Jump to content

Какво определя шумът на дизеловия ДВГ?


sashocos

Recommended Posts

Захванал съм се да стягам една А6-ца дизел.Направих пълно обслужване на мотора,като освен ремъци смених и гумички на клапаните и повдигачи.Разхода на гориво ,паленето и динамиката са много добри за 115 к..с+автомат.Това което ме притеснява е гласът на мотора...не е като на някой петаци които съм чувал...има едно по отчетливо дизелово чаткане(както на 90% от старите дизели),особено на студен мотор е направо неприятно ,но съм чувал мотори на колеги дето направо мъркат..Ако се абстрахираме от ролята на маслото(със 10W40 карам) и евентуално неправилно зацепване,от какво друго идва чукането на дизела???. Закачвах я на VAG COM и единствено някакъв датчик за тем.на горивото дава стойности над нормата (на загрял мотор fuel.temp= 205) но на логовете които поствам е в норма защото ги правих след наколко дни- сутринта на загряваща кола(не бях я карал преди това) Та много искам да я направя да мърка,знам че добре работещия дизел е като музика за ухото,не дразни слуха.

06f99be9f9d5571d.jpg

91120818c7cd47bb.jpg

3182caf38e2c20b5.jpg

efcac82b66939ff1.jpg

p.s.Някой знае ли парт.номера на този датчик отчитащ темп.на горивото,къде се намира,колко струва и лесно ли се сменя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакуум помпата ?

За това не бях се замислял...какво става ако не работи нормално и съответно въобще не работи....има ли други симптоми ако дефекта е в нея,освен по осезаемо чаткане.

Пак казвам докато не чух още два мотора(единия ААТ-то на Миркоо на Събора в Калояново)и още един АEL,си мислех,че всичко е наред при мен,звукът е както при повечето стари дизели които чувам по улиците,но видях че може и да е по добре....и сега мира нямам....

п.с.Едно приятелче миналото лято си взе една А4-ка 1.9 АФН-110 к.с и като я купи беше много шумна на ниски обороти не мое хванеш волана от тресене...,обслужия промяна нямаше .Пролета я чипоса-коренна разлика утихна,не тресе вече и понавървява повече.

Редактирано от sashocos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампоните на моторя и кофти мека връзка могат да накарат и комънрейл да звучи като ЮМЗ, а при теб май са електрохидравлични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сменяй датчика, в ред ти е. Така са си тия - и при мен така излизаше от скалата лятото, смених тоя датчик, защото 3-ма разбирачи твърдяха, че не е в ред, сега лятото пак е същото.

Може да трака повече от предварение, дай на канал 4 да видим как е.

При мен има едно леко неравномерно тракане металическо като си сложа ухото пред радиатора. При теб оттам ли се чува? Мисля си, че имам някоя дюза, която не е добре и то май е тази до радиатора, но не знам може ли дюза да трака така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, тракането на мотора е от неправилна центровка. Моят мотор също тракаше. Как утихна... ... ами buzzi ми направи идеалната центровка, после той ми каза, че несъм за масло 10W40 и трябва да мина на 5W40. Така и направих, на следващата смяна му сложих 5W40 на TOTAL и всичко приключи. Мога да ти кажа още едно пинизче за по тиха работа на двигателя... сложи 300 ml. двутактово масло на 30 литра нафта и виж дали няма да започне по меко да работи... :hilezh: Аз лично съм изумен от въздействието на масълцето в нафтата, а при мен започна и още по лесно да пали сутри(първия старт за деня)

Поздрави, :bia:

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро ще ви пусна един звукозапис да чуете моя АЕЛ,какви звуци започна да издава от има няма седмица и да изкажете някво мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и на мен Пепи ми прави центровката,тея логове горе той ги прави...и аз слагам 2тактово масло,само че по малко,около 50млгр.на 30 литра нафта...и пак е по шумен мотора от твоя.

Сега спрях един теч на масло от масления охладител и ще взема да сложа 5w40 ,но честно казано не вярвам да има голям ефект.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами човек, кво да ти кажа, при мен тракащия мотор беше от това, че центровката хич не ми беше ок. След намесата на Пепи и многото игра за да центрова помпата точно там, където е казал немеца, мотора утихна. Пробвай да сложиш повече масло... примерно на 50 литра сложи 0,5 литра масло. На двигателя нищо няма да му стане. Пробвай и кажи какви са ти наблюденията...

