 % дори в разхода не можеш да я усетиш - 10 литра на 100 км вместо 9.8/100. Наистина много хитро. Дано все така ни лъжат и да ни предлагат качествен бензин вместо да го тъпчат с боклуци.

Весело посрещане на 2008 на всички колеги! Да сте живи и здрави, щастливи и успешни! Много късмет!

:hilezh:   

Редактирано от smashed
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то4ни данни- дизел

-при 15градуса-3220л.

-при4.4градуса-3179.8л.

бензин

-при 15градуса-5871л.

при3.6градуса-5798л.

вие смятаите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то4ни данни- дизел

-при 15градуса-3220л.

-при4.4градуса-3179.8л.

бензин

-при 15градуса-5871л.

при3.6градуса-5798л.

вие смятаите

OK!

Ами това е 1 % разлика при 10 °C, т.е. 2 % при 20 °C както вече каза колегата g5bg.

За тия 6000 литра 140 литра печалба при затопляне на бензина с 20 °C.

За 100 куб.метра - вече посочените над 2000 литра кяр = 4000 лв.

Независимо дали дизел или бензин - разширението е същото като го гледам.

Остава да се измисли евтина система за затопляне - ако питаш мен тръбна система с едно котленце на изгоряло двигателно масло ще е доста евтин вариант, и добра изолация на резервоарите на бензиностанцията (което не е задължително), разбира се, за да не допринасят за глобалното затопляне :hilezh:

Редактирано от smashed
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти да нямаш бензиностанция та се вълнуваш толкова? :hilezh:

Верно че открехнахме всички залупени бензинджии какво правят отворковците ама...

Ако измислиш начин как да охладим бензина преди минаване през помпата е по-добре. :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то4ни данни- дизел

-при 15градуса-3220л.

-при4.4градуса-3179.8л.

бензин

-при 15градуса-5871л.

при3.6градуса-5798л.

вие смятаите

Колега, виждам, че си отворил калибровъчна таблица или си прочел някоя експедиционна бележка, но ще поспоря с теб по изчисленията ти.

Първо, 15-те градуса, които приемаш като изходна величина, са имагинерно понятие, с други думи (и ако беше прочел един от предишните ми постове както трябва, вместо да се засягаш, че спорим културно), служи само за разчети - защото горивото се продава в литри, но счетоводно и по складови наличности се води в МТ. Дори сега, за разлика от преди 3-4 години, в ценовите листи на едровите търговци почти всичко е обърнато към 1000 литра, освен газта и някои номенклатури, които по бензиностанциите не се срещат :hilezh: .

Така че, какво те кара да мислиш, че горивото пристига или се товари, или някога въобще е било точно 15 градуса. Мога да ти кажа, че както от Нефтохим, така и от петролните бази съм виждал да товарят горива с температура и -10, и +35 градуса. И знаеш ли на кого основно влияе това - на собствениците на бензиностанциите, а не на теб като потребител. Идеалният случай за един търговец е да вземе гориво, по-студено от времето. Тогава дори е възможно фирата да е нулева. Просто горивото от топлината се разширява и се изкарват повече литри от него. Затова собствениците на всеки един обект за продажба на горива "на дребно" бягат като дявол от тамян от топлото гориво.

А сега за потребителя. В случая, когато последния зарежда на бензиностанция с калибрирани колонки, т.е. от някоя верига. Проверките с мерителен еталон толерират разлика до 50 мл. на 20 литра гориво. Повечето от уважаващите клиентите си вериги калибрират колонките да дават най-много 20 мл. минус. Минуса почти винаги е сигурен, защото това е един вид "джентълмен агриймънт" - фирата да се поделя между търговеца и потребителя. Пак е по-справедливо от държавата, която например ДДС-то прехвърля изцяло върху крайния потребител. Сега ще кажете, "ами защо бензиностанцията не поема цялата фира?" Ами защото в условията на монополистична конкуренция (не монопол, не олигопол - я сега да видим кой рови в учебника по иконимикс :hilezh: ) маржовете са толкова смехотворни, че се работи почти като за чест и слава. Е, който върти големи обороти, също и печели, разбира се. А също така, ако сте забелязали, малките, единични бензиностанции вече почти ги няма - еми просто не могат да работят при такива маржове. Не като времето, когато се вадеха по 20-30 стотинки не марж, а забележете, чиста печалба от всеки литър. Така няколко чичковци навремето направиха яко парички, а сега не им се работи през 10-тина стотинки.

