astrapower Публикувано 25 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2011 Здравейте, това е първата ми тема , затова ако съм объркал раздела моля за извинение. От скоро съм собственик на А4 авант 2000г. 1.9tdi/AHH и попаднах на една тема за същия мотор, но от нея не ми стана ясно различията между двата мотора (90кс ahh и 110кс afn). До колкото разбрах от прочетеното и двата мотора са с еднаква VGT турбина. Тогава разликите в мощността само на софтуер ли се дължи. Не ми се вярва да е само това,но нека някой по запознат сподели. Благодаря предварително ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 25 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2011 (Редактирано) Твърде вероятно е и дюзите да са им различни, като на AFN-а са 0.205мм, а твойте може да са 0.184mm ....добрата новина е, че са взаимозаменяеми "If you have a vehicle with a 90hp TDI and 5-speed manual transmission, you have injectors with 0.184mm orifices. If you have a 90hp TDI with automatic transmission in North America, you have injectors with 0.158mm orifices and a higher-pressure injector pump so as to push the same amount of fuel through these smaller injectors (for emissions reasons, at a cost of increased stress on the components and increased engine noise). The European 110hp model has what are known as 0.205mm injectors, and the European "Multivan" 150hp 5-cylinder TDI has what are known as 0.216mm injectors. All of these injectors are dimensionally interchangeable, so it is possible to install injectors one or even two sizes larger in place of the original ones. This will increase fuel delivery without the engine ECU knowing a thing about it, and it will do it without pushing the limits of the injector pump, nor will it extend the duration of the injection period - and not extending the duration is better for smoke, power, exhaust temperature, and efficiency."http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.htmlИ самите дюзи:Motor KW Nm 1,2,4 3AFF 55 ... 028 130 201 G(X) 028 130 201 J(X)AFN 81 235 028 130 201 T(X) 028 130 201 S(X)AGP 50 153 038 130 201 G(X) 038 130 201 F(X)AGR 66 210 038 130 201 G(X) 038 130 201 F(X)AHF 81 235 028 130 201 T(X) 028 130 201 S(X)AHH 66 210 028 130 202 J 028 130 202 HAHU 66 203 028 130 201 G(X) 028 130 201 J(X)ALH (M) 66 210 028 130 202 P(X) 028 130 202 Q(X)ALH(A) 66 210 028 130 202 J(X) 028 130 202 H(X)AQM .. ... 028 130 203 F 028 130 203 EASV 81 235 038 130 202 A 038 130 202 BAVG 81 235 028 130 201 T(X) 028 130 201 S(X)AHY 5 syl. 074 130 201 K 074 130 202 Rвзето от тук:http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=58070 Редактирано 25 Ноември 2011 от Neotrace Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
astrapower Публикувано 25 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2011 Благодаря много за инфото, значи дюзички и после чипче , това би трябвало да е правилния ред. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aleksiev Публикувано 25 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2011 (Редактирано) Абсолютно,но търси човек да ти направи читав софт.После ще се побъркаш от кеф,все пак от 90-130 к.с. си е като да се качиш на друга кола. Редактирано 25 Ноември 2011 от Aleksiev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
astrapower Публикувано 25 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2011 С риск темата да тръгне по друга "плоскост" точно това се чудя в момента-къде да направя "донастройката" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a3clubpln Публикувано 25 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2011 Колеги може ;ли ваг кома да покаже с какви дюзи си 90 или от 110 коня. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Daniel_Atanasov Публикувано 25 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2011 Благодаря много за инфото, значи дюзички и после чипче , това би трябвало да е правилния ред.А горивната помпа , ще може ли да "захрани" по-големите дюзи? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Neotrace Публикувано 25 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2011 (Редактирано) All of these injectors are dimensionally interchangeable, so it is possible to install injectors one or even two sizes larger in place of the original ones. This will increase fuel delivery without the engine ECU knowing a thing about it, and it will do it without pushing the limits of the injector pump, nor will it extend the duration of the injection period - and not extending the duration is better for smoke, power, exhaust temperature, and efficiency."Мисля, че за интервенцията дето я мисли колегата няма да има проблеми с помпата. За повече коне се правят едни врътки с буталцето в помпата....тунинг батките ги знаят Редактирано 25 Ноември 2011 от Neotrace Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
astrapower Публикувано 25 Ноември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 25 Ноември 2011 (Редактирано) Току що четох във форума на "Дизел клуб България" една тема на Брезел за тунинг на 1.9 тди с роторна помпа, в която е пояснена разликата. Ето и темата която предполагам повечето от Вас са чели. За версиите с 90 кс. са дадени дюзи с 184 um , а 110кс са с 205 um. Предполагам, че с подмяната на оригиналните с 205um или 216um резултата ще е повече от доволен. Редактирано 25 Ноември 2011 от astrapower Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 26 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 26 Ноември 2011 Здравейте, да попитам и аз нещо, тъй като съм с АФН, и гледам, че може да се добавят дюзи с 0,216мм отвор, би ли се отразило на вървежа, така че да го усетя или по-сскоро бих усетил разхода на гориво? Има ли смисъл от този "тунинг" и тъй като ще се влива повече гориво, така няма ли да се "дави" колата, смисъл не повече от колкото изгаря, нещо самата помпа не се ли донастройва и как? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikolain Публикувано 26 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 26 Ноември 2011 доста интересно !!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
