Jump to content

Съвет за автоматика на Б6


stanislav87

Recommended Posts

Здравейте.

Искам да ви попитам за съвет. Става въпрос за Б6 2002 год 1,8 Т 163 коня, автоматик, авант.

Колата е купих скоро това ми е първия автоматик. Взех е със пълна сервизна история да момента в които аз ставам собственик. Дори има документ че автоматика е сервизиран за 1300 паунда. Преди 3 мес. Та въпроса е. Колата когато е студена при 1то потеглене загасва. Като е оставя да загрее този проблем го няма или леко предърпва при студен мотор, когато загрее малко вече няма никакъв проблем със смяна на скоростите и с тръгване и спиране. Незнам от какво може да е мисля си, гъсто масло или по малко. Понеже не живия в Бг и не мога да си правя екперименти с маистори и сервизи че тука ако им е закарам почват да сменят всичко :) Става дума за УК . Ще съм ви благодарен за всякакъв съвет :D който може да ми е от помощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено не звучи нормално. Ако сервизирането на автоматика е правено в нормален сервиз (преди 3 месеца, ако съм разбрал правилно), трябва да има някаква гаранция, проучи нещата. Обади се по телефона и обясни какъв е проблема - така няма да могат да сменят нищо по колата :)

Редактирано от Bat'Pesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая кутия мултитроник ли е ? т.е. дали ти е quattro колата или само предно?

Ако си на предно (т.е. мултитроник) най-вероятно имаш проблем със suction jet pump - една малка помпа, която прави налягане на маслото за да тръгне колата на "първа" ... след това нагоре поема основната помпа

Виж малко в тоя сайт:

http://multitronic-box.com/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Извинявам се че чак сега пиша. Колата е с предно и е мултитроник със 6 скорости. На каква ориентировъчна цена излиза ремонта на тази помпа при отваряне на кутията сменя ли се пак масло и всичко останало :) колата е сервизирана преди 5 мес не е било 3 :gruebel: сега гледам документа. Сменено е: Tramsmission ECO : 850 pauna + VAT. , LABOUR- 220 paunda, TESTING /DIAGNOSTICS/ PROGRAMING 160 PAUNDA. OIL: 60 PAUNDA. Това е което правено по кутията. И ако е тази помпа не трябва ли винаги да го прави този проблем , защото при мен като загрее и всичко е ОК.

Мерси колеги.

Здравейте. Извинявам се че чак сега пиша. Колата е с предно и е мултитроник със 6 скорости. На каква ориентировъчна цена излиза ремонта на тази помпа при отваряне на кутията сменя ли се пак масло и всичко останало :) колата е сервизирана преди 5 мес не е било 3 :hilezh: сега гледам документа. Сменено е: Tramsmission ECO : 850 pauna + VAT. , LABOUR- 220 paunda, TESTING /DIAGNOSTICS/ PROGRAMING 160 PAUNDA. OIL: 60 PAUNDA. Това е което правено по кутията. И ако е тази помпа не трябва ли винаги да го прави този проблем , защото при мен като загрее и всичко е ОК.

Мерси колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според твойте записки са сменили ECU-то, препрограмирали са я и са доляли масло (за 60 паунда няма как да ти го сменят цялото)... Това не е тточно "сервизиране", има още доста чаркалак, който може да се смени по тая кутия :)

Вискозитета за маслото доста се мени от работната температура, даже самата кутия има "защитен режим" докато е студена. Подобен ефект на описания от теб би могъл да се получи и от не добре настроен съединител, ако са пипали по ламелите при смяната на ECU-то. Изобщо възможности безкрай ....

Мисля, че е напълно безсмислено да си правиш колата в UK, защото цената на труда за това ще е в хиляди паунди.... 480 паунда са дали за нещо, което става за 2 часа от човек, който знае какво прави. Истински ремонт на кутията (сваляне, отварянка, подмяна на 5-6 неща и обратно на колата ) е 3-4 дни работа за двама човека ...

Планирай си следващата почивка в БГ, уговори се с Мишо и му остави колата за една седмица - цената на ремонта (труд + части) ще е по-ниска от тези 1300 паунда, които са взели с лекота на предния собственик....

Или мисли кардинално - насади ръчна скоростна кутия... при наличие на подходящ донор цената е същата като да ремонтираш твойта

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тази кутия не е правено нищо особено,а са взели не малко пари.

Аз също съм на мнение, че трябва да я докараш тук и Мишо да ти я направи.Втори такъв майстор няма, много е добър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятай, щом един пич чак от Казахстан се разходи да му оправя мултито :zustimm:

Не беше от Казахстан, от Грузия дойде на ход Гиви Орденидзе се казва пича :lol: 2 700 км. в едната посока .. но той беше отчаян, колата му тръгваше веднъж на десет пъти :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения друг вариант (който е отиграна схема при Мишо) е да ти свалят там кутията и да му я пратиш по куриер. След като ти я оправи, той ще ти я прати обратно, а ти ще поемеш разноските по банка. Така поне съм чувал, че се прави при него, но трябва да си се разберете.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип като се прибирам до БГ е със самолет понеже не ми се губи време в каране а не е никак близо B) Но следващия път може да е с колата за да е закарам при Мишо чуват се само хубави неща. Явно е един от малкото свесни майстори в Бг. Проблема може ли да се окаже някоя дреболия и проблем ли е да продължавам да е карам така? За смяната на тази помпа за която говорихме по горе, налага ли се демонтаж на кутията. За куриер отпада варианта :hilezh: Може ли да ми дадете кординати на този сервиз и в кои град е ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип като се прибирам до БГ е със самолет понеже не ми се губи време в каране а не е никак близо :) Но следващия път може да е с колата за да е закарам при Мишо чуват се само хубави неща. Явно е един от малкото свесни майстори в Бг. Проблема може ли да се окаже някоя дреболия и проблем ли е да продължавам да е карам така? За смяната на тази помпа за която говорихме по горе, налага ли се демонтаж на кутията. За куриер отпада варианта :P Може ли да ми дадете кординати на този сервиз и в кои град е ?

