Jump to content

ГУМИЧКИ НА КЛАПАНИ-смяна без сваляне на глава


Recommended Posts

Колеги вчера си смених гумичките на клапаните с надеждата,че загубата на масло ще спре.Смених ги без да свалям главата,защото в няколко ръководства беше описан този метод а и идва много икономически изгодно(14лв гумичките и гарнитурата),ако не мине номера ще има и тема основен ремонт на ДВГ.

Двигателят ми е ААД 2000кб 8клапана.

Необходимите ни части са гумичките за клапаните,гарнитура капак клапани,семеринг за разпределителния вал(така и ли иначе е доло).

Трябвани скоба за пружините,динамометричен ключ(гаиките на разпределителния вал),пенсети(по стабилни ако може),може да се запасим и с някой магнит.

Първо си махнах запалителните свещи и кабели.

dsc00788nm6.jpg

После махнах и разкачих всичко което ще ми пречи при свалянето на капака на клапаните.

dsc00794bu3.jpg

След това нагласих мотора на белези,като преди това съм изключил от скорост и въртя мотора с помоща на лула или тресчотка с камък 17 -отпред на шаибите на коляновия вал.

Нагласяме 1 цилиндър в ГМТ и тези белези

dsc00783ig1.jpg

dsc00782as6.jpg

След като си нагласих мотора отхлабих обтяжната ролка от този болт и ремъка се от пусна.

dsc00799hi8.jpg

Махнах и капака на клапаните като се развиват гаиките от горе

dsc00795hb1.jpg

и се натъкнах на тази гнас,ако някой може да обясни от какво се получава тя

dsc00796qr8.jpg

dsc00797tz6.jpg

dsc00798ha7.jpg

След като сме свалили капака,започваме да развиваме гаиките на лагерите на разпределителния вал,някъде четох,че последователноста била 1,4,2,3,5 лагер,незнам колко е вярно но аз така го направих(само,че не ги развивах на веднъж а по-малко в тази последователност).ЗАПОМНЕТЕ ИЛИ ТАКА СИ ПОДРЕДЕТЕ ЛАГЕРИТЕ И ГАИКИТЕ ЗА ДА НЕ ГИ РАЗМЕНИТЕ ИЛИ ОБЪРНЕТЕ,ОБРЪЩАНЕТО Е МАЛКО ВЕРОЯТНО ЗАЩОТО ОТ ЕДНАТА СТРАНА СА СЪС ЗАОСТРЕН РЪБ.

dsc00800ir2.jpg

След това сваляме и повдигачите-вадят се с ръце

dsc00802gx9.jpg

Закачаме си скобата за шпилката на капака на клапаните,съответно на 1 цилиндър,защото така сме оставили мотора и аз специално запуших всички отвори с парцали(за да няма неприятни изненади).И натискаме смело със скобата,в първия момент конусчетата са се запекли и трябва да почукнем леко с ръка по скобата и те се освобождават и ги изваждаме с помоща на пенсетите.След като съм махнал и пружините подпъхвам един закривен електрод през отвора на запалителната свещ и си подпирам клапана да стой затворен.Клапана не може да падне,защото буталото го подпира.

dsc00807za0.jpg

dsc00806ap5.jpg

След като сме извадили пружините с помоща на тънки и дълги клещи отстраняваме старите кумички.При мен излязоха много трудно,не знам дали така трябва да е?

Слагаме протектора който ни е в комплекта с гумичките върху клапана,намазваме новата гумичка и я поставяме много внимателно.Тук се използва и едно приспособление което ми го направиха ама аз не можах да го използвам пълноцено защото гумичката ми залепваше на него.

И всичко по обратния ред ,пружините,талерчицата и натискаме отново със скобата и си поставяме конусчетата,отпускаме и сме готови с пъвия клапан.След това на втория прилагаме същата процедура и сме готови с 1цилиндър.Веднага след това се местим на 4цилиндър без да пипаме коляновия вал.Като приключим с него завъртаме коляновия вал докато 2 и 3 цилиндар достигнат ГМТ и повтаряме операцията.

dsc00811zh0.jpg

dsc00812mx9.jpg

dsc00813rh4.jpg

dsc00814sg8.jpg

dsc00815xp7.jpg

След като сме сменили всички гумички,нареждаме повдигачите по реда по които сме ги махнали,слагаме разпределителния вал(приблизително на белега) и започваме да нареждаме лагерите.

Тяхното затягане правих по обратния ред на сваляне,пак като ги стягах постепено с динамометричния ключ.За моя ДВГ го пишат 20нм,но видях,че повечето с по два вала са по 15нм.

След това ни предстои зацепването на ангренажния ремак.Връщам коляновия вал на белег,поставям и разпределителния вал на неговия съответно сме на 1цилиндър,делкото и то ни показва 1цил.Закачаме ангренажа,обтягаме така,че като го хванем по средата с два пръста да можем да го осучем на 90градуса.Полях разпределителния вал с масло тъи като имах нужда от доливане и направих наколко оборота на ръка за да видя дали ще ми съвпаднат отново белезите.

