Jump to content

Предните дискове загряват без да пипам спирачката


manoleo

Recommended Posts

Имам следния проблем: предните ми дискове загряват без да натискам спирачката. Преди 1-2 дена смених дисковете и накладките на 4-те колела. Смяната се наложи, защото старите дискове бяха криви и колата страшно много се тресеше при спиране. Изминал съм към 80-90км след смяната и днес ми направи впечатление че доста загряват предните дискове. Направих си експеримент и покарах 10-15км и спрях без изобщо да пипам спирачката през цялото време. Предните дискове бяха достатъчно горещи, за да не мога да си задържа на тях пръста повече от 2-3 секунди. Нормално ли е това след смяна на дискове и накладки или просто имам проблем в спирачните апарати и затова са ми се изкривили и старите дискове? Иначе колата си има инерция. На равно като изключа от скорост я бутам дори с една ръка и си тръгва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:zustimm: нормално е докато се донапаснат накладките със дисковете

пък и без да пипаш спирачката нали пак си има триене между диска и накладката :lol: още повече че си ги сменил на скоро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Раздвижи си спирачните апарати и няма да ти загрява. Обърни внимание на водачите и прахозащитните маншончета. Трябва да се почистят и смажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Принципно ако можех сам да си реша проблема и да раздвижа апаратите щях вече да съм го направил. Въпроса е че нито имам условия, нито умения, за да го направя. Проблемът е че съм на морето и трябва утре да пътувам към София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам точно къде си но всеки уважаващ себе си сервиз трябва да може да ти я свърши тази интервенция за не повече от 1-2 часа. Иначе ако не можеш да си намериш майстор ще трябва малко по кротко да натискаш средния педал че да няма неприятни изненади. И по често да спираш за проверка. Макар че лично аз с такива спирачки до София не тръгвам. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ида утре до един сервиз в Приморско да видя какво ще ми кажат, дано да работят. Имал съм запекли спирачни апарати на друга кола и там пареха не само джантите, а и гумите чак. Тогава, след като спирачките отпуснаха в един момент, успях да измина 180км без да натискам спирачка. В момента ситуацията изобщо не е толкова зле, колкото тогава, така че вероятно ще се пробвам да пътувам утре, дори и да не успея да мина през сервиз. Благодаря на всички за отговорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ти помогнат на Приморско, но успееш да се прибереш до София, и въпреки това те притесняват спирачките и искаш да ги погледне някой, тук във форумът има един колега, много разбира от спирачки, два пъти ми е помагал по скайп с проблемните ми спирачки, и скоро ще го посетя за да пипне той и всичко да е наред и аз да съм спокоен. Колегата се казва Пепи, тук се пише buzzi.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще пътуваш не ги пипай по-добре. Остави ги да се напаснат. Аз така смених комплект предни и задни дискове и накладки и после около 1000км си грееха. Вече са си добре. В сервиза не знаеш без да искат какво могат да ти направят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прибрах се вече, почти без да ползвам спирачките. По пътя спирах често за да проверявам колко се нагряват джантите. Единствено предна дясна се нагряваше повечко, но не прекалено. Ще покарам известно време градско и ще видя дали ще се нормализират нещата. В сервиза в Приморско не пипаха нищо, казаха ми че е нормално да греят дисковете щом са нови. Щели да станат малко по-хладни като се напаснат. По принцип не бих се вглеждал чак толкова, но съм сменял дискове и накладки и на други коли и не са греели толкова, особено когато не използвам спирачките.

Нещо което ми направи впечатление днес е че когато спра плавно на лек наклон, като отпусна педала, колата веднага си тръгва по инерция. Ако обаче закова по-якичко спирачката, след отускане на педала, колата не помръдва. Явно все пак някое колело задържа леко(вероятно предно дясно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ти омръзне да пишеш и изметнеш и тези дискове , ме намери за да оправим тези спирачки.

Стари ,нови,няма такова животно,да греят спирачки без да са натиснати.Топли да ,ама да не можеш да си задържиш пръста без ползване на спирачката :bia:

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia: Много се извинявам но ще ползвам на колегата темата да попитам само

мисля да сменям предни и задни дискове + накладки но мисля да ги сменя през няколко ххх км / в смисъл първо предни и след известно време задни / та мисълта ми е със тях да сменя и спирачната течност

та на въпроса дали да сменя предни и задни дискове + накладки + спирачна течност или да сменя първо един / предни или задни дискове+ накладки/ комплект и след време и другия комплект :unsure:

B) извинявам се за тъпия въпрос но някъде бях чувал че не е добре да се сменят всичките на куп B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първо предни,покарай 200-300 км ,после задни ,покарай 100 км,после сп течност.не ме карай да пиша защо.Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първо предни,покарай 200-300 км ,после задни ,покарай 100 км,после сп течност.не ме карай да пиша защо.Благодаря.

:bia: Благодаря колега

между другото има доста добри отзиви за теб като спец по спирачната система :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, силно ви препоръчвам при всяка смняна на накладки да се разглобяват водачите, почистват, гресират и да се сменят скъсаните маншончета.

