Jump to content

Ремонт на клапите на климатроника на А4 Б5


to6o1.8ss

Recommended Posts

Колеги,търсих на всякъде обаче така и нищо не намерих та питанката ми е имали схема или снимков материал за тази интервенция? Благодаря предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май клапите при теб не се развалят,не са дунапренови,мотор на клапата или радиаторче или термостат ако нямаш парно

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще ли никакво парно нямаш, защото и аз имам същият проблем. И не знам на какво съ дължи. При мен духа много студено независимо дали съм на HI или LO

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така колеги ремонта е завършен !!!!!Вече 3 дни се радвам на невероятно парно!!Равносметката е ново радиаторче ,нов филтър на купето и ремонт на всички клапи.Всичките клапи бяха само на ламарина ,залепих им дебел плат и в момента не можеш да си държиш ръката на духалките.Ремонта е труден разглобява се мноооооооооого ама мнооооооого но пък си заслужава.

Редактирано от to6o1.8ss
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Не, през едното минава антифриз, а през другото фреон :).

Редактирано от VBI
  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега buzzi-a4 б5 имат дунапрен на клапите...лошото на форумите е че който знае пише,а който незнае още повече пише...а до колегата с проблемното парно.колега и аз имах същия проблем.всичко ок,обаче парно няма.какво ли не пробвах.накрая се престраших и таблото на земята.и се оказа че на клапите нямам изобщо донапрен,облицовах си ги с кожа и готово.сега вече имам парно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм с алуминиево фолио, колегата по-нагоре беше споменал за дебел плат, а ти кожа. Кое е най-добре да се използва според теб и тая кожа от къде я взе? Мисля си че най-лесно ще намеря фолио.... Ти тази кожа с какво я залепи?

Редактирано от nifcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да колега може и с фолио,кой както намери.имах една торбичка от нещо като кожа,малко лепило,че и после му ударих и едни малки винтове,дет са за гипскартон(копчета).и сега много се радвам на парното.иначе за таблото-не се сваля трудно,поне за мен не беше трудно,а пък не съм някакъв професионалист...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи все пак се сваля таблото за клапите, както си мислех. То не се сваля особено трудно, като разглобявах моята кола, която се продава на части го свалих сравнително лесно, но не съм го слагал обратно и не знам този процес колко е сложен :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го играх този филм преди месец.Свалянето и качването не е сложно защото няма скрити болтчета,фреона ако ти е зареден отиди до някой сервиз за климатици да ти го изтеглят с уговорката след това да го заредиш там,защото за да свалиш арматурното табло трябва да окачиш тръбите(има един болт между двете)и фреона заминава.Трябва ти ключе 10 с винтоверт евентуално защото са много болтчета и евентуално отвертка.Аз моите ги направих с алуминиево тиксо защото това имах под ръка,но с кожа с лепило и шев според мен ще е по добре заради хлабините около клапите.Дано съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички клапи за топло-студено и за нагоре-надолу, с изключение на едната малка клапа, са ламаринени, на Поло до към 2000 година, от Голф 2 до Голф 3(поне), от Пасат '87-ма до 2005г, от Ауди 80 '86-та до А4 В5, на Сеат Ибиза, Кордоба, Толедо до към 2000 година.

Или казано накратко - всички еднозонови климатроници и обикновеното парно са с такива клапи. Двузоновите са с пластмасови клали и нямат такива проблеми.

Само веднъж съм срещнал пластмасови клапи с гума по края, и то беше парно за пасат около 99-та година. На Голф 4 и 5 не съм разглеждал как е. На А6 С4 и на Ауди 100 не съм заглеждал.

С каквото и да ги облепите, все ще е по-добре от дупките на ламарината, като единствено трябва да е устойчиво на температурата, ако е с лепило, и устойчиво на стареене.

На стария ми Пасат съм ги лепил с найлон, силикон, и мокет. Изкараха 4-5 години, но... не беше добре. После си намерих клапи от Пасат В5.5 2005 година, тогава (през 2010г.) клапите бяха 5 годишни, и в комбинация с неговото радиаторче, което за първи път видях да е изцяло алуминиево, нещата станаха повече от добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също си помислих, че имам проблем с клапите :wall:

Вчера свалих цялото табло и се оказа, че съм с пластмасови клапи и няма никакъв дунапрен.

Колата ми е 10 месец 1997 година АДР мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото си спомям клапите на Б5 са с дунапрен, а на Ц5 са с гумено уплътнение и прилепват перфектно без значение възрастта. Таблото се сваля и качва лесно, но самата замяна на дунапрена как ще стане не е напълно ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не на всички Б5 клапите са с дунапрен.

Дам прав си всъщност. А тези които са без би трябвало да имат дунапрен поне при съединенията на въздуховодите, но там е по-малката беля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото си спомям клапите на Б5 са с дунапрен, а на Ц5 са с гумено уплътнение и прилепват перфектно без значение възрастта. Таблото се сваля и качва лесно, но самата замяна на дунапрена как ще стане не е напълно ясно.

С5 е с двузонов климатроник - там проблеми няма, щото са пластмасови с гума по краищата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В неделя съм планувал да правя процедурата със свалянето на таблото и облепянето на клапите, обаче още не съм решил с какво. Ако е с плат, някой има ли идея с какво лепило да го залепя? Също така, ми се е отлепило и таблото в предната част под прозореца, та искам и него да залепя евентуално със същото лепило.... Някой да препоръча някое лепило ако може.... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За лепило не смя да препоръчам, но внимателно подбери вариант, който да дърви на температура. Всичко от типа на универсален момент отпада. С таблото не искам да те разочаровам, но има много голям шанс да се можеш да направиш нищо освен ако проблема не е само отстрани. В такъв случай бих подходил по следния начин, вече е тествано това и издържа всичко, първо нагряваш проблемите участъси със сешоар за да могат да си възвърнат формата с натиск. Когато се навдигат таблата същото така отлепения слой се прибира и навътре и няма друг начин да стане както си е било. Докато още е топло може се се ползва Акфикс гел + активатор, мажеш на няколко места, притискаш за момент и чак тогава се пръска с активатора.

След като е готово е препоръчително да се запечатат краищата пак с това лепило, става вечно :)

Ако се е надигнало при стъклото също тогава следва много лош филм и засега ще се въздържа от обяснения как се прави <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...