Jump to content

Ел. огледала А4 В5


va4o__

Recommended Posts

Здравейте колеги,

карам Ауди A4(B5) 1999 г. ADR, 1.8 бензин. Рових много из форума, но не можах да намеря конкретна информация, за това пускам тази тема. Става въпрос за ел. огледалата. Не се прибират!!! Гледах темата как се разглабят и как се смазват. Разглобих ги. Разглобих и дръжката на врата с копченцата. Работата е там, че не знам как да установя къде е проблема. Не знам има ли конкретен бушон, който отговаря за огледалата или пък е някое реле. Не схващам точно и принципа на работа на целия процес - от натискане на копчето до прибирането на огледалата. Ако някой от вас има схема или може да ми обясни накратко как стоят нещата ще съм му много благодарен. Ще поясня само, че и двете огледала не ми се прибират (имат тази функция), а като разглобих лявото премерих с мултицет, че от клемата преди копчето до моторчето стига ток т.е. няма скъсан проводник, значи или проблема е в копчето или в бушон или в реле ако има такова или пък в.... незнам. Ако някой може да ми каже нещо по-подробно ще черпя ако ми обясни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето схеми за твоята кола колега.

http://www.mitchell-auto.ru/wiring-diagrams/

разгледай и в А4 и в А6 принципа е еднакъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Колега реши ли го проблема с огледалата,че при мен възникна подобен проблем.Прибраха ми се огледалата и не искат да се отворят.Копчето работи(като е на ляво L се движи стъклото наляво,надясно,нагоре надолу),но не иска да отваря и двете огледала.Ако си намерил някакви релета или бушон,които са за смяна да споделищ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

свалете си огледалата целите и си смажете механизма като за начало !

Не е до смазването..Както си карах огледалата започнаха да се прибират и отварят сами.Както се отваряха и затваряха ...и се затвориха и останаха затворени.Въртях копчето за отваряне и затваряне но никакъв ефект,стоят си затворени.Като го завъртя на L или на R си реголира(надолу нагоре наляво надясно) съответното огледало т.е проблема не би трябвало да е в копчето.Мисля че има някакво реле което прави проблем,но незнам къде е.Ако някой може да помогне или е имал същия проблем да пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай да погледнеш под маншона на снопа кабели, който влиза във вратата, има вероятност някой кабеляк да е окъсил/прекъснат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок ще проверя,но не е ли по голяма вероятноста да е някакво реле.

Като лаик в електрониката тръгвам от най-лесния вариант, ако не е там спецовете ще се намесят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като лаик в електрониката тръгвам от най-лесния вариант, ако не е там спецовете ще се намесят.

Ок.Ако има някаква логика,не би имало прекъснат кабел,защото при движение огледалата взеха да се шашкат ту се отварят ту се затварят и накрая се затвориха и не се отварят,нито съм спирал да отварям вратата, за да се прекъсне кабела,само завъртях копчето в посока за затваряне и отваряне на огледалата,но никаква реакция от огледалата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок.Ако има някаква логика,не би имало прекъснат кабел,защото при движение огледалата взеха да се шашкат ту се отварят ту се затварят и накрая се затвориха и не се отварят,нито съм спирал да отварям вратата, за да се прекъсне кабела,само завъртях копчето в посока за затваряне и отваряне на огледалата,но никаква реакция от огледалата.

Някой,ако е имал същия като моя проблем да сподели.Благодаря предварително!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не опиташ първо най-достъпните неща и после да я мъчиш ако нищо не откриеш?

Под достъпни освен проверка на въпросния сноп имам предвид също и сваляне на кората и проверка на кабеляците вътре, както и детайлен оглед на самите копчелъци, най-вече на кръглия бутон(по спомен същия се разглобяваше не особено трудно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Копчето е много здраво, да е проблема в него в него е малко вероятно. Все пак проверката става с мултицет супер елементарно - копчето просто подава импулс на модула под волана, който задейства моторчетата на огледалата за няколко секунди. При завъртане на ключето пак импулса кара управлението да пусне моторчето наобратно пак за 5-6 секунди.

Самото копче при завъртане е 0-1 само, ако е здраво се сваля модула който управлява огледалата, би трябвало да е отдолу под волана и изглежда като голямо реле. Номера обаче не си го спомням, чекни го в нета. Вътре е доста елементарно устройството и ако има проблеми лесно ще се отбележат. Провери и всички цокли и контакти дали са наред отдолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Копчето е много здраво, да е проблема в него в него е малко вероятно. Все пак проверката става с мултицет супер елементарно - копчето просто подава импулс на модула под волана, който задейства моторчетата на огледалата за няколко секунди. При завъртане на ключето пак импулса кара управлението да пусне моторчето наобратно пак за 5-6 секунди.

