Jump to content

Audi A4 1.9 TDI няма мощтност


Recommended Posts

Здравейте колеги,

карам Audi A4 1.9 TDI 2003 година 131 к.с. комби. Имам много странен проблем. Купих колата преди около 4 месеца от София. Преди около 2 месеца блъснах едно куче с около 100 km/h и изглежда поразиите не са малки. Освен предната броня и калника, удъра беше засегнал и интерколера. Отидох при един майстор и той ми каза че може да го залепи.

Така и стана и всичко беше ОК, до преди седмица. Колата започна да издава звук, сякаш интерколера отново е спукан(явно лепилото не е издържало). Не обърнах внимание и си карах колата така до ония ден, когато на път за София, изведнъж колата започна да пуши страшно много дори и в купето(сякаш се е запалила). Изгасих двигателя веднага и спрях и след 10 мин. димът вече го нямаше. Бях в близост до Дупница и отидох при един майстор там. Той ми каза, че от интерколера тече масло и от топлината се е запалило. Каза ми че ще ми изключи датчика на турбото(за да работи колата без турбо и да не впръсква масло), за да се прибера до Благоевград.Каза ми също така, че е възможно проблема да е чисто електрически, а не толкова технически.

И ТОГАВА СТАНА НАЙ - ИНТЕРЕСНО, ДО 2000 ОБОРОТА КОЛАТА ЗАПОЧНА ДА СЕ ДВИЖИ НАПРАВО СТРАХОТНО. И тогава разбрах, че от както съм си купил колата тя не е вървяла нормално. Преди да ми изключат турбото, като натиснех педала, до 2000 оборота колата нямаше почти никаква мощност и едва ли не около 4-5 секунди "се чуди какво да направи" и след това започва леко да ускорява и като стигне 2000 оборота и турбото заработи вече всичко е ОК. Представете си каква трудност представлява това при изпреварване. Освен това при не толкова голям наклон, много често ми се налагаше да минавам на по-ниска предавка, за да не ми изгасне колата (сякаш се затормозява при най-малко съпротивление).

ЕТО ЧЕ СЕГА БЕЗ ДА РАБОТИ ТУРБОТО, ТАЗИ ДУПКА В МОЩНОСТТА ИЗЧЕЗНА И ДО 2000 ОБОРОТА КОЛАТА ВЪРВИ НАПРАВО ПЕРФЕКТНО. НЕЗНАМ КАКВО ДА ПРАВЯ, ТЪЙ КАТО КОГАТО ВКЛЮЧА ТУРБИНАТА НЕЩАТА ЩЕ СЕ ВЪРНАТ ПО СТАРО МУ.

ЩЕ ВИ БЪДА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО БЛАГОДАРЕН АКО МОЖЕ ДА МИ КАЖЕТЕ ОТ КЪДЕ ИДВА ТОЗИ СТРАНЕН ПРОБЛЕМ - ОТ ИНТЕРКОЛЕРА, ОТ ТУРБИНАТА, ОТ ДАТЧИКА НА ТУРБОТО ИЛИ ОТ СЪВСЕМ РАЗЛИЧНО МЯСТО!?

P.S.:Когато си купих колата имаше теч на спирачна течност. Оказа се че е от счупена помпа на съединител. Смених помпата, но новата отново се счупи. И така стана с три помпи. Смених майстора и новият ми каза, че явно проблема е друг и ми предложи да удължи рамото на помпата на съединитела. Направи го и до сега няма проблеми, но и за мен и за майсторите беше загадка, защо се счупва помпата на съединитела. ВЪЗМОЖНО ЛИ Е ТОВА ДА ИМА ВРЪЗКА С ПРОБЛЕМА!?

БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле колега на какви майстори си попаднал :steinigung: Ти като я купува ,кара ли я на диагностика някъде? Като начало отпиши всички тия майстори и намери някой ,който наистина разбира..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесното е да и направиш една диагностика, 100% проблема ще се покаже. Ти от къде си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Невъзможно е ,като "изключиш" турбото да върви повече и по-добре!Има нещо объркано по управлението на турбото.Трябва си качествена диагностика,също и в движение! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Благоевград съм. И да ви кажа тук явно няма свестен майстор. А колкото до "майсторите", първия път, след като я купих, я закарах в лицензиран сервиз на Ауди в Благоевград и точно там бях крайно разочарован.Там ми направиха диагностика и "майстора" в сервиза каза, че всичко е ОК. :wall: :wall: Това беше и причината да ходя по мъките след това.

Явно трябва да отскоча до София. Може ли да ми препоръчате някой сервиз, където ще ми направят свестна диагностика?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно в Благоевград няма къде да ми направят свястна диагностика, тъй като, когато купих колата, направих диагностика и ми казаха, че всичко е ОК.

Може ли да ми препоръчате някой сервиз в София, където могат да ми помогнат?