Поставих си новата гарнитура и изчистения капак и приключих.

dsc00816dz8.jpg

dsc00817hq9.jpg

Дано всичко което съм направил е правилно и бъде полезно на някой.На мен ми остава да изчакам и да видя дали ще се размина само с това.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, екстра си се справил, даже и снимков материал си направил :rolleyes: Някои от снимките нещо не излизат, поне при мен :( . Защо не ги направиш в един PDF файл - така ще се получи чудесно ел. ръководство за смяна на гумичките на клапаните за AAD мотор. Поне при мен преди смяната ми гореше около 1 литър на 3000км, след смяната: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=4330...st&p=571706 , но аз ползвах сервиз - не бях сигурен дали ще се справя със смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за снимковия мат`риал и за това ,че си се справил сам :hilezh:

Обаче много кокс и нагар се вижда ,вероятно кофти масло . Маслоотделителната мрежичка на

капака на клапаните ми изглежда тотално забита ,това означава неработеща вентилация на картера.

Около семеринги и гарнитури не се ли наблюдава омасляване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я имам от миналия септември и съм сменял маслото 1от като я взех и сега е на 5000км.А и сега долях около 0,5л а зимата около0,7 ,защото уплатнението над масления охладител замина в студа и маслото направо течеше.Самото масло е МОБИЛ 10В40 апито не го помня,но определено не е лошо.

Сега съм намислил да сложа една добавка за промиване на маслената с-ма за бавно деиствие(500км се кара с нея) и в деня на смяната да налея и една за бързо деиствие.Колебая се дали да не си взема и едно промивно масло,Приста имат доста изгодно.Но всичко това ще бъде след като си сваля и картера да го изчистя и да му сменя и гарнитурата.

Като си говорих с един познат монтьор,той ми подхвърли да съм си намерел какво да е масло съответно евтино и да го смена няколко пъти ама много на често,например 1000 1500км и чак тогава да си сипя нещо по-добро.

Какво е вашето мнение по въпроса,и ако е положително на какво масло да се спра(АКО Е М10Д МОГА ДА СИ ГО СМЕНЯМ НА ВСЕКИ 100 200КМ НЕ МЕ БЪРКА АМА ИЗОБЩО)и ако някой си е сменял гарнитурата на картера нека да даде някакви напътствия,че на мен ми се струва,че ще трябва да повдигана мотора ама с лебедка,защото не виждам къде от доло мога да го надигна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махни ги тия добавки, карай с МОБИЛ1 или CASTROL EDGE 0W-40 да кажем и ще ти се почисти мотора. Евала за снимките и темата :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,аз прекарвам даденото бутало в ГМТ и така го подпирам при първото натискане докато се отлепят конусчетата,после си бях изкривил един електрод за да може от доло да го държи затворен.При мен клапана не може да падне,е освен ако не разкача тези на които буталото в момента е в ДМТ.Но си мисля,че на почти всички мотори ще е така,колко голяма горивна камера трябва да има този мотор,че при положение на буталото на ГМТ клапана да падне вътре?

Ти ако изкаш използваи нещо да си ги подпреш,може и с отверка но като видях,че става и без нея аз я махнах.В ръководствата които имам ползват два метода за подпиране,единия е

-с помоща на щуцер или нещо друго което се навива на мястото на свеща се подава постоянно налягане (с въздух) не по малко от 6 атм.

-при втория метод се поставя нещо което прилича на балон които се надува пак от комп.

А един маистор ми каза,че той си пускал една съчма за да ги подпира ама като се замислих,че 4пъти трябва да я гоня да я изкарвам от тези малки отвори :)

А някой нямали да каже какво му е мнението за идеята ми да сменя няколко пъти маслото с някакво евтино(ИМАМ НА ПРЕДВИД ЗА 1000КМ 3 ИЛИ 4ПЪТИ)и чак тогава да налея хубавото?

Колега Speedy Men и аз съм навит за синтетка ама първо да видим дали ще спре да го гори.И другото което от всички масла които мога да си взема се ориентирам към Мотула поради две причини,първо и за мен най-важно произхода на маслото,и втората причина е че има много доволни клиенти и колеги от форума.Принципно съм фен на Кастрола ама "много народ взе да пакетира" и само като им видиш опаковките и умираш от страх.Вярно,че е по евтино да си купиш една цистерна и да я бутилираш в БГ ама знаемли с какво ще я караштисат.А при Мотула нещата си идват от чужбина както и цистерни така и малки разфасовки.НЕ ПРАВЯ НИКАКВА РЕКЛАМА НА ТАЗИ МАРКА АКО ИМАШЕ КОЙ ДА МИ ДОНЕСЕ ЕДНО КАСТРОЛЧЕ ОТ ГЕРМАНИЯ И ТО НА ДОСТАВНИ ЦЕНИ ЕДВАЛИ ЩЯХ ДА МИСЛЯ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...