Jump to content

Проблем с включването на скоростите - А3 8L


lowforce

Recommended Posts

Здравейте колеги и весели празници!

От скоро съм собственик на 1998 Audi A3 8L, двигателя е 1.8T с код AGU. Като цяло колата е супер, но имам малък "проблем" със скоростите. Доста често първа влиза до половината, както и да е, това се лекува с повторно натискане на съединителя. Също така, когато включвам първа понякога, се чува едно удар/стържене (подобно на двете, но не е като хъркането, когато включваш на скорост без да си натиснал докрай съединителя) някъде под скоростния лост. Това не го прави всеки път, а в около 30-40% от случаите. Естествено, първо се насочвам към скъпите неща - кутия, съединител, маховик, но искам да разбера и вашето мнение по въпроса. :) Знам, че това е форум, а не сервиз, но все пак ще се радвам, ако някой е имал подобен проблем и сподели някакво решение. Преди имах Голф 3, там подобен проблем се лекуваше с един ремонтен кит за 30-40 лева - пластмасови втулки и ябълки за лостовата система. За съжаление не мога да се логна на сайта vagcat.com, за да видя дали на А3-ката е по същия начин.

Поздрави!

Редактирано от lowforce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега и весели празници!

Имах същия проблем а аз. Предишната кола ми беше рено лагуна и бях свикнал много с нея.

Та като се качих на аудито и на мен ми се случваше същото, но с времето осъзнах, че това не е проблем и по-скоро е въпрос на свикване. Сега вече почти не ме се случва.

Със здраве да я караш и не й се оглеждай много. Каране му е майката. Успех и безаварийно!!

п.с. Благородно ти завиждам, че имаш турбо :)

:)

Редактирано от imode
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега,за начало смени маслото на кутията,аз така направих..първа не искаше да влиза въобще след смяната на маслото няма никакви ядове.успех!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си спирачната течност, ако е потъмняла значи си за помпи (или 1 помпа) най често горна.

Успех и ВЕСЕЛА КОЛЕДА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Благодаря за отговорите!

Явно маслото на скоростната кутия е за смяна - по празниците не бях карал колата, сутринта като пробвах да изключа от скорост - никакъв шанс да преместя лоста. Добре, че бях оставил на задна и имаше 3-4 метра зад мен да върна малко назад, за да се раздвижат зъбите малко. :)

В този ред на мисли препоръчайте някакво добро масло за скоростни кутии, и колко литра събира тази на 1.8T?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз си налях 75 W 90 на eurol и точно една година няма никакви ядове включват с един пръст.Моята е 1.9 тди и събра 2 литра.Kогато източиха старото масло се виждаше,че няма никакви смазочни качества.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам същия проблем, но при мен не се оправи със смяна на маслото, хем сложих Castrol TAF-X 75w90. След това смених съединителя, но все така продължава да запецва при включване на първа (и по-рядко на задна). Оправям го като мина през втора или отпусна съединителя и го натисна отново. Вероятно са заминали синхронизаторите.

Ако някой знае майстор, който да ремонтира скоростни кутии, моля да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам същия проблем, но при мен не се оправи със смяна на маслото, хем сложих Castrol TAF-X 75w90. След това смених съединителя, но все така продължава да запецва при включване на първа (и по-рядко на задна). Оправям го като мина през втора или отпусна съединителя и го натисна отново. Вероятно са заминали синхронизаторите.

Ако някой знае майстор, който да ремонтира скоростни кутии, моля да сподели.

При мен също не се оправи със смяна на масло на скоростите и съединител....говорих с момъка за смяна на синхронизатори и човека каза, че е по-добре ако толкова много ме дразни и не мога да си я карам така да си търся друга скоростна кутия. Няма смисъл за въпросната смяна или поне ремонта на стара скоростна кутия ще излезе на цената на свястна втора употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа, предпочитам ремонт, дори и по-скъпо да е, защото няма как да знам колко е свястна кутията втора ръка. Едни скорости за вече старите ни коли са около 300-400 лв, спокойно бих дал толкова пари за ремонт, за да нямам проблеми с кутията в бъдеще, тъй като възнамерявам да карам колата дълго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, най-вероятно си за смяна на масло! Аз съм доволен от Кастрола честно казано. Можеш да се пробваш да долееш, вместо да сменяш цялото. Но ако си на много километри най-добре го смени изцяло! Дано се оправи от това действие :hilezh: Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, тези дни покарах малко повече и май наистина imode ще се окаже прав - всичко е до свикване. Иначе след нова година ще сменя маслото, най-вероятно с Кастрол, както препоръчахте. Покарах и една А3-ка 1.6 АКЛ, различна скоростна кутия и механизъм за превключване, но тези "аномалии" са абсолютно същите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се пробва и с реглаж на жилата на скоростите.

п.п. Иначе и аз мисля,че е по-добре да се ремонтира старата кутия отколкото да се купи втора ръка.

Някой ако иска помощ за ремонт на такава кутия да се обажда, разглобил съм поне 10 такива. Имам и много части за тези кутии. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се пробва и с реглаж на жилата на скоростите.

п.п. Иначе и аз мисля,че е по-добре да се ремонтира старата кутия отколкото да се купи втора ръка.

Някой ако иска помощ за ремонт на такава кутия да се обажда, разглобил съм поне 10 такива. Имам и много части за тези кутии. :hilezh:

А, ТАКАААААА, сега ми кажи, че имаш кутия от Golf 4 - SDI, може и кади , от която мога да ползвам 4-та и 5-та предавка!/демек за части/

По темата +1 за масло

Редактирано от Motty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, ТАКАААААА, сега ми кажи, че имаш кутия от Golf 4 - SDI, може и кади , от която мога да ползвам 4-та и 5-та предавка!/демек за части/

По темата +1 за масло

От СДИ нямам, имам от ТДИ, но съм взел 5-та скорост за една бегачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте отново! От смяната на маслото нямаше почти никакъв смисъл, и сега съм се насочил към следващата стъпка по веригата. :hilezh:

Има ли някой който да е регулирал жилата, изобщо има ли някъде информация как се прави въпросната регулировка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Колеги, имате ли мнение за Q8- белгийско е маслото, 75w90, за скоростна кутия ми го препоръчаха. Също така бих искал да попитам, как точно се сменя маслото (карам а3, 1.9тди, 110, 97г.) Има ли някаква семеринг за смяна и въобще някакви други бредни подробности, които трябва да знам за да си сменя маслото. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен, че трябва да е 75w90 маслото трябва и да е напълно синтетично. Масово се продават полу-синтетики, които не се препоръчват от производителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...