Благодаря.

За колко я взе ако не е тайна? И колко даде до тук за тези ремонти??

За 10 000 лв. я взех и до момента незнам колко съм пръснал по ремонти. Но горе-долу може би около 2000 лв. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 10 000 лв. я взех и до момента незнам колко съм пръснал по ремонти. Но горе-долу може би около 2000 лв. :wall:

Накрая така излиза за съжаление..

0884723037 Мишо от Враня...това е човека по тия мотори ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами... на мен такъв проблем ми се получи веднъж при пътуване на мокро време от София до вършец. Мощност под 2000 оборота никаква, яко пушене (черен дим). Колата се оправи сама и след това майстора каза, че и няма нищо (ходил съм при Мишо, преди да наплюете майсторите). Оттогава вече 9000 км никакви проблеми (след смяна на ангренаж). Според това което съм чел, проблема може да е в дебитомера. Когато е изключен, проблема не се забелязва, но това не означава, че нещата са ок.

Колега от Благоевград, аз също съм от там, но живея в София и не ми се налага да посещавам местните майстори. По това, което съм чул от приятели, имало някакъв добър майстор някъде при Мото Техника, който правел Ауди-та. Не мога да споделя личен опит, но пробвай. Разбира се, най-добре я заведи при някой майстор в София, можеш да видиш какво препоръчват колегите от форума.

Иначе... не знам наистина как си я взел тая кола без да усетиш за проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами... на мен такъв проблем ми се получи веднъж при пътуване на мокро време от София до вършец. Мощност под 2000 оборота никаква, яко пушене (черен дим). Колата се оправи сама и след това майстора каза, че и няма нищо (ходил съм при Мишо, преди да наплюете майсторите). Оттогава вече 9000 км никакви проблеми (след смяна на ангренаж). Според това което съм чел, проблема може да е в дебитомера. Когато е изключен, проблема не се забелязва, но това не означава, че нещата са ок.

Колега от Благоевград, аз също съм от там, но живея в София и не ми се налага да посещавам местните майстори. По това, което съм чул от приятели, имало някакъв добър майстор някъде при Мото Техника, който правел Ауди-та. Не мога да споделя личен опит, но пробвай. Разбира се, най-добре я заведи при някой майстор в София, можеш да видиш какво препоръчват колегите от форума.

Иначе... не знам наистина как си я взел тая кола без да усетиш за проблема.

Може наистина да е от дебитомера, тъй като този в Дупница ми каза че е възможно от там да идва проблема. Но все пак не е лошо да направя една добра диагностика в София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може наистина да е от дебитомера, тъй като този в Дупница ми каза че е възможно от там да идва проблема. Но все пак не е лошо да направя една добра диагностика в София.

Пробвай да изчистиш дебитомера със спрей.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно в Благоевград няма къде да ми направят свястна диагностика, тъй като, когато купих колата, направих диагностика и ми казаха, че всичко е ОК.

Може ли да ми препоръчате някой сервиз в София, където могат да ми помогнат?

Благодаря.

За 10 000 лв. я взех и до момента незнам колко съм пръснал по ремонти. Но горе-долу може би около 2000 лв. :wall:

Абе хора, като се купуват такива коли за които нямаш сигурна история винаги се отива в Порше за пълна сервизна инспекция винаги ще ти излезе по евтино отколкото след това да се набутваш с кинти колкото за още една кола и отделно нервите! Там могат да ти кажат всички неизправности щяха да замерят турбото, кулера, въртящия момент, мощността, даже и истинските километри на колата, драгия път ще знаеш. По добре да дадеш 200лв.и да си сигурен, че купуваш читава техника а не после да има :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, не знам как изключвате турбото...

За мен турбото се изключва или като махнеш изпускателния колектор или въобще като разкарате турбината..

Друг начин незнам.

Също не знам и турбо без масло как и колко ще върви.

Ако наистина няма масло в него най-вероятно вече е заминало.

Но пък щеше да го усетиш много ясно.. така, че и маслото не ти е спрял най-вероятно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да изчистиш дебитомера със спрей.

Ще отида да купя спрей(ако открия в Благоевград) и ще пробвам. Ако има резултат ще пиша.

Какъв трябва да е този спрей(горе долу като марка)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

определено няма как да се изключи нито турбото нито маслото, най-много умника да е изключил Н75 и сега турбото да не разтоварва и затова да върви толкова много колата. Според мен тичай при някой форумен майстор, че да не търсиш ново турбо. Турбото може само да се разтовари постоянно, или да се натовари постоянно.

Аман от самозвани майстори. Затова аз като не вдявам много от двигатели, ходя при майстор за двигатели. И никога не ме е било срам, като дойде някой в сервиза, да му кажа : Това не го разбирам иди при друг. Но точно тази фраза е непонятна на много майстори и точно заради това хората ги е страх да си закарат колата на сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомени диагностиката в Порше Запад беше 58 или 68 лева, не 200.

