Jump to content

Могат ли да се смесват масла от един вид но различен производител


Recommended Posts

Здравейте колеги,когато се налага доливане може ли да се сипе същия тип масло но да е примерно от друг производител-напр. аз карам сега с 5W40 синтетика на Castrol,мога ли да долея пак 5W40 но от друг производител? Това което знам е че не е желателно да се смесва синтетика с полусинтетика или с минерално за да не се пресекат,но дали може един и същи тип масло но от различни производители...мисля че може,защото всички масла покриват изискванията,но кажете и вие мнението си. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....ако са от един тип маслата, производителя няма значение. Дори съм чувал, че при нужда могат да се смесват минерлно масло с полу синтетика. Говорим само за доливане, до последващата смяна, да речем след около 3000 км. Дори съм виждал познат да го прави на Голф 3 2.0Е мотор...Аз такъв експеримент обаче не бих си позволил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, маслата по бензиностанциите как ги продават, ако не бива да се смесват различни марки? Едва ли някой при смяна слага масло на OMV например...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смесвал съм масла 10в40,15в40 и 15в50 на един път.Основното ми беше полусинтетика и доливах минерално,имах останало и реших да пробвам,като минах 2000-3000 километра така и не съм имал проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би в краен случай, ако си закъсал, но аз не бих си позволил такъв коктейл. Дори с един и същ вискозитет маслата имат много други показатели, чрез които предоставят различни смазочни качества при различна температура, налягане и тн. А от различен вискозитет в никакъв случай. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се мешат всякакви двигателни масла. При определени условия. Т.е. ако не надвишаваш спецификациите на маслото.

Който не е съгласен да пусне линк към производител твърдящ че НЕ МОЖЕ да се смесват масла. Те все пак са на една и съща база.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би в краен случай, ако си закъсал, но аз не бих си позволил такъв коктейл. Дори с един и същ вискозитет маслата имат много други показатели, чрез които предоставят различни смазочни качества при различна температура, налягане и тн. А от различен вискозитет в никакъв случай. :zustimm:

абсолютно си прав че всяко смесване би нарушило донякъде характеристиките на основното масло което е налято в началото но това което съм чувал е че може да се пресекат ако са с различен вискозитет а разбирам от някои коментари тук че са експериментирали с всякакви коктейли.....аз обаче не смея и донякъде даже се притеснявам при смесване с еднакакъв вискозитет :-) Та камо ли минерално с пълна синтетика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, тя "пълната синтетика" я копат на Марс. Не се шегувай Уили. :zustimm:

Всичко е от един кладенец. По 50 стинки литъра. Отпадък на петролните рафинерии продаван скъпо и прескъпо на ФАНТАзьорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Могат да се смесват и с различен вискозитет, например Мотул дават за мотор Fiesta 1.4i DuraTorq TDCi - Specific 913C 5W-30 (a) и че трябва да се "Top up only: 8100 X-clean 5W-40 / 8100 X-cess 5W-40, 4100 Turbolight 10W-40 / 4100 Power 15W-50", така че за кво говорим.

А колегата по горе е абсолютно прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Могат да се смесват и с различен вискозитет, например Мотул дават за мотор Fiesta 1.4i DuraTorq TDCi - Specific 913C 5W-30 (a) и че трябва да се "Top up only: 8100 X-clean 5W-40 / 8100 X-cess 5W-40, 4100 Turbolight 10W-40 / 4100 Power 15W-50", така че за кво говорим.

А колегата по горе е абсолютно прав.

е,така е....много ясно в тоя пример който си дал че става въпрос за специални предписания за конкретно масло и конкретен двигател,но когато ги няма ми е въпроса...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аве човек, това не е за конкретен двигател и масло и т.н. на маслата си пише че може да се смесват и с минерални и хората са дали и 1 пример отгоре на това, като това не е изключение, а за всички, който твърди обратното, за мене е глупост. ето ти пример с MOTUL 8100 X-cess 5W-40 can be mixed with synthetic or mineral oils. http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/motul-8100-x-cess-5w-40.pdf

тогава?

Редактирано от wolff1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислим и тук да споделя - в бързината един клиент налял хидравлично масло в двигателя и така е минал около 4000 километра ...

Всичко си беше ОК ... И двете масла са били оригинални на Мерцедес ако има значение ...

И за да няма не разбрали - хидравлично и синтетично масло в двигател в съотношение 1:8 в полза на двигателното !