Такива мисли ми се въртят в главата, колега. Уважавам цивилизования спор, затова си позволявам да коментирам твоето изказване, като в същото време приемам сам градивна критика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hora, wie nared li ste, za6to ne se opita6 da stopli6 10 tona benzin ot -5 do 15 gradusa, da widim kolko tok 6e izhabi6i , to edin boiler s 50 litra woda da zatopli6 triabwa kolko tok, ili gaz, zawisi s kakwo go topli6, puk si predstawi 10 tona benzin, towa kakwo predstawliawa samo si pomisli i posle razsajdawai na glas

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hora, wie nared li ste, za6to ne se opita6 da stopli6 10 tona benzin ot -5 do 15 gradusa, da widim kolko tok 6e izhabi6i , to edin boiler s 50 litra woda da zatopli6 triabwa kolko tok, ili gaz, zawisi s kakwo go topli6, puk si predstawi 10 tona benzin, towa kakwo predstawliawa samo si pomisli i posle razsajdawai na glas

Колега, не разбирам какво си написал - на какъв език е?

Иначе сериозно, твоите мисли са в правилната насока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат с бензиностанции. Та по спомен- беше ми споменал нещо за 20-22С температура в резервоарите. Не приемайте мнението ми за меродавно, може и да ме е излъгал.

П.С. ЧНГ на всички!!! Много здраве и успехи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, виждам, че си отворил калибровъчна таблица или си прочел някоя експедиционна бележка, но ще поспоря с теб по изчисленията ти.Първо, 15-те градуса, които приемаш като изходна величина, са имагинерно понятие, с други думи (и ако беше прочел един от предишните ми постове както трябва, вместо да се засягаш, че спорим културно), служи само за разчети - защото горивото се продава в литри, но счетоводно и по складови наличности се води в МТ. Дори сега, за разлика от преди 3-4 години, в ценовите листи на едровите търговци почти всичко е обърнато към 1000 литра, освен газта и някои номенклатури, които по бензиностанциите не се срещат :respekt: .Така че, какво те кара да мислиш, че горивото пристига или се товари, или някога въобще е било точно 15 градуса. Мога да ти кажа, че както от Нефтохим, така и от петролните бази съм виждал да товарят горива с температура и -10, и +35 градуса. И знаеш ли на кого основно влияе това - на собствениците на бензиностанциите, а не на теб като потребител. Идеалният случай за един търговец е да вземе гориво, по-студено от времето. Тогава дори е възможно фирата да е нулева. Просто горивото от топлината се разширява и се изкарват повече литри от него. Затова собствениците на всеки един обект за продажба на горива "на дребно" бягат като дявол от тамян от топлото гориво.А сега за потребителя. В случая, когато последния зарежда на бензиностанция с калибрирани колонки, т.е. от някоя верига. Проверките с мерителен еталон толерират разлика до 50 мл. на 20 литра гориво. Повечето от уважаващите клиентите си вериги калибрират колонките да дават най-много 20 мл. минус. Минуса почти винаги е сигурен, защото това е един вид "джентълмен агриймънт" - фирата да се поделя между търговеца и потребителя. Пак е по-справедливо от държавата, която например ДДС-то прехвърля изцяло върху крайния потребител. Сега ще кажете, "ами защо бензиностанцията не поема цялата фира?" Ами защото в условията на монополистична конкуренция (не монопол, не олигопол - я сега да видим кой рови в учебника по иконимикс :hilezh: ) маржовете са толкова смехотворни, че се работи почти като за чест и слава. Е, който върти големи обороти, също и печели, разбира се. А също така, ако сте забелязали, малките, единични бензиностанции вече почти ги няма - еми просто не могат да работят при такива маржове. Не като времето, когато се вадеха по 20-30 стотинки не марж, а забележете, чиста печалба от всеки литър. Така няколко чичковци навремето направиха яко парички, а сега не им се работи през 10-тина стотинки.Такива мисли ми се въртят в главата, колега. Уважавам цивилизования спор, затова си позволявам да коментирам твоето изказване, като в същото време приемам сам градивна критика.
виж сега не ми обясняваи на мен 7 година с това се занимавамако беше мислил преди да пишеш щеше да видиш 4е ти давам примерни разлики от температура и да прав си това ми е последната товарителница
виж сега не ми обясняваи на мен 7 година с това се занимавамако беше мислил преди да пишеш щеше да видиш 4е ти давам примерни разлики от температура и да прав си това ми е последната товарителница
гршиш като мислиш 4е е по добре да се купува студено гориво -защото плащаш на 15градуса,а реално полу4аваш по малко литри
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...