ickopicko Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 Привет колеги.До сега карам с масло лики моли 10W40 ама нещо не ми харесва-лятото в жегата на няколко пъти при 95 градуса така ми претракват повдигачите и си мисля че губи вискозитета-с 2 думи иска да го сменя.От много хора тук във форума чувам хубави думи за Мотул и си мисля дали да не пробвам от колегата ACE и хем ми е градски.Кажете според вас какво да си взема-колата "уж е на реални 150 000 км",а дефакто дано да са по малко от половин милион.И като сменях маслото 2 пъти се връщах за филтър,защото първия път ми дадоха с един клапан,а се оказа че бил с 2 клапана-луда работа са тез продавачите.Мерси предварително на отзовалите се Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 Това МОТУЛ марка ли е или вид масло?Ако е марка си вземи ТОТАЛ или КАСТРОЛ от същия колега. Евтиния МОТУЛ не става.Какъв вискозитет, за какъв двигател? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ickopicko Публикувано 27 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 Колега в заглавието на темата пише 2.0 16V двигател с инициали ACE: 2000 кубика 16 клапана 103 киловата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 Все тая.Не пише какъв МОТУЛ. 10В40 е евтинджос и според мен не става.Сипи си 5В40 или по-добре 5В50 на хубава марка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shwepi Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 (Редактирано) MOTUL 4100 Turbolight 10W-40Техносинтетично® моторно масло разработено за натоварени бензинови или дизелови двигатели, с атмосферно или принудително пълнене, многоклапанни, с карбуратор или инжекцион, със или без катализатор. Подходящо за всякакъв вид гориво: оловен и безоловен бензин, дизелово гориво, газ.Стандарти: ACEA A3 / B3, B4, API SL / CF; Сертифицирано по: VW 500.00, 505.00, MB 229.1Това е маслото за твойта кола www.prospeed.bg Редактирано 27 Декември 2011 от shwepi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 (Редактирано) Да, беше много модерно до преди 5 години когато вискозитета му падаше след 5К км пробег и всичко започваше да трака. Не бих го купил за нищо на света.Има ли характеристики от лабораторни изпитания? По-специално при 110 градуса или 130?TOTAL QUARTZ 7000 10W40 го издухва от всякъде без да е толкова прехвалено. Редактирано 27 Декември 2011 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shwepi Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 (Редактирано) Ето малко и данниMotul 4100 Turbolight 10W40А това е още по добро Motul 6100 Synergie+ 10W40 Редактирано 27 Декември 2011 от shwepi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 Абе маслата в БГ са или пълно менте или добро менте....Вуйчо ми , който е професионален шофьор цял живот ми разправя вчера следната случка за маслата....Сега той кара чисто нов камион Мерцедес и минал първите му 80 000 км. и отива за смяна на масло в официален сервиз...Обслужват камиона, минава след известно време около 20 000 км. и му изписква борд компютъра, че има нужда от доливане на масло. Долял 2,5 л. Ходили са обратно в сервиза да огледат машината, да не би да има технически проблем. Нищо нямало. Механика му казал...вече с маслата в БГ е така, ще доливаш, нямат общо с оригиналните....Вуйчо ми разправя как преди 7-8 години е засичал негови колеги да карат от Украйна и Молдова празни туби и варелчета на маркови производители на масла, в Русе и някъде там ги бутилирали с отработени масла и присадки Така, че аз специално за маслата следвам моето си правило:- Постояно слушам мотора как работи след интензивно каране- Проверка на състоянивто му по щеката на около 400-500 км. пробег- Смяна на масло и филтри около 9000 км., които са ми на 90% извънградско, минати с около 3000 об.Ако се кара предимно градско е хубаво да се сменя на около 7-8 000 км. Говоря за 10-40 масла. Това е от скромния ми опит и желание за удължаване малко живота на бараките ни.Веднъж така спасих предишната ми кола от менте на Валволин....След 5000 км. беше черно и рядко маслото, а на ауспуха беше като Трабант. Долях даже около 1л. и малко след това направих смяна с ТОТАЛ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ickopicko Публикувано 27 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 По-гъсто от 10W40 не е хубаво да се слага нали. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 (Редактирано) Швепи, страхотен си.При 100 градуса има 14.8мм/с2Някои конкуренти дават параметър при 130 градуса. Защото не ги е срам.--------По-гъсто от 10W40 не е хубаво да се слага нали.Гъсто е относително.5W е по-рядко на старт от 10W.Но 50 е по-гъсто от 40 при 90 градуса.Най-добре е рядко на студено, и нормално при 120 градуса.5W50 е идеално за България при всесезонна употреба. Редактирано 27 Декември 2011 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shwepi Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 Кой Джуркалниците в Румъния или Гърция ли ?