Jump to content

Recommended Posts

Айде сега и скейтборд :lol:

Аз разлика не намирам във возия между 205/55/16 и 225/45/17 , на 17 колата леко по-спъната във високите обороти, разхода е идентичен. Тествал съм го няколко пъти на дестинации между 3 и 4 хиляди км. Разликата в разхода беше 0,1л/100км.

Говоря за тези 17-ки

DSC_3121.jpg

и тези 16-ки

IMGP1395.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега пропускаш,че това е 4 см повече от заводският размер,а 4х4 е 16 см повече площ за задвижване и съответно повече разход.

Да кола е по-стабилна,но повечето от нас не са Себастиан Льоб и можем да направим компромис със стабилността си :D .

Имам колега с 235 и няма осезаема разлика между 235 и 225,пак си на скейтборд :hilezh:.

колега как ги сметна тези 4 см по 4 = 16 ? разликата между 225/45 и 235/45 е 5.5мм в радиус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както колегата по-горе е казал, разлика в разхода почти няма. Пък 235/45/17 е заводския размер на A4 B6, а както знаем там бъговете на B5 са отстранени :hilezh: Майтапа на страна...возията е по-твърда спрямо 195/65/15, но не е драматично положението и при всички случаи е по-добре от 225/45

ПС: Между другото и аз съм със същите 17-ки като тези по-горе :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toчно пък ако смениш някои от плътните модели 16" със 17/225/45 най-много да тръгне повече колата :) При мен не е имало никакви проблеми нито с най-ниските, нито с най-високите обороти пак да кажа.

Разликата е че колата стъпва по-друго на пътя и по-друг начин се усеща в завой, което се дължеше или на модела гуми, ширината им или на ет-то заради което гумите бяха с 2см по-навън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб няма разлика , ама при мен с тоя рахитичния 1.9 дизел няма как да няма :hilezh:

и моя е рахитичен 1,9 , колеги масово Ви плаши цолажа, сам по себе си не значи нищо, не знам колко пъти и в колко теми го пиша. Важни са масите и динамичния радиус. Радиуса с кадърно пресмятане на гумите се свежда до нула, че може и с цол два нагоре да паднеш под размера даден от производителя. Масите са строго индивидуални за всяка джанта и всяка гума. Една с друга еднакви комбинации няма. Та стига като дядовците, малииии 17 цола много бе, айде да се върнем на 13" лади и жигули, с гуми 165/80. Които може да са и по-тежки и като влезеш в завой първо имаш едни 7-8 см изкривяване на гумата, после поднасяне щото е тесна и чак накрая евентуално сме взели завоя. Или пък при скорост 100км/ч рязко ляво и рязко дясно и колата само се клати на гумите без да завива, по едно време се сеща че искаш да завиеш и те завърта :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега как ги сметна тези 4 см по 4 = 16 ? разликата между 225/45 и 235/45 е 5.5мм в радиус.

Колега говоря за широчината на стъпката,а не височината и сравнявам 195 и 235.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При разлика от 200кг в колите има значение.

тук спор няма :zustimm:

Колега говоря за широчината на стъпката,а не височината и сравнявам 195 и 235.

ясно! обаче при спиране са в плюс :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на А3 има 16" 205/55, 17" 225/45, 17"зимни 205/50 , 18" 225/40 , та това понятия "оригиналния размер" викам да го забравим :rolleyes:

Под оригинален размер разбирам онова, което го пише на вратичката на резервоара и с което колата излиза от завода...а че размерите са няколко по-това спор няма...

ПС: Моя па 1.9 ТДИ хич не е рахитичен даже...ма тва е щото е с чипС :hilezh:

ПС2: Имам 16-ки със зимни гуми 205/55....освен при следващата смяна да хвана да ги премеря да видя колко е разликата спрямо 17-ките :)...

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ем аз тия дето ги написах ги преписах от мойта капачка :rolleyes: за да не чакаш докато дойде време за смяна виж ТУК си има калкулатор. Ако ги сравняваш с 225/45 17 разликата е 2мм в диаметър. Даже ти дава и с колко ще ти се промени скоростомера, ако слагаш гуми с фрапиращо различен размер.

Не цитирайте предходен пост!

Редактирано от netizen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид да ги премеря като тежест/гума с джанта/...като размер ми е ясно колко е разликата...мисля, че 9мм идваше ;) спрямо 225/45/17 и 195/65/15, а 11мм спрямо 205/55/16

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и трите размера може да се приемат за еднакви, 17 са по-големи с 2мм в диаметър от 16, и еднакви с 15

Не цитирайте предходен пост!

Редактирано от netizen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, защо така упорито отказваш да ни кажеш кои са тия 17-ски по 8 кила?

Аз си мисля, че карам с едни от най-леките 225/45/17, но те са близо 11кг. Може да съм в голяма заблуда?

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте 17-ки са също 11 кила, ма само гумите без джантата...с нея предполагам ще идат над 20 кг. :) От друга страна 16-ката джанта ми е с доста повече мат'рял от 17-ката, та може и да дойдат близко като обща маса гума+джанта...

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази 17" джанта със зимна гума Gislaved Nordfrost 5 225/45 тежи 19кг точно,гумата е с 9мм грайфер, да приемем нова. сега се мерих с джанта/без джанта на кантара, тежко леко чакам конкретни резултати от останалите да сравним, иначе пукаме семки и смисъл няма.

2008_audi_a3_8p_fsi_sportback_s_tronic_sport_hatchback_95741376684441494.jpg

Редактирано от DoH_KuXoT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм, ама ме е страх да не съм се прецакал :bia:

p.s. летните ми са пак такива джанти, но гумите са Yokohama Advan Sport 225/45 при първа възможност ще ги премеря и тях, но поне като ги носих ми се сториха по-леки. Трябва да се вземе предвид , че и двата комплекта гуми са с подсилени бордове, което предполага още по-високо тегло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, сигурни ли сте, че цените на гума 17ка е като на 16". Четири добри 17ки започват от 1200/1300 лева, а 16ки са под 800лв...

На темата - аз карам 235/45/17, а зимата 205/55/16. Возията няма нищо общо! Ако не ти пука за по-чести ремонти по носачи, рейки и т.н., както и за разликата в цените на гумите, то слагай смело 17". Има си плюсовете, но 235/45/17, с другите ще си като карт!:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

абе гледам темата е стара обаче, аз имам едни лети джанти с гуми 205/50/17 и се замислям да ги махам, че тежки ми се виждат. Конкретно като динамика разлика нямам, обаче като ги дигам на ръка е дооооста тежка и неска викам чакай да претегля 17-ката излезе 18кг а кантара показва с 2-3 по-леко.... Аудито е 1.9 90 но с чип , карах ги преди да сложа чипа и нямах проблеми с вървенето амааа направо се чуда дали да не мина на 16 компромисен вариант. Може би ми се струва, че тежат доста щото са с голям борд 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...