Реших да си сменя сам задните дискове и накладки и като видях какво са ми оставили майсторите - от 4 маншона - 3 скъсани. Единият голям маншон на цилиндъра - яко скъсан - те са го скъсали. Смених всичко, но е ръждясало буталото и цилиндъра. Ако ми създава проблеми ще трябва да го разглобявам.

Уж тогава ми гресираха и оправиха водачите, как може да са оставили толкова скъсани маншони. Пълен комплект за 1 апарат е 15лв барабар със семринги и уплътнители за навсякъде.

Направо не смея да ходя в сервиз вече. И като знам как не обичат да ги гледаш какво правят - разбираемо защо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега- вдигни колата на крик, изключи от скорост и пробвай да завъртиш колелото на ръка. Ако има проблем със задържане няма да можеш да го помръднеш. Принципно е нормално диска да е нагрят. Освен това загряване има и във скоростите и в лагера на главината (има триене навсякъде). Просто температурата се предава на диска. След като си успял да пипнеш диск с пръст и не си се изгорил значи не са толкова трагични нещата.

П.П. А сигурен ли си каква е ситуацията със задните спирачки и дали заради тях не задържа при рязко натискане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега- вдигни колата на крик, изключи от скорост и пробвай да завъртиш колелото на ръка. Ако има проблем със задържане няма да можеш да го помръднеш. Принципно е нормално диска да е нагрят. Освен това загряване има и във скоростите и в лагера на главината (има триене навсякъде). Просто температурата се предава на диска. След като си успял да пипнеш диск с пръст и не си се изгорил значи не са толкова трагични нещата.

П.П. А сигурен ли си каква е ситуацията със задните спирачки и дали заради тях не задържа при рязко натискане?

Предните колелета се въртят на ръка като вдигна на крик. Доста трудно, но се въртят. Знам че по принцип е нормално дисковете да се загряват като се има предвид на какво триене са подложени при спиране, но да греят без да натискам спирачка няма как да е нормално. Откакто имам този проблем постоянно опипвам дисковете и джантите на разни познати :rolleyes: На всяка друга кола при неупотребявани или малко употребявани спирачки за съответен пробег дисковете са топли, а джантите дори хладни. При мен дисковете не се пипат, джантите са си доволно топли, почти парещи понякога.

Изглежда проблема не е в спирачките, защото ходих при колегата buzzi и той ми смени спирачната течност, обезвъздуши системата, почисти и раздвижи спирачните апарати....всичко като по книга, изчисти всички пропуски на "гениите", които бяха пипали по спирачките преди него. Сега колата спира по-добре от преди, има си инерция като отпусна педала на спирачката, не задържа при рязко натискане както преди, но предните дискове си греят. Карам 30-40км по магистрала без да пипам спирачката, спирам само с двигателя без да пипам спирачката и пак си пекат. Последния път клечах покрай колата и пипах всички възможни елементи, които достигам - джанти, дискове, полуоски, носачи.....всичко горещо като дисковете най-много.

В лагери едва ли е проблема, защото знам как би трябвало да вият ако са разбити, а при мен е пълна тишина(затова допринася и развалената ми музика :hilezh: ) В момента пак не съм в София и като се прибера пак ще ходя при buzzi, ако не съм си срязал вените дотогава :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно е, щом не е проблема в апаратите, явно триене няма между дисковете и накладките, когато не се натиска спирачката. Нещо ми се струва да няма по лагеруването проблем. Не е казано, че трябва да вият лагерите. Щом се въртят трудно колелата - има някаква грижа. Маслото в скоростите проверявано ли е как е като ниво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно е, щом не е проблема в апаратите, явно триене няма между дисковете и накладките, когато не се натиска спирачката. Нещо ми се струва да няма по лагеруването проблем. Не е казано, че трябва да вият лагерите. Щом се въртят трудно колелата - има някаква грижа. Маслото в скоростите проверявано ли е как е като ниво?

Маслото в скоростите е проверявано когато взех колата преди 6-7 месеца и 13-14хил.км. и беше наред. Ако има някакво значение, тогава имах проблеми със смяната на скоростите сутрин. Първите няколко превключвания скоростите влизаха адски трудно(особено първа). След това пукна пролет, времето се затопли и проблема изчезна. Друг проблем, който имам в момента са вибрации във волана, които се усещат най-вече при ускорение. Някакъв сложен пъзел ще трябва да редя ми се струва.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не греят скоростите от грешно масло или нещо друго? И да се предава натам?

Ами не знам, ще се проверява и това явно. За мен, като недостатъчно компетентен, проблемът е пълна мистерия. Вече като се доближа до колата ми се причува мелодията от досиетата Х :rolleyes: Благодаря на всички за съветите, ще видим какво ще излезе в крайна сметка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia: много се заглеждаш колега аз моята като я взех /направи вече година и малко / като натисна спирачка със скорост над 100 км/ч ми прИтреперваше волана той още си прИтреперва де явно има крив диск още се каня да ги сменя :hilezh:

като загрееше колата трудно ми влизаха първа и трета скорост :hilezh: сега се оправиха незнам и аз как не съм бутал нищо

:rolleyes: Всичко не може да е идеално все пак караме коли по на 10 год :bia:

Редактирано от egoisttt3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...