Jump to content

Претапициране таван на Б5


pruon

Recommended Posts

Колеги трудно ли се претапицира тавана?В смисъл дали бих се справил сам понеже 100лв за да залепят 1 парче плат нещо множко ми се вижда.А то плат май няма да ми трябва понеже моя си е в перфектно състояние...едно петънце няма изцапано,но се разлепи и е виснал.Та как точно става цялата процедура.

Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 91
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Седан ли е или авант.Ако е авант,мога да ти пообясня горе-долу как става работата(правил съм го).Стария плат едва ли ше ти свърщи работа,тъй като има разложен дунапрен по него,а същия този дунапрен заедно с лепило ще трябва да изтържеш от самата кора на тавана.Свалят се първо сенниците(вс. е с видии),дръжките над вратите,плафони и се отделят пластмасите по колоните(на щипки са).След това:самата кора е залепена за ламарината на тавана,трябва ти нещо дълго и заострено като шпатула отпред(аз взех едно парче ламиниран паркет и го заострих).С него достигаш от към 5-та врата до огледалото за самото разлепяне(навираш го м/у кората и ламарината).Изкарваш вече разлепената кора,и започвав да стържеш мизерията от нея(тук е най-голямата играчка) с шпатула,тел.четка или нещо такова.След като си си взел вече плат и лепило(аз бях взел някакво лепило на Бизон в кутия,но сега гледам има някакви и на флакони,още по удодни),слагаш плата в центъра на вече почистената кора,мажеш с лепило примерно 30см по напречната дължина на кората и избутващ и натискаш с една хавлия,парцал.И така до края,после др.половина,като внимаваш където са местата(падините) за сенниците,плафоните и дръжките да бъдат добре избутани за да прилепнат по формите.Това е ,изрязват се после дупките и краищата и по обратния ред.Става за един ден,ако си по сръчен,и бих казал не по зле от един тапицер,с разликата че спестяваш 60-70лв че и повече дори.Успех на всеки наел се да го направи,не е трудно,аз съм го правил на 2-ва авант-а вече,кефа е голям.Мога да кача 1-на,2-ве снимки при интерес. :rolleyes:

П.П. Оп докато го напиша тва и гледам са ти дали линк вече....

Редактирано от plambata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложните моменти са да намериш правилното лепило и най-гадното - да не стане на пръсти тавана, което е мнооого възможно. Виждал съм таван на пръсти правен и от професионални тапицери!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг вариант.Ако е комби колата до 2000г включително плата е залепен за кора,която НЕ е залепена за покрива,а се държи основно от дръжките и сенниците.При наличието на такива тавани от ударени автомобили дето са запазени като нови ,не виждам защо да си играеш цял ден да лепиш.На мен ми излезе 40лв за таван,който изглеждаше като нов с белички и работещи плафони.Отне един час сам да го изкарам през багажника и да монтирам "новия".Стария виснал след като предния собственник се опитал да го пере.С времето изчурява дунапрена върху ,който е залепен плата и при една такава манипулация висва почти веднага.За тая цел си има препарати,които са като пяна и не попиват много много ако се действа бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седан е колата 96г.А как да изкарам тавана като го сваля?То през вратите едва ли ще мине,а и през багажника ме съмнява.

Пише,че трябва да се завърта и изкара през пътническата врата,предполагам предната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично бих заложил на Автоинтериорци, за тези пари просто не си струва главоболието, а и предполагам че си има тънкости. :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колеги някой може ли да каже какво лепило ползвате за лепене на новия плат? Трябва да в нещо което издържа на жегите през лятото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си реших проблема за 50ст-купих си габарчета и си ги набучих на тавана и си стана ок.Като се подредят равномерно даже не стоят грозно.Може да изглежда "селско" ама да давам 100лв да ми лепят някъв плат на 16 годишна кола-мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви габарчета в А4 бре колега, това да не ти е Лада :steinigung:/> И моя е виснал и ако на истина не е голяма философия бих се захванал да си го направя. Самия плат си има дунапрен отдолу така ли и направо се лепи? От къде взимате такъв плат? И съответно какво точно се води лепилото?

П.С. самия таван се изкарва презе една от 2-те предни врати, малко се огъва и се завърта настрани и излиза.

Редактирано от ole
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Есента имах подобен проблем с моя таван ,висна целия колата е А4 B5 ,отидох при авто тапицер и срещу 180лв. в момента си имам нов таван който много ме кефи....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега ама не искам да правя цигания с тея габарчета. Плата е евтин около 12лв метъра абе всичко няма ти излезе повече от 30лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да питам

Самия плат си има дунапрен отдолу така ли и направо се лепи? От къде взимате такъв плат? И съответно какво точно се води лепилото?

Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Тавана се сваля лесно само ти трябват хора и да внимаваш много с пластмасите, защото много лесно се чупят.Аз използвах лепило Ц200 и вече 1 години не е мръднал тавана, а колкото до плата може да изчистиш стария и да го изпереш аз съм така и стана добре за 10-15лв си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купил съм вече и лепило и плат. Чакам да се съберат 2-3 дни без дъжд и го мятам. Просто сега набирам инфо за разглабянето.

Sent from my Lenovo using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам такова нещо на тавана, за какво е? Аз съм свалял таван на кола без шибидах, свалят се сенниците, дръжките отстрани, задните и страничните кори. Много трябва да се внимава с щипките особено на задните кори на колоните че много се чупят. Някой може ли да разясни отново процедурата. До колкото разбрах трябва да се изтърже останалия дунапрен и да се сложи нов и след това да се залепи плата върху него или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да каже, как точно се смъква от тавана това:

Трудно, да не кажа невъзможно без да го батисаш..........

Когато аз минах от бял на черен таван, тези ги "изкъртих" и сложих нови черни, но може и да има някаква цака, незнам.....попринцип са с едни много тънки метални щипки, които са закрепени на тях, но как ги освобождаваш.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че след всичката хамалогия по сваляне си струва да се връща стария плат. Иначе моя е перфектен няма нито едно петънце, ако някой с авант фейслифт смята че би си го сложил мога да му го подаря след като го смъкна. :)

Плата който си купих е като оригиналния и струва 14.00лв/м. Имаше 3 нюанса на сивото и черно. Замислих се и за малко да взема черно, но се спрях поради факта че всички плафони, дръжки и сенници са сиви... и най-вероятно ще стане цигания. Иначе самия таван мисля че би седял доста добре в черно. Също имаше и кожа доста варианти за таван с дунапрен, но продавача ме разкандардиса, като ми каза че кожата по-трудно се поставяла и за да следва извивките се нагрявала и ме отказа.

 

Остава отворен въпроса ми със свалянето на "мандрахулката" от снимката по-горе, че тия дни само да кажат синоптиците че 2-3дни няма да вали ще го мятам след работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги трудно ли се претапицира тавана?В смисъл дали бих се справил сам понеже 100лв за да залепят 1 парче плат нещо множко ми се вижда.А то плат май няма да ми трябва понеже моя си е в перфектно състояние...едно петънце няма изцапано,но се разлепи и е виснал.Та как точно става цялата процедура.

Мерси предварително.

 

 

100 лв е даже ниска цена, за да стане както трябва т.е. без да се различава от оригиналния си е доста работа а като материали за авант излиза около 45 лв. 

 

След като свалиш тавана разлепяш стария плат, изчистваш остатъците от изгорелия дунапрен след което е важно да се измие със препарат  кората, почистваш със бояджийски обезмаслител и оставяш да изсъхне.  Лепилото е специално за авто тапицерии устойчиво на температура, маже се една ръка кората и след 4-5 мин се маже втора ръка, изчакваш около 10 мин след което се лепи плата от центъра към  краищата, притиска се със дунапренен валяк с ширина не по малка ор 10 см (за да не става на черти). Чупките около сенниците и плафоните се правят последни, като се издърпва и лепи постепенно. 

 

На мен процедурата ми отнема почти един цял работен ден!   

 

Ето го резултата

 

027964716-big.jpg?r=0027964712-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен няма смисъл да се дават пари на тапицер за такива изпълнения, които не се знае колко ще са трайни. Колегата от горния пост доста добре се е справил, но си трябва да си чевръст според мен.........не всеки го може. Най-добрия вариянт е да си намериш втора употреба запазен, аз моя белия го дадох за смешни пари, пък черния оригинален пълен комплект от S4 с черни плафони, дръжки, сенници, колонки ми излезна 140 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази вечер полека почнах разглобяването. Утре след работа смятам да съм го смъкнал тавана. На първи поглед вече почти всичко ми е ясно къде и как е закачено. Но не видях на сенника малката щипка където се закача как е закрепена. Значи на самия сенник стойката е на винт скрит под капаче, но другата част където се закача сенника в нормално положение там на какво е? Не се вижда капаче и винт, някой да каже?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...