Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Навил съм се да си купувам нови джанти и гуми на Б5-цата ми. Сега съм с Мишленки 195х65х15, но искам да си взема по-големи джанти и гуми. Въпроса ми е ако се хвърля направо на 17ки, как ще се отрази на возията, доста ли ще друса, доста ли се качва разхода и т.н., или 16ки ще са компромисния вариант?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично бих заложил на хубави гуми 205/55/16.

225 искат по-мощен двигател, джантите и гумите са по-тежки, като цяло динамиката пада, а от там и разхода се качва.

Разликата в комфорта е по-голяма когато се минава от 15" към 16". 17" втвърдяват още повече, но разликата не е толкова осезаема.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм с 205/55/16 отпред и отзад с 215/55/16 много добре стой и отваря колата,но това при куатро не става понеже трябва да са еднакви гумите и джантите...но големите джанти трошат по бързо накрайници...в нашите условия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зимните ми са 205/55/16

летните 225/45/17

разлика в разход няма, с 16-ките е доста по-нестабилна колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобно сравнение е некоректно. Зимните гуми нямат нищо общо с летните.

Със зимни 225/45/17 също ще е значително по-нестабилна, отколкото със същия размер летни гуми.

Отделно за поведението има значение на каква ширина джанта са монтирани едните и другите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да сложа 17 карах едно лято с 16 и много добре знам колко е стабилна/нестабилна. За А4 може и да е добре с 205/55/16 , но според мен А6 Авант 225/45/17 му е перфектния летен размер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 150кг е разликата при еднакво задвижване. По-определящ е стила на каране. 1.9Д предполага по-спокоен стил. Отделно по-твърдите гуми (каквито обикновено са 225/45) искат и повече подгряване, което се постига по-лесно с по-голям мотор и куатро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1315kg (A4 B5 Avant 1.9TDI-PD) <> 1565kg (A6 C5 Avant 1.9TDI-PD)

Сегашните ми Dunlop Sport maxx tt , определено искат подгряване, миналото лято карах с Nokian ZG2 (загинаха геройски в дупки) нямаха такива проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде пък ги намри тия дупки :hilezh:

по темата:

зависи от стила на каране,но определено 16ките по конфортно возят и съответно 17ките по стабилно стоят.

Редактирано от Petkovm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1315kg (A4 B5 Avant 1.9TDI-PD) <> 1565kg (A6 C5 Avant 1.9TDI-PD)

Сегашните ми Dunlop Sport maxx tt , определено искат подгряване, миналото лято карах с Nokian ZG2 (загинаха геройски в дупки) нямаха такива проблеми.

Теглото на А4-ката ми се струва реално, но за А6-цата това трябва да е за куатро :gruebel: . Поне 1.8ТК седан е около 1500кг.

Карах спортмакс, без ТТ. Най-неприятното беше, че "лупаха" преди да загреят. Не бяха лоши гуми, но тт трябва да са доста по-добри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл от 15"да минаваш на 16".При 16" печелиш по скъпи гуми,по лоша возия и нищо друго,по добре 17"-стабилност,по добра визия и возия като на каручка :D.Разликата в цената на гумите м/у 225x45x17-205x55x16 не е много голяма.

Най комфортно и ефтино ще ти е на 195/65/15.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тоя размер на 17-ки и аз пробвах да мина. Даже едните 17-ки бяха рън флат. Общо взето имах чувството, че някой носач ще изпадне в движение.

Не виждам нито една смислена причина да си го причиниш сам това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вметна и аз, че и с двата размера няма абсолютно никаква разлика във возията и вървежа на мойта кола, ама наистина никаква.

Разлика обаче има в управлението и усещането, със 17-ките незнам заради гумите или какво, но съвсем друго се усещаше колата как седи на пътя, обират се наравностите по друг начин и като въртиш волата е малко по-друго също. По-лошо в никакъв случай, но аз очаквах да почне да друса яко, а то съвсем друга разлика дойде :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

аз съм с 235/45/17 на 100-ца Ц4,има разлика във возията(малко по твърда е),но управляемостта и стабилността се подобриха,по завоите е като залепена,волана е по директен.Всичко това зависи и от марката гуми.

На мен с 17" ми харесва поведението на колата,както и визията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като потребител на 16" гуми казвам направо да ги прескачаш и да слагаш 17" :zustimm: Ако се чудиш защо:

-Визия

-По-добра стабилност

-Почти никаква разлика в цените на гумите

-Никаква разлика в шанса за оцеляване след "кратер"

-Най-важното според мен почти еднаквото тегло на 16" и 17"

ПП - Ако някой не си е играл, аз си играх :hilezh: 195/65/15 1бр. джанта с гума 15,5кг. 205/55/16 пак гума с джанта 21кг. Питах разни познати, поинтересувах се и се оказа че и 17-инчовия комплект ще е тежък горе/долу колкото 16"...За какво тогава ще ни е тази 16"??? А и да добавя нещо. Никакви измислени марки купи си оригинални Ауди джанти. Ментетата са с много различни характеристики, и почти винаги зверски тежки. Има други който са супер меки :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

205/55/16 пак гума с джанта 21кг. Питах разни познати, поинтересувах се и се оказа че и 17-инчовия комплект ще е тежък горе/долу колкото 16"...