Само дето миришеше на хидравлично, нищо повече ... :hilezh:

Има останали туби в сервиза от всякакви масла, и сме ги събирали в едно - минерални, синтетични, полу, хидравлични ... Всичко е ОК

Мешай смело !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислим и тук да споделя - в бързината един клиент налял хидравлично масло в двигателя и така е минал около 4000 километра ...

Всичко си беше ОК ... И двете масла са били оригинални на Мерцедес ако има значение ...

И за да няма не разбрали - хидравлично и синтетично масло в двигател в съотношение 1:8 в полза на двигателното !

Само дето миришеше на хидравлично, нищо повече ... :D

Има останали туби в сервиза от всякакви масла, и сме ги събирали в едно - минерални, синтетични, полу, хидравлични ... Всичко е ОК

Мешай смело !

:hilezh::(:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз до сега не съм виждал пресечено масло от смесването му с друго.Без значение минерално синтетично или някаква марка...

Преди години имахме една служебна жигула,тя си беше яко циганска-мечта,бела,комби,с вирната задница,спортен(малък)волан и лети джанти "бъбреци" :hilezh: Беше си товарно магаре,та тя е опитвала доста масла,предимно думкаше М10Д,доливах и редовно горяло "Селеня голд" което е синтетично,карах си мотора с него,но понеже го сменях на 5 000 излизаше сравнително бистро. Издумкала е над 20 кила редукторно масло,което е с вискозитет 460...и е минерално...(малко зимата палеше кофти,че маслото става на мед) За един мой колега знам че и наливаше хидравлично...за останалите колеги не знам кой какво и е сипвал,но не съм чул някой да се похвали че и е купил ново.

Не съм убеден че пресичането от смесването на масла изобщо е възможно,като съдя по "жигата" Сега на ред е едно пасатче което е вече 80 000 с минерлно IGAT (някъде четох че блокирало двигатели,това масло ) е не е вярно....e долива му се на 15-20 000 по нещо! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е от един кладенец. По 50 стинки литъра. Отпадък на петролните рафинерии продаван скъпо и прескъпо на ФАНТАзьорите.

Това изчерпва темата. Всичко друго са подробности. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз до сега не съм виждал пресечено масло от смесването му с друго.Без значение минерално синтетично или някаква марка...

Преди години имахме една служебна жигула,тя си беше яко циганска-мечта,бела,комби,с вирната задница,спортен(малък)волан и лети джанти

"бъбреци" :hilezh: Беше си товарно магаре,та тя е опитвала доста масла,предимно думкаше М10Д,доливах и редовно горяло "Селеня голд" което е синтетично,карах си мотора с него,но понеже го сменях на 5 000 излизаше сравнително бистро. Издумкала е над 20 кила редукторно масло,което е с вискозитет 460...и е минерално...(малко зимата палеше кофти,че маслото става на мед) За един мой колега знам че и наливаше хидравлично...за останалите колеги не знам кой какво и е сипвал,но не съм чул някой да се похвали че и е купил ново.

Не съм убеден че пресичането от смесването на масла изобщо е възможно,като съдя по "жигата" Сега на ред е едно пасатче което е вече 80 000 с минерлно IGAT (някъде четох че блокирало двигатели,това масло ) е не е вярно....e долива му се на 15-20 000 по нещо! :D

хахахаха колега нали се сещаш че днешните супер автомобили са много по-кекави от едновремешните Жигулки :-) И аз имах много отдавна такава и цяла къща построихме с нея-то не беше цемент,пясък,камъни....А дали ако тия неща ги пренеса с Аудито после няма да се наложи да я вкарвам в сервиз,а ? :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, едно време жигулите като направят 150 000 км. и ставаха вече за основен ремонт. За твоето Ауди не знам, ама B4, Ц4, че и разни други марки си имат модели, които стават за работа, а ресурса на мотора е над 500 000 км. преди да се замислиш за ремонти

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баща ми имаше лада 1300, на която единствения ремонт (освен редовен реглаж на клапаните) по мотора беше смяна на гумички с "италиански от кореком". Колата не харчеше масло, баща ми сменяше маслото на 6-8к км с ДионаСупер, караше се редовно със 120-140 (т.е. до "прекъсвач" :hilezh: ).

Аз я продадох на 180к км, после направи още стотина без ремонт и накрая ламарините се разпаднаха, без мотора да има признаци на износване.

Има и други хора, направили 400000 с жигула, без ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може колега, обаче зависи коя смяна е правила мотора и кой ден от седмицата е било :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...