Jump to content

AUDI A4 '97 Automat


Recommended Posts

Здравейте, колеги.

Не съм запознат добре с моделите на AUDI, тъй като аз лично предпочитам друга марка. Баща ми обаче е решил да купува AUDI A4 '97г. 1.8, 125к.с. бензин, автоматик. Въпросът ми е следния: Кои са слабите места на тази кола? Като под слаби разбирам скъпо струващи ремонти. Зная, че окачването отпред не е никак евтино за поддръжка, но това не е болка за умиране. Няма никаква представа за самия двигател. Най-вече ме интересува автоматика на този модел, защото чух ужасни неща за него, а имам някаква идея относно приключението по ремонт на автоматична кутия и като труд и като цени.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването не е драма каквато се представя, има и евтини носачи а и вариант с рециклиране. Мотора е много здрав, но не особено вървящ. В комбинация с автоматик ще е доста мудна колата. Не се сещам за някакви специфични проблеми по мотора. По някога се случва да изплющи някой датчик по инжекциона, но нормално като за всички коли. Бубините са му много скъпи, но не гърмят често. Някой модели 1.8 са с демпферен маховик който също е скъп, но не е проблем да се сложи обикновен. За автомата аз не мога да кажа много. Чел съм, че също е доста муден, за здравината мисля, че няма драми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти малко отзиви за автоматик на ауди от онези години:

За скоростната кутия на тази кола ще кажа, че е едно недоразумение и срам за Ауди. Не веднъж ми се е случвало да намалявам наближавайки отбивката за Горна Баня на околовръстното, колата е на втора, виждам пролука между колите и натискам до ламарината газта, влизам срещу тировете и шибаната грешка на инжинерите от Ауди остава на втора скорост над 2 - 3 секунди, като даже не увеличава оборотите (електронната газ чака компа да се разсъни и да вземе решение), при което няколко пъти изпадам в грозно-тягава ситуация, докато накрая се научих да си спирам и като няма коли на поне 300 метра срещу мене тогава да пресичам насрещното движение, показвайки през прозореца среден пръст на псуващите ме водачи на фиести и трабанти зад мене, които са ме чакали 5 минути да тръгна.

:hilezh:

Имай предвид, че в този цитат става дума за топ модела (А8) с един от най-големите двигатели (4.2). Представи си евтинията А4 с това слабичко моторче какъв филм е :flehan:

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък карах автоматик на джип от 2006 и щяха да ме блъснат. карам полека, чакайки пролука, за да завия наляво, образува се пролука, натискам педала, завивам, но колата изобщо не тръгва, а вече съм на пътя на идващата. И така 2-3 секунди и взе че реши, ама то едно тръгване - яко бръмчи, а не върви, защото съм натиснал додолу педала и той решил, че първа е добре, ама за 1-2 секунди и после вместо да превключи то ръмжи ли ръмжи. Добре, че онзи намали.

Оттогава с автоматик чакам много. Адски са бавни докато решат какво да правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе първо въобще не съм сигурен, че на А4 и А8 кутиите са еднакви.

Един познат караше Б5 1.8Т с автомат - ами добре си беше, не е толкова мудна. Все пак не може да се очакват чудеса от автомат от тези години и поколение. Но като му свикнеш на поведението си е комфорт и кеф. Няма ръчкане в града, смените стават плавно и т.н.

Всеки автомат, базиран на хидротрансформатор си има някакво забавяне и лаг. Колко е този лаг зависи и от поколението му, и на какъв мотор е закачен, и от софтуера, който го управлява.

Аз карам кола с 5-степенен автомат, въобще не е от най-модерните, но досега не съм изпадал в подобна ситуация. Просто трябва да се познава кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има огромно значение дали колата е с електронен педал на газта или с жило. Аз карам 2.6 автомат куатро и до момента не ми се е случвало колата да зависне при рязко потегляне. Кутията ми е от поколението преди типтриника (но не е и от старите до 1995г) и е доста по-лагава от него, но въпреки всичко компира и следи положението на педала на газта и с едно почукване веднага сваля предавките, (понякога дори сваля 2 на долу). При кутиите до 2000г има локъп само на последната предавка (т.е. може да се кара на 4-5-та със 1000 об мин и с плавно ускорение не сваля предавката), при типтроника след 2000 локъп има на 3.4.5-та, като това създава усещане, че кутията е по-директна. В общи линии ръчните скорости дават възможност задкормилното у-во да преценя ситуацията и ако искаш може от 5-та да включиш 2-ра и двигателя да е на 4000 об/ мин при потегляне от място, при автомат тръгваш от празен ход (това забавя не малко), реално 1-ва скорост няма и все едно тръгваш от 2-ра на полусъединител с малко газ.

Всяка кутия си има + и - и ако човек прецени и най вече има практически опит и със двата варианта избора е много лесен. Що се отнася до здравината и скъпите ремонти, при едната има смяна на масло и филтър на всеки 60к км и среден живот около 3-400к км бе да се налага ремонт, при другата ако е демпферен маховика смяната на съединител комплект излиза колкото рециклиране на автомата. Аз лично не бих карал автомат на мотор под 6 цилиндъра освен ако не е дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за отоворите. Може би беше важно да кажа, че колата ще се кара предимно от жена ми в града, а от мен извън него. И в двата случая детето ще е вътре, което автоматично предполага бавно и спокойно каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...