Не е точно така. 20-на кила тежи супермаркова 17" джанта със скъпа гума. Масовите са по 23-24кг.

А 16" с оригинална джанта(стига да не е петолъчка) може да е около 16-17кг. Тези 21кг може да се постигнат с автърмаркет тежки джанти + усилени или зимни гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колкото по-големи джантите и ниски гумите толкова по-добре, визия, директно управление, стабилност. Ако съобразиш диаметрите разхода наистина няма да го усетиш. То си е и ди гума и до джанта. Аз съм карал с 18" оригинални джанти с хубави гуми и бяха много по-леки от 16 алтернативни с нискобюджетни гуми. Та мисълта ми е , че никой не може да ти каже кое ще е по-тежко, по-леко или по-шумно, всичко си е до какви гуми и какви джанти си избрал.

п.с. имам оригинални 17 от а3 8P с перфектни гуми летни и перфектни зимни, два комплекта на по 1 сезон са и двата чифта гуми, джантите единия комплект са черни, другия оригинално сиви, прави без заварки, без криво и нужда от боя и освежаване. Перфектни! Ако ти харесват като визия мога да ти направя хубава цена като преди това ще ги видиш как седят на колата, ако искаш може и да покараш и да вземеш решението , което тук няма да получиш само от писанията ни. :zustimm:

Не е точно така. 20-на кила тежи супермаркова 17" джанта със скъпа гума. Масовите са по 23-24кг.

А 16" с оригинална джанта(стига да не е петолъчка) може да е около 16-17кг. Тези 21кг може да се постигнат с автърмаркет тежки джанти + усилени или зимни гуми.

много си в грешка, оригиналните на А3 8P 17" са 16 кила с гумите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм в никаква грешка. При А3 джантите са с друго изнасяне и друга структура.

Ако приемем, че джантата е 8кг, коя е тази гума, която в размер 225/45/17 или 235/45/17 тежи 8кг?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква навременна тема :rolleyes: .

Същият този филм го изгледах целият с надписите :D

Опита завърши така :steinigung:

1-от 205-65-15 минах на 225-45-17.

2-благодарение на 17-те както писа един колега по-нагоре имах усещането

ще всеки момент ще изгубя части от окачването завинаги,направо прахта по пътя усещах :wall: .

3-осъзнаване на глупостта която направих :hilezh: .

4-директен бартер 17-ки за 16-ки.

5-215-55-16 нов размер (такъв изпадна.)

6-щастие и семеен комфорт-колата ОТНОВО тръгна и разхода се нормализира. :flehan:

Твърдо не съм съгласен,че 16-та е безмислен размер,напротив тя е точният размер,

който дава и стабилност и комфорт,в крайна сметка колите ни излизат от завода с

конкретни размери и те не са случайно избрани от групата немски инженери.

Тава е скромното ми мнение. :bia:

p.s.фактът че с 17-те колата е много по-красива е ясен .

p.s 2. :hilezh: явно остарявам защото вчера гледах старите ми 15-ки и с

умиление се сетих защо веднага харесах как колата вози (А6 2.6) :lol:

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква навременна тема :rolleyes: .

Същият този филм го изгледах целият с надписите ...

Потвърждавам думите на колегата.

Първоначално карах с 205/55/16 с оригиналната пет лъчева джанта.

После минах на 225/45/17 отпред и 225/50/17 runflat отзад.

Накрая се спрях на 205/65/15 с оригиналните олекотени джанти,

от онези с големите капачки ( има ги в две разновидности,

като едните са с триъгълни отвори а другите с трапецовидни )

и да ви кажа най съм доволен от последните.

Причината е, че ми се иска да за са ми здрави бъбреците

и пломбите ми да си седят по местата си :hilezh:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е щот се меткате на 225, а те са твърде ниски за нашия лунен пейзаж....235/45 е правилния размер за 17-ки и бъбреците ви ще са си на мястото :zustimm:

Ето ви и оригиналните джанти на Ауди 5x112:

15" and 16" Audi stock wheels

17" Audi stock wheels

18" Audi stock wheels

19", 20", and 21" VW and Audi stock wheels

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

235/45 е правилния размер за 17-ки

Колега пропускаш,че това е 4 см повече от заводският размер,а 4х4 е 16 см повече площ за задвижване и съответно повече разход.

Да кола е по-стабилна,но повечето от нас не са Себастиан Льоб и можем да направим компромис със стабилността си :D .

Имам колега с 235 и няма осезаема разлика между 235 и 225,пак си на скейтборд :hilezh:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...