Jump to content

VAG TACHO или всичко за него


Recommended Posts

може да се направи но не може да се използва, защото няма карти за никаде. така де има 3 страни в европа накръст.

А и всяка следваща навигация на ауди, говоря за тези големите RNS-E например, си изкарва информация на ФИСа. накаде да караш, на коя улица си и тем подобни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Абе колеги, как се инсталира тоя VAG TACHO? Моя лаптоп е с Windows 7 , като включа кабелът почва да търси драйвъри, ама нищо не намира и не инсталира. Някой може ли даде линк към VAG TACHO 3.01, поне на моя кабел така пише и да ми обясни как да го настроя, по-подробно, така, че да тръгне към Windows 7?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да повдигна темата, един месец нямах лаптоп, и нямах възможност да се занимавам с програмата и все още не мога да я инсталирам. Някой има ли я да ми я прати или да даде линк и да обясни как се инсталира и ще тръгне ли на Windows 7?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, програмата си е програма. Драйвера за кабела е отделно нещо. Без този драйвер операционната система няма как да ти разпознае какво си включил в Ю еС Би-то. Същото е и при кабела за Ваг-Ком.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драйверите ги качвам, но самата програма не иска да се инсталира. Дава ми грешка. Ако някой може да ми прати нов инсталационен файл и да обясни как да процедирам, ще бъда благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Така, след няколкоседмични премеждия с драйвъри и програми, най-сетне успях да подкарам кабела. Но, явно нещо не е както трябва отново, тъй като, когато закача кабел за колата и му дам да ми разчете ECU от падащото меню Select ECU, което и да избера ми дава показаното на снимката post-56070-0-43008200-1354892552_thumb.j

Къде бъркам, какво не правя както трябва? Колата е 96г. с големия FIS. Успях да разчета кода на имобилайзера 0446, същият който имам към малко пластмасово ключе, които ми бяха на връзката с ключовете, при закупуване на колата. При натискане на Read ECU чете нещо си, но не обърнах много внимание, предполагам и опцията Program New Key ще работи, но защо не ми е активна Change Mileage??? С нито една от съществуващите опции за ECU в падащото меню не се получи и ми показва това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пробвай с други модели табла. Хващаш ги наред и пробваш да се свържеш с всички, едно по едно.

но не с бутона Conect to any eku ами ръчно едно по едно.

ивъпреки всичко, пак има табла на който не става. просто не ги чете правилно. и тогава помага добрия стар Willem.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, явно моето е от тези табла дето не ги хваща, единствено не стана да ми разчете Change Mileage. Може ли малко повече подробности около този стар Willem, какво представлява?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.programatoribg.com/willem/index.htm

ето това. разпоява се чипчето и се прочита на това после се презаписва пак с него и се запоява обратно.

Скоро да ти кажа на а4 не можах да върна километрите с кабелите та го правих с програматора. явно някой табла се инатът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или пък самите кабели и версията им нещо се инатът, ще опитам поне да си програмирам ключ, само ми трябва ампула.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

твойто табло трябва да е или вдо с5 или вдо new което е много странно. обикновенно с тези табла няма проблем. чете и пука като пуканки, поне при мен. виж марели или друго да се заяде, ама точно вдо. рядко се случва.

все някаде трябва да каже че таблото е ОК а километрите можеш да ги промениш и от dumb file. натискаш read eeprom и след 2-3 минути като каже че е ок отваряш dumb file. запиши го и го постни тук и ще ти кажа каде са ти километрите.

ето например тук.

Typ auta: Audi A4 - 93c46 - without MFA

0000: FD 8E FD 8E FD 8E FD 8E FD 8E FD 8E FD 8E FD 8E

кадето FD 8E - са километрите.

това излиза от Tachosoft mileadge Calc.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще опитам, да видим какво ще покаже. Сега съм се захванал да правя 2 ключа. Само трябва да се нарежат, взех си ампули и днес ще експериментирам. Мисля и видео да правя за двете неща и ще го кача тук, ако се получи нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първи неуспешен опит за програмиране на ключ. Ползвам ВАГТАХО, давам да разчете ЕКУ, и както съм писал по назад в темата, не ми разчита таблото, но ми е активна опцията Program new key. Давам на нея въвеждам пин кода, избирам 2 ключа, като давам да остави старите. Тук искам да кажа,че правя всичко това докато на контакт е новия ключ. Може би тук бъркам, защото след като дадох ОК, ми изписа че кода е грешен и да изключа от контакт, след което повече не успях да се вържа с таблото и имото. Какво съм объркал и как трябва да го напрая правилно и как да се вържа сега към колата, след като с този опит нещо и стана?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, какво се случи! Успях да се свържа чрез Audi A4/A6/A8 VW IMMO BOX (Megamos/Kostal)...