Аман от самозвани майстори. Затова аз като не вдявам много от двигатели, ходя при майстор за двигатели. И никога не ме е било срам, като дойде някой в сервиза, да му кажа : Това не го разбирам иди при друг. Но точно тази фраза е непонятна на много майстори и точно заради това хората ги е страх да си закарат колата на сервиз.

Много си прав колега, в днешно време всеки гайкаджия и тенекеджия е и "майстор" за жалост.

Повече уважавам хора които немогат да свършат една работа и не се захващат отколкото такива дето експериментират за да се научат на твой гръб и винаги завършват с изречението "Еми то му беше дошло времето..."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжеления колеги май сте много прави. Незнам какво друго да кажа.

Отностно колата, реших утре да си купя спрей и да прочистя дебитомера, пък да видим дали ще има ефект!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз също съм от Благоевград и съм разочарован от "представителството" на Ауди в града. Не разбират много, да не кажа хич. Карах си колата за обслужване на спирачната система и след 2 седмици останах без спирачки, пък на всичкото отгоре, не знам на майтап ли сериозно ли беше, но когато отидох там и единия майстор ми вика носачите са ти за смяна :D Пълен шах, защото ги бях сменял 2 седмици преди това. Ако търсиш оторизиран сервиз най-добре отиди в Шкода, намира се при МЕТРО. Но цените са малко високи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да ползваш и спрей за почистване на карборатори ако не намериш такъв за дебитомери.

Незнам кой датчик на турбото са ти откачили да не надува но според мен турботи ти пренадува в момента и затова върви повече колата. Пробвай да дадеш газ докрай на 4-та и виж дали ше забие моцуната към 120-130км/ч (авариен режим).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом тече пак масло от кулера значи имаш проблем с турбото. Почни от там.Трабва да се отвори и да се види.може геометрията да блокирва или клапана да задържа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

леко да попиша,без да се напрегаме с минискусите:gruebel:,моля те запознай ме с тоя майстор дето изключва турбото:dance:,после ,най сигурния начин да разберете дали имате пропуск от турбо пътищата е да видите къде има масло в по голяма концентрация,там от където духа ,има и доста масло,спукан кулер или маркуч,загуба на надув,пушене тн,,при спукан кулер турбото непрекъснато ще се старае да достига исканото налягане ,така се претоварва и прегрява,прави се лог и там се вижда всичко.Моля ,не давайте колите си на всекиго,помпа дюзата е деликатна материя относно дюзи,а другото е като на всеки 1.9 мотор с променлива геометрия.като ти е изключил клапана ,турбто в момента седи на мах , клапана не го разтоварва,компенсира ти загубата с пренадуване и колата ти върви,виж тая кола не е евтина ,по добре си сложи здрав кулер и пази кучетата и намери някой който разбира....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Първо искам да кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ за всички съвети които получих.

Значи ето какво се случи. От съветите, които пулучих във форума реших да направя пълна диагностика преди да предприема каквото и да било. Отидох при един препоръчан майстор да ми направи диагностика и той ми обясни малко по-подробно за проблема с автомобила ми (тъй като,признавам си, аз съм много бос в тази сфера). Значи на мен ми е бил изключен датчика на дебитомера, а не турбото.

Този човек включи датчика и направи пълна диагностика, но интересното е че там нищо не показа(каза ми че всичко е в норми). Майстора сам се обеди, че с включен дебитомер колата е много по-мудна и няма мошност. След час ровене под капака и в компютъра, открихме източника на проблема. Незнам дали ще ме разберете , тъй като както казах съм доста бос, но ще се опитам да обясня.

Над двигатела, над кората, малко в ляво излиза един много тънък маркуч, който влиза в някъква част, която този човек ми каза, че е нещо свързано с екологията(неможах да му запомня името, мисля че започваше с джи....). Та той извади този маркуч и го запуши. След като запалих колата, разликата беше огромна.

Обаче след като сърже тази система отново, проблема пак се появява. Каза ми, че явно има вероятност тази машинка да се е запушила и от там да се ебава цялата система и колата да не върви. Този майстор разглоби тази част и наистина беше пълна със сажди, почисти я добре и и монтира пак. Но това почистване нямаше никакъв ефект. Проблема си остана. Той ми каза, че мога да си карам така с запушен маркуч и че това няма да навреди по никакъв начин на автомобила.

След това купих и сложих нов интерколер.Сега карам с запушен маркуч и да ви кажа колата сега е направо самолет. Всеедно не е същата кола.

Незнам обаче дали това е решението на проблема и не съм много сигурен дали мога да профължавам да карам така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, че си успял да оправиш колата. Щом сега върви карай я така. Това което ти е изключил най-вероятно е ЕГР клапана, но щом си сменил и интеркулера предполагам това е причината колата да върви по добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...