Jump to content

Смяна на мембраните BRC АТ80Е


Recommended Posts

Причината да го разглобя беше, че ми се разтече от единия щуцер антифриз, така или иначе го разглобих реших да му сменя и всички мембрани + гумички.

Взех си ремонтен комплект БРЦ, за разлика от българските имат всичко необходимо.

img0004g.jpg

Сваляме двата капака, единия от страната на антифриза. Другия от страната на газ-та. При антифриза се сменят уплътненията на щуцерите, махат се зегерките и се избиват внимателно накрайниците, всеки има по 2 уплътнения. Слагате новите, капвате малко масло и сглобявате. Още не се слага капака, че ще се наложи да се кисне целия изпарител.

img0005dcs.jpg

От другата страна има значително повече занимавка. Мембраната се освобождава от лостчето чрез издърпване...

Открива се прекрасна гледка изпарител на 3 години, само аз съм му направил 40 000 за една, преди мен не знам какво е положението :2gunsfiring_v1:

img0006m.jpg

img0007jrp.jpg

img0008lvh.jpg

img0009zly.jpg

img0010auz.jpg

img0011xex.jpg

Следва развиване на всичко, което може да се развие :steinigung: единствено накрайника за газ към плочката не го пипах.

За да свалите малката мембрана е нужно да се свали капачето, внимавайте за пружината, или я завъртете за да излезе докато е още завито капачето, или я развийте както си е, но придържайте капака.

След като са свалени всички лостчета, буталца и иглички :hilezh: следва киснене в АМВ и търкане, за да стане така:

После всяка една гумичка се заменя с нова от комплекта. Гумичките са точно, не трябва да ви остане нито една не сменена.

img0013.jpg

Новото си е ново :stupid:

img0014x.jpg

Ето старата мембрана в какво положение беше, сигурно щеше да изкара още някоя хилядарка, ма да не прекаляваме :f_ck_you:

img0015q.jpg

Сравнително лесен ремонт, без да си давам зор и с изпипване на нещата 1-2 часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си е чист даже, това е нищо нагари.

Модела е АТ90Е

Абе, вие наживо не си ли говорите? :hilezh:

Инак изпарителя си е направо слънчев... :hilezh:

Редактирано от The_Machine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Българските бяха към 25лв, тези 35 целия комплект с всичко необходимо, имаше и вариант да сменя пластмасовите коленца за антифриза с метални, но ми предлагаха по 6лв/бр., че са доста крехки и се чупят, а та протече в движение не си е работа :lupe:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво :hilezh:

А на мен тези от БРЦ в дружба ми казаха, че тези изпарители се сменяли направо, а не се ремонтирали ;) защото разбираш ли веднъж пробвали тая врътка, сглобили го и той протекъл ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми и аз бях леко скептичен към такъв ремонтен комплект, но всичко пасва много добре - говорим за италианския. Сега като карам ми поддържа по-добри обороти и по-рано връщам смукача, за разход не съм го засякъл още. Аз точно заради теч го отворих и сега е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво :bia:

А на мен тези от БРЦ в дружба ми казаха, че тези изпарители се сменяли направо, а не се ремонтирали :ja: защото разбираш ли веднъж пробвали тая врътка, сглобили го и той протекъл :hilezh:

Бахахахахахах... блъди идиътс... :lupe::lupe:

Нищо де... това, че са специализиран сервиз на БРЦ в никой случай не значи, че там работят специалисти, разбиращи от БРЦ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може просто такава да им е политиката - вместо да ремонтират да продават нов изпарител :blink: За съжаление такава е тенденцията на повечето места вече (не става въпрос само за АГУ и коли).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко от мен:

За база взех изпарител Тартарини G79 с вакуумно управление на притока на газта, който впоследствие се оказа със наскоро сменяни мембрани (но водната не бе сменяна - типично за доста мърлячи :D ):

t633379250050540000.jpg

, който ми бе донесен с проблем постоянно задавяне на колата. Възможните причини са две - скъсана вакуумна мембрана или засякъл обогатител , което и се оказа впоследствие.

