Jump to content

AFN vs AHH


astrapower

Recommended Posts

Здравейте, това е първата ми тема , затова ако съм объркал раздела моля за извинение. От скоро съм собственик на А4 авант 2000г. 1.9tdi/AHH и попаднах на една тема за същия мотор, но от нея не ми стана ясно различията между двата мотора (90кс ahh и 110кс afn). До колкото разбрах от прочетеното и двата мотора са с еднаква VGT турбина. Тогава разликите в мощността само на софтуер ли се дължи. Не ми се вярва да е само това,но нека някой по запознат сподели. Благодаря предварително !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Твърде вероятно е и дюзите да са им различни, като на AFN-а са 0.205мм, а твойте може да са 0.184mm ....добрата новина е, че са взаимозаменяеми :gruebel:

"If you have a vehicle with a 90hp TDI and 5-speed manual transmission, you have injectors with 0.184mm orifices. If you have a 90hp TDI with automatic transmission in North America, you have injectors with 0.158mm orifices and a higher-pressure injector pump so as to push the same amount of fuel through these smaller injectors (for emissions reasons, at a cost of increased stress on the components and increased engine noise). The European 110hp model has what are known as 0.205mm injectors, and the European "Multivan" 150hp 5-cylinder TDI has what are known as 0.216mm injectors. All of these injectors are dimensionally interchangeable, so it is possible to install injectors one or even two sizes larger in place of the original ones. This will increase fuel delivery without the engine ECU knowing a thing about it, and it will do it without pushing the limits of the injector pump, nor will it extend the duration of the injection period - and not extending the duration is better for smoke, power, exhaust temperature, and efficiency."

http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html

И самите дюзи:

Motor KW Nm 1,2,4 3

AFF 55 ... 028 130 201 G(X) 028 130 201 J(X)

AFN 81 235 028 130 201 T(X) 028 130 201 S(X)

AGP 50 153 038 130 201 G(X) 038 130 201 F(X)

AGR 66 210 038 130 201 G(X) 038 130 201 F(X)

AHF 81 235 028 130 201 T(X) 028 130 201 S(X)

AHH 66 210 028 130 202 J 028 130 202 H

AHU 66 203 028 130 201 G(X) 028 130 201 J(X)

ALH (M) 66 210 028 130 202 P(X) 028 130 202 Q(X)

ALH(A) 66 210 028 130 202 J(X) 028 130 202 H(X)

AQM .. ... 028 130 203 F 028 130 203 E

ASV 81 235 038 130 202 A 038 130 202 B

AVG 81 235 028 130 201 T(X) 028 130 201 S(X)

AHY 5 syl. 074 130 201 K 074 130 202 R

взето от тук:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=58070

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно,но търси човек да ти направи читав софт.После ще се побъркаш от кеф,все пак от 90-130 к.с. си е като да се качиш на друга кола.

Редактирано от Aleksiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск темата да тръгне по друга "плоскост" точно това се чудя в момента-къде да направя "донастройката" :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за инфото, значи дюзички и после чипче :gruebel:, това би трябвало да е правилния ред.

А горивната помпа , ще може ли да "захрани" по-големите дюзи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

All of these injectors are dimensionally interchangeable, so it is possible to install injectors one or even two sizes larger in place of the original ones. This will increase fuel delivery without the engine ECU knowing a thing about it, and it will do it without pushing the limits of the injector pump, nor will it extend the duration of the injection period - and not extending the duration is better for smoke, power, exhaust temperature, and efficiency."

Мисля, че за интервенцията дето я мисли колегата няма да има проблеми с помпата. За повече коне се правят едни врътки с буталцето в помпата:)....тунинг батките ги знаят :gruebel:

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що четох във форума на "Дизел клуб България" една тема на Брезел за тунинг на 1.9 тди с роторна помпа, в която е пояснена разликата. Ето и темата която предполагам повечето от Вас са чели. За версиите с 90 кс. са дадени дюзи с 184 um , а 110кс са с 205 um. Предполагам, че с подмяната на оригиналните с 205um или 216um резултата ще е повече от доволен. :gruebel:

Редактирано от astrapower
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да попитам и аз нещо, тъй като съм с АФН, и гледам, че може да се добавят дюзи с 0,216мм отвор, би ли се отразило на вървежа, така че да го усетя или по-сскоро бих усетил разхода на гориво? Има ли смисъл от този "тунинг" и тъй като ще се влива повече гориво, така няма ли да се "дави" колата, смисъл не повече от колкото изгаря, нещо самата помпа не се ли донастройва и как?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да попитам и аз нещо, тъй като съм с АФН, и гледам, че може да се добавят дюзи с 0,216мм отвор, би ли се отразило на вървежа, така че да го усетя или по-сскоро бих усетил разхода на гориво? Има ли смисъл от този "тунинг" и тъй като ще се влива повече гориво, така няма ли да се "дави" колата, смисъл не повече от колкото изгаря, нещо самата помпа не се ли донастройва и как?