Дадох да прочете ПИН кода и го направи, след което дадох опцията ReadEEprom, прочете(при което ми стана активно и change mileage!), дадох да програмира нов ключ, въведох ПИНа, избрах 2 ключа( не знам дали тук не бъркам) и не дадох на отметката да изтрие старите. Избрах канал 1 и натиснах ОК. Почна да чете,даде ми, че имам 4 стари ключа, изписа ми ОК, изписа ми че програмирането е ОК и приключило. А отдолу имаше обяснения, че е програмиран 1 ключ и да дам Disconect, след което да изключа от контакт и да сложа другия ключ, пак да дам на контакт и да изчакам 5 сек. Така и направих и ВОАЛА, успях да програмирам двата нови ключа, НО! старите не работеха. Пробвах всичко на ново. Почнах от старите ключове, но при даването на ОК, и четенето изписа, че старите ключове са 2, не както преди 4. Довърших процедурата и нищо. Старите проработиха, но новите НЕ. Опитах отново цялото начинание( със страх да не разваля нещо, ама като съм се хванал....) Този път избрах 4 ключа за програмиране, като не дадох отметка да изтрие старите( може би пак е грешно). Почна ми процедурата, стигнах до втория ключ( като с ключовете давам контакт, но не паля колата, чакам по 5 секунди и слагам новия, и тук започнах със старите) Приключи всичко, АМА пак старите работят, новите не, също не ми работи и пластмасовото ключе, а преди палеше с него. Може в цялото обяснение да пропускам някоя стъпка, защото бая си играх, но не знам къде бъркам и какво пропускам. ПОМОЩ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен колко ключа могат да се програмират максимално. Ако са 4 - не се мъчи - все един ще имаш излишен. Ако са 8 -> пишеш 5 ключа (нали толкова имаш общо), после слагаш изтриване на старите и пишеш всичките 5 наново.

Аз си правих нов ключ (понеже имах само един) с VAG-Commander и с VCDS, но там се оперира по по-различен начин. С командера само си прочетох пин-а, а иначе си ги научих с ваг-кома. Новия ключ (може и втора употреба) трябва да е задължително с нова ампула (транспондер). При мен въвеждаш пина във ваг-кома и после изреждаш всички ключове.

При теб - погледни най-добре във вики-то на рос-тех за твоя модел. Там би трябвало да пише и колко ключа могат да се обучават най-много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-много 4, аз имам точно 4 ключа плюс пластмасово ключе, което е с ампула и е като шаблон. Него мога да го прежаля, ама да ги подкарам другите, че нещо не става. А относно ампулите, бяха нови на новите ключове, програмирах ги, после се изтриха, сега не знам дали ще мога да ги обуча пак, а пък старите ключове си се обучиха повторно, не съм им сменял ампулите. Аз имам VAG Tacho, мисля него да ползвам. В RossTech видях как е процедурата, но тя е за работа с VCDS, мисля че е различно от VAG Tacho. Не съм давал опцията да ми изтрие старите ключове, може би за това мога да програмирам 2, но после или утре ще дам отметка да изтрие старите, ще въведа 4 като брой и ще пробвам. Само ме интересува от тук на там какъв е реда по вкарване на ключовете и т.н., защото, като дам ОК, на първият ключ, ми дава че го програмира, че е готов и ми пише да дам Disconect и да изключа от контакт и да дам на контакт вече с новия ключ и да изчакам 5 секунди. Да ама като дам Disconect ми изключва програмата, разкача връзката с таблото и не ми показва вече нищо(това след първият ключ). И другото, сега така, като си играх вече, ще мога ли да ползвам пак ампулите на всички ключове? Достраша ме, малко, да се заигравам още, без да имам малко повече инфо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, така. Попрочетох малко в RossTech, но нали английския ми не е най-силната страна явно от там ми е дошло объркването, а ето какво пише в сайта:

"...All keys are either new or were adapted to this car (IMMO-ID) before.

You can match up to 4 keys. ..."