Хайде на тезгяха:

t633379250097415000.jpg

Отваряме капака откъм водната мембрана, 12 болтчета с шестограм 5мм:

t633379250166790000.jpg

Обръщаме изпарителя откъм втора камера, обръщаме контрите с отвертка и чук и със извъртане махаме бобинката на обогатителя:

t633379250219290000.jpg

Ето блокиралия пин:

t633379250257415000.jpg

Има силна деформация , предполагам вследствие на държане твърде дълго на обогатител и прегряване на бобинката :roll:

t633379250296008750.jpg

Малко полиш и е готово :)

t633379250359602500.jpg

Така, продължаваме напред: разхлабваме 6-те болта на капака (5мм шестограми отново), маркираме позицията на капака, за да ни е лесно след това да го сглобим по същия начин и да пасне на предишното захващане:

t633379250399290000.jpg

Махаме капака и се появява туй чудо:

t633379250446165000.jpg

Мембраната се вади като се издърпа настрани от металната скоба:

t633379250488040000.jpg

Махнахме я и нея - появи се това:

t633379250530071250.jpg

Сега разхлабваме с кръстата отверка двете винтчета:

t633379250572415000.jpg

Туй чудо пада, внимавайте с положението на дистанционните втулки - малки са и се губят лесно!!!

t633379254533196250.jpg

Почиствате и полирате лостчето:

t633379254702727500.jpg

Късате старата гумичка:

t633379254990696250.jpg

Вадите новата и сравнявате дебелините на двете:

t633379255181321250.jpg

Развивате 4-те болтчета с кръстата глава на вакуумната мембрана:

t633379255053977500.jpg

Сега се заиграваме с втора камера, почистваме я, например със стара четка за зъби и разтворител :D

t633379255243977500.jpg

Voila! Дори прекалено се заиграх - няма смисъл от толкова преизлъскване, но все пак - за снимка :D

t633379255287102500.jpg

Ето сглобката на вакуумната камера:

t633379255381633750.jpg

Стягате с болтовете и всмуквате през щуцера с уста - не трябва да можете да засмуквате въздух след като се смачка мембраната:

t633379255422102500.jpg

Така, връщаме се на втора камера - пъхате гумичката и издърпвате края й с фини клещи (моите не са много ;) ) с леко въртеливо движение:

t633379255456633750.jpg

Режете края, който сте дърпали близо до пъпката долу.

Много хубаво почиствате конусната контактна повърхност, дори може да я минете с 2000 шкурка - там уплътнява гумичката:

t633379255550071250.jpg

Ето ни обратно в корпуса!

t633379255658352500.jpg

Сега трябва да прехвърлим двете големи шайби на мембраната на втора камера, обърнете внимание и запомнете коя шайба от коя страна е, както и от коя страна на мембраната остава хартиената гарнитура, тук съм ги обърнал двете на противоположните посоки:

t633379255733040000.jpg

Готови сме:

t633379255800540000.jpg

Ето и мембраната в корпуса, пъхната по обратния ред с леко подпъхване встрани:

t633379255882415000.jpg

Слагаме капака, стягаме болтовете "на кръст":

t633379255924133750.jpg

Връщаме бобинката на обогатителя, закривяваме обратно контрите:

t633379255985071250.jpg

Обратно при водната мембрана, тук малко забравих да снимам, но общо-взето се развива централната гайка, махат се тя, пружинката и шайбата, мембраната се отстранява, отдолу се появява това, като в средата над него има една алуминиева шайба - внимавайте как я махате, защото се криви лесно! Премахнати са така също и щуцера за газта, който накрая си пак има конус за гумичка, той идва отгоре, махнат е и държача на гумичката, който е монтиран посредством пружинка, която го издърпва обратно към центъра на изпарителя и зегерка:

t633379256276633750.jpg

МНОГО ВНИМАВАЙТЕ С ПРУЖИНКАТА, ЗАЩОТО СЕ ГУБИ ЛЕСНО. Ето къде изпуснах моята и рових около час, за да я намеря:

t633379256399602500.jpg

Едит: намерих снимка за обяснение:

http://bgphoto.net/photos/9559/t633379256681477500.jpg

Ето го и държача на гумичката за високо налягане, най-лесно се вади гумичката като се навие рапидка в средата й!

