Jump to content

Газов инжекцион - трупа грешки!


Recommended Posts

Колеги, с мой френд сме пред дилема. Той скоро си взе БМВ 520i и му бодна ГИ. Но от време на време на чек контрола му светвала лампата за ламбда сонда, след време изгасвала. На диагностика му казали, че сонди и катализатори са в ред, просто на газ в един момент сместа ставала преобеднена и това се отчитало като грешка от компа.Вече 4-5 дни индикацията си светела:unsure:, но това не се отразявало в/у вървежа и разхода на газ.

Газаджията му обяснил, че всичко е от лошата газ, но ако иска, можел да му сложи някаква електроника м/у компа на колата и компа на ГИ,споменал ОБД адаптер, или нещо такова??? Когато компа на колата отчита бедна смес, подава инфо към компа на ГИ и сместа се коригирала!

Та има ли такова нещо, или газаджията иска да го изклати - казал му е цена 150 лв?:bia:Така поне мисля аз, въпреки, че не съм достатъчно компетентен? Да не би да става въпрос за "Ламбда контрол система",

Та нека по-компетентните си кажат думата.Струва ли си цената, как ще се отрази върху разхода и вървежа, ще спре ли да трупа грешки? В БМВ форума не открихме нищо!

Благодарим предварително!:gruebel:

Редактирано от mishoval
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора му е казал, че ГИ е настроен перфектно / наистина върви добре и гори с 1/100 повече от бенз./, и ако тръгне да му обогатява сместа, ще вдигне значително разхода...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора му е казал, че ГИ е настроен перфектно / наистина върви добре и гори с 1/100 повече от бенз./, и ако тръгне да му обогатява сместа, ще вдигне значително разхода...?

И кво да го правя сега френда /не е много в час с БМВ-то / - да го пращам да му обогатят сместа или да слагат ОБД емулатора да трие грешките /става и за инжекцион/?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакви грешкотриячи да не слага! Майсторите да открият причината за грешките не да се правят на луди и да го дерат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора му е казал, че ГИ е настроен перфектно ....

Това не изключва възможността бедната смеса да дразни ЕКЮ-то и да светва чека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги! В понеделник го пращам на газаджия, да му обогати сместа. Дано само не му вдигне разхода, че и сега едва спастря за газ:rolleyes:.......... Пък се напънал да кара БМВ!:rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека по-добре да си изчисти грешката и да следи при какви условия се появява.

Газта позволява и по-бедна смес, без лоши последствия за мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем - записва ми грешка - бедна смес - богата смес. Добре че не светва нищо. Мисля че е логично, когато сместа е бедна, ЕКУ започва да я обогатява, като обърна да карам на безнин сместа съответно се преобогатява и записва и двете грешки.

Обогатявах сместа на газ (както са предложи ли колегите тук) - направихме сместа да е ОК по ламбда сонда. Грешката спря, обаче мотора започна да не работи добре (на газ) и си я върнах както си беше с по бедна смес.

Моето мнение (с което не ангажирам никого) е че няма как да има перфектни показатели когато се кара на газ. Показанията които очаква ЕКУ от ламбда сонда като перфектни са за бензин, не за газ. Може и да греша :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже от няколко дни индикацията му свети постоянно, не изгасва, въпреки, че го накарах да зареди газ от другаде/с предполагаемо по-добро качество/, решихме първо отново да отиде на диагностика.И ако грешката е същата, нека да си кара и да си свирка - както са го посъветвали други колеги на газ! Дано само няма проблеми за клапаните от обеднената смес - по-висока Т на горене, неправилно изгаряне...познанията ми стигат до тук:rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато се кара на газ. Показанията които очаква ЕКУ от ламбда сонда като перфектни са за бензин, не за газ.

Това е много правилно казано, но защо много хора не го разбират не знам. Ако се сложи емулатор на газта, лампата трябва да угасне. Според мен докато колата има добър разход и динамика НЕ ПИПАЙТЕ :rolleyes: Като угасне лампата чудо голямо. Все пак на 100км пробег си напред с 10лв+ спрямо бенз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение (с което не ангажирам никого) е че няма как да има перфектни показатели когато се кара на газ.

Аз имах чипнато 1.8Т, мотор АНБ, с две ламбди. Не беше проблем да не записва грешки на газ.

Записваше ми грешки в два случая: преди да сменя дебитомера и когато се беше запушил филтъра на газовия клапан. След отстраняване на двата проблема, грешка не се записвала. Така се кара вече 60к км.

Но всеки двигател и електроника си имат особености, които трябва да са известни на газовите сервизи, преди да започнат работа по колата.

Не е лошо да се пита в БМВ форума (макар, че там вместо газов раздел имат "Майсторско шофиране" :rolleyes: ) конкретния двигател как се държи с газта.

Напоследък познат имаше пробелм с мръсна газ от Лукойл - газта е перфектна като разход и вървене, но е с боклуци. До такава степен мръсна, че беше запушила 8мм тръба преди газовия клапан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах чипнато 1.8Т, мотор АНБ, с две ламбди. Не беше проблем да не записва грешки на газ.

Записваше ми грешки в два случая: преди да сменя дебитомера и когато се беше запушил филтъра на газовия клапан. След отстраняване на двата проблема, грешка не се записвала. Така се кара вече 60к км.

Но всеки двигател и електроника си имат особености, които трябва да са известни на газовите сервизи, преди да започнат работа по колата.

Не е лошо да се пита в БМВ форума (макар, че там вместо газов раздел имат "Майсторско шофиране" :rolleyes: ) конкретния двигател как се държи с газта.

Точно заради това първо ще мине на диагностика, за да се елиминират дебитомер, сонди, и катализатори /че там си е еб...мама...- 2 катализатора с 4 ламбда сонди:rolleyes:/ като причини. Ако е само газ. смес, ще е ОК.

В БМВ форума не уважават газчицата:rolleyes:- под достойнството им е. Затова нищо не намерихме там по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...