Jump to content

Гръмна ми акумулатора


Recommended Posts

Ами това е без консуматори, ще замеря и с консуматори на колко отива и ако е по ниско как се оправя проблема ? Динамото подлежи ли на ремонт ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен, за щастие не ми е гърмял акумулатор. Обаче преди двайсетина дни понадух малко музиката на колата на изключен мотор, която не е нищо особено - освен четирите говорителя във вратите, имам и два десетинчови баса на задната кора и усилвател, та на следващия ден преди паленето гледам на дисплея на радар-детектора ми напрежението беше 10,5 волта, при паленето се рестарира, понеже падна под 10в... Възможно ли е от музиката да ми е прекъснала едната клетка, или е просто съвпадение. Акумулатора е Енекси 72 или 75Аh стандартен.

При мен поради една или друга причина, на аудито и форда, последните два акумулатора не могат да изкарат трета зима, и проблема не е в зареждането, а предполагам в стоенето и консумацията на ток от алармите на колите...монбат динамик замина след две зими, това енекси и то не можа да направи три години. Та реших да си взема акумулатор с три години гаранция, като обаче е с добра цена...попаднах на една марка акумулатори, които са производство на Варта, и уж са made in germany (така пише на етикета) има ги само в Метро и фирмата която ги внася(Старт трейдинг). Те им лепят марката. Марката е Kraft Plus, има серия стандарт, с две години гар. моя е premium и е с три. Акумулатора е 60Аh, със заявени 540 A. При замерване на три акумулатора от този модел с уред който мери капацитета, резултатите бяха от 525 до 550 А. Поръчах си го онлайн и ми дойде на 104 лв с безпл.доставка, без да връщам акумулатор...от магазина, с връщане ми идваше на 125 лв. Направи ми впечатление че има око за нивото на заряд , но няма дръжка...интересно решение. Претеглих го на кантара - 15 кг, в сравнение с него 62аh стандартно енекси и старт екстрийм са по-леки от него с 1 кг при същия размер на кутията, а голямото Енекси 75аh е с едно кило по-тежко...та мисля има доста олово в този. При палене сутрин на форда, който е 1.6 мотор, напрежението пада макс до 10,9 в. С голямото енекси, преди да прекъсне клетката, детектора се рестартираше, понеже падаше под 10 в. Засега съм много доволен!

Друг ползвал ли е такъв акумулатор, да даде отзиви.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно на късмет е колко ще изкара, но мога да ти акжа статистика за почти всички марски, с които работим - на края на втората година акумулатора няма нищо общо с това което бил като нов. След това обикновено изкарва още 6месец до година според ескплоатацията. Разликата със и без музика, когато всичко е нормално разбира се, не е толкова голяма колкото си мислят всички. 

В момента на повечето познати дори препоръчвам да си вземат примерно от търските мутлу вместо варта или бош за 50% отгоре. И си правиш сметките така, че всичко след втората година е на късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните години карам с най-евтините AutoPower и съм доволен, на Карината ще стане вече 4-та година. На Аудито обаче засега е направил само 1 година.

На Хондата имам Optima втора употреба на около 3-4 год. и при мен е вече около година и се държи, но цената им е базумна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглеждах руски тестове на акумулатори...подлагат ги на тестове и на -18 гр и на -29 гр...exide, bosch,varta, moll, banner, се дънят яко, ама яко...като все пак най-добрите резултати от тези марки са на варта. Акумулаторите на изброените марки не държат на студ!

Най-добрите акумулатори в руските тестове които съм виждал да се продават у нас, като изключим местните руски марки, са мутлу силвър и топла енерджи..като от години мутлу винаги имат представител в челото! Почти бях взел една топла енерджи, но само двете години гар. ме отказаха и си взех крафт-а.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е да помислиш и към кой е гаранцията, щото на хартия е едно иначе малко по-друго.

В момента в едната кола имам варта също, на студено се усеща в пъти по-слаба, това важи за всички, но честно казано вече далеч по-трудно от едно време да направиш разликата между евтин и скъп акумулатор. Ако няма да купувам нещо от по-висок клас АГМ и т.н. вианги бих предпочел модел от по-евтините, но изпитани вече марки. Преди време дори правихме тестове на мутлу, варта, бош и висок клас агм акумулатор с един и същ капацитет, при един и същи разряден ток разликата между първите 3 беше 5 до 10%. А на вилката често виждаш само частица от истината...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години се наложи да взема изненадващо и купих китайски "crepower", които се оказаха много добри и безпроблемни (до кражбата им)
В момента са с много ниско качество, но тази тенденция се забелязва при всеки производител (след "доказването му" на пазара)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с "доказването" смятам, че е вярно. Преди 7 год закупих banner 74 ah. през всичките тези години е товарен с car audio около 100А, при алтернатор 90. До последно не ме е предал, дори го продадох и човека все още си го ползва и няма оплаквания. Когато отидох в магазина за нов banner и същите очаквания, продавача ме разочарова силно като не пожела да ми го продаде, поради големия брой рекламации, каза "не са същите вече". Сега съм с electra и каквото изкара над 2-те години е добре дошло :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех,изгоден Krimax 74ah,с 2 години гаранция.От този януари,няма проблеми,пък и гаранция има.Според мен на бензинов мотор с изправно зареждане и най-евтиния акумулатор ще кара поне 2години поне до гаранцията.После пак нов

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи добре е да се спомене, че много хора тук под "няма проблеми" разбират, че колата им пали нормално, обаче в момента моята варта е пълен мъртвец, но купето ми пали перфектно просто защото пали прекалено лесно. 1,8Т е същатата работа, но сложиш ли "перфектния" акумулатор на по-трудно палещ бензинов мотор или да го оставиш една седмица отиде... В същото време с новия акумулатор няма да има абсолютно никакви проблеми при същите условия. 

Много просто съпоставка може да се направи и ако имаш афтърмаркет аудио с 400-500w или повече и пробваш да усилиш на загасена кола, разликата във волтажа между два привидно еднакви акумулатора е огромна.

 

Доста от мъртвите акумулатори ако са заредени скоро могат да минат и тест с вилка, но само 2-3дни по-късно да не можеш да запалиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, зависи си от колата. Акумулатора с прекъсналата клетка пали на фокуса за няколко оборота въртене. Той нормално си пали буквално на четвърт оборот с новия акумулатор, но съм сигурен че сложа ли го на аудито стария, няма да успея да запаля.

Може ли да се прецака нещо по алтернатора ако се ползва такъв акумулатор с прекъснала клетка, имам предвид реле-регулатора или диодите да се повредят.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...