t633379256044602500.jpg

Новата се напъхва и изравнява хубаво - става например с макетно ножче , с което да се подпъхват ръбчетата:

t633379256188821250.jpg

Пак сравняваме дебелината на новата и старата гумичка:

t633379256104915000.jpg

На снимата гледате централния болт - оста му се държи на две шпилки с вътрешен шестостен, които се развиват и после пада:

t633379256276633750.jpg

t633379256467258750.jpg

Ето я обратно оста, после се навива щуцера-вход за газта, връща се алуминиевата шайба, слага се мембраната, шайбата, пружината и гайката се натяга обратно напълно ;)

t633379256600383750.jpg

Слагаме капака , стягаме на кръст болтчетата и сме готови!

t633379256730071250.jpg

Честит нов изпарител! ;)

Като заключение за конкретния изпарител мога да кажа, че нямаше абсолютно никаква нужда от смяна на мембраните, но момчето го беше отваряло вече, за да провери вакуумната мембрана и се усъмних дали ще уплътнят наново мембраните. Водната мембрана, както и гумичката за високото налягане не бяха сменяни - редовна практика на някои мърлячи - газаджии :?

Методиката за ремонт на изпарител е същата и за електрическия, с тази разлика, че се пропуска частта с вакуумната мембрана.

Методиката е принципно същата с дребни разлики за кажи-речи всички изпарители по италиански стандарт, предлагани в момента на пазара.

EDIT:

Ловато , електрически, смърдеше на газ отвсякъде, и двете мембрани бяха сцепени и изпускаха, гумичките бяха на пластмаса... :

t633381861674073142.jpg

t633381861739698142.jpg

t633381861802041892.jpg

t633381861864073142.jpg

t633381861943135642.jpg

t633381862036260642.jpg

t633381862112979392.jpg

t633381862212198142.jpg

t633381861606104392.jpg

t633381862317823142.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

на 8 мата снимка на вили преди да го почисти от горе на доло има един таралеж като на моно инжекциона

там служи за подгрев тука за какво е много ми е интересно щото ся се вкарвам в некфи филми за ел подгрев за газа и т.н...... все пак Машина за какво е това

междо другото какво стана със светло сивата талянка един фиат браво дет пратих при тебе споразумяхте ли се с пича

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Здравейте,колеги!Моя изпарител също е BRC.Преди време колата започна да ми гори много и да не върви така като преди.Споделих с едни приятели за проблема и те ми казаха да пробвам да сменя ,мембраните.Нямам опит обаче като механик и в едно похвалено сервизче отидох да ми ги сменят.Мембраните бяха BRC AT 90 E а цената им беше 12лв.(произвеждат се там),а за смяната ми взеха 10лв.

След смяната колата е като фурия.Дори разхода ми падна.

Откровеноо мога да похваля и сервиза момчетата си разбират от работата,щом бях със записване за след два дни представете си колко работа имат но най вече монтират газов инжекцион.

Инфо:сервиза се намира в с.Ведраре -Карловско

www.stargasvedrare.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като не ме познаваш нямаш право на тъпи коментари :bia:

Както и ти да пропагандираш сервиза си във всяка втора тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Извинявам се за спама , аз имах същият изпарител беше износен като отида на газаджия никои не иска да ми го отремонтира (да смени мембраните) , и всеки , ми вика сложи си Ловато е сложих , си 170кинта с труда сега , се чувствам яко прецакан . Евала за темата :| :hilezh:

Редактирано от BIGass
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавал съм през одисеята със смяна на изпарител на старото АУДИ.....

Искам да попитам в София къде може качествено да ми сменят мембраните на изпарителя-БРЦ е пак, на АБК мотор с обикновена АГУ......нямам излишни пари в момента за нов изпарител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Днес най-после смених мембраните при едни газаджии, с български, както и някакво уплътнение на газовия клапан. Всичко излезе 35 лв. Направиха ми центровка на газ-анализатор и колата се успа. Минах обаче към 53 км. след това и оборотите станаха нестабилни при празен ход, а пак тогава угасна и в завой. Иначе колата си върви добре, няма разлика в мощността, спрямо тази преди ремонта.

Дали толкова скоро има нужда от реглаж или нещо не е направено както трябва? Утре пак ще ходя да я гледат де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...