Jump to content

Май се намокри електрониката. Решение?


BODYMAKER

Recommended Posts

Здравейте колеги, ще помоля тези от Вас които са имали следния проблем, да споделят малко опит, от какво и как се поллучава това и можел и да се поправи лесно. То е ясно, че ще се ходи на сервиз, но искам да посъбера малко хабер, че да нем е правт на луд като отида и да ме "мятат по върбите", като някое агне. Проблемът е....след наколко поредни обилни валежа, при опит да запля колата, тя просто не успя. Акумулатора беше толкова слаб,че едвам захранваше крушка. Отворих капака и видях, че там където стой е пълно с вода. Тръбичката по която би следвало да се отича тая вода се бе запушила с кал и листаи акумулатора ми беше в нещо като "леген" с вода. Свалих го и го заредих на ново, но ми прави впечатление, че от тогава осветлението на климатроника ми свети постоянно, бутона за авариините светлини също, все едно съм си пуснал фаровете, а чистачките работят като бутнеш ръчката за тях, без изобщо да има вкаран ключ в контакта даже. От тогава като спирам за малко по - дълго, постоянно си свалям клемите на акумулатора, за да съм сигурен, че ще запаля. Много трудно се намират компетентни майстори в подобна материя, особенно в по - малките градове. Затова ще съм Ви много благодарен ако някой успее да ми помогне с малко информация, какъв точно е проблема и как може да се отстрани /освен в сервиз ест./. Колата е Ауди А4 1996г., бензин - метан, 1,8 куб. 125 кона /е няколко поумряха с тоя метан де/, не е комби. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си бушоните. Аз не съм много на вътре, но такава стара кола, '96 година, може ли да има компютър? Ако има сигурно дава някакви страшни грешки и се е объркал целия. Но не съм сигурен дали има. А ако има бордови компютър, караш я при някой майстор да я закачи на компютър и да изчисти грешките. Нека по компетентните колеги да се намесят. Аз просто Догатвам :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това се чудя...нямам бордови компютър, но ми казаха, че имало някакъв модул на електрониката който се намира под краката на шофьора и често се пълненел с вода и се прецаква цялата електроника..но до колко е вярно не знам......затова се допитвам до вас, да не се опитват да ме е.ат без вазелин в сервиза като отида...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От поста ти разбирам, че не си особено технически грамотен, което до някъде затруднява съветите ми към теб.

Като за начало провери колко е мокър мокета от шофьорската страна, там при педалите.

Провери с мултицет, дали отчита някаква консумация когато е изгасена, ако да евентуално каква? - това ако не можеш да го провериш, всеки, който продава акумулатори, може да го направи, като не е нужно да му казваш цялата история, а само, че ти пада акумулатора, да ти замери консумацията в покой.

Вътре под мокета, няма никаква електроника, която да се намокри. Има електроника, само отпред до сервото, в една черна кутия, с нарисуван на нея чадър - там е компютъра, който управлява двигателя.

Казваш, че ти свети копчето за авариини, когато е на място и колата не работи? Попринцип това си свети, винаги, когато колата работи, или ключа е оставен в положение малко преди да е на контакт - тогава пак свети този бутон, и работят част от аксесоарите.

Остави ли колата на слънце с отворени врати и преден капак да изсъхне?

Възможен е и варианта да ти е свършила основата на ключа и да е просто съвпадение с наводняването на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм много на вътре, но такава стара кола, '96 година, може ли да има компютър?

Явно наистина не си навътре.Б5-ицата е по- интелигентно конструирана( разбирай с компютърно управляван мотор и прочие ) и от доста по- нови автомобили на други марки.А за качество на изработка, вървене и комфорт, дума не може да става спрямо някое ново Пежо например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно наистина не си навътре.Б5-ицата е по- интелигентно конструирана( разбирай с компютърно управляван мотор и прочие ) и от доста по- нови автомобили на други марки.А за качество на изработка, вървене и комфорт, дума не може да става спрямо някое ново Пежо например.

Да, не съм на вътре в нещата, аз какво казах :respekt: .. Ти пък къде тръгна да сравняваш въобще Пежо и Ауди .. :bia:

Както съм отбелязал ако има компютър пичът да си има едно на ум, че може проблемът да е от там. Айде отивам да спя .. Лека :zustimm:

Редактирано от bace_go6o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то ако е компютър бързо ще разбере а и тези неща дето не работят нямат нищо общо с компютъра. По скоро вода се е стекла по кабеляка до релетата и там трябва да се търси проблема. Релетата се намират под волана. Като махнеш кората ще ги видиш.

ПС: Почисти си каналите за отводняване! Единия е под акумулатора а другия под сервото на спирачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ECU- то имам някакъв дренаж, защото при мен там се пълни с вода и не мога да го открия тоя отвор къде е. Имам подозрение, че е някъде под кутията му и ще се наложи сваляне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПС: Почисти си каналите за отводняване! Единия е под акумулатора а другия под сервото на спирачките.

Това е първото което трябва да направиш.

Редактирано от ramdar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като човек, няколко пъти правил

аквариум в купето :respekt: , мога да ти кажа следното:

1. Сваляш пак акумулатора и изчистваш хубаво дъното

с двата отвора за оттичане. Към отворите има 2 гумени маншона,

които безумно лесно се задръстват. Направо ги разкарай.

2. Компютърът на колата е отпред вляво, в черна кутия.

Свали само горният капак и огледай какво е положението вътре.

Едва ли е мокро, но все пак - провери.

3. От компютъра към купето влиза един голям кабелен сноп.

Има уплътнение, но най-вероятно оттам е влязла вода

и е намокрила релетата и кабелите под волана.

Щом не ти е изгорял бушон досега и не светят лампи по таблото,

значи не е толкова лошо. Но все пак, тази влага трябва да се махне.

Надуй парното да духа отдолу и остави да работи поне половин час.

На А4 В5 под шофьрският мокет няма нищо, централното му е в багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ECU- то имам някакъв дренаж, защото при мен там се пълни с вода и не мога да го открия тоя отвор къде е. Имам подозрение, че е някъде под кутията му и ще се наложи сваляне.

ЕКУ-то не е ли изкарано високо, за да има дренаж под него?

Както ТОДИР каза има два отвора под акумулатора и под сервто за отводняване. Трябва профилактично да се чистят пролет и есен, за да няма проблеми като този.:respekt:

Едит: проверявайте си маншона на жилото. Много често се измества и от там влиза вода в купето.

Редактирано от S8_TDI Vasko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колеги какво да Ви кажа, освен благодаря за бързите и адекватни отговори. Колкото до това дали съм на "навътре" в тези - неща - не съм. Не мога да съм специалист по всичко, а и не претендирам и затова се допитвам до Вас за мнение и препоръки, за да не ме е.бат много като отида на сервиз. По всички изглежда, че сам няма да се справя, но е хубаво поне малко да съм запознат за да не ме товарят като магаре, като я занеса в сервиза. Иначе каналите за оттичане на вода ги почистих още съшия ден и днес ще я водя да я видят от къде идва проблема, след което ще споделя и с Вас. И пак казвам,благодаря за навременните и адекватни отговори, всяка информация ми е от полза в този момент. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът се оказа в таралежчето, което бях сменял на скоро и в някакво реле до което е достигнала вода стичайки се по кабелите ..... Ремонта ми излезе 60 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...