От 5на30 до 15на40 се е Камион Палър Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ickopicko Публикувано 27 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 Хаха и аз така си помислих че все от едно си също място иде всичко ама нека си попитам както си му е реда Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 Ето малко и данниMotul 4100 Turbolight 10W40Съпоставка с TOTAL QUARTZ 7000 - 10W40И двете покриват WV стандартите но ТОТАЛ има течливост при -39 а МОТУЛ при -33, също и стандартния вискозитет на ТОТАЛ е по-добър. При еднакви други показатели. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shwepi Публикувано 27 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 27 Декември 2011 (Редактирано) Според мен това е по важен показател, че ако навън е под - 30 няма да си помисля да паля колата ----- 4100 --- 6100 ---- TOTAL ---- CASTOL ----- MobilViscosity at 100°C - 14.8 mm?/s - 15.0 mm?/s - 14.5 mm?/s - 14.5 mm?/s - 14.4 mm?/sViscosity at 40°C - 95 mm?/s - 100.0 mm?/s - 97.7 mm?/s - 102 mm?/s - 97 mm?/sА сега при кое най много чукат повдигачите Редактирано 27 Декември 2011 от shwepi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 28 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2011 Евтиния МОТУЛ не става.+1Да, беше много модерно до преди 5 години когато вискозитета му падаше след 5К км пробег и всичко започваше да трака.Това на 8 клапанов двигател. На 16 клапанов, който влиза по-често и по-лесно в лютеницата и след 3к започва да почуква. ----- 4100 --- 6100 ---- TOTAL ---- CASTOL ----- MobilViscosity at 100°C - 14.8 mm?/s - 15.0 mm?/s - 14.5 mm?/s - 14.5 mm?/s - 14.4 mm?/sViscosity at 40°C - 95 mm?/s - 100.0 mm?/s - 97.7 mm?/s - 102 mm?/s - 97 mm?/s Общо взето всички масла с еднаква норма са близки по публикуваните параметри. По-интересно и важно е какво се случва след няколко хиляди км, какви противоизносни добавки имат, каква устойчивост имат на проникване на бензин.....При картер 3л и смяна на 10к км за лична кола не виждам смисъл от използване на по-евтино масло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ickopicko Публикувано 28 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 28 Декември 2011 Точно това искам да кажа и аз-нетърся евтиното маслно,а хубаво,ако може да се намери в БГ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 28 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2011 Отвори се тема за МОТУЛ и ТОТАЛ....На Б4-ката при първата смяна сипах МОТУЛ и не се случиха чудеса. Следващите 3 смени бях с ТОТАЛ и разлика никаква....В смисъл за мен са си почти идентични като качество, но ТОТАЛ-а е по-евтин. Веднъж сложих МОБИЛ, ама като , че ли маалко по-шумно работеше колата. Сега съм с АДЖИП, определям го като МОБИЛ-а....Следващата смяна ще пробвам с нещо друго... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ickopicko Публикувано 28 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 28 Декември 2011 Мерси колега Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shwepi Публикувано 28 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2011 По-интересно и важно е какво се случва след няколко хиляди км, какви противоизносни добавки имат, каква устойчивост имат на проникване на бензин.....Тука е разликата между истинското масло и репликата. Топ 5 на фалшивите масла е CASTROLBMWMOTULVAGMOBIL Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ИСО Публикувано 28 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2011 Истинския МОТУЛ при Златков ли е ?!А онова малкото магазинче на Оборище какъв МОТУЛ продава !? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ickopicko Публикувано 28 Декември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 28 Декември 2011 Аз мисля да си купя маслко от колегата от форума ACE съгражданин ми е и само хубави неща съм чел за него. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shwepi Публикувано 28 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2011 Истинския МОТУЛ при Златков ли е ?!Проспийд е официалния вносител. Другите или са дилъри или нерегламетирани вносители. Всеки продавач е длъжен да докаже произход. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ИСО Публикувано 28 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2011 Е, за тези става въпрос...http://www.tstgroup.eu/za-nasТИ ЕС ТИ ГРУП ЕООД е търговско дружество с над 10-годишна история и започва, като основен дистрибутор на ТИРИМПОРТ ООД, която е изключителен представител (вносител) на продуктите с марка MOTUL за България. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shwepi Публикувано 28 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2011 http://www.prospeed.bg/Обаждаш се и питаш дали са им дилъри. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ИСО Публикувано 28 Декември 2011 Доклад Share Публикувано 28 Декември 2011 Проспийд е официалния вносител. Другите или са дилъри или нерегламетирани вносители. Всеки продавач е длъжен да докаже произход.Проспийд е официален дистрибутор за България на маслата Мотул и партньор на фирма Тиримпорт.Последно на кой да звънна и кой от кой взима и продава !? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts