Jump to content

A4 B6 2003-2004 г. - малко въпроси


Recommended Posts

Здравейте колеги,

четох доста из форума преди да се реша да пусна тази тема, но все още имам някои неизяснени поне за мен неща за които ми се иска да попитам.

В момента имам Мазда6 - 2003 2.0 TDI - 136k, която ще продам и съм се насочил към въпросния модел А4.

Това са нещата които до момента съм разбрал за колата, поправете ме ако греша за нещо.

- 2004-та е последната година в която излиза В6, след това започва В7.

- двигателите са 1.8, 1.8Т, 2.0 - бензини и 1.9 TDI, 2.5 TDI и 3.0 TDI - дизели

От тях тези които си заслужават и не правят много проблеми са 1.8Т и 1.9TDI 131к и за това съответно е най-трудно да се намерят запазени модели с тези двигатели, още повече ако има и куатро както ми се иска на мен.Насочил съм се към последните 2 години в които се произвежда с идеята че тогава са отстранени възможно най-много от фабричните дефекти и все пак колата е по-новичка.

Въпросите които имам са следните:

- има ли някой от тези двигатели който е с верига, а не с ангренажен ремък?

- за 2.5 TDI четох в някои теми че имало модели които не са толкова проблемни, различавали се по някакви букви и по конете 163к.с. и 180 к.с. били по-добри от 150 к.с.. Тези букви къде мога да ги видя като отида да гледам някоя кола??

- на всичките модели ли съединителя е с демпферен маховик или има и такива които са без. Съответно ако е с демпферен на колко километра горе-долу заминава и колко струва смяната му. Въпроса ми е свързан с настоящата ми кола за която смяна на такъв съединител с маховик е 2000+ лв. и първата смяна е на 150 хил. км.

- при покупка кои са задължителните неща които трябва да сменя и кои са по принцип нещата които се водят консуматив и съответно се сменят през определен период от километри.Ако може да ме ориентирате и с цени за подмяната на тези неща. Четох при колега че му е излезнало някъде около 900-1000 лв първоначалната смяна на ремъци, филтри, масла, накладки, някаква водна помпа и термостат. Тези последните две към консумативите ли се водят или просто му се е налагало да ги смени?? Също така на колко хил. км се сменят ангренаж и масло ??

- колко точно е чуплива тази предница на А4-ките и колко струва евентуален ремонт ?? Също някой някъде спомена че по-големите като кубатура двигатели били по-тежки и съответно предницата се чупела по често - като се замисли човек има логика в това, ама пък чак толкова ли са зле тия предници та 100-200 кг в повече им идват преко сили??

- моля споделете преки наблюдения как е вървежа. На мен лично Маздата ми е доста мудна в ниските обороти - под 1800, над тях е друга бира разбира се. Дизела на Ауди по същия начин ли е??

- до момента от обявите които гледах мисля че само в 1 или 2 видях волан с копчета за управление на аудиото от него. Този волан към кое ниво обурудване е и защо толкова рядко се среща?? Честно казано си е голяма глезотийка :)

Това е колеги към момента, ще съм наистина благодарен на всеки отзовал се с компетентно мнение и с преки наблюдения, а не от сорта "чух от приятел.....", "на съседа сина му..." и други подобни.

Дано се получи полезна дискусия, знам че има много писано по темата, но аз поне на тези неща отговор не можах да намеря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко поправки:

- няма 1.8 атмосферен и 3.0 ТДИ във А4 Б6, но има и по-големи атмосферни бензини като 3.0

- няма мотори с верига в А4 Б6, всички са с ремък

- всички са с демпферен маховик - колко и защо кара никой точно не знае :)

- има сравнително евтини варианти за aftermarket предница (под 450 - 500 лв. комплекта), които хич не са зле

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателите, към които трябва да се насочиш са 1.8Т, 1.9ТДИ и в краен случай 2.5ТДИ 163к.с.

Смяна на демпферен маховик и съединител е около1500лв., но не съм се убедил, само съм чувал, на моята на незнайни километри я взех и вече от почти 3 г. я имам и не съм го сменял, но на окачването му дойде време и съм намерил с работата на цена под 600лв. smile.gif

Първоначалното обслужване с оригинални консумативи излиза 1000-1500лв., колеги предлагат доста изгодни намаления за оригинални части respekt.gif

Цените на консумативите са коментирани, потърси.