Ето координатите на Мишо, сервиза е в София:

http://multitronic-box.com/contact

И двете маслени помпи са вътре в кутията и подмяната им изисква сваляне на кутията, източване на маслото и отваряне на кутията. Стигне ли се до този момент вече е по-добре да се смени всичко нужно вътре - в общия случай един-два лагера, suction jet pump, верига, всякакви семеринги и пластмасови маслени магистралки (те са евтини), трябва да се погледнат конусите на какъв хал са....

Съединителя е извън кутията, но и той минава преглед - сменят се металните ламели на съединителя, въпросния се ъпгрейдва от 6 на 7 plate (ако не е вече направено), ъпдейт на софтуера заради промяната, финално калибриране на ламелите и воала. Кутията се качва, сменя се външен филтър (който е скъп), налива се ново масло, адаптация на кутията и всичко е готово.

Голям % от цената са външния филтър и 10-12 литра масло, да не кажа почти половината... изобщо за мен тая кутия е с неоправдано високи цени на консумативите, пък и се сменят доста често - на 60 000 км. Но който не сменя, после реве, че кутията е на салата :hilezh:

Доколко опасно е сегашното положение за кутията не мога да кажа..... ако все пак тя загасва предполагам, че се получава някакво натоварване на съединителя, нали все пак има тласък и натоварване. В интерес на истината повечето кутии, които имат проблем с въпросната помпа вдигат много малко налягане и колата просто не тръгва... не съм виждал такава, която направо да гасне :zustimm:

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това е мн хубаво :hilezh: и в крайна сметка като теглим чертата, какво излиза ориентировъчно цялото удоволствие ??? И ако направо пресадя друга 6 степенна ръчна кутия. Къде може да се направи качествено ? И пак като уриентировъчна цена какво може да излезе, кое според вас е по удачно, защото аз се замислям направо смяна докато изкара тази като предаде богу дух смяна с ръчна. С този автоматик не може да се усети така мощността на колата а и разхода се качва със сигурност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ориентировъчно 1000 - 1250 ЕВРО, зависи външния филтър и маслото на какъв хал са, дали трябва да се сменят ламели по съединителя и т.н.

Сега вече дали да садиш ръчка не знам.. аз лично не съм му фен на мултито, предпочитам DSG или обикновен автомат с типтроник

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някои може ли да ми каже каква е разликата между мултитроник и типтроник защото аз си мисля че е едно и също. :rolleyes: Извинявам се за тъпия въпрос.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=69192&st=1080

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някои може ли да ми каже каква е разликата между мултитроник и типтроник защото аз си мисля че е едно и също. :rolleyes: Извинявам се за тъпия въпрос.

http://audibg.com/fo...c=69192&st=1080

Мултитроника е вариаторна скоростна кутия или CVT (питай гугъл и ще видиш разни интересни картинки) - в него няма "скорости", а една верига е зацепена между две двойки метални "чинели" и промяната в съотношенията на диаметрите на двете метални джаджи променя въртящия момент ... точно като на колело с предни и задни скорости. Има и други CVT-a: с ремъци, с назъбени сфери и т.н.

Типтроника е търговско наименование на Audi за класическа автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор, която има и ръчен режим на управление (от лоста или/и от волана) - тоя тип кутия е измислен преди доста години, би трябвало лесно да намериш инфо за него.

Освен това има и други видове автомати - роботизирани ръчни, DSG (t.e. с два вала/съединителя) и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре моята кутия каква е ?

"Мултитроник е вариаторна скоростна кутия или CVT...."

Ти си с мултитроник, нали колата ти е на предно.. аз карам типтроник, защото съм 4х4.

В последните години в колите на предно на Ауди (без А2 и А3) се слага мултитроник, а в quattro вариантите - типтроник (кутия с хидротрансформатор). Не погледна ли линка който ти дадох малко по-нагоре към сайта на Мишо - той е фокусиран върху мултитрониците

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако трябва да бъда честен не съм го погледнал, не ми остава мн време да седя на компа за това. Много ти благодаря Колега. Мисля да си е карам така проблема не е чак толкова голям, и е почти неусезаемо. Само при 1во потегляне. Вече ако се скапе на пълно качвам е на автовоз за БГ по скоро за Мишо и да се прави :unsure:Каквото стане все пак тази кола не е много скъпа тука а подръжката и надхвърля стойността(по точно кутията другото не е чак толкова страшно). Ще и сложа ръчни скорости и е оставям в бг :steinigung:

Мерси на всички които ми помогнаха.

Бях писъл в друга тема по друг въпрос,но не получих отг.(конкретен) Ще ве попитам и тук, някоя знае ли как се сваля задна броня на тази кола понеже парктроника се ебава нещо. Или материал от където може да се види как става. Мерси отново. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...