Jump to content

Проблем с бензиновата помпа или релето


Pipo18

Recommended Posts

Здравейте, вчера както си карах и колата придъра един два пъти и спря. Бензин има но неиска да запали, днес реших да проверя първо бензиновата помпа. Не издава никакъв шум, откачих клемата и проверих дали идва ток до нея (с пробна лампа), но не идва ток, бушоните всичките са здрави (освен ако бушона не е на друго място отделно от другите), свалих кората под волана и релетата всичките цъкат като дам на контакт. Автомобила е Ауди А4(В5) 1.8 бензин 125 коня. От какво може да е или имали начин да е релето, но като си сложа пръста на него и дам на контакт се усеща как цъка. Благодаря за вниманието

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При теб помпата заработва когато си на стартер не само на контакт.Откачи кабела за управление от стартера за да не върти когато дадеш контактния ключ на положение стартер и така търси проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

При теб помпата заработва когато си на стартер не само на контакт.Откачи кабела за управление от стартера за да не върти когато дадеш контактния ключ на положение стартер и така търси проблема.

От къде да го откача този кабел. А и аз също пробвах въртейки дали стига ток до помпата и пак не светва пробната лампа, единиа край сложих на маса с друг кабел от лампата на клемата за помпата и на нито един от 4-те изхода нямаше ток

Редактирано от Pipo18
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери ли бушона? Всички коли с електрически помпи имат инерционен изключвател в случай на птп. Може изключвателя да се е изключил на някоя дупка. На изключвателя има бутон за възстановяване на състоянието, на Ескорта изключвателя се намира под кората на гредата на предна лява врата до педалите има и капачка през която може да се бръкне с пръст. Може би и на Сиерата е там

Това го намерих в един Форум на Форд. Имали такъв изключвател и Ауди А4 и ако има къде се намира ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма изключвател като на Форд. Ако се съмняваш в помпата просто откачи и куплунга и я захрани отделно с +12В и виж дали ще завърти. Внимавай да не подадеш +12В на поплавъка на резервоара, че ще го повредиш! Друг вариант е да закачиш пробната лампа директно на куплунга и втори човек да гледа дали светва за около 1 сек. като дадеш на "контакт". Ако въртиш на стартер трябва да свети непрекъснато пробната лампа. Ако не светва значи е бушон. Ако светва, но не върти помпата може да е изгоряла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма изключвател като на Форд. Ако се съмняваш в помпата просто откачи и куплунга и я захрани отделно с +12В и виж дали ще завърти. Внимавай да не подадеш +12В на поплавъка на резервоара, че ще го повредиш! Друг вариант е да закачиш пробната лампа директно на куплунга и втори човек да гледа дали светва за около 1 сек. като дадеш на "контакт". Ако въртиш на стартер трябва да свети непрекъснато пробната лампа. Ако не светва значи е бушон. Ако светва, но не върти помпата може да е изгоряла.

Лампата не светва нито за секунда на контакт, нито докато върта на стартер, а за 12V. незнам на коя клема да подам има 4 на едната влиза кабел чълт с зелена ивица, кафяв и другите два са по тънки лилав и зелен (те не са, със сигурност защото са доста тънки за 12V ), жълтия с зелена ивица трябва да е масата а кафявия за плюса, но несъм сигурен дали е така. И ако някой е сигурен че е така, може ли да подам директно ток с два кабела един на маса и един на плюс и ако работи помпата да си прибера колата до вкъщи, че съм я зарязъл на кофти място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жълт+зелено е захранващия кабел на помпата - т.е. там подай +12В и виж дали ще завърти. Все пак много внимавай защото помпата може да е "окъсила" - да не подпалиш нещо. Щом обаче пробната лампа въобще не светва (трябва да е закачена на Жълто-зеления кабел) значи е изгорял предпазителя на помпата или е нагоряло релето, което я управлява.

Не цитирай предходния пост като отговаряш защото излишно се пълни темата. Ползвай бутона "нов отговор" :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде си? Предпазителя на помпата е номер 28 - 15 ампера.

4764145v.jpg

Ако си от Варна мога да ти помогна да локализираш проблема. И аз имах скоро главоболия с моята помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм в БГ във Валенсия съм. И тук сервизите дерът кожа за това трябва да локализирам и съответно да отстрана проблема сам. Предпазителите всичките са здрави, най напред започнах от тях, а релето както вече пиасах назнам как да проверя, но като си сложа пръста на него и дам на контакт чука, но незнам дали може да чука и пак да му има нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извади го, с уреда измери кои клеми са му намотката - трябва да ти дава съпротивление някакво. Подаваш ток от акумулатора и мериш има ли комутация по другите клеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като намериш уред и определиш кои клеми са за намотката на релето, направо на акумулатора с 2 кабела за + и -. В едното положение ако си ги закачил правилно ще го усетиш или чуеш да щрака а в другото не. Всъщност не съм го гледал конкретно това реле , може и да са надписани клемите кои за какво са.

П.П Виж тази схемичка. Помпата е обозначена с G6 а нивомера с G. Долу в дясно. И се вижда с какви цифри за номерирани изходите и съкращенията за цветовете на кабелите. Аз поне доколкото разбирам плюса на помпата е с номер 1. 4 и 3 са на маса а 2 е за нивомера.

5068732u.jpg

Редактирано от Zdravkicha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето се оказа повредено, както писа колегата това е Реле 208 на първият ред последното. Но искам да попитам дали е възможно релето да се повреди по време на движение и не е ли само да подава ток докато запали колата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето подава ток на помпата от момента на завъртане на стартера докато не изгасиш двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених релето, купих ново оригинално на Ауди от представителството на Ауди, но уви нищо. Колата запали на 2-3 завъртане, работи 1 минута без да може да се изфорсира и отново загасна, след това въобще не можа да припали. Някакво мнение по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как да я проеря, както си е в резервара и да и подам директно 12V или да я сваля и директно на акумулатора и ако не е тя и заварти на сухо дали няма да изгори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да се проверява на сухо. Най добре е да се подаде директен + на помпата и така. Ако не си свалял помпа ще ти се види малко пипкаво. Провери ли след опита да запали с новото реле да не е изгорял предпазител номер 28 - 15 ампера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и се ослушай дали ще чуеш помпата. По принцип ако тръгне се чува едно слабо жужене. Но това значи само че се върти - най-добре е да се измери налягането с манометър. Трябва да е 3,5 бара. Или поне ако нямаш манометър - откачаш маркуча или към горивния филтър или отпред при двигателя и го слагаш в някакъв съд (например пластмасова бутилка от вода) и гледаш при работеща помпа трябва много бързо да се напълни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи манометър и замери налягането, което дава преди да я вадиш, но най-вероятно е заминала помпата. Трябва да е 3.5атм+.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. А какво стана с твоята? Успя ли да я пуснеш да работи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...