Смяната им е на 15000км. за Лонг Лайф масло.

И на 80 000 за ремъка.(само ако е оригинален).

Дизелът е много пъргав и еластичен точно на 1800 оборота отваря турбината и се развърта доста добре за 1.9 говоря, не знам за другите.

За волана да е мултифункционален, мисля трябва да е с вътрешен С-лайн, но не е задължително.

На повечето не пазени автомобили са им изтъркани копчетата по вратите и за светлините(180-+), също на аварийните(40-+) и за управление на климатика, но се подменят, не трябва да те притеснява, гледай по и около моторите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо налитате на тея турбо тоалетни със сигурни ремонти по 1000 лева, като има прекрасни атмосферни шестаци?

2.4 не е лош, а 3.0 с компресор става ебати бегачката. Може да теква тук-там масълце, ма се свиква :hilezh:

А 2,0 бензин да се избягва на всяка цена :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавам колегата от Мазда Форума.Не знае какво приключение се захваща.Моят съвет е първо внимателно да попрочете за Ауди като цяло..после за конкретният модел...и после за разходи и подръжка и евентуални болежки.Много по голям е шанса да улучиш на умряло Ауди отколкото Мазда.И аиде по леко маховика да струва 2000 и отгоре.... :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- до момента от обявите които гледах мисля че само в 1 или 2 видях волан с копчета за управление на аудиото от него. Този волан към кое ниво обурудване е и защо толкова рядко се среща?? Честно казано си е голяма глезотийка :)

Това е колеги към момента, ще съм наистина благодарен на всеки отзовал се с компетентно мнение и с преки наблюдения, а не от сорта "чух от приятел.....", "на съседа сина му..." и други подобни.

Дано се получи полезна дискусия, знам че има много писано по темата, но аз поне на тези неща отговор не можах да намеря.

Аз лично бих ти препоръчал В7- все пак това е фейса на В6-та, така че ако търсиш отстранени грешки, то те са повече (отстранените грешки де :hilezh:) при по-новия модел, отколкото при по-новата година на стария модел.

- относно ремъците и веригите- не е ли 3.0 тди с верига или и той е с ремък? за другите двигатели- всички са с ремъци.

- 2.5 тди всички го плюят, но както се казва- форумни легенди, моя е на 300 х.км и нищо му няма, освен прахоляка от чистата ни столица. По отношение на конете, мисля, че няма 2.5 тди 150 коня. Три вида са- 155, 163 и 180, всичките са ревизирани спрямо старата модификация и започват с В, това се виужда в талона на колата; едното е рамата и започва с WAUZZZ..., а другото е номера на двигателя, примерно BAU1234556

- за маховика и съединителя не мога да кажа нищо :steinigung: , някой с повече опит да сподели.

- колегите са ти написали колко излиза първоначалното обслужване, а и ти си се ориентирал в цените. Тази някаква водна помпа я имаш и ти на маздата, не е измислена от ауди :hilezh: . По правило се сменя, когато се сменят и ремъците и се води консуматив, когато се задвижва от агренажния ремък. Термостата не знам къде е на А4-те с 4-цилиндров мотор, но на А6 с шестцилиндров мотор е заврян на ма..ата си и ако не го смениш, когато обслужваш мотора, самата смяна на термостата излиза необосновано скъпо.

- моето масло го сменям между 8.000 и 12.000 км, в зависимост какво ми е съотношението градско/магистрала, т.е. ако карам повече градско, сменям маслко по-често.

- колко точна е чуплива една предница- ами зависи как и къде караш, принципно, ако е оригинална, издържа доста километри, поне 200 хил, а ако се пази, издържа и повече. Иначе колегите са ти написали за ремонтните комплекти, ако ползваш афтърмаркет части. Имай в предвид, че не е по-чуплива от Мерцедес или БМВ примерно.

- аз съм въодушевен от вървежа на 2.5 тди, доста добър е, много еластичен мотор със сравнително нисък разход на гориво, това във вариант ръчна кутия и без куатро, за 4-цилиндровите мотори си нямам идея.

