Jump to content

Проблем с бензиновата помпа или релето


Pipo18

Recommended Posts

Здравейте, вчера както си карах и колата придъра един два пъти и спря. Бензин има но неиска да запали, днес реших да проверя първо бензиновата помпа. Не издава никакъв шум, откачих клемата и проверих дали идва ток до нея (с пробна лампа), но не идва ток, бушоните всичките са здрави (освен ако бушона не е на друго място отделно от другите), свалих кората под волана и релетата всичките цъкат като дам на контакт. Автомобила е Ауди А4(В5) 1.8 бензин 125 коня. От какво може да е или имали начин да е релето, но като си сложа пръста на него и дам на контакт се усеща как цъка. Благодаря за вниманието

Link to comment
Share on other sites

При теб помпата заработва когато си на стартер не само на контакт.Откачи кабела за управление от стартера за да не върти когато дадеш контактния ключ на положение стартер и така търси проблема.

Link to comment
Share on other sites

При теб помпата заработва когато си на стартер не само на контакт.Откачи кабела за управление от стартера за да не върти когато дадеш контактния ключ на положение стартер и така търси проблема.

От къде да го откача този кабел. А и аз също пробвах въртейки дали стига ток до помпата и пак не светва пробната лампа, единиа край сложих на маса с друг кабел от лампата на клемата за помпата и на нито един от 4-те изхода нямаше ток

Edited by Pipo18
Link to comment
Share on other sites

Провери ли бушона? Всички коли с електрически помпи имат инерционен изключвател в случай на птп. Може изключвателя да се е изключил на някоя дупка. На изключвателя има бутон за възстановяване на състоянието, на Ескорта изключвателя се намира под кората на гредата на предна лява врата до педалите има и капачка през която може да се бръкне с пръст. Може би и на Сиерата е там

Това го намерих в един Форум на Форд. Имали такъв изключвател и Ауди А4 и ако има къде се намира ?

Link to comment
Share on other sites

Няма изключвател като на Форд. Ако се съмняваш в помпата просто откачи и куплунга и я захрани отделно с +12В и виж дали ще завърти. Внимавай да не подадеш +12В на поплавъка на резервоара, че ще го повредиш! Друг вариант е да закачиш пробната лампа директно на куплунга и втори човек да гледа дали светва за около 1 сек. като дадеш на "контакт". Ако въртиш на стартер трябва да свети непрекъснато пробната лампа. Ако не светва значи е бушон. Ако светва, но не върти помпата може да е изгоряла.

Link to comment
Share on other sites

Няма изключвател като на Форд. Ако се съмняваш в помпата просто откачи и куплунга и я захрани отделно с +12В и виж дали ще завърти. Внимавай да не подадеш +12В на поплавъка на резервоара, че ще го повредиш! Друг вариант е да закачиш пробната лампа директно на куплунга и втори човек да гледа дали светва за около 1 сек. като дадеш на "контакт". Ако въртиш на стартер трябва да свети непрекъснато пробната лампа. Ако не светва значи е бушон. Ако светва, но не върти помпата може да е изгоряла.

Лампата не светва нито за секунда на контакт, нито докато върта на стартер, а за 12V. незнам на коя клема да подам има 4 на едната влиза кабел чълт с зелена ивица, кафяв и другите два са по тънки лилав и зелен (те не са, със сигурност защото са доста тънки за 12V ), жълтия с зелена ивица трябва да е масата а кафявия за плюса, но несъм сигурен дали е така. И ако някой е сигурен че е така, може ли да подам директно ток с два кабела един на маса и един на плюс и ако работи помпата да си прибера колата до вкъщи, че съм я зарязъл на кофти място.

Link to comment
Share on other sites

Жълт+зелено е захранващия кабел на помпата - т.е. там подай +12В и виж дали ще завърти. Все пак много внимавай защото помпата може да е "окъсила" - да не подпалиш нещо. Щом обаче пробната лампа въобще не светва (трябва да е закачена на Жълто-зеления кабел) значи е изгорял предпазителя на помпата или е нагоряло релето, което я управлява.

Не цитирай предходния пост като отговаряш защото излишно се пълни темата. Ползвай бутона "нов отговор" :).

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

От къде си? Предпазителя на помпата е номер 28 - 15 ампера.

4764145v.jpg

Ако си от Варна мога да ти помогна да локализираш проблема. И аз имах скоро главоболия с моята помпа.

Link to comment
Share on other sites

Не съм в БГ във Валенсия съм. И тук сервизите дерът кожа за това трябва да локализирам и съответно да отстрана проблема сам. Предпазителите всичките са здрави, най напред започнах от тях, а релето както вече пиасах назнам как да проверя, но като си сложа пръста на него и дам на контакт чука, но незнам дали може да чука и пак да му има нещо.

Link to comment
Share on other sites

Извади го, с уреда измери кои клеми са му намотката - трябва да ти дава съпротивление някакво. Подаваш ток от акумулатора и мериш има ли комутация по другите клеми.

Link to comment
Share on other sites

Като намериш уред и определиш кои клеми са за намотката на релето, направо на акумулатора с 2 кабела за + и -. В едното положение ако си ги закачил правилно ще го усетиш или чуеш да щрака а в другото не. Всъщност не съм го гледал конкретно това реле , може и да са надписани клемите кои за какво са.

П.П Виж тази схемичка. Помпата е обозначена с G6 а нивомера с G. Долу в дясно. И се вижда с какви цифри за номерирани изходите и съкращенията за цветовете на кабелите. Аз поне доколкото разбирам плюса на помпата е с номер 1. 4 и 3 са на маса а 2 е за нивомера.

5068732u.jpg

Edited by Zdravkicha
Link to comment
Share on other sites

Релето се оказа повредено, както писа колегата това е Реле 208 на първият ред последното. Но искам да попитам дали е възможно релето да се повреди по време на движение и не е ли само да подава ток докато запали колата ?

Link to comment
Share on other sites

Релето подава ток на помпата от момента на завъртане на стартера докато не изгасиш двигателя.

Link to comment
Share on other sites

Днес смених релето, купих ново оригинално на Ауди от представителството на Ауди, но уви нищо. Колата запали на 2-3 завъртане, работи 1 минута без да може да се изфорсира и отново загасна, след това въобще не можа да припали. Някакво мнение по въпроса?

Link to comment
Share on other sites

А как да я проеря, както си е в резервара и да и подам директно 12V или да я сваля и директно на акумулатора и ако не е тя и заварти на сухо дали няма да изгори

Link to comment
Share on other sites

Не трябва да се проверява на сухо. Най добре е да се подаде директен + на помпата и така. Ако не си свалял помпа ще ти се види малко пипкаво. Провери ли след опита да запали с новото реле да не е изгорял предпазител номер 28 - 15 ампера?

Link to comment
Share on other sites

Да, и се ослушай дали ще чуеш помпата. По принцип ако тръгне се чува едно слабо жужене. Но това значи само че се върти - най-добре е да се измери налягането с манометър. Трябва да е 3,5 бара. Или поне ако нямаш манометър - откачаш маркуча или към горивния филтър или отпред при двигателя и го слагаш в някакъв съд (например пластмасова бутилка от вода) и гледаш при работеща помпа трябва много бързо да се напълни.

Link to comment
Share on other sites

Сложи манометър и замери налягането, което дава преди да я вадиш, но най-вероятно е заминала помпата. Трябва да е 3.5атм+.

Link to comment
Share on other sites

Да. А какво стана с твоята? Успя ли да я пуснеш да работи?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...