toshkov81 Публикувано 27 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2011 Здравейте, да попитам и аз нещо, тъй като съм с АФН, и гледам, че може да се добавят дюзи с 0,216мм отвор, би ли се отразило на вървежа, така че да го усетя или по-сскоро бих усетил разхода на гориво? Има ли смисъл от този "тунинг" и тъй като ще се влива повече гориво, така няма ли да се "дави" колата, смисъл не повече от колкото изгаря, нещо самата помпа не се ли донастройва и как?е това ЖИВО ме интересува и мен. ще стане ли магията, защото може би ще е доста по добре за помпата, отколкото надуването на налягането, и другото, това кой двигател е с тези най-големите дюзи, на а6 2.5 петака ли е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweetlioo Публикувано 27 Ноември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Ноември 2011 Аз днес четох една тема, където беше писано на дълго кое как се прави за да е нормална, ако може така да се каже, работата на двигателя. Незнам дали имам право да поствам линк, но ето го, може да е полезно. Описано е, че за АФН сполучливо се присаждат по големи разпръсквачи и с малки подобрения в аванса на помпата, за да вдигне налягането и с един чип, да се синхронизира и притокът на въздух, нещата се получават. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
astrapower Публикувано 1 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 1 Декември 2011 Колеги погледнете аватара, още не съм я взел от боядисването, това е първата снимка която показвам на печката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Daniel_Atanasov Публикувано 1 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Декември 2011 Колеги погледнете аватара, още не съм я взел от боядисването, това е първата снимка която показвам на печката. Да ти е честита колега. Аз също имам тъмно синя А4-ка АHH, само че седан. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a3clubpln Публикувано 1 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 1 Декември 2011 Честито ще чакаме още снимки на новодоядисаната печка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
astrapower Публикувано 2 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 2 Декември 2011 Мерси колеги, в събота ще нащракам още "материал", че тази ми я прати майстора като mms. После ще пооправя ходовата част, обслужване и на пролет мисля да съм с нови разпръсквачи по-големи, панелен филтър и чип, който все още незнам къде ще направя. Отправих запитвания към 2 фирми, няма да споменавам имена, но отпървата цената нещо ме притеснява щото отива към 700лв., а от другата ми отговориха, че не могат да ми обявят реалния резултат от чипване на такъв мотор с променени разпръсквачи и филтър защото нямали опит с такъв мотори (който горкия кой знае какво ли е...но това е друга тема ). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
astrapower Публикувано 2 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 2 Декември 2011 (Редактирано) Мерси колеги, в събота ще нащракам още "материал", че тази ми я прати майстора като mms. После ще пооправя ходовата част, обслужване и на пролет мисля да съм с нови разпръсквачи по-големи, панелен филтър и чип, който все още незнам къде ще направя. Отправих запитвания към 2 фирми, няма да споменавам имена, но в първата цената нещо ме притеснява защото отива към 700лв., а от другата ми отговориха, че не могат да ми обявят реалния резултат от чипване на такъв мотор с променени разпръсквачи и филтър защото нямали опит с такъв мотор (който горкия кой знае какво ли е...но това е друга тема ). Редактирано 2 Декември 2011 от astrapower Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
astrapower Публикувано 8 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 8 Декември 2011 (Редактирано) Хайде да живне малко тази тема, та посъбрах инфо относно моторетката и нещата са вече ясни. Ще се чипва, няма накъде. Намерих и правилното място поне според мен (в Пловдив). Днес колата излезе от сервиза изцяло подновена. Боядисана, и сменена изцяло ходова част, накладки, дискове едно каре, тампони N на брой.....всичко което беше скапано или така да се каже "тръгнало". Резултата от шофирането, повече от доволен. Сега следва смяна на масло и филтри. Спрял съм се на Motul 5w40 пълна синтетика, пък да видим как ще се държи с него. В последствие трябва да купя гуми че зима тропа на вратата. На пролет живот и здраве, разпръсквачи на 216um + качествен филтър + софт + дино.....ще си покаже до къде сме го развили. Това е от мен засега. Като си прибера колата, обещавам снимки. Между другото попаднах на тема за "позасилване" на сходен мотор-ALH отново 90 к.с. в дизел форума но освен разпръсквачи и със сменено турбо и резултата не беше никак зле.....по добре може да я видите тук . Редактирано 8 Декември 2011 от astrapower Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a3clubpln Публикувано 9 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2011 Много неща ти трябват за да постигнеш ефекта на тази кола от дизел форума. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
astrapower Публикувано 9 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 9 Декември 2011 Не съм писал никъде че искам да постигна това което е постигнал с мотора си колегата от дизел форума. Дадох го за пример, че има потенциал нищо повече, а и на някого може и да му е интересно. А живот и здраве като направя каквото съм решил ще има и конкретни /нагледни/ резултати, за да няма само общи приказки. Успешен ден ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
a3clubpln Публикувано 9 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2011 Разбрах те още от първия път не съм се опитал да те критикувам, даже обратното, толерирам хора като теб които уважават колите си. Мисълта ми беше че, за тази кола която даваш за пример е отделено много време и пари. Ще следя темата ти и това как развиваш колата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
astrapower Публикувано 12 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 12 Декември 2011 Да абсолютно си прав, че са отделени много време, нерви и средства. Аз не целя това, колата трябва да служи вярно като семейна и да е на ниво до колкото може да бъде на тези години Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fitil4o Публикувано 15 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 15 Декември 2011 Правилното място за Плоиф е RS-MAD Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
astrapower Публикувано 19 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 19 Декември 2011 Да колега, как се сети (шегичка). По празниците ще съм там и може да мина да се консултирам. От вчера колата е при мен вече, обута с Michelin Alpin A4, и чакаме първия сняг. С новото окачване от колегата Muftalcho, и новите гуми возията е страхотна, снощи се прибрах от Пловдив и не ми се слизаше от колата.Хайде и малко освежаване преди път: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване