Jump to content

Проблем с бензиновата помпа или релето


Pipo18

Recommended Posts

Здравейте, свалих помпата, потопих я в една отрязана тубичка с вода и подадох директен + и - от акумулатора. Първата бутилка от 1,5л се напълни доста бързо(може би 30-40 секунди), втората горе долу пак, но като извадих маркуча от бутилката и го запуших с пръст не усетих кой знае какво налягане , после започна да върти доста бавно, незнам дали от изпомпване на 3-4л. вода може чак толкова да падне акумулатора, че да няма сили да завърти(акумулатора) беше напълно зареден. А преди да я сваля от резервоара пак и подадах директен + и -, но въртя не повече от 10-15 секунди, като я свалих си въртеше по добре. Незнам дали нещо кабелите кадето са в резервоара да не са се намокрили с бензин и за това да е правело пробле. Нещо тая работа ми се вижда доста афиф, кабелите направо в резервоара !!! Вече незнам какво да мисля и какво да правя !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй помпата. И новата не я пробвай с вода. Направо я слагай в кошницата в резервоара и не се притеснявай за кабелите. Всички потопяеми помпи са така. :zustimm:

Редактирано от Zdravkicha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз си купих една китайска за 100 лв. и вече втора година няма проблем. Гледай на помпата номера да съответства с тази която купуваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, купих нова помпа, смених я и колата се оправи. Искам да благодаря на Zdravkicha, на администраторите за създаването на прекрасния форум и на всички които се опитаха да помогнат и взеха участие. Също така искам да пожелая на всички колеги леко и без аварийно шофиране и да ви слушат автомобилите ви !!! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нама да е лошо да смениш и горивния филтър. По принцип го дават задължително да се сменя със смяна на помпата :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Zdravkicha

Релето подава ток на помпата от момента на завъртане на стартера докато не изгасиш двигателя. 

 

Здравейте и от мен !

Аз също имам проблем с горивната помпа. Оригиналната изгоря и я смених с друга - втора употреба, работеща, но проблема се състои в следното:

след като дам на контакт и завъртя, винаги паля от втория, третия път, но никога веднага. Когато е студено даже е по-зле - може и да не тръгна.

Ако запаля и тръгна - ОК, спирам - след малко пак паля, НО ако престои, примерно час два, пак не мога да запаля от първия път.

Измерил съм налягането 3,5 бара е. Забелязал съм следното - когато дам на контакт стрелката на манометъра си стои на нулата и на таблото оранжевата 

лампичка с ключето светва, стои светната няколко секунди (около 5) и изгасва. Като завъртя на стартера релето започва да подава напрежение към помпата

и стелката на манометъра се вдига постепенно до 3,5 бара и чак тогава запалвам! След още 5 секунди стартерно въртене!

Сега незнам, но не е ли по-редно това реле, което управлява помпата да подава напрежението веднага, когато давам контакт и лампичката свети, тогава да се покачи налягането и след като завърти

стартера направо да запали? А не това мъчително изчакване и въртене и ...или има възвратен клапан, който е повреден някъде и налягането да пада до нула?

Моля за мнение електрически ли е проблема или направо да сменя помпата с нова?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема е в помпата - налягането трябва да се вдига веднага, още с първото подкачване. Възвратния клапан трябва да е вътре в самата помпа.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото трябва да си остане налягането, около 3 бара, но това в идеалния случай.Какво имам предвид, лично аз смених две помпи след смъртта на оригиналната, като и при двете смени не държеше налягане.Проблема се оказа една от валцованите (кримпвани) връзки на горивопровода, от възрастта и температурните разлики за 16-17 години гумата се беше втвърдила и при изстиване губеше налягането оттам и даваше идентични симптоми, след по-дълъг престой пали трудно, ако загрее добре, следващите паления са безпроблемни. Наложи се да отрежа връзката(не ми се купуваше от морга, а оригинала беше зверски пари) и да внадя със щуцер ново парче и нови валцовки.

И още нещо, намери си възможно най-близката като качество помпа(ако можеш оригинала от автотрейд, като и в шкода мисля ги има, но на по-ниски цени), иначе рискуваш да забучи като старата преди умирачката, затова хвърлих една "нова", иначе държеше налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото е да се сложи възвратен клапан след помпата - така налягането в бензинопроводите ще е в норма дори и да е "менте" помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Колеги и аз имам подобен проблем, да не отварям нова тема(с колата от подписа).

 

С ГИ съм но паленето е естествено на бензин, като вдигне 50 градуса автоматично се сменя на газ. От доста време(примерно 1 година) съм свикнал колата да ми пали от 2рия дори от 3тия път.

Когато паля, първото завъртане реално запалва, но все едно работи с 1,2 цилиндъра неравномерно, едно такова дави се и няма обороти и веднага угасва.., после пак завъртам пак така и на третият път като завъртя вече запалва нормално. Мислех, че акумулатора(65 Ah) сдава багажа, макар че е на 2 години.

 

Но напоследък започнах да паля от 5тото или шестото завъртане даже, докато оня ден направо след няколко задавяния, после въобще не подкачи бензин,.. и си върти стартера така на празни обороти и никой няма. Понеже преди 4 години си изгорих оригиналната помпа(пробвах да запаля без бензин :steinigung: ) и по същият начин така си въртях, сега малко ми беше странно щото си имаше бензин, но като се сетих колко ми струваше помпата с ремонта после(взех си СИМЕНС) ме обля студена пот.

 

За да е още по интересно бях в Смолян и трябваше да се връщам към Варна. На газ има функция аварийно запалване - без никакви проблеми от първият път на газ запали. Качих се на "Тракия" и след около 100-150км гледам стрелката на бензина се мърда(пада), а това винаги е така при мен, понеже като съм на газ, помпата си продължава да си върти и си викам тая помпа да не взе да проработи, и така както съм засилен, превключих и о чудо за моя голяма изненада работеше и така покарах 20тина км да послушам как върви - всичко ток и жица, има мощност като настъпя, по нищо не може да кажеш, че е имала проблем колата и си викам стига съм харчил бензина че мн. скъп  :hilezh: и си минах на газ, после така в движение пак няколко пъти превключвах и вс ок.

 

Мисля си супер няма да купувам нова помпа. Пристигнах благополучно, спрях колата пред нас и после пак викам да пробвам да запаля на бензин, 3-4 пъти завъртях и все угасва и нестабилни обороти, докатао на 5тият пак дирекно вече никакъв бензин не подкачи и си върти така на пусто стартера. Пак запалих на газ и после я оставих. На другият ден на малкото парче магистрала след аспаруховият мост направих 4 дължини с надеждата да тръгне бенз. помпа ама ядец, не се мръдна стрелката на бензина и така сега само на газ мога да карам а запалването на газ за разлика от на бензин е от първият път!, е верно трябва с няколко секунди повече да повърти стартера, че явно ЕКУто не пуска газта веднага, но веднага щом я подаде запалва без проблем.

Та предполагам бенз. помпа ще е за смяна. Но много ще ме яд да сменя бенз. помпа и проблема да е друг.

 
Значи първо тр да проверя дали въобще има напреж. на бенз. помпа - за целта мисля да замеря директно на помпата с мултицед, докато някой върти ключа в положение стартер, дали има напрежение(става ли така или е опасно?), ако няма напрж. тр. да гледам предпазител и реле. Къде по колата да търся това реле и кой номер и къде се намира предпазителя?

Ако има напреж. а помпата не се чува да върти тогава май остава да се смени тя...
 

Редактирано от batkovan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ходих на един майстор и първо откачи маркуча на рейката за бензина дето влиза в двигателя да види има ли налягане нещо. при положение стартер, естествено ни капка бензин :) . Отворихме отзад  и аз доkато въртя ключа в положение стартер, чукна 5-6 пъти с един чук по помпата и тръгна помпата, съответно запали двигателя. 

После ми каза, че щом е така четките са заминали и каза че трябва да си ходя с чука или теслата. При следващият опит да запаля на бензин без тесла отново нищо.

И взех днес бенз. помпа.. ще се сменя явно няма избор.

Редактирано от batkovan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

греши майстора, износва се колектора и като спреш и застане четката на износен колектор не може да запали като я удари се размества малко и стъпва на здраво място и пали.

Симтомите са вднъж работи веднъж не, лекува се с нова или 2ра употреба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нов/а или 2ра употреба четка?, колектор? или помпа иде реч?

Аз взех вече нова помпа.. иначе ако подлежи на ремонт може да я дам, че е сименс по принцип и трябваше да е хубава и повече да ме издържи..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ми смени един майстор помпата. Малко джилатската,..удря, блъска, разлива бензин, направи мазало в багажника на колата.. както и да е.

 

Уплътнението на капака над помпата беше цялото разядено трошеше се на малки парченца. Гумените тампони на пластмасовия кожух на помпата и те целите разядени. Това щото се кара на газ ли предимно незнам. Майстора каза, че бензина се превръщал на киселина, като се застоявал. Дъното на резервоара, беше пълно спарченца гума и мръсотии. Нищо не сме чистили сложохме новата пома и тва е. 

 

Сега трябва да почета как се сваля и чисти резервоар и в най-скоро време да го направя, че така и новата помпа ще замине сигурно скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

износен колектор на бошова помпа на мен ми се видя невъможно да го възтановя и не съм се и опитвал, при положение че си намерих само помпата на старо за 50лв и си я сменям сам, верно след 2 3 години пак изгоря, пак втора употреба тогава сложих реле като е на газ да не върти с третата не съм имал проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 years later...

Колега, как се слага реле за да изключва помпата? Къде го вързахте?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...