е това ЖИВО ме интересува и мен. ще стане ли магията, защото може би ще е доста по добре за помпата, отколкото надуването на налягането, и другото, това кой двигател е с тези най-големите дюзи, на а6 2.5 петака ли е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз днес четох една тема, където беше писано на дълго кое как се прави за да е нормална, ако може така да се каже, работата на двигателя. Незнам дали имам право да поствам линк, но ето го, може да е полезно. Описано е, че за АФН сполучливо се присаждат по големи разпръсквачи и с малки подобрения в аванса на помпата, за да вдигне налягането и с един чип, да се синхронизира и притокът на въздух, нещата се получават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги погледнете аватара, още не съм я взел от боядисването, това е първата снимка която показвам на печката. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги погледнете аватара, още не съм я взел от боядисването, това е първата снимка която показвам на печката. B)

Да ти е честита колега. Аз също имам тъмно синя А4-ка АHH, само че седан. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги, в събота ще нащракам още "материал", че тази ми я прати майстора като mms. После ще пооправя ходовата част, обслужване и на пролет мисля да съм с нови разпръсквачи по-големи, панелен филтър и чип, който все още незнам къде ще направя. Отправих запитвания към 2 фирми, няма да споменавам имена, но отпървата цената нещо ме притеснява щото отива към 700лв., а от другата ми отговориха, че не могат да ми обявят реалния резултат от чипване на такъв мотор с променени разпръсквачи и филтър защото нямали опит с такъв мотори (който горкия кой знае какво ли е...но това е друга тема :bia: ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги, в събота ще нащракам още "материал", че тази ми я прати майстора като mms. После ще пооправя ходовата част, обслужване и на пролет мисля да съм с нови разпръсквачи по-големи, панелен филтър и чип, който все още незнам къде ще направя. Отправих запитвания към 2 фирми, няма да споменавам имена, но в първата цената нещо ме притеснява защото отива към 700лв., а от другата ми отговориха, че не могат да ми обявят реалния резултат от чипване на такъв мотор с променени разпръсквачи и филтър защото нямали опит с такъв мотор (който горкия кой знае какво ли е...но това е друга тема :bia: ).

Редактирано от astrapower
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да живне малко тази тема, та посъбрах инфо относно моторетката и нещата са вече ясни. Ще се чипва, няма накъде. Намерих и правилното място поне според мен (в Пловдив). Днес колата излезе от сервиза изцяло подновена. Боядисана, и сменена изцяло ходова част, накладки, дискове едно каре, тампони N на брой.....всичко което беше скапано или така да се каже "тръгнало". Резултата от шофирането, повече от доволен. Сега следва смяна на масло и филтри. Спрял съм се на Motul 5w40 пълна синтетика, пък да видим как ще се държи с него. В последствие трябва да купя гуми че зима тропа на вратата. На пролет живот и здраве, разпръсквачи на 216um + качествен филтър + софт + дино.....ще си покаже до къде сме го развили. Това е от мен засега. Като си прибера колата, обещавам снимки. Между другото попаднах на тема за "позасилване" на сходен мотор-ALH отново 90 к.с. в дизел форума но освен разпръсквачи и със сменено турбо и резултата не беше никак зле.....по добре може да я видите тук .

Редактирано от astrapower
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм писал никъде че искам да постигна това което е постигнал с мотора си колегата от дизел форума. Дадох го за пример, че има потенциал нищо повече, а и на някого може и да му е интересно. А живот и здраве като направя каквото съм решил ще има и конкретни /нагледни/ резултати, за да няма само общи приказки. Успешен ден !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах те още от първия път zustimm.gif не съм се опитал да те критикувам, даже обратното, толерирам хора като теб които уважават колите си. Мисълта ми беше че, за тази кола която даваш за пример е отделено много време и пари. Ще следя темата ти и това как развиваш колата zustimm.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да абсолютно си прав, че са отделени много време, нерви и средства. Аз не целя това, колата трябва да служи вярно като семейна и да е на ниво до колкото може да бъде на тези години :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, как се сети :bia: (шегичка). По празниците ще съм там и може да мина да се консултирам. От вчера колата е при мен вече, обута с Michelin Alpin A4, и чакаме първия сняг. С новото окачване от колегата Muftalcho, и новите гуми возията е страхотна, снощи се прибрах от Пловдив и не ми се слизаше от колата.

Хайде и малко освежаване преди път:

025874972.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...