Самото копче при завъртане е 0-1 само, ако е здраво се сваля модула който управлява огледалата, би трябвало да е отдолу под волана и изглежда като голямо реле. Номера обаче не си го спомням, чекни го в нета. Вътре е доста елементарно устройството и ако има проблеми лесно ще се отбележат. Провери и всички цокли и контакти дали са наред отдолу.

Точно за този модул мисля че ми прави проблем(сега ги отворих огледалата,но с регулиране на огледалата..нагоре,надолу и те се отвориха,много страно),но не знам кой е ,как да го чекна в нета.Проверих всички кабели и са здрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Колеги,имам въпрос. Блока за управление 361 (дето управлява огледала + функцията прибиране ) има ли го в моделите на Б5 които нямат функцията ел. прибиране и има ли ги прекарани кабелите в готовност за поставяне на такива огледала?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този модул ,за който говорите може да прави проблем от студена спойка.Може да се разглоби и зглоби.При мен и там имаше проблем,но само с една спойка се оправи.Когато блокираха огледалата,чуквах по него и тръгваха,затова го отворих и проблема се виждаше. Открил съм още един проблем със заяждането на огледалата.Износва се една пластмасова част,в която влиза оста на моторчето.Говоря за лявото огледало.Червяка почва да заклинва в зъбите на редуктора и огледалото не се прибира или не се отваря.Докато е все още малко износването с почукване може да тръгва докато един ден спира нацяло.Съжалявам ,че не съм снимал,когато моите бяха блокирали,за да се види точно за какво говоря.На тази снимка ще се опитам да обясня : стрелка 1 сочи мястото на проблемната част.На резба е и има процеп за отверка.След като сте махнали огледалото и капака се развиват болтчетата с номер 2 и се издърпва капака 3 в означената посока.Изкарва се ел.моторчето с червяка и се пробва дали не е блокирал механизма от нещо друго.С пръст на мястото на червяка се върти в двете посоки и огледалото трябва да може да се прибере и отвори открай до край почти без усилие.Вече може да погледнете вътре дали не е износена въпросната част.Отвора трябва да е кръгъл с диаметър колкото да влезе края на червяка.Когато се износи вместо кръгъл отвор се вижда лека елипса.Гледайте хубаво,защото е малка разликата.Спасението е да се завърти точно на 90 градуса и се фиксира отново с капка лак от външната страна.При мен работи вече две години. Огледайте също и за развалени зъбчета по другата ос.Ако има ще блокира отново.Не въртете огледалото надолу докато е разглобено.Като се освободи и другата пластмаса на стойката за закрепване се вижда и една микрета ,която трябва да е с нормално отворени контакти при отворено огледало.Тя се задейства ако огледалото се прибере на ръка(различно действа механизма) и тогава не работи и дясното огледало докато не се отвори лявото отново на ръка.Така ,че като я замерите не трябва да има верига ,за да работи огледалото.Забравих да кажа ,че като изкарате моторчето от мястото му, връщате огледалото на колата включвате го към буксата,слагате и кората,и задействате прибирането на огледалата.Държите моторчето без да е монтирано и ако завърти ,значи по веригата всичко е наред.Ако не ,тогава търсите проблема в електрическата част или моторчето.Дано да съм обяснил разбираемо,че да е полезно на някой.

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си разглобих огледалата за смазване и дясното огледало, което не искаше да се отваря вече работи. Имаше една тема преди в която беше описано подробна как се разглобяват.....ако някоя я намери ще съм му благодарен да постне линк към нея :)

като преглеждах кабелите видях и в двете огледала една букса с два проводника (черно-зелен и черно-бял), които са на 3-та и 7-ма позиция на буксата на огелдалото. Та тази буксичка беше забита между пластмасовия защитен корпус на ел. моторчето за прибиране на огледалата.....за какво е тази букса с тези два проводника и защо седи така свободно???? :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,имам въпрос. Блока за управление 361 (дето управлява огледала + функцията прибиране ) има ли го в моделите на Б5 които нямат функцията ел. прибиране и има ли ги прекарани кабелите в готовност за поставяне на такива огледала?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Намираш си огледала с "прибирне",модул 361 и копче с функцията прибиране.Изваждаш си схема на огледалата от Аутодата. Теглиш кабели и свързваш.Трябва да се пуснат по 3 кабела до лявото и 3 до дясното огледало. Това е! Правих го на един познат.... :zustimm:/>

Схеми!

Редактирано от ru6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...