Jump to content

Проблем Ауди б4 АБК


Recommended Posts

Kолата е Ауди Б4 АБК мотор 2.0 115 коня, колата е с газов инжекцион и имам прогрмата за гозовия комп. за да я настройвам.

Забелязах обаче, че когато колата е в движение на някоя предавка, и върна педала на газта колата преминва в режим cut off (и времната за впръскване стават 0,00) и така докато не пдане по 1200 оборота. Това е добре нали?

Обаче когато е по инерция и върна някоя предавка без да подавам никаква газ, независимо от това дали с 80км. ще вкарам 5-та или 3-та скорост, колата не излиза от режима на празен ход а подължава да впръсква гориво и в генеразията се чува едно непрекъснато плякане, докано не подам леко газ. След като съм подал газ на скорост и съм пуснал педала колата отново преминава в режим Cut off.

Някакви идей от какво може да е това?

защото го прави и на газ и на бензин от както се помня, ТПС-а е сменяван преди време и след това ходих много пъти на диагностика но нищо не казаха за адаптация на дроела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. С каква ГИ си оборудван?

2. Адаптация на дросел на АВК е абсолютна глупост. Няма такова нещо при него.

3. Някой въртял ли е винтчето на дроселовата клапа?

4. На ваг ком какви показания се виждат за ТПС а?

5. Местя темата в газовия раздел.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиии, според мен се получва нещо като залепване на газта ... Нещо което и моята го прави, няма значение на бензин или газ ... Просто понякога все едно и замръзват оборотите (винаги се получава около 1200), и не се оправя докато не пипнеш леко газта ...

Проблема се получава от грешен датчик, както най-вероятно си писал за тпс датчика !

Оттам и всички други системи си "мислят" че колата всъщност е над обороти на тези за ПХ, и съответно почва да си набира обороти сама, без да и даваш газ ! До момента в който не се осъзнае за дебиломера, и почне да си зарежда картите и съответно ги намаля малко ... Почва да се бори сам със себе си смотаният дигифант !

И всичко се оправя с лек допир на газта, или леко натискане !

Да си провери датчика, и пак да пише !

Иначе в темата на Дани има адаптация за нов тпс, но до колко е необходима, може да споделиш !

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе в темата на Дани има адаптация за нов тпс

коя е тази тема колега че нещо не мога да я намеря пък и аз май имам нужда от такова нещо ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това на което викате адаптация наистина не е адаптация, но сменя ли се ТПС или ако е свалян и поставян, или винта на клапата е мърдан, трябва компютъра да се вкара в basic settings, за да приеме новата стойност на нулевото положение т.е. на затворена клапа.

Ради това не е глупост, лично го пробвах с новия ТПС и наистина имаше разлика. Като сложих новия датчик оборотите ми играеха постоянно и едвам ги задържаше. Причината - всички ТПС-и излизат с някакви минимални отклонения един от друг и трябва да се напаснат към компютъра. След въпросната процедура с Ваг ком-а на момента оборотите заспаха и показа 0% на канала за отварянето на клапата, преди това показваше отворена клапа без натиснат педал.

Въпросната тема е http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=110628 по надолу е описано за ТПС-а.

Явно на колегата не направено това и затова малки отклонения на дрисела влияят на възприемания от компютъра сигнал от ТПС-а и се получават тези аномалии.

ПС

Към Vitcig, процедурата с възприемането на новия ТПС или разместен такъв е напълно необходима.

Редактирано от auubau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Нещо се смачка тая кола, както си карах дадох цялата газ за да мина по бързо на един светофар и тя просто заглъхна и като изключих от скорост загасна.Има всички симптоми на изгоряла бобина само, че бобината е здрава, защото пробвах и с друга и пак не пали, а с мойта един приятел запали. Колата мерише на бензин като започна да въртя но не пали, а на свещите има искра само че е слаба. С един диод проверих и датчика на ХОЛ и импулс към бобината и към инжекторите има.

Всички дадтчици са здрави.

Идеии???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си центровката на ангренажния ремък.

проверих я, всичко е на белези....... възможно ли да е ECU-то въпреки, че пуска помпата и дава сигнали към бобината и към инжекторите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има сигнал от датчика на Хол (има искра на бобината) ЕКУ-то пуска и бензиновата помпа и инжекторите. С една дума щом мирише на бензин значи всичко сработва. Остава да е проблем с високоволтовата част - изгоряло съпротивление на палеца, проблем с дистрибуторната капачка или свещите. Все пак като гледа белезите на ангренажния ремък свали ли дистрибуторната капачка за да видиш дали палеца сочи към 1-ви цилиндър?

За малко да забравя - белега на коляновия вал се гледа ОТЗАД на прозорчето на скоростната кутия "0" е белега на маховика. После се сравнява с този отпред на шайбата и горе на зъбното колело на разпределителния вал. Ако превърти шпонката отпред на зъбното колело ще има разлика с белега на маховика отзад.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

белега на делкото го гледахи съвпада, а на маховика отзад няма белег на прозорчето и затова махам свеща на първи цилиндър и гледам буталото дали е най-горе като я сложа на белезите.

Иначе и с друг палец пробвах и пак нестава

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има белег отзад, просто трябва да го потърсиш по-внимателно. Единия белег изглежда така "|" и е за предварението на запалването, а другия изглежда така "0", той е за ГМТ. На теб ти трябва "0" на маховика. Той е най-верен защото е на коляновия вал. Като я сложиш на белези отзад проверяваш дали съвпадат всички останали - отпред на шайбата, този горе на разпределителния вал и махаш дистрибуторната капачка и гледаш дали сочи на 1-ви цилиндър.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...