- по отношение на мулти волана, да не е честа екстра в А4-те, но имай в предвид, че ценовата политика по отношение на екстри е коренно различна на Ауди спрямо Мазда примерно. Имам чувство, че само в Ауди можеш да видиш недоразумението задни ръчни стъкла, а отпред ел. седалки, кожа, но пък и без подлакътник :steinigung: !

Май това е от мен :) Успех с намирането на твоята кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавам колегата от Мазда Форума.Не знае какво приключение се захваща.Моят съвет е първо внимателно да попрочете за Ауди като цяло..после за конкретният модел...и после за разходи и подръжка и евентуални болежки.Много по голям е шанса да улучиш на умряло Ауди отколкото Мазда.И аиде по леко маховика да струва 2000 и отгоре.... :stupid:

Колега четох доста, просто ми харесва точно това А4 - като визия отвън и вътре. Още 2008-ма като си купувах Маздата се колебаех между двете. Тогава взех 6-цата и не съжалявам изобщо, но сега ми се налага да я продам и искам да видя каква е алтернативата :) Съединител с маховик е 1850 лв без труда, това е от съседа ми който има магазин за авточасти с 30%-овата отстъпка която ползва, иначе само маховика е 1837 лв без отстъпка, отделно комплект съединител 550 лв - проверено вчера. А за това на каква кола ще попадна, ще ти кажа че Маздата я взех от автокъща в Горубляне внесена от Италия само с едно пробно каране дори без проверка в сервиз...тази поне ще я взема от познат който има автокъща...

KikoTM - В7-цата ми е грозна и ми е над бюджета...от това което четох за 2.5TDI и мен ме блазни точно 163 или 180 коньовия, макар че разума ми шепне "1.9TDI...1.9TDI...1.9TDI..." :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга ми е мисълта.Просто не познаваш никак марката и си сто процента прекаран ако не разбираш поне малко от тези коли.Повярваи не ми се ще да платиш още толкова по ремонти......при Мазда това го няма но тук да.....http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=122372.Добре изглежда за обикновен купувач без претенции.А какво се оказва.Дано наистина имаш късмет и намериш твоята кола.Но много внимаваи.Казах по горе пълно е със боклуци.Въпреки че всяка 5та кола по къщите Ауди и по пътищата ни вече също трудно се намират и добри маистори.Уж всеки им разбира но специфични коли са...А за това колко изкарва окачването боклуците които продават търгашите тук едва ли ще изкарат повече от 50000км из нашите дупки....2.5 си е риск.Въпреки че съм сигурен че едва ли ще я караш повече от4-5г и едва ли ще и навъртиш повече от 80000км....а толкова ще изкара със сигурност... :flehan:

Редактирано от valio 323
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не сравнявайте поддръжката на мазда с ауди...Ако искаш по тънки разходи и да не сменяваш маховици наблегни на Б6,Б7 с 1,8Т..Ако искаш по малък разход на гориво 1,9 тди..Не са препоръчителни 2,0 тди и 2,5 тди..Разхода за маховик и съединител при тези марки с нормални отстъпки са около 1000 лв общо с маркови части.

Редактирано от nuvoari
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...............Въпреки че съм сигурен че едва ли ще я караш повече от4-5г и едва ли ще и навъртиш повече от 80000км....а толкова ще изкара със сигурност... :flehan:

Точно това ми е и на мен мисълта....на Маздата за 4 години съм навъртял 50 хил.....не вярвам Аудито да го карам повече...значи ще ми свърши работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо налитате на тея турбо тоалетни със сигурни ремонти по 1000 лева, като има прекрасни атмосферни шестаци?

2.4 не е лош, а 3.0 с компресор става ебати бегачката.

стига, че някой няма да разбере че се шегуваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

стига, че някой няма да разбере че се шегуваш

:lol: :lol: :lol: Мани бъзик аз верно не разбрах че се майтапи....особенно като му видях подписа че мрази всички дизелисти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой, който е фен единствено на дизела и мрази бензинджиите ти каже друго, на кого ще вярваш? hilezh.gif

Събирай мнения и чети из форума- има много теми с полезна информация за почти всичко е дискотирано и обсъждано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой, който е фен единствено на дизела и мрази бензинджиите ти каже друго, на кого ще вярваш? hilezh.gif

Събирай мнения и чети из форума- има много теми с полезна информация за почти всичко е дискотирано и обсъждано.

Колега аз не съм казал че му вярвам и че съм приел неговото мнение за единственото меродавно по въпроса...просто наистина не разбрах че се майтапи...

Както вече писах...четох доста...и продължавам да чета...но всичко е доста разхвърляно...за това ми се искаше да събера всичко на едно място като инфо...с идеята евентуално да е от помощ и на други като мен ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе истината е, че ако си избирахме колите по това какво пише във форумите всички щеха да карат Б4 или е36... Така че отиваш, гледаш, харесваш си кола и си действаш без да те интересува кой какво пише по форумите. Ако искаш здрава и безпроблемна кола купуваш си нова, за стара кола няма гаранция ако ще и "70 годишен старец ходещ само до аптеката с колата и си е забравил бастуна в багажника" я е карал :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и добра машина да вземеш, колкото и да е пазена и какъвто и късмет да извадиш, подготви се за доста по-скъпа поддръжка от Маздата. Аз моята я взех с идеята, че ще отидат доста пари по нея. Сумите които съм плащал надминават очакванията ми, но колата е супер. Общо взето основните неща и кусури вече си ги видял, така че форума най-много да те обърка повече.

Не знам как могат да ти смятат бъдещия пробег колегите, при положение че това е толкова индивидуално. Аз за 9 месеца съм направил 15000, защо да не направя 80,000 за 4-5 години? Ти си знаеш колко караш, не мисли за пробега, това е Ауди. Ако вземеш добър мотор ще стигне и до 400,000 без проблеми.

Ако не си готов да даваш хиляди левове за съединители и ангренажи, Ауди не е твоята марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и добра машина да вземеш, колкото и да е пазена и какъвто и късмет да извадиш, подготви се за доста по-скъпа поддръжка от Маздата. Аз моята я взех с идеята, че ще отидат доста пари по нея. Сумите които съм плащал надминават очакванията ми, но колата е супер. Общо взето основните неща и кусури вече си ги видял, така че форума най-много да те обърка повече.

Не знам как могат да ти смятат бъдещия пробег колегите, при положение че това е толкова индивидуално. Аз за 9 месеца съм направил 15000, защо да не направя 80,000 за 4-5 години? Ти си знаеш колко караш, не мисли за пробега, това е Ауди. Ако вземеш добър мотор ще стигне и до 400,000 без проблеми.

Ако не си готов да даваш хиляди левове за съединители и ангренажи, Ауди не е твоята марка.

Е,стига де!Като,че преди е поддържал Опел човека!Маздата,може и да се окаже с по-скъпа поддръжка от Ауди А4.А,съединител и ангренаж не се сменяват през 5 000км.,за какви хиляди левове говорим.

Иначе,съвета ми към колегата е,при оглед на автомобил да вземе,опитен механик(диагностик)за да се проверят,по-скъпите неща като-дюзи,турбо,маховик и т.н.!Защото,ако има проблем с тях наистина отиваш на хиляди...:)!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

подготви се за доста по-скъпа поддръжка от Маздата.

Това дали е сигурно? При еднакви години и километри може и да е съизмерима поддръжката на двата автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дали е сигурно? При еднакви години и километри може и да е съизмерима поддръжката на двата автомобила.

Колеги ясно е че няма да е като да поддържам Астричката си от 94-та година. Просто исках да събера колкото може повече инфо и евентуално да открия някои подводни камъни за които до момента не съм чул нищо. Оказва се че в общи линии нещата са така както предполагах. Сега остава да си продам Маздата, и да си намеря добра А4-ка която ще ме радва близките поне 4-5 години :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дали е сигурно? При еднакви години и километри може и да е съизмерима поддръжката на двата автомобила.

Повярваи не е така.Мога да ти постна части и цени да се убедиш че е със пъти по скъпа подръжката.Специално при неговата Мазда има 2-3 неща които биха го притеснили.Един клапан за налягането и един съединител ......всичко друго е безпроблемно или на цената примерно на моята Баба...1995год..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...