Т.е. аз го разбирам, че могат да се програмират до 4 ключа, като трябва да са нови всичките или и четирита ключа да са били програмирани вече за този имобилайзер. Явно за това мога да ги подкарам 2 по 2. Чудно ми е ако си взема още 2 ампули, като предните 2, които си взех и ги сложа в старите ключове, дали ще мога да ги подкарам с другите нови 2, вече програмирани? Или вече веднъж направени и прекъсната операцията, за да направим да са 4, пак трябва да се сменят?

П.П.

Като взимах ампулите, човека ми каза, че са китайски, но могат да се препрограмират. А дали? Ако отнеса новите ключове с един от старите при ключар, без да сменя ампулата, дали ще може да ми го направи? Аз не съм много в час как ключарите дублират ключовете(принципа) и как става с VAG Tacho? При ключара той дублира ключа, без да му трябва ПИН-а на имобилайзера, в ЕКУ-то на колата не отчита, че е направен този ключ, а аз когато се мъча, дори и с не оригинален ключ, празен ми дава ПИН-а и ми програмира ключ, като ми ги брои. Интересно ми е, ако някой с празен ключ, и кабел, реши да краде колата ми, на него му е нужно да закачи кабела, да вкара ключа и за 5 сек. има запалена кола. Потегля и край. И в този дълъг ред на мисли, колата ли се обучава по ключа или ключа по колата?

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изтрии старите ключове. там ти е грешката.макса е 4 и като записваш нови то трие някой от старите. Колата се програмира по ключовете. аз не съм правил нова ампула нигога. имам хора в морга, които ми дават ключове с ампули от различни коли и точно тези ампули обучавам на клиенти като дойдат. досега не съм имал проблем да обуча стара вече използвана ампула.

процедурата е вярна която правиш . записваш първия дисконектваш, гасиш слагаш друг, чакаш 5 махаш слагаш друг.. и така до края, после изчакваш 4-5 минути и тогава даваш пак на контакт, иначе почва да мига бързо лапмата на иммото и дава грешка недовършено обучение.

И ДА точно за 5 минути влиза крадеца и си обучава ключ за колата ти и си тръгва с нея. елементарно е и спасение почти няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ц-ц-ц чак сега осъзнавам колко лесно се краде кола :P Стана късно и утре ще опитам пак, дано се получат и четирита ключа. То общо взето ми стана ясно, че дори и без оригинален ключ, само нарязан и с празна ампула, може да си го направиш и да караш, но има ли шанс да оклепам ептен нещата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф, не се стърпях и слязох до колата. И УСПЯХ!!! Всички 4 ключа с новите и старите апули работят! :dance: :dance: :dance:

Хиляди благодарности към всички които ми помогнаха и най вече :respekt: toshkov81 :respekt: Pav3l :respekt: xm_net :respekt: и всички за които не се сещам.

Ако някой е ентусиаст като мен и иска да си направи ключ и има нужда от помощ нека пише! А ако модераторите решат, нека направят темата важна.

Равносметката:

кабел Vag Tacho - 17$ - eBay

2 ампули - 20 лв. - колегата xm_net

модул за централното заключване с 2 ключа и заготовките към тях - 30 лв. - Кристал Кар гр. Благоевград

Нарязване на заготовките - 16 лв. - много благодарности на кварталния ключар, който не се взе толкова на сериозно, както другите при които ходих, и ме насърчи!

съветите и помощта от колегите във форумът, които споменах - БЕЗЦЕННО!

Общо 91.50 лв. и 2 напълно работещи ключа с дистанционни за централното*

*ако някой може да помогне как да го вържа, че то остана да пише

:flehan::dance::respekt:

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новия ти модул е с дистанционно заключване, а стария е без, така ли? Коя година беше колата и коя година е модула?

Към колегата Тошков - на моята В6 е с Immo 3 и не можеш да ползваш вече обучавани към друга кола ампули. Пробвано на моята от 5 ползвани и една нова. Само новата стана. То си го пишеше и в Рос-тех, но аз не вярвах, понеже ампулата за Имо 1, 2 и 3 е една и съща.

Редактирано от Pav3l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами купих си един корейски, който се слага и управлява централното. А аз на моята кола имам само ключове, без дистанционно. Колата е първите месеци на 96г. не знам с какъв модул е фабрично, а този купения от мен сигурно е правен тази година :D В магазина ми казаха, че поддържа всички функций на централното за Ауди. Имам вдигане на стъклата, но нямам отваряне на багажника и прибиране на огледалата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...