Jump to content

Надуване на маркучите за охладителната си-ма.


sstambo

Recommended Posts

Колеги помагайте че побелях. :steinigung: Нещо не е наред на охладителната система надува до прьсване.Сменял сьм капачка ,термостат свалял сьм всички маркучи и радиатора и сьм ги промивал (в стремежа си да почистя системата да не би да сьм запушил блока).Колата е Ауди 80 90г ,NE 90.с газ-бензин.Забелязах че миришеше на газ антифриза,помислих си да не е от изпарителя затова затворих притока на газ от бутилката и като обьрнах на бензин започна да мирише на бензин антифриза.Междувременно на газ колата започна да трака повече от дизел,като при подаване на газ отвреме на време спира,на бензин не трака но като загрее почва яко да тресе в купето (палеца и капачката са нови) вакумните маркучета.Незнам причината една ли е или повече но няма ли начин да се разбере от какво точно е.Знам че ще речете смени си водна помпа ,изпарител и т.н, и най накрая глава но искам да избегна излишните разходи от гадаенето какво може да е . :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми прилича на гарнитура на главата. В разширителния съд образуват ли се мехурчета въздух ( все едно че ври) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми прилича на гарнитура на главата. В разширителния съд образуват ли се мехурчета въздух ( все едно че ври) ?

Като развия капачката да излезе налягането да има някакви мехури,свещите и четирите са(NGK нови) черно опушени(но няма мокра с антифриз).Напоследьк я карам предимно на кьси разстояния, но това е нещо нормално според прочетеното от мен в подобни теми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един бабин метод :hilezh: сипи малко парфюми в казанчето за антифриза и изчакай малко да завърти системата и отиди отзад до гърнето и виж дали мирише на парфюмче,като най вероятно ще ухае,като чета на какво ти мирише в казанчето-ще сменяш гарнитура.

Редактирано от TIHOTI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слизах да видя какво е положението-под двигателя имаше петно (може би антифриз),маркучите надути,бензиновата помпа беше мокра ,може би в следствие от тройника който имаше влага до маркуча, и долния датчик.Маслото не е мрьднало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитура :zustimm:

Гарнитурата е най-малкото зло, може да е спукана глава или в най-лошият случай спукан блок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Явно отизам кьм смяна на гарнитура(недай си боже да е пукната главата :steinigung: ).Бихте ли ми препорьчали някой добьр диагностик-майстор разбиращ от такива ремонти,който сьс сигурност да каже блок :wall: или глава е без да цепи двигателя?

Редактирано от sstambo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах по този път при мен се оказа и главата пробита.Та дано не е както при мен защотото на мен ми отхвърли 1100 камъка...

Редактирано от valbes
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еййй, като се почнат с тез теми за бензиновите 4 цилинрови мотори на б3/4, и кооооолко им е сложен ремонта, направо обрив получавам !?

Искам колегата като приключи ремонта, да сподели кое му е сложното ...

Ева тез болтове, и тоз ангренаж !?

Нищо сложно няма - само единствено се искат нови болтове за главата, и стягане с предписаният момент, и толкова ...

Нито е сложно, нито трудоемко !

valbes, дизела е съвсем друга бира !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай при добър майстор всичко свършва за един ден ,ако се наложи и главата трябва да се шлайфа.Нищо сложно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еййй, като се почнат с тез теми за бензиновите 4 цилинрови мотори на б3/4, и кооооолко им е сложен ремонта, направо обрив получавам !?

Искам колегата като приключи ремонта, да сподели кое му е сложното ...

Ева тез болтове, и тоз ангренаж !?

Нищо сложно няма - само единствено се искат нови болтове за главата, и стягане с предписаният момент, и толкова ...

Нито е сложно, нито трудоемко !

valbes, дизела е съвсем друга бира !

Аз знам че нищо сложно няма за човек който разбира,именно затова сьм привьрженик на точно този модел на който принципно му е евтина подрьжката но всеки знае че сервизите за добьр ден взимат 50ка вече :steinigung:.Не ме притеснява да махна главата,а това как ще я вьрна на мястото си. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да разкажа, случка с 1.8 моно, автомобилът е Пасат 3, собственост на тъстът ми. Надува съединенията аналогично, прехвалени майстори с име, свалиха главата, гарнитура викат, само, че шлайф викат задължително. Шлайфат главата нови гарнитури, събират я, палят, отново надува. И какво правим питаме, амииииииииии...... Пукната глава викат или пукнат блок, решение ? Най-добре викат глава втора употреба, че тая да я снимаме, че да я заваряваме викат не си струва, и аз ги питам ами ако с новата глава пак надуе? Е няма как вика да разберем докато не изключим главата, ама ако е от блока вика ще се сваля да се заварява. Е късметлия излезе тъстът ми, глава втора употреба му реши мъките. Диагностираха я дали надува с една джаджа, която слагаха на разширителният съд, когато надуваше правеше балончета, после спря.

Да сте прегрявал двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да разкажа, случка с 1.8 моно, автомобилът е Пасат 3, собственост на тъстът ми. Надува съединенията аналогично, прехвалени майстори с име, свалиха главата, гарнитура викат, само, че шлайф викат задължително. Шлайфат главата нови гарнитури, събират я, палят, отново надува. И какво правим питаме, амииииииииии...... Пукната глава викат или пукнат блок, решение ? Най-добре викат глава втора употреба, че тая да я снимаме, че да я заваряваме викат не си струва, и аз ги питам ами ако с новата глава пак надуе? Е няма как вика да разберем докато не изключим главата, ама ако е от блока вика ще се сваля да се заварява. Е късметлия излезе тъстът ми, глава втора употреба му реши мъките. Диагностираха я дали надува с една джаджа, която слагаха на разширителният съд, когато надуваше правеше балончета, после спря.

Да сте прегрявал двигателя?

Затова и аз говоря,неискам да правя ремонти на "сляпо",относно прегряването преди около месец един пьт ми достигна 110 градуса то май и от там трьгнаха всички проблеми. :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега четох една тема незнам колко е вярно:Оставя се колата да изстине и да нормализира нивото на охладителната течност, маркучите да омекнат.Като я запалиш ако маркучите веднага се втвърдят значи главата е спукана.При мен и при студен двигател маркучите не омекват а си стоят надути,чак когато развия капачката спада налягането и омекват,после като я запаля се надуват чак когато загрее.А ако не сьм за глава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходи да ти мерят антифриза за газове, или да надуят системата !

И попълни/кажи в кой град си, да знаем къде да те насочим !

От София сьм,и по точно Дружба 1.Кьде в района правят такива манипулации?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тая капачка как я стягаш докато превърти или както повечето съветват да е с два пръста стегната.Струва ми се че я претягаш и тя не може да ти изпусне налягането,а до колкото ми е познато бензинките на ауди работят малко под налягане (да ме поправят ако греша)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тая капачка как я стягаш докато превърти или както повечето съветват да е с два пръста стегната.Струва ми се че я претягаш и тя не може да ти изпусне налягането,а до колкото ми е познато бензинките на ауди работят малко под налягане (да ме поправят ако греша)

По принцип си я стягам,но явно тя ми е най малкият проблем щом казанчето на антифриза мирише (преди на газ,сега като сьм спрял газта на бензин),най странното според мен е че ако наистина тези надути маркучи дори когато е студена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега здравей , искам да ти кажа конкретно какво да гледаш и да провериш и вече да знаеме на къде върви работата .

1-Възможное е и да е скъсана мембрана на изпарителя и да вкарва ГАЗ в охладителната система - имал съм 2 ил 3 случая такива - Признаци надува и прави маркучите ЧУК.

Начин на проверка - докато колата работи и е загряла най важното термостата отворил - отвиваш капачката на разширителния съд и с запалка отгоре - Ако се появи пламък значи има ГАЗ в антифриза ,което означава че изпарителя е за ремонт.

2ро и по лошо е гарнитура на глава (или самата глава) - Начин на проверка след каране ПОНЕ 30-40 км и колата да е хубаво загряла на работна температура - като се прибереш я оставяш без да пипаш нищо и ако това е вечерта на сутринта преди да запали ДОКАТО Е СТУДЕНА отвиваш капачката на разширителния СЪД и ако изпусне налягане е гарнитура (пак съм правил няколко такива случаи)

Проблема беше не че вкарва антифриз в ДВГ-то , а в това че НАЛЯГАНЕ от цилиндара попадаше в охладителната течност ,заради издухана гарнитура (лично съм патил от тва) .

Минал съм през какво ли не докато открия на стара ми кола какво беше през какви ли не познати и "майстори" и секи различно .

п.п. Ремонта е елементарен и не-трудоемък.

Цената за софия нз как е в моя край е :

-шлаиф на глава + напасване на клапани - 60 лв

-гарнитура като за теб - около 25-30 лв

-гуми4ки на клапаните - около 12 лв

-болтовете според зависи в какво състояние са тва са бабини деветини КУПИ си нови болтове - много зависи как са старите.

Ако си го правиш ти е - около 100 - 110 лв , ако го прави друг - към 220-250 като 100 лв са труд.

Ако имаш въпроси питай.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво точно ти ги иска тези пари? Пълен ремонт ли ще и прави на главата или само за смяна на гарнитурата? Защото ако ти шлайфа главата, припасва клапаните и други неща е едно но ако е само за смяна на гарнитура и на мен ми се вижда много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво точно ти ги иска тези пари? Пълен ремонт ли ще и прави на главата или само за смяна на гарнитурата? Защото ако ти шлайфа главата, припасва клапаните и други неща е едно но ако е само за смяна на гарнитура и на мен ми се вижда много.

Само за труд без шлайфане,припасване на клапани и т.н,дори гарнитурата не е в цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...