Случайно някога да си правил промивка на мотора преди смяната на маслото, смисъл да източиш старото масло и преди да налееш новото сипваш една туба с масло, което е специално само за промиване и след това наливаш новото... нема да ти се поверва кво ще изтече от мотора ти... :hilezh: и най-хубавото нещо е, че след смяната на маслото, самото масло остава чисто демек жълто(запазва естествения си жълт цвят за около 1000 - 2000 км.) Пробвай това. Пепи ми ги препоръча и съм удивен... :rolleyes:

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вероятност от такава промивка да изпадне някой нагар и да запуши маслената магистрала към турбото. Не бих си правил такива експерименти, които могат да предизвикат скъп ремонт. Иска се навременна смяна с хубаво и истинско масло.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като казваш нагар, няма ли вероятност този нагар да се наслой до толкова, че да запуши някоя малсена магистрла... :gruebel:

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това си става, особено на 1,8Т.

Затова след каране на високи обороти трябва преди да се загаси да се остави 2-3 минути на празен хода да мине по-хладно масло да охлади турбото.

Наслояването става като остане масло с много висока температура в тръбичките, по които върви маслото до турбото. Явно от високата температура маслото си променя параметрите и оставя някакви наслоявания.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, немога много да се ориентирам по звукозаписа, но ми се струва, че доста шумно работи твоя АЕЛ...

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запалихме колата без нея,звука е същия ?

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eми сигурно,щото не работи .т.е. с нея без нея все едно.....

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Не съм бил прав когато съм го писал това(на 13.08) Вакум помпата не трябва да издава звуци,освен когато се натиска спирачката се чува едно чукане (докато педала е натиснат)поне при мен е така....може би при нова кола нищо не трябва да се чува-незнам.........

Сега пиша за да се похваля,че реших проблема...Накратко след като купих колата веднага и направих пълно обслужване,ремъци,ролки,ВП,масло,филтри,ден след ремонта,мотора почна да тресе при изфорсиране,сякаш работи на три цилиндъра,както и да е ходих по диагностики,помпаджи,къде ли не ,накрая се върнах в сервиза и майстора дето сменя ренъците,предположи,че проблема е в повдигачите....веднага купих нови от Ауто+,марка Ина,сменихме ги,но промяна нямаше,в последствие се оказа,че е счупена прожината на един клапан,сложихме нова и положението стана както е описано в първия ми пост.Проблма за шуния мотор се оказаха именно чисто новите повдигачи.Взех 10 от едно бензиново АБС,и сега мотора мърка.Зацепихме помпата по белега на шайбата и тази на маховика да съвпадат и при запален мотор се върти помата за да се нагласи аванса,без компютри ей така на слух.Като я врътнеш към калника мотора почва да чука по отчетливо(увеличаваш аванса) ,като я бутнеш към главата,съвсем утихва.Проблема е че като свалиш съвсем аванса работи много меко,но сутрин на студено трудно пали,затова го нагласих горе долу на междинно положение,но сутрин върти 5-6 секунди докато запали,ако бутна малко аванса нагоре пали от четвърт.Като махна буксата от темп.датчик на термостата,включва подгревните свещи по дифолт и тогава пак пали лесно.Так ,че надявам се зимата да нямам проблеми с паленето...

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Пепи....всъщност колата дет я знаеш претърпя "Пълна промаяна",от онази остана само двата задни калника,тавана и предния капак.Вече е друг цвят с Есково окачване и фейс,нов салон с черен таван,левите врати са разбира се от англичанка с плюшени уплътнения по рамките....всъщност вътре всичко което може да се докосне с ръка е ново,освен приборното табло(с нова ярко червена подсветка) и бутоните под духалките (като и още три нови),сервотроник....

Сега изглежда така:

Е,понеже не може всичко да е идеално изведнъж печката отказа,до последно работеше....

CA

Редактирано от sashocos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

=....веднага купих нови от Ауто+,марка Ина,сменихме ги,но промяна нямаше,в последствие се оказа,че е счупена прожината на един клапан,сложихме нова и положението стана както е описано в първия ми пост.Проблма за шуния мотор се оказаха именно чисто новите повдигачи...

Значи са ти продали ментаци от Ауто +.

Колата е станала много готина.

Голямо браво.

Нащракай хубави снимки и давай тук.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=68185&st=460

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...